RallyBaron  Samppasport

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426909 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #345 : 04.06.2015, 10:28:12 »
meinaatko tosiaan niin että se olisi parempi kuin tuo tonin lastu :o


Kyllä meinaan ku sen tietää varmaksi että se toimii esim nakutus tilanteessa osaa rikastaa jne
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #346 : 04.06.2015, 10:33:01 »
Kyllä meinaan ku sen tietää varmaksi että se toimii esim nakutus tilanteessa osaa rikastaa jne
no se on totta tietenkin jos tonin kötöstyksessä ei tuota nakurikastusta tosiaan ole.

Mutta aina vaan palaan siihen kysymykseen että koska tuo sytkän säätäminen on aiheellista. Ja luulisi että vakiolastulla se tulee melko pian aiheelliseksi kun vähänkin virittelee :-[ :-[
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #347 : 04.06.2015, 11:40:06 »
Tonin 207 pohjainen lastu ihan ok, kyllä minä sitä vakion sijasta käyttäisin alussa :)
Sopat kuntoon ilman lambdakorjausta ja sitten hieromaan omaa syttylastua, liian kireestä ei kuitenkaan mitään hyötyä.
« Viimeksi muokattu: 04.06.2015, 11:41:57 kirjoittanut Ari E »

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #348 : 04.06.2015, 11:58:37 »

Ihan tälläisenä anekdoottina kaikille!

Kaikki 954:sta vanhemmat binit eivät tue LH 2.4-4:n RAM-muistia, joka löytyy 954-984 binien välisistä purkeista.
Vanhemmissa purkeissa ei ole rauta-tukea ja uudemmissa on, mutta vanhat binäärit eivät sitä tue.
Eli 954-> (uudempi) bini ei toimi oikein vanhassa purkissa ja päinvastoin.

Voisiko Mikan (Tai joku muu LH-tietäjä) nyt hieman vielä tarkentaa tätä anekdoottia? Aiemmin on annettu ymmärtää että (lähes) kaikki 9-alkuisten boksien binit käyvät ritstiin, ja aloittelevalle säätäjälle suositellaan 937 biniä. Tämän uuden anekdootin perusteella voisi olettaa että esim. 954 boksissa ei tuo 937 bini sitten toimikkaan täysin oikein? Onko tarkempaa tietoa tästä RAM-muistin funktiosta noissa bokseissa?
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #349 : 04.06.2015, 12:05:09 »
Eikö tuo nyt vaan oo niin, että 937binillä jää 954:sta egr ja 984:sta ajoneston rauta käyttämättä

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #350 : 04.06.2015, 12:11:00 »
Eikö tuo nyt vaan oo niin, että 937binillä jää 954:sta egr ja 984:sta ajoneston rauta käyttämättä

Jos näin on niin hyvä. Kumpaakaan en tarvitse. Itse muistelen lukeneeni internetistä että EGR ohjaus olisi EZK boksissa ainoastaan. Löytyy siis myös bensabokseissa jotain tähän liittyvää?

Onko muuten ainut tapa "disabloida" EGR ja ajonesto, käyttää biniä joka ei tue näitä, vai voiko ne sieltä koodin seasta jotenkin disabloida? (ts. onko joku guru keksinyt miten se tehdään?)
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #351 : 04.06.2015, 12:34:01 »
Omasta lastustani on ainakin puukotettu pois sekä EGR, että ajonesto

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #352 : 04.06.2015, 14:37:13 »
no se on totta tietenkin jos tonin kötöstyksessä ei tuota nakurikastusta tosiaan ole.

Mutta aina vaan palaan siihen kysymykseen että koska tuo sytkän säätäminen on aiheellista. Ja luulisi että vakiolastulla se tulee melko pian aiheelliseksi kun vähänkin virittelee :-[ :-[
Joissain t:n lastuissa (useissa tapaamissani) on käytetty 16-tappisen biniä suoraan, jossa ei ole nakurikastusta lainkaan. Tätä ei kuitenkaan voi tietää lukematta lastun sisältöä.

Minulla nakutti EZK:n vakiolastulla jo 0,8bar paineilla iloisesti (bensalla).
Toiset vinokoneet ovat sietäneet sen kilon, eli riippuu jostain tuntemattomasta tekijästä (Göran).
Nakutus määrittelee sen milloin säätäminen on tarpeen.

Tonin 207 pohjainen lastu ihan ok, kyllä minä sitä vakion sijasta käyttäisin alussa :)
Sopat kuntoon ilman lambdakorjausta ja sitten hieromaan omaa syttylastua, liian kireestä ei kuitenkaan mitään hyötyä.

Mistähän johtuu että juuri tuo 207 bini....   ::)  :smoke:

Kyllä, sopat kuntoon maltillisilla paineilla ja sitten sytkän kimppuun, jonka jälkeen voi hieraista sen viimeisen sopituksen sinne ylä-kuormille isommilla ahdoilla.

Voisiko Mikan (Tai joku muu LH-tietäjä) nyt hieman vielä tarkentaa tätä anekdoottia? Aiemmin on annettu ymmärtää että (lähes) kaikki 9-alkuisten boksien binit käyvät ritstiin, ja aloittelevalle säätäjälle suositellaan 937 biniä. Tämän uuden anekdootin perusteella voisi olettaa että esim. 954 boksissa ei tuo 937 bini sitten toimikkaan täysin oikein? Onko tarkempaa tietoa tästä RAM-muistin funktiosta noissa bokseissa?

Uudet binit (RAMmia tukevat) eivät toimi oikein vanhoissa purkeissa mutta vanhat binit toimivat uusissa purkeissa. Eli 937 toimii kaikissa 9-sarjaisissa purkeissa.
Mutta 954 ei toimi 937 purkissa oikein.
RAM-muisti löytyy siitä LH:n ROMmin vierestä (lastu). Jos siinä on tyhjä piirin paikka, RAMmia ei ole ja jos siinä on mikropiiri, niin purkissa on RAM-muisti.

Tässä purkissa on RAM-muisti (oikea ala-kulman pikkuinen mikropiiri). "Lastu" (ROM-muisti) on punaisella laatikolla ympyröity, jonka tilalle se Ostric tulee.

Syy tuohon 937 suositukseeni on se, että se sopii käytännössä kaikkiin purkkeihin ja siihen on parhaat yleisesti saatavat XDF-tiedostot. Puhumattakaan siitä, että sen kaikki vakio parametrit (372) ovat yleisesti ottaen hyvin sopivat virikäyttöön (niiden ruuvaaminen on sitten todella edistyneen säätäjän hommia).

RAM-muisti sisältää erilaisia LH:n tarvitsemia parametrejä ja siellä säilytetään prossun RAM-muistin sijasta kaikki sopeutumat yms. tieto jota on uudemmissa bineissä enemmän kuin vanhoissa. Jättäen prossun RAM muisti polttoaineen laskenna parametrejä varten.

Eli uudemmat binit ovat "fiksumpia" kuin vanhat, mutta käytössä sitä ei huomaa kuin siinä vaiheessa kun oikein paljon harjoittaa Saatanallista säätämistätm kulutuksen kautta ja muutamissa muissa vastaavissa tilanteissa.  Päästömittauksessa sen huomaisi siitä, että euro3 normi menisi läpi.

EGR on EZK:n ohjaama ja sen poistamista binistä ei tunneta, sillä siihen ei ole EZK:ssa mitään flageja tms. LH tyyliin, vaan koko binin pohja täytyy vaihtaa EGR:ää tukemattomaksi.
EZK:n binin rakenteesta totesi eräs koodari näin "Its neo-german crazyness!".

EZK:n binit ovat keskenään 100% yhteensopivia.
Omassa 207 purkissa olen kokeillut 219, 207, 208, 146 ja 148 binejä. Nyt käytän 148 biniä, joka ei tue ERG-toiminnetta vaikka entisessä moottorissani sellainen onkin.

208 binin testi kesti äärimmäisen lyhen aikaa, kun testasin tukeeko se nakutus-rikastusta (ei tue)!

Tuota biniä on myyty virilastuna siksi, että kierroslukurajoitin on korkeammalla kuin vakio-vinokoneessa.
Mutta ilman EGT-anturia se on tahallista moottorin rikkomista, sillä nakurikastus puuttuu 8-tappisesta koneesta tuolloin.

Vakio lastutettavassa EZK-purkeissa luetaan aina ns. sektoria 3, tytärkortillisista en tiedä mutta jotakin niistä neljästä sektorista siinäkin luetaan.
EZK:n binin on rakennettu tekemällä sama ohjelman pätkä (8kt) neljästi ja stakkaamalla (laittamalla peräkkäin) lastuun.



Ja kyllä, ajonesto on onnistuttu puukottamaan pois LH:n koodista, mutta tietoa ei jaeta. Samaan pääsee valitsemalla sellaisen binin, josta ajonesto puuttuu alunalkaenkin.
Eli ajonestollisiin purkkeihin 962/954 bini, niin ajonesto katosi.

962 binin kanssa olen hitusen teutaroinut ja todennut, että ompa iso savotta vääntää siitä kaikki vakiot (+200kpl) sellaisiksi, että se toimii edes FT:ssä kunnolla. Jonka vuoksi sitten olen päätynyt puukottamaan 954 biniä, joka sietää ahtamista yms. juttuja.

Toki perussäätäjä pääsee julkisilla 954:n XDF-tiedostoillakin alkuun, mutta minulle ne eivät riittäneet, joten sitä rakenneltiin sitten kotvanen tai "pari".


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #353 : 05.06.2015, 10:14:43 »
Käykö -025 IMM -012 korvaajaksi? Entä onko se -007 käypänen -012 tilalle? Ei käsittääkseni ole edes -016 isompi mitoiltaan?
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #354 : 05.06.2015, 12:04:42 »
Kiitokset Mikanille hyvistä vastauksista!


Minulla nakutti EZK:n vakiolastulla jo 0,8bar paineilla iloisesti (bensalla).
Toiset vinokoneet ovat sietäneet sen kilon, eli riippuu jostain tuntemattomasta tekijästä (Göran).
Nakutus määrittelee sen milloin säätäminen on tarpeen.


Meneekö EZK maksimikuorman riville orkkislastuilla 0,8 paineella? Siellähän on 12-15 astetta ennakkoa 2000rpm kieppeillä, joten nakuttaako tosiaan jo sillä? Miten bensalastun "Torq signal to EZK" -arvo (Joka FT vakiolastussa 20) vaikuttaa EZK kuormatietoon? Pienempi arvo-> pienempi ilmoitettu kuorma, vai päinvastoin?

Miten sinulla nakutus ilmeni? Oliko ihan korvin kuultavaa ropinaa?


Mistähän johtuu että juuri tuo 207 bini....   ::)  :smoke:


Niin, mistä johtuu? En vielä ymmärrä inside LH huumoria/sarkasmia  :-[

207 perus internet binistä kuitenkin väänsin eilen maalaisjärjellä lähes vakiota vastaavan sytkälastun, ja ainakin auto käynnistyi :)



Kyllä, sopat kuntoon maltillisilla paineilla ja sitten sytkän kimppuun, jonka jälkeen voi hieraista sen viimeisen sopituksen sinne ylä-kuormille isommilla ahdoilla.


Onko tähän soppien hieromiseen kuntoon parempaa menetelmää kuin AFRn kyttääminen mittarista/ läppäriltä erillisellä softalla ja samalla yrittää tunerprosta Ostrichin adress tracella katsoa missäpäin bensakarttaa mennään? Turbobricks-Beepeen LH logger softa/menetelmä taisi jäädä alpha vaiheeseen? Ei taida olla mitään helppoa tapaa saada jotain megalogviewerin tapaista kivan näköistä logikäppyrää kaikista kiinnostavista parametreistä, vai onko? Miten teet itse? Ja miten olet saanut määriteltyä suutinten dutycyclen?


Uudet binit (RAMmia tukevat) eivät toimi oikein vanhoissa purkeissa mutta vanhat binit toimivat uusissa purkeissa. Eli 937 toimii kaikissa 9-sarjaisissa purkeissa.
Mutta 954 ei toimi 937 purkissa oikein.
RAM-muisti löytyy siitä LH:n ROMmin vierestä (lastu). Jos siinä on tyhjä piirin paikka, RAMmia ei ole ja jos siinä on mikropiiri, niin purkissa on RAM-muisti.
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tässä purkissa on RAM-muisti (oikea ala-kulman pikkuinen mikropiiri). "Lastu" (ROM-muisti) on punaisella laatikolla ympyröity, jonka tilalle se Ostric tulee.

Syy tuohon 937 suositukseeni on se, että se sopii käytännössä kaikkiin purkkeihin ja siihen on parhaat yleisesti saatavat XDF-tiedostot. Puhumattakaan siitä, että sen kaikki vakio parametrit (372) ovat yleisesti ottaen hyvin sopivat virikäyttöön (niiden ruuvaaminen on sitten todella edistyneen säätäjän hommia).

RAM-muisti sisältää erilaisia LH:n tarvitsemia parametrejä ja siellä säilytetään prossun RAM-muistin sijasta kaikki sopeutumat yms. tieto jota on uudemmissa bineissä enemmän kuin vanhoissa. Jättäen prossun RAM muisti polttoaineen laskenna parametrejä varten.

Eli uudemmat binit ovat "fiksumpia" kuin vanhat, mutta käytössä sitä ei huomaa kuin siinä vaiheessa kun oikein paljon harjoittaa Saatanallista säätämistätm kulutuksen kautta ja muutamissa muissa vastaavissa tilanteissa.  Päästömittauksessa sen huomaisi siitä, että euro3 normi menisi läpi.


Joku kuvan kaltainen siemens merkkinen satiainen mun boksissa on siinä ROMin alla joo, eli siis 80-luvun versio ram-piiristä nähtävästi :) Tein 954 boksiini -937 binistä lastun ja kyllähän se sillä tuntuu toimivan :) Sähköflektikin toimii. Seuraavaksi Ostrich lastun tilalle ja säätäminen alkakoon.


EGR on EZK:n ohjaama ja sen poistamista binistä ei tunneta, sillä siihen ei ole EZK:ssa mitään flageja tms. LH tyyliin, vaan koko binin pohja täytyy vaihtaa EGR:ää tukemattomaksi.
EZK:n binin rakenteesta totesi eräs koodari näin "Its neo-german crazyness!".


En löytänyt 148 binille .xdfää, joten käytin 207 biniä (jetronic.infosta). Ei syttynyt CEL joten voinko olettaa ettei ottanut itteensä EGR poistosta? Onhan siellä se joku venttiili vielä ja töpseli kiinni, mutta putket imu/pakosarjoihin olen poistanut. Toivottavasti siellä ei nyt ollut jonkun leder-hosenin hullua koodia :idiot2: :)


EZK:n binit ovat keskenään 100% yhteensopivia.
Omassa 207 purkissa olen kokeillut 219, 207, 208, 146 ja 148 binejä. Nyt käytän 148 biniä, joka ei tue ERG-toiminnetta vaikka entisessä moottorissani sellainen onkin.

208 binin testi kesti äärimmäisen lyhen aikaa, kun testasin tukeeko se nakutus-rikastusta (ei tue)!

Tuota biniä on myyty virilastuna siksi, että kierroslukurajoitin on korkeammalla kuin vakio-vinokoneessa.
Mutta ilman EGT-anturia se on tahallista moottorin rikkomista, sillä nakurikastus puuttuu 8-tappisesta koneesta tuolloin.


Oliko se niin, että sieltä "neo german crazyness":n seasta ei ole löytynyt niitä bittejä millä muokataan EZKn rajoitinta?


Vakio lastutettavassa EZK-purkeissa luetaan aina ns. sektoria 3, tytärkortillisista en tiedä mutta jotakin niistä neljästä sektorista siinäkin luetaan.
EZK:n binin on rakennettu tekemällä sama ohjelman pätkä (8kt) neljästi ja stakkaamalla (laittamalla peräkkäin) lastuun.




Huomasin että siinä mun käyttämässä linuxmanin 207 xdf:ssä oli 4 kertaa sama kartta. Editoin sitä missä luki "edit this" :) Eihän niihin muihin tarvinnut koskea?


Ja kyllä, ajonesto on onnistuttu puukottamaan pois LH:n koodista, mutta tietoa ei jaeta. Samaan pääsee valitsemalla sellaisen binin, josta ajonesto puuttuu alunalkaenkin.
Eli ajonestollisiin purkkeihin 962/954 bini, niin ajonesto katosi.


Eipä tuossa -95 kontissa mitään ajonestoja ollutkaan, mutta noi mun uudemmat -97 ja -98 kontit taitavat molemmat olla ajonestollisia kun on semmonen läskimpi avain. Vanhaa biniä niihin siis toistaiseksi.


962 binin kanssa olen hitusen teutaroinut ja todennut, että ompa iso savotta vääntää siitä kaikki vakiot (+200kpl) sellaisiksi, että se toimii edes FT:ssä kunnolla. Jonka vuoksi sitten olen päätynyt puukottamaan 954 biniä, joka sietää ahtamista yms. juttuja.

Toki perussäätäjä pääsee julkisilla 954:n XDF-tiedostoillakin alkuun, mutta minulle ne eivät riittäneet, joten sitä rakenneltiin sitten kotvanen tai "pari".

Tämä perussäätäjä taitaa nyt näin alkuun tyytyä 937 binin ropaamisen, ja katsotaan sitten uskaltaako siirtyä "parempaan" ;)
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #355 : 06.06.2015, 03:51:57 »
Kiitokset Mikanille hyvistä vastauksista!

Ollos hyvä!  :hg:

Meneekö EZK maksimikuorman riville orkkislastuilla 0,8 paineella? Siellähän on 12-15 astetta ennakkoa 2000rpm kieppeillä, joten nakuttaako tosiaan jo sillä? Miten bensalastun "Torq signal to EZK" -arvo (Joka FT vakiolastussa 20) vaikuttaa EZK kuormatietoon? Pienempi arvo-> pienempi ilmoitettu kuorma, vai päinvastoin?

Vakio menee jo 0,4 baarin ahdoilla maksimikuormariville. Tosin tämä ei ole ihan täydellisen lineaarista LH:n kuorma-tiedosta johtuen.
Vakiossa FT:ssä ennakot ovat maksimissaan 25 astetta ollen sitä 3900rpm kohdilta ja siitä eteenpäin.

Torque-signal vakion pienentäminen vaikuttaa siten, että EZK:ssa noustaan hitaammin ylöspäin.
Arvon suurentaminen nostaa kuorman maksimiin nopeammin.

Tähän liittyyy muita vakioita mutta niistä pysyn erittäin hiljaa täällä, sillä siihen liittyy myös "mieti yön yli, mitä halusit tehdä"-säädöt.
Eli purkit sekoavat pahimmillaan todella pahasti. :facepalm:
Tämä on sitä "Mikattua dataatm".  :facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm::facepalm:


Miten sinulla nakutus ilmeni? Oliko ihan korvin kuultavaa ropinaa?

Korvin kuultavaa nakutusta, eikä enää mitään pientä ropinaa, vaan kunnolista "naksahtelua"! :facepalm:

Vaan ei räjähtäneestä moottoristani löytynyt männistä jälkeä asiasta!  ;)
Syy siinä, että suojamekanismit toimivat, vaikka bensalla ne olivatkin tapissaan. Josta syystä suosittelen "erittäin lämpimästi" ahtojen rajoittamista 0,9 baariin vakio-suuttimilla.

Niin, mistä johtuu? En vielä ymmärrä inside LH huumoria/sarkasmia  :-[
207 perus internet binistä kuitenkin väänsin eilen maalaisjärjellä lähes vakiota vastaavan sytkälastun, ja ainakin auto käynnistyi :)

No, lähetin 207-binin "mr. lastulle" vuona 2009 kun minulla ei ollut työkaluja tulkita sitä silloin.
Eli tuolloin olin LH:sta pihalla kuin lumi-ukko elokuussa, miettiessäni megan ja orkkis-ruikkarin välillä.

Onko tähän soppien hieromiseen kuntoon parempaa menetelmää kuin AFRn kyttääminen mittarista/ läppäriltä erillisellä softalla ja samalla yrittää tunerprosta Ostrichin adress tracella katsoa missäpäin bensakarttaa mennään? Turbobricks-Beepeen LH logger softa/menetelmä taisi jäädä alpha vaiheeseen? Ei taida olla mitään helppoa tapaa saada jotain megalogviewerin tapaista kivan näköistä logikäppyrää kaikista kiinnostavista parametreistä, vai onko? Miten teet itse? Ja miten olet saanut määriteltyä suutinten dutycyclen?

AFR-mittarista on se nykyinen menetelmä. Tuijottaen missä kartta menee.
Mitään megan tyylistä työkalua minulla ei ole.  :-\
Minä teen asiat skooppia ja tunerprota kytäten.

Suuttimien pulssi-suhteen olen mitannut skoopilla.

Tietysti lambda-streshold max. kannattaa asettaa säätöajojen aikana minimiin aluksi kierrosluvun ja kuorman funktiona.

LTFT-arvon resettiä en neuvo aloitteleville säätäjille, sillä siinä mokaaminen aiheuttaa näitä yön yli miettimisen hetkiä monasti binistä riippuen.  :-\

Joku kuvan kaltainen siemens merkkinen satiainen mun boksissa on siinä ROMin alla joo, eli siis 80-luvun versio ram-piiristä nähtävästi :) Tein 954 boksiini -937 binistä lastun ja kyllähän se sillä tuntuu toimivan :) Sähköflektikin toimii. Seuraavaksi Ostrich lastun tilalle ja säätäminen alkakoon.

937 toimii 954 purkissa moitteettomasti.
Päinvastoin en takaa.
 
En löytänyt 148 binille .xdfää, joten käytin 207 biniä (jetronic.infosta). Ei syttynyt CEL joten voinko olettaa ettei ottanut itteensä EGR poistosta? Onhan siellä se joku venttiili vielä ja töpseli kiinni, mutta putket imu/pakosarjoihin olen poistanut. Toivottavasti siellä ei nyt ollut jonkun leder-hosenin hullua koodia :idiot2: :)

No, jos ilman vikakoodia selviät, niin antaa mennä vaan. vika-valo ei kerro kuin fataaleista viosta, vika-koodit sitten niistä pienistä.
Jos ei vika-valoa, eikä koodeja, niin antaa mennä vaan!  :3/4 jättää sen:

Oliko se niin, että sieltä "neo german crazyness":n seasta ei ole löytynyt niitä bittejä millä muokataan EZKn rajoitinta?

Jep!

EZK:n rajoitiin ei ole tiedossa nykyisin kaikista bineistä.


Huomasin että siinä mun käyttämässä linuxmanin 207 xdf:ssä oli 4 kertaa sama kartta. Editoin sitä missä luki "edit this" :) Eihän niihin muihin tarvinnut koskea?

3:s kartta on se normaali kohde.

Eipä tuossa -95 kontissa mitään ajonestoja ollutkaan, mutta noi mun uudemmat -97 ja -98 kontit taitavat molemmat olla ajonestollisia kun on semmonen läskimpi avain. Vanhaa biniä niihin siis toistaiseksi.

Jep!

Tämä perussäätäjä taitaa nyt näin alkuun tyytyä 937 binin ropaamisen, ja katsotaan sitten uskaltaako siirtyä "parempaan" ;)

Aikanaan!  :hello: ELK


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #356 : 06.06.2015, 20:37:41 »
Onko tähän soppien hieromiseen kuntoon parempaa menetelmää kuin AFRn kyttääminen mittarista/ läppäriltä erillisellä softalla ja samalla yrittää tunerprosta Ostrichin adress tracella katsoa missäpäin bensakarttaa mennään? Turbobricks-Beepeen LH logger softa/menetelmä taisi jäädä alpha vaiheeseen? Ei taida olla mitään helppoa tapaa saada jotain megalogviewerin tapaista kivan näköistä logikäppyrää kaikista kiinnostavista parametreistä, vai onko? Miten teet itse? Ja miten olet saanut määriteltyä suutinten dutycyclen?


AFR-mittarista on se nykyinen menetelmä. Tuijottaen missä kartta menee.
Mitään megan tyylistä työkalua minulla ei ole.  :-\
Minä teen asiat skooppia ja tunerprota kytäten.

Suuttimien pulssi-suhteen olen mitannut skoopilla.

Olisiko mitään ideaa kuvata mittareita ja näyttöjä nykyään jo puoli-ilmaisilla kameroilla vetojen ja erilaisten ajo-olosuhteiden aikana? Näin saisitte kerättyä lokeja (ja tarvittaessa siirrettyä arvoja tilasto-ohjelmiin ja piirrettyä käppyröitäkin) eikä tarvitsisi kytätä mittareita kuin Pamelan tissejä?

Köyhän miehen datankeruu 25 freimiä / sekunti…

Ei. Ei. Näin ei varmaan voi tehdä. Liian helppoa. mikan kertoo kohta varmaan tukun syitä tähän..

Jatkakaa ELK

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #357 : 06.06.2015, 20:46:05 »
Ei. Ei. Näin ei varmaan voi tehdä. Liian helppoa. mikan kertoo kohta varmaan tukun syitä tähän..
Jatkakaa ELK

Kyllä siihen on jo helppo ratkaisu. Hintaa n. €50,-
saa dataa talteen 8 kanavasta.

Tuossa esimerkki.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=57417.msg1046662#msg1046662


Oliko se niin, että sieltä "neo german crazyness":n seasta ei ole löytynyt niitä bittejä millä muokataan EZKn rajoitinta?

Pääsääntönä rajoitinta ei tunneta bineistä, sillä EZK:n rakenne on "hitusen" jännä.  :idiot2:

Huomasin että siinä mun käyttämässä linuxmanin 207 xdf:ssä oli 4 kertaa sama kartta. Editoin sitä missä luki "edit this" :) Eihän niihin muihin tarvinnut koskea?

No, tässä sitten 148-binille perus-säätäjälle sopiva XDF.
https://mega.co.nz/#!W8MUGbAQ!iGe2pdSp571VKNW-PZiO9gGG7Iph6qrTUpx5NxqqfP0


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kari Grandi 240

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #358 : 06.06.2015, 20:57:01 »
Kyllä siihen on jo helppo ratkaisu. Hintaa n. €50,-
saa dataa talteen 8 kanavasta.

No miksi sitten vastasit kyselyikäiselle näin:

AFR-mittarista on se nykyinen menetelmä. Tuijottaen missä kartta menee.
 :idiot2:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #359 : 06.06.2015, 21:05:15 »
No miksi sitten vastasit kyselyikäiselle näin:

AFR-mittarista on se nykyinen menetelmä. Tuijottaen missä kartta menee.
 :idiot2:

Koska minä teen noin!  :pomo:

Muut tekevät mitä haluavat ja tahtovat.

Oma skooppini ei tue kuin 2-kanavaa ja tallennuskin on vähän niin ja näin, mutta toisaalta +500Gt/sek kopittavia USB-tikkuja ei taida liiemmin olla.

Saattaapi olla myös se, että homma on oikeasti aika helppoa kun siihen pääsee sisälle. Joten katselemalla laajakaistaa ja address tracing toiminnolla missä mennään pääsee myös hyvään tulokseen. Kapeakaistallakin se onnistuu, kuten olen omani tehnyt.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Ateho  Elekma