Samppasport  Futurez

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426920 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #480 : 10.11.2015, 17:14:11 »
Eilen tuli taas muistutus asioista, jotka on jo koettu ja nähty mutta onnellisesti unohdettu! :facepalm:

Älkää säätäkö tyhjäkäynnin mitään parametriä livenä auton käydessä tai LH tekee tiltin, josta se ei poistu ennenkuin se on täysin nollautunut sähköttömänä!

Toisin sanoen LH:n softa kaatuu iloisesti ja kirjoittaa RAM-muistiin jotain Scheiße ja tiltti on totaalinen, eikä palaudu millään konstilla mitä voi tehdä ulkoisesti LH:n ollessa sähköissä.





Päivitin äsken tunerpro RT:n uusimpaan versioon ja versiossa on jotain hämyä, koska tarkistussummatyökalu alkoi kikkailemaan.

Eli version 5.00.8713.00 päivitystä ei kannata tehdä, ellei halua murheita. Tosin en tiedä, osaako em. versio laskea tarkistussumman omilla työkaluillaan oikein. Jää testattavaksi!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #481 : 11.11.2015, 01:55:21 »
Korjaussummalaskurin ongelma selvitetty. Vika oli korruptoituneessa binissä ja tunerpro:n DLL:n uudelleen asennuksessa.

Kumpi teki kumman on tuntematonta, mutta anyway problem solved!
« Viimeksi muokattu: 14.11.2015, 11:17:28 kirjoittanut Taavi.H »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #482 : 11.11.2015, 12:58:23 »
Päteekö tuo tyhjäkäynninsäätökielto livenä myös pääkarttojen säätöön livenä?

Eli jos tyhjäkäyntiä säätää livenä ---> tilttiin. Jos säätää pääkarttoja livenä ---> också tilttiin? Mutta sitten taas toisaalta miten niitä pääkarttoja muuten säätäisi kuin livenä.. Eli ostrich kiinni ja menox? ???

Olisi muuten hyvä jos näistä kaikista tiedoista saisi jonkun tiivistetyn faktapaketin vaikka alotusviestiin, sillä nyt kaikki tärkeä nippelitieto hajautettuna pitkin ja poikin topiccia..

Mutta eihän tuo tietojen etsiminen ole asialle omistautuneelle homma eikä mikään ::)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #483 : 11.11.2015, 13:57:21 »
Päteekö tuo tyhjäkäynninsäätökielto livenä myös pääkarttojen säätöön livenä?

Eli jos tyhjäkäyntiä säätää livenä ---> tilttiin. Jos säätää pääkarttoja livenä ---> också tilttiin? Mutta sitten taas toisaalta miten niitä pääkarttoja muuten säätäisi kuin livenä.. Eli ostrich kiinni ja menox? ???

Olisi muuten hyvä jos näistä kaikista tiedoista saisi jonkun tiivistetyn faktapaketin vaikka alotusviestiin, sillä nyt kaikki tärkeä nippelitieto hajautettuna pitkin ja poikin topiccia..

Mutta eihän tuo tietojen etsiminen ole asialle omistautuneelle homma eikä mikään ::)

Pääkorjauskarttaa saa ruuvata ihan niin paljon kuin haluaa livenä, tyhjäkäynti on ainoa kielletty kartta-alue tyhjäkäynnillä.  :sundaydriver:

Tai voi sieltäkin tiettyjä karttoja ruuvata livenä, mutta koko TK-kartta-alue on sellainen hässäkkä koodissa/kartoissa, ettei paremmasta väliä.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Niilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #484 : 11.11.2015, 16:59:23 »
Pääkorjauskarttaa saa ruuvata ihan niin paljon kuin haluaa livenä, tyhjäkäynti on ainoa kielletty kartta-alue tyhjäkäynnillä.  :sundaydriver:
Sillä lisäyksellä, että Address tracing toiminto pois päältä siksi aikaa, kun lataa uuden kartan Ostrichiin. Eli se A siellä kartan yläreunassa. Ite en oo kokeillu mitä tapahtuu jos on päällä, mutta jokusen varoituksen sanan luin tuosta joskusmuinoin  :)

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #485 : 11.11.2015, 17:18:05 »
Ja emulointitilassa ei kannata pyyhkiä lämpötilarikastuksen solua pois ja alkaa kirjoittamaan uutta. Saa odotella aika kauan ennenkon auton saa seuraavan kerran  käyntiin  :P. Muutenkin tuota emulointitilaa ei taida olla mitään tarvetta käyttää, commit changes-napista muutokset päivittyy koodiin ja siitä uploadilla strutsiin niin ei satu tuollasia tössejä niinkon minä tulin testanneeksi  :idiot2:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #486 : 11.11.2015, 17:20:29 »
Sillä lisäyksellä, että Address tracing toiminto pois päältä siksi aikaa, kun lataa uuden kartan Ostrichiin. Eli se A siellä kartan yläreunassa. Ite en oo kokeillu mitä tapahtuu jos on päällä, mutta jokusen varoituksen sanan luin tuosta joskusmuinoin  :)

Datan siirtyminen Ostric:n hidastuu runsaasti jos address tracing on päällä. Hitaammalla läppärillä se voi mennä pipariksi kokonaan.

Eli klikkaa sen A:n mykäksi ja tekee uploadin ja jatkaa sen jälkeen jäljitystä.

Ja kannattaa aina muistaa tallentaa se bini ensin, että tarkistussumma tulee oikein, jonka jälkeen vasta uploudaa binin LH:n. Tai seuraavassa startissa tulee vikakoodi 1-1-2 ja vikavalo syttyy palamaan.

EZK:ssa moisesta ei ole väliä, sillä se ei edes käytä tarkistussummaa binissä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #487 : 14.11.2015, 00:42:05 »
Viiden päivän sisällä säädetty kaksi merikonttia.

Auto 1. 668cc, 012 IMMu ja 19C ahdistin. Bensalla.

Puliuk0n auto, +900cc sumut, 012 IMMu ja 05hl16G ahdistin wiinatettuna.

Kartoissa ei yhtäkään solua ole identtisiä! Siksipä en pulkkilastuja tee, sillä jokainen IMMu/Suutin yhdistelmä on erilainen ja kartat sen vuoksi myös.

Puliuk0n autosta lähtivät riittämättömät 668cc dekat ja tilalle tulivat riittävän isot suuttimet (EV14), joka on täydellisen kartta muokkauksen takana. Suuttimet käyttäytyvät niin erilailla kuin entiset EV1:t.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #488 : 16.11.2015, 14:42:38 »
Asiasta kukkaruukkuun!  :hello:

Moni on hommannut noita 012 IMMuja ja niistä on havaittu sitä, että nuo FEFE-immut heittelevät suorituskyvyltää melko rajusti!  :-[

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=66931.msg1061009674#msg1061009674

Itselleni on sattunut peikkomainen flaksi ja olen saanut ehjän/oikein mittaavan! Valitettavasti näin ei ole kaikilla, joten sitä IMMun linearisointi-kippuran lukemista on syytä tarkkailla suurella huolellisuudella vedoissa.

Ainakin 2 IMMun olen nähnyt pohjaavan paineilla, joilla 012 ei pitäisi pohjata. Ilmiön huomaa siitä, että IMMun linearisointi kippuran lukeminen pysähtyy yhteen soluun, eikä se vaella yhtään minnekkään sen jälkeen.

Normaalisti toimiva 012 IMMu lukee linearisointi käyrää ihan ylimmälle riville asti ja se huojuu solun tai kaksi suuntaansa koko ajan ihan siellä ylimmilläkin riveillä.  Ehjä IMMu pääsee solun numeroon yli 240 ja heiluu vielä sielläkin. Jos näin ei tapahdu, IMMussa on vikaa.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #489 : 16.11.2015, 15:27:03 »
Asiasta kukkaruukkuun!  :hello:

Moni on hommannut noita 012 IMMuja ja niistä on havaittu sitä, että nuo FEFE-immut heittelevät suorituskyvyltää melko rajusti!  :-[


Ja laadultaan.  :peetu:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #490 : 16.11.2015, 15:54:04 »
Ja laadultaan.  :peetu:

Lötysköhä tuota jostai parempi laatusta immua korvaajaksi?
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #491 : 16.11.2015, 15:58:39 »
Lötysköhä tuota jostai parempi laatusta immua korvaajaksi?
Mietin ite ja tätä tässä iltana eräänä, että kun joillakin tuntuu olevan jonkin verran tietoa LH:n toiminnasta, niin eikö siihen vois modata sellasen mittarin joka kestää sellaisenaan vaikka 100tkm? Siis kunnon ilmanputsarilla jne.
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #492 : 16.11.2015, 16:30:22 »
Jos kyseessä on halvin mahdollinen tarvikkeena saatava IMM niin kelle muka tulee yllätyksenä että ne ei toimi..
Esim. noihin TDI-koneisiin ei ole muuta vaihtoehtoa olemassa kun Bosch jos meinaa että ei tarvi kokoaika rassata  :) Kauheita eroja mitauksessa "kiinaimmuilla".

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #493 : 16.11.2015, 16:36:54 »
Jos kyseessä on halvin mahdollinen tarvikkeena saatava IMM niin kelle muka tulee yllätyksenä että ne ei toimi..
Esim. noihin TDI-koneisiin ei ole muuta vaihtoehtoa olemassa kun Bosch jos meinaa että ei tarvi kokoaika rassata  :) Kauheita eroja mitauksessa "kiinaimmuilla".

300€ vs 60€ on aika kova ero... Ainakin mun lompakon mukaan...  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #494 : 16.11.2015, 16:51:31 »
300€ vs 60€ on aika kova ero... Ainakin mun lompakon mukaan...  :(
Oh hoh, aika ero on kyllä.
Noissa mun tapauksissa kyse on ollut 50-60e erosta.

 

Ateho  Elekma