Race.fi  Puotilan autokorjaamo

PV544 Custom -Pienenpieni projekti.

  • 61 Vastauksia
  • 37776 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #15 : 17.11.2014, 23:50:43 »
Taas on päästy eteenpäin. Iskaritornin pellitin loppuun ja sitten siirryin tekemään ulkopeltejä. Alkuperäinen kaari lähti romuläjään ja uutta tilalle.
Myös helmanpää muotoutui. Alkuperäiseen kaareen joskus ruostunut reikä konttiin asti ja tukirakenteisiin tuossa kohtaan missä korjauspelti nyt loppuu.
Mutta oli niin hyvin korjattu ettei ollut ruostunut enään ja helpotti meikäläisenkin hommia joten saa jäädä muistoksi menneistä, siitä nyt ei sen
kummempaa kuvaa ole.





Tämän jälkeen yläreunasta on tietty ylimääräset vielä poistettu että pellit osuu kohikkain, ei päällekkäin ;)




Semmonen siitä tuli.

Lokasuojaakin tuli sovitettua. Muistelin että lokasuojista ei ole paljoa jäljellä. Kaivelin yhden esille ja se näyttikin alkuun pahalle.
Pulttikaari on hävinnyt kokonaan tietysti kun se koristakin oli hävinnyt. Muistelinkin että nuo lokasuojat olikin jonkun suuremman
voiman ansiosta enään kiinni korissa :D Lokasuojaan oli ladattu heti kunnon kerros massaa aikoinaan. Rapsuttelin kaikki pois ja
kas lokari onkin muuten hyvä paitsi että pulttikaari puuttuu. Massaus on auttanut ja lokasuojassa ei ole kuin pintaruostetta. Tuo
kaaren pokkauskin on täysin ehjä koko matkaltaan lukuunottamatta tuota osaa joka jää kiveniskusuojan alle.




Kuvissa jää rakoa koska korjauspelti on vähän erimallinen mitä alkuperäinen. Ekassa kuvassa näkyy myös että listat poistettu joskus.

Lokasuojien osalta on tietysti ollut mielessä se perinteinen levitys, mutta suoraa suikalettahan tuonne ei voi pistää, kaikki tietää miltä
se tulee näyttämään. Myös jatkaminen on ollut mielessä. Saas nähdä nyt mitä näille tekee. Ensin ainakin pulttikaaren teko sillä kiinnitys
tulee pysymään alkuperäisenä, siitä lähdetään sitten venyttelemään.

Tästä vielä kaikki kuvat näistä hommista
http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/Part%203/IMG_1893_zps614fceed.jpg.html?sort=3&o=16
Etene taas painamalla vasenta nuolta.

Jos joku tietää tämän auton elämästä niin kertomusta kehiin. Liikkunut eteläpohjanmaalla. Rekisteri ollut uudesta asti UI-747 Henkilö Kaskikari
ostanut uutena Helsingin Volvo Auto AB:ltä ja luovutettu 26.10.1965. Paikkakunta Järvenpää.

Auton ostin härmästä 2010. Kilvet palautettu 2004 Lapualla. Kuulemma kiertänyt usealla täällä Eteläpohjanmaalla. Mutta kuka tämän on rakentanut
80-90 luvulla?

E: Teinkin sitten rekisterikyselyn. Vanhoja tietoja ei löydy muuta kuin rekisteröity 1964. Omistushistoria alkaa vuodelta 1987 ja silloin omistaja ollut
CUSTOM LAMPINEN KY, omistanut auton 1987-1992. Firmaa ei enään ole. Kenelläkään tietoa tuosta? Missä on vuodet väliltä 64-86?
« Viimeksi muokattu: 18.11.2014, 00:20:27 kirjoittanut Customer »

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #16 : 18.11.2014, 20:34:58 »
Tyylikästä pellin työstöä.  O0

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #17 : 19.11.2014, 08:30:54 »
Tyylikästä pellin työstöä.  O0
Kyllä! S*
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #18 : 25.11.2014, 00:42:05 »
Kiitoksia vain :hello:

Kaveriporukan pikkujoulujen ohessa kerkesi vähä pellittäänkin. Kaarta piti vähän asetella paremmin, sitten laputin vielä jäljelle jääneet reijät.
Korjauskaaren jälkeen jäi vielä pieni pala vaihdettavaa ja tekasin senkin sitten vielä vaikka sunnuntai alkoi jo olla lopuillaan ja kylä jo piemänä
kun tuon sain valmiiksi.








Ei ole tämän pyöräkaaren kohdalla enään kuin hitsaustalkoot ja runkopalkki ehjätä loppupäästä. No kuvissa näkyy vanhoja paikkoja jotka
muuten on hyvät  mutta saumat on karut niin pitää ne fiksata vielä. En tiiä mikä funktio tuolla reijällä kyljessä on ollut vaikka täyttöputki meni
eri paikasta. Sekin pitänee hitsata umpeen.

Täyttöaukko oli ajatuksissa siirtää takaluukun taakse jotta saa lokasuojasta sen pois. Mutta taitaa tulla sitten bensahuurut sisälle? Takalampun
allekkaan sitä ei voi laittaa kun tähän tulee jotkut pienet valot.

http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/library/Peeveen%20kunnostus/part%204?sort=3&page=1&postlogin=true
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 00:45:56 kirjoittanut Customer »

Poissa Juhizz

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2351
    • VolvoRyhmä@Facebook
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #19 : 25.11.2014, 08:34:34 »
"Mitä tästä sitten pitäisi tulla? 1930 ja 1940 luvun jenkit miellyttää mieltä. Ovat vain niin kalliita että piti ottaa lääkkeeksi 1947 tuotantoon tullut PV. Upea 40-luvun
muotoilu kun on tässä vahvasti läsnä. Autosta pitäisi tulla nostalginen kustom. Elikkäs tästä ei tule mikään hilebile candyllä maalattua showkustom. Vaan tarkoituksena
olisi pitää nostalgisempi tyyli, eli joku aikakauteen sopiva väri ja kromia tulee. Korimuutoksista tärkeimpänä tulee olemaan konepellin jatkaminen hieman keulan yli kuten
aikakauden chevyissä. Myös maskiin tulee vaikutteita chevystä. Lokasuojiin tulee muutoksia myös mutta niistä lähempänä. Sisätilat aikanaan tyylikkäästi nahkasta tai 
vinyylistä."

Pakko laittaa seurantaan  O0

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #20 : 25.11.2014, 09:25:35 »
Mitä tässä olen tutkinut 40-luvun lopun jenkkejä, niin 1947 Ford on hyvin samannäköinen PV:n kanssa. Fordissa jopa keula ja lokasuojien listat on
samanlaiset, vain konepelti tulee keulan tasalle.

Varmaan Fordi oli ensin ja Volvosta pätkästy konepelti ettei ihan samalle näytä. PV:ssä kuitenkin linjat on paremmat, Fordissa tuo katto kääntyy vähän
kuin yhtäkkiä laskuun.

Kuvassa oleva rakennustyyliä ei siis tule vaan pv varustetaan ihan aikakauden mukasilla kapeilla renkailla 8)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #21 : 25.11.2014, 11:22:04 »
Nyt on sen näköistä että päivityksiä odotetaan ja kuolataa. O0

Hienoa jälkeä!

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #22 : 25.11.2014, 18:38:35 »
Se lokasuojan alla oleva reikä lienee toiminut poistoilmakanavana. Itselleni meinasin puhkaista sellaisen kanssa ja laittaa jostain sellaisen kumiläppäsysteemin ettei pöly tule sisään, mutta ilma pääsee ulos. Tietysti sen ilman pitää päästä sisältä konttiinkin. 
(-> parempi ilmanvaihto eikä huurru niin helposti)

Mukava katsella kunnolla tehtyjä peltitöitä!

Poissa atso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #23 : 25.11.2014, 20:00:44 »
terve, mukava katsella näitä kuvia ,olen itse laittamassa samanlaista -64  , ostin keväällä oli tarkoitus saada kesällä liikenteeseen ,Mut kesä meni , nyt koetetaan talven aikana saada kasaan .En purkanut noin paljon vain tarpeellisen määrän .oli hitsattavaa varapyörän kotelo ja takaa penkin alla ne nurkkapalat ja suojan kiinnikkeissä, lattiaa ei tarvinnut hitsata ,jarrut laittaa kuntoon ym .pientä,nyt koitetaan pakkeloida ja sovitella suojia paikoilleen  .Saas nähdä  ,ajattelin kokeilla paikka maalata  jos onnistuu, tai sitten kokonaan .Pitää sitten tehdä aina tarpeen vaatiessa , tarkoitus pitää alkuperäisen näköisenä , omani oli kyllä loppupeleissä hyvin säilynyt  oli kyllä jon aikaisemmin laiteltu ja maalattu mutta ollut 10 vuotta poi rekisteristä, , kyllä massauksella on suuri merkitys lähoamiseen jos pidetty kunnossa, mukava seurata tätä projektia...

Poissa TwistOla

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #24 : 26.11.2014, 16:29:33 »
Kenties tämän tyylistä ratkaisua konepellin osalta:



Joka tapauksessa mielenkiintoinen projekti  8)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #25 : 26.11.2014, 20:16:58 »
terve, mukava katsella näitä kuvia ,olen itse laittamassa samanlaista -64  , ostin keväällä oli tarkoitus saada kesällä liikenteeseen ,Mut kesä meni , nyt koetetaan talven aikana saada kasaan .En purkanut noin paljon vain tarpeellisen määrän .oli hitsattavaa varapyörän kotelo ja takaa penkin alla ne nurkkapalat ja suojan kiinnikkeissä, lattiaa ei tarvinnut hitsata ,jarrut laittaa kuntoon ym .pientä,nyt koitetaan pakkeloida ja sovitella suojia paikoilleen  .Saas nähdä  ,ajattelin kokeilla paikka maalata  jos onnistuu, tai sitten kokonaan .Pitää sitten tehdä aina tarpeen vaatiessa , tarkoitus pitää alkuperäisen näköisenä , omani oli kyllä loppupeleissä hyvin säilynyt  oli kyllä jon aikaisemmin laiteltu ja maalattu mutta ollut 10 vuotta poi rekisteristä, , kyllä massauksella on suuri merkitys lähoamiseen jos pidetty kunnossa, mukava seurata tätä projektia...
Mukava kuulla kuulumisia saman mallin harrastajalta! Se on mukavaa jos autoa ei tarvi atomeiksi pistää ja pääsee kohtuu hommilla ajelemaan. Pariin kertaan auton maalanneena suosittelen kyllä maalaamaan vain koko auton jos meinaat maalailla. Itse tehtynäkään ei paha homma jos pääsee sopivaan tilaan maalailemaan. Ja kun todennäköisesti väriksi tulossa jokin perusväri niin ei pitäisi olla paha rasti maalata koko auto :) Massaus on tosiaan tätäkin autoa paljon säästänyt vaikka tuota peltiä meneekin. Etupäälle ei sitten paljoa tarvi tehdäkkään massauksen ansiosta.

Tämän oman ostin ihan seuraavaksi isoksi projektiksi niin purin koko auton. Muutenkin kaikilta osin niin kulahtanut että kaikki pitää uusia muutenkin. Siksipä onkin hyvä aihio vapaalle rakentelulle, ei tarvitse vaalia alkuperäisyyttä. Ja myös tarkoitus poistaa jokainen ruosteenripe niin auto pitää silloin pistää ihan osiin.

Se lokasuojan alla oleva reikä lienee toiminut poistoilmakanavana. Itselleni meinasin puhkaista sellaisen kanssa ja laittaa jostain sellaisen kumiläppäsysteemin ettei pöly tule sisään, mutta ilma pääsee ulos. Tietysti sen ilman pitää päästä sisältä konttiinkin. 
(-> parempi ilmanvaihto eikä huurru niin helposti)

Mukava katsella kunnolla tehtyjä peltitöitä!
No niinpä tietenkin! Kun tuossa on puhkottu hattuhyllyynkin 4 pientä reikää, arvelin että onko ne tuuletukseen liittyviä. Tuon kyljen reijän arvelin suoraan täyttöaukoksi, mutta kyllähän se taitaa olla poistokanava. Tuo systeemi pitänee jättää, sillä kuplallakin pitää aina sateella ajaa tupakkiluukku ravollaan. Tosin venttiili pitää muuttaa siistimmäksi.

Kenties tämän tyylistä ratkaisua konepellin osalta:

Joka tapauksessa mielenkiintoinen projekti  8)
Joo kyllä, mutta tarkoituksena on vielä muokata koko keulaa enempi jenkkien suuntaan, nostaa ajovaloja ylemmäs ja nurkemmas ja iso maski. Saranoiksi kaavaillut jo seiskan/ysin saranoita kun ovat niin hyvin suunnitellut että ei edes pumppuja tai keppiä tarvi pellin kannatteluun.
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014, 20:23:24 kirjoittanut Customer »

Poissa Artorou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #26 : 11.12.2014, 06:37:39 »
Mää oon sua kehunu muuallaki, mutta täytyy ny tulla hehkuttaan tännekki! Jumal**ta on komeeta jälkeä!  S* :D
Volvo 940 STW Tbo -95
Volvo 240 GL -89 EX
projekti Nissan 200sx -89

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #27 : 24.12.2014, 10:22:06 »
Joulupläjäys.

Tenttiviikon jälkeen pääsi joululomille ja peeveetä pajomaan.

Sisäkaarta tuossa tuli tehtyä loppuun. Tehtaan runkopalkin/kyljen/kontinlattiapellin yhdistävää peltiliitosta poistettu, yksi turvonnut
peltiliitos poistettu, ja edellisen pajan paikkauksien saumoja siistitty. Muuten vanhat paikat saivat jäädä paikalleen mutta peltien
reunat oli päällekkäin niin piti siistiä.

Tästä sitten tuli jatkettua runkoaisan päähän ja poistin huonon pätkän vaihtaakseni sen. Tästä päästiin siihen että konttiin piti uusia
lattiaa ennen runkopalkin tekoa. Lattian ja runkopalkin ollessa paikallaan pääsin tukkimaan vanhan tuuletuskanavan. Uuden kanavan
ajattelin sijoittaa tankin ja takalattian syvennyksen väliin, kuvan osoittamaan paikkaan. Kuvassa myös osoitettu vanhojen paikkojen
fixaukset:



Auto muuten oli altapäin massattu niin paksusti että kontti näyttää altapäin hyväpeltiseltä, mutta sitten taas kontin sisällä on vesi
seisonut niin että paljon saa uusia ::) Tankkia sovitellessa huomasi että tankki on massauksen ansiosta kuin juuri tehtaalla tehty. Edes
sisällä ei ainuttakaan ruostetäplää, jotain positiivistakin.

Sitten kuvia:









Parit kuvat taisi jäädä linkin taakse: http://s950.photobucket.com/user/Customer_9/media/Peeveen%20kunnostus/part%205/IMG_1967_zps9146f514.jpg.html?sort=3&o=10
Mää oon sua kehunu muuallaki, mutta täytyy ny tulla hehkuttaan tännekki! Jumal**ta on komeeta jälkeä!  S* :D
Thänks! Perjantaina saunoo!! :buck2:
« Viimeksi muokattu: 24.12.2014, 10:24:53 kirjoittanut Customer »

Poissa Artorou

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #28 : 24.12.2014, 17:54:52 »
Perjantaina lankkuun tukitanko remonttia ja vodkaa  :D kyllä tää sun peltityöskentely on sellasta pornoa että!  :-* :D pitää tulla ihan paikanpäälle ihasteleen.
Volvo 940 STW Tbo -95
Volvo 240 GL -89 EX
projekti Nissan 200sx -89

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: PV544 Custom -Pienenpieni projekti.
« Vastaus #29 : 25.12.2014, 00:19:58 »
Jouluaaton pikapäivitys. Ennen jouluruokaähkyä kävin vähän askartelemassa tuota takanurkkaa.




Pikkusen siinä olisi hitsaustalkoota tiedossa ::) Huomenna alkaa hitsaamaan läpi ja vaihtaa tuo pikkupätkä alkuperäistä peltien
liitos-saumaa pois.


 

Elekma  Autoracing