RallyBaron  Samppasport

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426920 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #330 : 01.06.2015, 06:19:16 »
Sytkän kuormarivit seuraavat LH:n kuormatietoa muutamien manupulaattoreiden keralla, joista torque-adjuster on yksi muttei todellakaan ainoa.

Eli IMMun lukemasta ei saa mitenkään syttykartan riviä selville, ellei tiedä tarkkaan kaikkea muuta LH:n kuormatiedon säädöistä.

EZK:lle saa kuormatiedon menemään ylimmälle riville vaikka heti tyhjäkäynnin jälkeen tai vastaavasti se ei nouse ylimmälle riville edes silloin kun IMMu on tapissaan.

Lyhyesti täytyy todeta, ettei noita EZK:lle vaikuttaviin kuormatieto asioihin pidä mennä räpläämään ellei ole erittäin hyvällä hajulla mikä tekee mitäkin, sillä siellä se vasta loputon säätämisen suo odottaakin.

Ainoa jota voi kokeilla säätää on torque-adjuster vakio, muista pitäisin sormet irti. Tosin eivät ne yleisesti tiedossakaan ole, joten niitä ei ole näkyvissä yleisesti käsillä olevissa XDF-tiedostoissa.
Juuri näin eli maffin signaalista ei suoraan ole hyötyä ezk kanssa
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #331 : 01.06.2015, 09:25:33 »
Ja lisäyksenä sen verran että ei tässä meinattukkaan mihinkää vakioihin kajota vaan sitä että olisi saanut seurattua scoopilla sytkäkarttaa va sepä ei suoraan onnistu ainakaan tuota kautta.
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #332 : 01.06.2015, 15:29:06 »
Ja lisäyksenä sen verran että ei tässä meinattukkaan mihinkää vakioihin kajota vaan sitä että olisi saanut seurattua scoopilla sytkäkarttaa va sepä ei suoraan onnistu ainakaan tuota kautta.

IMMun signaalista on se hyöty, että näkee missä kuormatieto kulkee suhteessa asioihin.

Sytkäkarttaa voi seurata skoopilla ottamalla RPM-signaalin yhteen kanavaan ja toiseen syttypäätteen, jolloin pääsee näkemään milloin se kipinä oikeasti läimähtää ja saa asiasta login.

OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #333 : 01.06.2015, 15:57:16 »
IMMun signaalista on se hyöty, että näkee missä kuormatieto kulkee suhteessa asioihin.

Sytkäkarttaa voi seurata skoopilla ottamalla RPM-signaalin yhteen kanavaan ja toiseen syttypäätteen, jolloin pääsee näkemään milloin se kipinä oikeasti läimähtää ja saa asiasta login.

OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen.
Mistä pinnistä se otetaan siitä syttypäätteeltä?
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #334 : 01.06.2015, 20:57:06 »
Mistä pinnistä se otetaan siitä syttypäätteeltä?

Tai ottaa sen suoraan puolalta sieltä syttypäätteen puolelta, niin näkee vähän sitä, miten kipunakin palaa.

Muista sitten pitää probe 10X asennossa, sillä sieltä tuleepi muutaman sadan voltin tälli takaisin päin.
Siitä näkee sitten miten kipuna hyppää ja syttyy.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #335 : 03.06.2015, 23:30:17 »
Olisi tosiaan mahdollisuus ostaa kaverilta tuommoinen ostrichi. Koko topicin olen lukaissut läpi ja jotain perus juttuja rupean ymmärtämään tuon LH:n säätämisestä.

Mutta elikkäs, tällä hetkellä autossa on tonin lastut, 16t mitsu 1 bar ahtoja ja aikalailla vakiota muuten. Tuolla ostrichilla varmaan saisi tuon turbon ainakin maksimoitua helposti 012 immulla ja soppelin kokoisilla suuttimilla, mutta koska tulee vastaan se että pitäisi tuota sytytystä alkaa säätämään.

Tuon sytkän säätämisestä en ole oikein mitenkään perillä.  :idiot2:

Ja minkäslaisia ledejä ootte tuon bensa ja sytkäboxin väliin laitellut, olisi kiva itsekkin tietää niin näkisi että nakuttaako kone vai ei  ::)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #336 : 04.06.2015, 04:15:56 »
Olisi tosiaan mahdollisuus ostaa kaverilta tuommoinen ostrichi. Koko topicin olen lukaissut läpi ja jotain perus juttuja rupean ymmärtämään tuon LH:n säätämisestä.

:tykkää:
Raketti-tiedettä tämä ei lopultakaan ole, ennenkuin laitan LH:n rakettiin!  :2funny:
Mega on oikeasti lopultakin vaikeampi perus-säätää kuin LH, sillä mihinkään triggeri-ongelmaan asia ei jää kiinni tai tyhjäkäynnin perus-säätöihin. Käynnistyksestä puhumattakaan.

Mutta elikkäs, tällä hetkellä autossa on tonin lastut, 16t mitsu 1 bar ahtoja ja aikalailla vakiota muuten.
:nuhtelu
Vakio IMMu tapissa, Suuttimet täysin tapissaan ja siinähän ne tärkeimmätä olivatkin!  :-[
Isommat sumut kehiin 012 IMMun kanssa, niin et riko konettasi ihan heti.

Tuolla ostrichilla varmaan saisi tuon turbon ainakin maksimoitua helposti 012 immulla ja soppelin kokoisilla suuttimilla, mutta koska tulee vastaan se että pitäisi tuota sytytystä alkaa säätämään.
Syttyä pitää säätää jo vakio-kokoonpanossa, tai siis heti sen jälkeen, sillä se vakio-kartta on yli yyber-turvallinen kaikissa tilanteissa.
Mutta ahtoja lisättäessä sieltä löytyy nakupisteitä yllättävistä paikoista kannesta yms. johtuen.
Wiinalla noihin ei törmää ennen pakopaineiden nousua ja sitten se hakeminen alkaakin.

Tuon sytkän säätämisestä en ole oikein mitenkään perillä.  :idiot2:

No, voit lohduttautua sillä, ettei kukaan muukaan ole!  ;D
Kartat tunnetaan, muttei esim. lämpötila-riippuvia juttuja kunnolla. Oikeasti ainoa tärkeä säädettävä asia on syttykartta kuorman funktiona, joka on hyvin tunnettu (8*16 kartta).

Lämpötila-asiat kiusaavat minulla ilmeisesti viallisen lämpötila-anturin vuoksi, mutta vieläkään en ole mittaamalla anturin sekoilua kiinni saanut!  >:( :-[

Ja minkäslaisia ledejä ootte tuon bensa ja sytkäboxin väliin laitellut, olisi kiva itsekkin tietää niin näkisi että nakuttaako kone vai ei  ::)

Voltti-mittaria on käytetty erilaisissa muodoissaan, sillä se ilmaisee esi-sytyksen (nakutus ennen kipunaa) ja tavis-nakun eri jännitteillä.

Stabiili on ~7V ja nakutus kipunan jälkeen on alle 2V ja nakutus ennen kipunaa on +10V.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #337 : 04.06.2015, 06:24:04 »
Voltti-mittaria on käytetty erilaisissa muodoissaan, sillä se ilmaisee esi-sytyksen (nakutus ennen kipunaa) ja tavis-nakun eri jännitteillä.

Stabiili on ~7V ja nakutus kipunan jälkeen on alle 2V ja nakutus ennen kipunaa on +10V.
Ja tämähän signaali kertoo sen että nakurikastus lähtee päälle eikä suoraa nakuanturin signaalia.
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #338 : 04.06.2015, 06:54:07 »
Jep vakio immu ja suuttimet tapissa, kaikki hyöty irti :D

Mutta sitten kun ja jos alan tuota LH:ta säätämään niin koska sytkä alkaa sitten ahdistamaan menoa?

E: tai sytkäboxihan on nyt lastutettu by toni, mutta eikös tuo tonin sytkälastu ole ihan toimiva, jostain kuullut huhua ::)
« Viimeksi muokattu: 04.06.2015, 06:57:04 kirjoittanut Voresss »
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #339 : 04.06.2015, 07:20:31 »
Jep vakio immu ja suuttimet tapissa, kaikki hyöty irti :D

Mutta sitten kun ja jos alan tuota LH:ta säätämään niin koska sytkä alkaa sitten ahdistamaan menoa?

E: tai sytkäboxihan on nyt lastutettu by toni, mutta eikös tuo tonin sytkälastu ole ihan toimiva, jostain kuullut huhua ::)
No se riippu vähä mistä roikkuu siltä on joskus tullut myös lastuja jossa ei ole nakurikastus ollut käytössä että jos mahdollista käyttäsi jotain muuta.
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #340 : 04.06.2015, 09:47:58 »
No se riippu vähä mistä roikkuu siltä on joskus tullut myös lastuja jossa ei ole nakurikastus ollut käytössä että jos mahdollista käyttäsi jotain muuta.
mikä voisi olla sitten se jotain muuta? :D
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #341 : 04.06.2015, 09:53:42 »
mikä voisi olla sitten se jotain muuta? :D
Do it yourself  ::)

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #342 : 04.06.2015, 10:06:47 »
Do it yourself  ::)
pitäisi varmaan ensiksi opetella edes jotenkin säätämään tuota bensapuolta? Ja sitten kun sen hanskaa jotenkin niin sitten vasta tuota sytkää? :-[
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #343 : 04.06.2015, 10:16:02 »
mikä voisi olla sitten se jotain muuta? :D
No käytä vaikka vakio lastua aluksi :D
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #344 : 04.06.2015, 10:21:47 »
No käytä vaikka vakio lastua aluksi :D
meinaatko tosiaan niin että se olisi parempi kuin tuo tonin lastu :o

EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

 

Proturbo  Autodiagnoosi