Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181608 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #150 : 27.10.2015, 16:27:55 »
Ei havaintoa, liekkö tuo vanha läppäri antanut jonkin piikin sammutessaan ja käräytti siksi tuon.

Kokeillut kahta eri läppäriä missä sarjaportti ja ne ei toiminu kunnolla. Ilmeisesti liian tuoreita tai liian vanhoja >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #151 : 27.10.2015, 16:40:02 »
Itse en ole vielä elämäni aikana nähnyt oikeasti täydellistä usb-rs232 adapteria, kaikki on enemmän ja vähemmän onnettomia, semmoista ei ole vastaan tullut mikä toimisi kaikkien laitteiden kanssa 100%:lla varmuudella. Tässä onkin syy minkätakia itellänikin on töissä natiivilla portilla oleva läppäri, loppui hermojen polttaminen.

Belkin valmisti aikoinaan adapteria, jolla pääsi jopa vertexin/yaesun radioihin kiinni ja jopa krantut axelin toistimet hyväksyivät em. adapterin, vaikka suurin osa edes natiiveista sarjaporteista ei pystynyt vertexin/yaesun radioiden kanssa kommunikoimaan mitenkään.
Puhumattakaan siitä, että monet ohjelmat ovat DOS-ohjelmia vieläpä, mikä tekee vauhtia ja vaarallisia tilanteita entisestään porttiongelmien kanssa painittaessa.

http://www.belkin.com/us/support-product?pid=01t80000002G1EdAAK

Noita vain ei ole saanut enää kotvaseen.




Puliukon adapterista on palanut joko tantaalikondensaattori tai diodi. Kuva on sen verran epäselvä, ettei siitä näe komponentin numeroita, joten jos se on D, niin diodi ja jos siinä on C, niin se on tantaalikonkka, joka ei kestä yhtään voltin osaakaan väärää napaisuutta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #152 : 27.10.2015, 16:41:57 »

Puliukon adapterista on palanut joko tantaalikondensaattori tai diodi. Kuva on sen verran epäselvä, ettei siitä näe komponentin numeroita, joten jos se on D, niin diodi ja jos siinä on C, niin se on tantaalikonkka, joka ei kestä yhtään voltin osaakaan väärää napaisuutta.

L1 lukee, noi viereiset on C. En tajua mitään näistä. Käyn hakemassa kolmannen jostain  ;D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #153 : 27.10.2015, 16:58:19 »
L1 lukee, noi viereiset on C. En tajua mitään näistä. Käyn hakemassa kolmannen jostain  ;D

Jos siinä lukee L1, niin se on kela, eli vähän niinkuin releen vetokäämi. Kertoo siitä, että syystä X virtaa on kulkenut enemmän kuin kela kesti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #154 : 27.10.2015, 17:11:02 »
Juuri tuo mikanin mainitsema Belkin itselläni käytössä ja ikinä ei megasquirttien kanssa ole ollut ongelmaa sen kanssa. Megoja on kerennyt olla useaa eri mallia ja samaten eri säätöläppäreitä ja käyttiksiä niissä. Tyytyväinen kyseiseen käikäleeseen. Palvellut varmaankin lähemmäs 5vuotta

Pitikös tuolta
tilata miljoona kappaletta, että saa vai miten meni.
« Viimeksi muokattu: 27.10.2015, 17:13:55 kirjoittanut miikel »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #155 : 27.10.2015, 18:17:29 »
Juuri tuo mikanin mainitsema Belkin itselläni käytössä ja ikinä ei megasquirttien kanssa ole ollut ongelmaa sen kanssa. Megoja on kerennyt olla useaa eri mallia ja samaten eri säätöläppäreitä ja käyttiksiä niissä. Tyytyväinen kyseiseen käikäleeseen. Palvellut varmaankin lähemmäs 5vuotta

Pitikös tuolta
tilata miljoona kappaletta, että saa vai miten meni.

http://www.ebay.co.uk/itm/Belkin-USB-to-Serial-Adapter-F5U257-/141795945632?hash=item2103b26ca0:g:MfcAAOSwstxU5isf

Tämä ilmeisesti sama?

EDIT: Tilasin aliexpressistä, katotaan miten käy  ;D
Kiitoksia vinkistä  S* :hello:
« Viimeksi muokattu: 27.10.2015, 18:20:49 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #156 : 28.10.2015, 19:08:02 »
AEM:n laajakaista kytketty, huomenna luultavasti kaverin tallilla piipahtaa hitsaa holkki pakopötköön....

Ihme pyyntöjä/vaatimuksia hovi(LH 2.4)säätäjältä tuollaiset "laajakaistalla olisi nopeampi ja kivempi säätää..."  >:(  :2funny:
Ei se kovin surkeasti näilläkään suuttimilla ole toiminut... 407hp 535d:n rinnalla pysyy suljetulla, perävälitys vain loppuu kesken.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2015, 19:10:42 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #157 : 14.11.2015, 03:02:54 »
AEM:n laajakaista kytketty, huomenna luultavasti kaverin tallilla piipahtaa hitsaa holkki pakopötköön....

Ihme pyyntöjä/vaatimuksia hovi(LH 2.4)säätäjältä tuollaiset "laajakaistalla olisi nopeampi ja kivempi säätää..."  >:(  :2funny:
Ei se kovin surkeasti näilläkään suuttimilla ole toiminut... 407hp 535d:n rinnalla pysyy suljetulla, perävälitys vain loppuu kesken.

Nyt on laajakaistaa hyödynnetty!

Pääkorjauskartta uusittu suutinten vaihdon myötä ja tulipa iso koettu yllätys miten paljon kartta muuttui lopultakin!

Taas jälleen puliveivattua mikattua dataatm oleva syy, miksi en tee bulkkilastuja!

Eihän se katiska mihinkään vedä, sillä seisovalla kilsalla aikakin on huvittava 26,2s , loppunopeuden ollessa hikiset 202km/h. Minä sentään pääsen mahtavan valtavaan 176km/h nopeuteen ja olen vain 3,2sek hitaampi!  ;D  :2funny:

Vartillakin pitelen perää "pikkaisen" (14,5s/161km/h vs. minun 15,7s/146), mutta huimin ero syntyy 60-120 ja 80-120km/h välillä. Minä vedän 7s/5,2s ja puliveivari vetäisee sen 5,2s/3,7s aikaan.

Olen melkein kunkku 202m matkalla (10,3s/118km/h vs. 9,5s/129km/h)  :2funny:

Täydellisen woimaton wiina wehje, kun ei jaksa neloselle vaihtaessa sutia!   :sundaydriver: :2funny:


Oikeasti tuosta 50km/h nopeudesta eteenpäin minua viedään kuin litran mittaa....
Nimittäin sutiminen verottaa aikoja todella rajusti liki kaikissa kerrotuissa arvoissa!   
:pomo:  P>


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #158 : 15.11.2015, 19:45:04 »
-Moottori nyt toimii ok (mitä nyt yks fefe immu taas sökö)
-Vaihteisto ulvoo, tärisee. Oikea koneentuki rikki, uudet tilattu
-MegaShift on kyllä niin totaallista paskaa, ettei mitään rajaa.

Turbiini lukkoa heittelee edes takasin vaikka ollaan raja-arvojen päällä, koodissa ilmeisesti jotain ongelmaa. Koska signaalit on tasaiset ja oikein!
Pistin viestiä Mshift foorumille... Älä ikinä ostako kyseistä purkkia, aivan paska.  :nohnoh

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #159 : 15.11.2015, 22:10:33 »
-Moottori nyt toimii ok (mitä nyt yks fefe immu taas sökö)
-Vaihteisto ulvoo, tärisee. Oikea koneentuki rikki, uudet tilattu
-MegaShift on kyllä niin totaallista paskaa, ettei mitään rajaa.

Turbiini lukkoa heittelee edes takasin vaikka ollaan raja-arvojen päällä, koodissa ilmeisesti jotain ongelmaa. Koska signaalit on tasaiset ja oikein!
Pistin viestiä Mshift foorumille... Älä ikinä ostako kyseistä purkkia, aivan paska.  :nohnoh



Meinasitko käyttää fefen auki ja kattoa mikä siellä on porsinu tinausvika vai joku muu?   :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #160 : 15.11.2015, 22:45:23 »
Meinasitko käyttää fefen auki ja kattoa mikä siellä on porsinu tinausvika vai joku muu?   :)

Johan niitä on n. 5 kolvattu, yksi roskissa, ja yksi kiinni autossa. Laatu vähän heikkoa ja heittelevää.  >:(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #161 : 16.11.2015, 06:10:09 »
Johan niitä on n. 5 kolvattu, yksi roskissa, ja yksi kiinni autossa. Laatu vähän heikkoa ja heittelevää.  >:(

Joo mullakaa ei ensimmäinen kauaa kestäny va takuuseen uus mikä on nyt pelannu ja se vanha on kolvattu ja toimii myös  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #162 : 17.11.2015, 03:31:01 »
Lainaus
Thanks for spotting these issues!

Uutta koodia tullut, tosi nopeaa toimintaa Mshift foorumilla.  :o

Huomenna koitellaan, tai siis tänään.  ::)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #163 : 19.11.2015, 19:54:44 »
Aski toimii paremmin uudella koodilla, ei siltikään hyvä. Tai voi sanoa toimivaksi. Yllätys tosta perk... purkista.

Penkissä käyty

270hp / 430nm rikkinäisellä immulla (pohjaa)

Vaihdettiin immu ehjään bosch -012, tuli +40nm lisää, mutta kävi todella laihalla +3500rpm.
Toisinsanoen säädetty nyt rikkinäiselle immulle.  :facepalm:

Tulos kuitenkin/vaivaiset:
275hp @ 5032rpm / 472nm @ 3558rpm
n. 1.3-1.35bar molemmissa vedoissa.



Jos immulla ja säädöillä saisi sen 300hp. Olisin tosi tyytyväinen.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #164 : 19.11.2015, 20:08:07 »
Jaa sääki oot tänää penkis käyny  O0

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

Kulkukoira  Proturbo