RallyBaron  Samppasport

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426938 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #465 : 29.10.2015, 20:53:01 »
Miten rajotinta nostetaan? kuinka korkeelle sen voi nostaa?
eikös sen jollain saanut ainakin 7500 rpm nostettua?

Ezk puolelta ei mahda kukaan vielä täällä tietää kuinka sitä nostetaan varmuudella jos ei kouvolan takametsien keisari ole sitä karttaa kaivellut tuosta ezk binistä  :)
PS: mikan elä ota vittuiluna  :) :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #466 : 29.10.2015, 23:29:01 »
Morjens! Kuinka noi lastut nyt sopivatkaan keskenään toisiin boxeihin? Eli 9xx ja 5xx lastut eivät tainneet toimia sekaisin? Mistä sitten huomaa jos lastu ei ole boxin kanssa yhteensopiva? Käynnistyykö auto edes? Ja sopivatko kaikki 9xx lastut keskenään?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #467 : 30.10.2015, 00:38:25 »
Morjens! Kuinka noi lastut nyt sopivatkaan keskenään toisiin boxeihin? Eli 9xx ja 5xx lastut eivät tainneet toimia sekaisin? Mistä sitten huomaa jos lastu ei ole boxin kanssa yhteensopiva? Käynnistyykö auto edes? Ja sopivatko kaikki 9xx lastut keskenään?



Suomen 99% virilastuista on 937binääri (ensimmäisiä turbon 9xx binejä), toimii kaikissa

Karkeasti näin:
5xx ja 9xx ei käy suoraan keskenään, joku pinni (ilmastointi?) vaihto paikkaansa jne.
Muuten väittäisin toimivan, tuskin johtosarja muuten on hirveästi erilainen. Eli ei bolt on, mutta kytkentäkaaviot kädessä suht simppeli?

937 toimii siitä ylöspäin kaikissa
954->984 väliltä kaikki toimii keskenään
954->984 ei toimi alle 954 syynä rom/ram muisti mikä lisätty 954->

Omia havaintoja:
962 ei toiminut yli 0.6bar rykimättä fuelcut 984 boksissa. Mutta kikkailemalla sekin taisi onnistua. (mikan muistaa tämän)
Tuossa binissä oli jotain hämärää, luultavasti kuitenkin vain XDF:n fuelcut eri paikassa(?).

Valitettavasti en koskaan tajunnut kokeilla sitä 962(?) boksissa mikä löytyy nykyään hyllystä varuilta.  :-[

954-> Jonkun verran mukavempi ajaa ja lambda käyttää tuota extra muistia (kuinka moni tämänkään huomaa ilman että vaihtaa noita "lennosta").  :2funny:

Mutta jos aivan väärä lastu niin tapahtuu:
1. vikavalo palaa
2. suuttimet jää auki
3. ei lähde käyntiin
(4. jenkit väitti ettei sähköflekti toimi kaikissa, ainakin 954-> purkeissa eteenpäin tuntu toimivan kaikilla bineillä mitä itte kokeilin)

tai jotain vastaavia kombinaatioita/samankaltasia vikoja.

Mikan ottaa tästä kopin jos puhun ohi suuni jotain  :pomo:

EDIT: 984:ssa on ajonesto.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #468 : 31.10.2015, 10:17:35 »

EDIT: 984:ssa on ajonesto.  :)
Eli -977 oli vielä siis ilman. Tätä tietoa piti alkaa täältä kaivamaan tarkemmin mutta tässähän se jo suht luotettavasti tulikin :D
No kun halvalla sai.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #469 : 31.10.2015, 12:02:06 »
EDIT: 984:ssa on ajonesto.  :)

Eikös 967---> ole ajonesto?  ???

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #470 : 31.10.2015, 15:30:10 »
Eikös 967---> ole ajonesto?  ???

967 ? Mistä löytyy?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #471 : 31.10.2015, 16:23:01 »
Ei mun tietääkseni ole 967 mitään ajonestoa.  :o
98x on ajonestollisia varmasti.

Täällä ollut vielä sitten sellaisiakin ECU:ja missä esim. -962 boksi, mutta lastun numero ja binääri on eri kuin -962.
Joo, ja olin ensimmäinen avaaja ja vakio piiri. Görän hoitaa.  :D
« Viimeksi muokattu: 31.10.2015, 16:25:20 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #472 : 31.10.2015, 17:48:21 »
Ei mun tietääkseni ole 967 mitään ajonestoa.  :o
98x on ajonestollisia varmasti.

Kyllä siinä 967 on se ajonesto, kun me molemmat silloin aikoinaan noiden eri versioiden kanssa puljattiin.

Hommahan meni niin, että 937:lla aloitettiin ja 954 ei käytetty, kun siihen ei ollut XDF:ää ja 962 ei pelannut, jolloin tuumasin, että perkele, mullehan ei yksi bini ala perseilemään ja väänsin väkisin sen XDF:än hikipäässä. Katiskassani kun vakiona oli tuo 954.

962:ssa "vika" on vakioissa, joita en ole jaksanut perata lävitse (372 kpl) vaikka minulla onkin kaikista tunnetuista bineistä ja niiden vakioista exel taulukko. Ja tosiaan 962 toimi ihan hienosti 0,3 baarin ahdoilla, mutta kun 0,6 baaria ylittyi, alkoi pätkiminen siellä 3500rpm kohdilla, eikä "vika" ole fuel-cutissa, vaan noissa pirskatin vakioissa.

Virilastuista sen verran, etteivät nuo myyjät kuten viking ovat mättäneet ainoastaan sen pääkorjauskartan ns. viri-version ja muuttaneet fuel-cuttia ja siinä ne muutokset sitten ovatkin olleet.
Nuo on helppoja löytää ihan mistä tahansa turbon binistä, kunhan niiden muodon on keksinyt, sillä niissä kaikissa on täysin identtiset arvon alun perin, joten binistä pystyy sen numerosarjan kampaamaan ihan helposti ylös, vaikkei olisi edes XDF:ää käpisteltyyn biniin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #473 : 31.10.2015, 18:11:07 »
Tarkistin Volvon (Vadis) ohjelmasta vielä itse ja:

0 280 000 937 - ei ole
0 280 000 950 - ei ole (B204FT)
0 280 000 954 - ei ole
0 280 000 962 - ei ole
0 280 000 967 - ei ole
0 280 000 977 - Immobilizer
0 280 000 980 - Immobilizer
0 280 000 981 - Immobilizer
0 280 000 984 - Immobilizer

 :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #474 : 31.10.2015, 19:27:14 »
Tarkistin Volvon (Vadis) ohjelmasta vielä itse ja:


0 280 000 967 - ei ole

 :)

Mikäs perkele siinä sitten oli, kun se 967 ei kummallakaan pelannut!

Ei meinaa muistaa niin monen vuoden taakse kaikkia yksityiskohtia.  :-[

Minulla on hämärä mielekuvatus, ettei auto edes käynnistynyt em. binillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #475 : 02.11.2015, 16:48:27 »
Mikäs perkele siinä sitten oli, kun se 967 ei kummallakaan pelannut!

Ei meinaa muistaa niin monen vuoden taakse kaikkia yksityiskohtia.  :-[

Minulla on hämärä mielekuvatus, ettei auto edes käynnistynyt em. binillä.

En muista yhtään, 962 oli hanurista ja 937 oli aika "karkea".
954 toimii, heh  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #476 : 04.11.2015, 23:04:44 »
937 toimii siitä ylöspäin kaikissa
954->984 väliltä kaikki toimii keskenään
954->984 ei toimi alle 954 syynä rom/ram muisti mikä lisätty 954->
946 näyttäs kyllä olevan piiri lastun vieres, toimiiko sillon 954->984 lastut siinä?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #477 : 04.11.2015, 23:13:29 »
946 näyttäs kyllä olevan piiri lastun vieres, toimiiko sillon 954->984 lastut siinä?

Luultavasti. Ole pioneeri tämän suhteen ja koita, ei se mitään hajoita.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #478 : 06.11.2015, 23:06:07 »
Miten LH 2.4 mahtaa suhtautua vieraisiin lisäruiskutusjärjestelmiin?
-Täyskaasulla, ahdettuun bensiinimoottoriin lykätään lisänä vettä, metanolia, etanolia tai jotain yhdistelmää?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #479 : 06.11.2015, 23:11:49 »
Miten LH 2.4 mahtaa suhtautua vieraisiin lisäruiskutusjärjestelmiin?
-Täyskaasulla, ahdettuun bensiinimoottoriin lykätään lisänä vettä, metanolia, etanolia tai jotain yhdistelmää?

Ei mitenkään, ei noteeraa moisia, jos eivät haittaa toimintaa ja lambda säätöä closed-loop tilassa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Samppasport  Futurez