Futurez  Kulkukoira

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 426936 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU kuormatieto
« Vastaus #525 : 10.01.2016, 23:05:11 »
No karkeasti sanottuna autopaikoillaan et saa vaikkapa yli 15% kuormaa.
Mutta kun lähdet autolla liikenteeseen käy kyllä siellä +15% yläpuolella koko ajan.

Eiköhän se LH siitä kuormasta sen tunnista.

No kyllä saa jos haluaa mutta yleensä se muutama sekunti kyllä riittää että saadaan se hyrrä pyörimään.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2016, 08:06:27 kirjoittanut Acke »
142

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4 ECU kuormatieto
« Vastaus #526 : 11.01.2016, 08:51:13 »
No kyllä saa jos haluaa mutta yleensä se muutama sekunti kyllä riittää että saadaan se hyrrä pyörimään.

Ai tämä juttu siirrettiin tänne... Miten tämä sitten säätämiseen liittyy?

Aikaisemmin tässä topicissa kun kyselin LHn käyttäytymisestä niin tuli kuittaus että ei kuulu tänne vaan tässä puhutaan puhtaasti säätämisestä...
142

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #527 : 11.01.2016, 09:18:32 »
Paremmin se tänne sopii, käyttäytyminen ja säätäminen kun kuitenkin liittyvät toisiinsa jonkun verran. Jos siis puhutaan LH:n perustoiminnasta eikä vikatilasta, vioista kannattaa kyllä kysyä korjaamopuolella.
« Viimeksi muokattu: 11.01.2016, 09:22:23 kirjoittanut Acke »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #528 : 11.01.2016, 10:32:58 »
PNP kytkin vaikuttaa pelkästään viertalukon ja startin välillä, se ei lh:ta kiinnosta pätkän vertaa.

Väärin!

LH:ta kiinnostaa nimenomaisesti automaatissa se tieto, onko vaihde päällä, vaiko ei. Manuaalissa se on ohitettu johtolenkillä.

Asia vaikuttaa mm. tyhjäkäyntiin ja moottorijarrutukseen yms. asiohin.

Yllä oleva kuormakeskustelu liittyy nopeustietoon ja sen puuttumiseen. Eli LH tarvitsee nopeustiedon, jotta asiat toimivat oikein.

Onko tuolle olemassa jokin kaava? ???

On ja Ei ole....

Koska ihminen on luontojaan laiska ja käyttää ns. taulukko arvoaja jos sellaiset on saatavilla, vaikka ne olisivatkin vääriä. Olen päättänyt olla kertomatta mitään "taulukko-arvoja", jotta asiat tulisivat oikeasti säädetyiksi.

Nyrkkisääntö on, isommat suuttimet ja pienempi vakio #4, alittamatta arvoa 1000.

Nepierin luvulla on asiassa sormensa pelissä kaikesta päätellen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Vulvomiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 65
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #529 : 17.01.2016, 23:50:14 »
Tyhmä kysymys ja varmaan väärässä paikassa kysyn.. :nohnoh Millä tuon rautapannan saa boksin ympäriltä pois? Pitääkö kuvassa näkyvä pultti avata (ei ole kantaa)


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #530 : 17.01.2016, 23:53:23 »
Tyhmä kysymys ja varmaan väärässä paikassa kysyn.. :nohnoh Millä tuon rautapannan saa boksin ympäriltä pois? Pitääkö kuvassa näkyvä pultti avata (ei ole kantaa)


Pitää. Kyseessä turvapultti(tms) mistä kanta katkeaa halutun momentin jälkeen. Esim virtalukoissa on usein.
No kun halvalla sai.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #531 : 18.01.2016, 00:14:50 »
hiton hyvät lukkopihdit joilla saa käännettyä, tai sit dremeli millä vinguttaa uran keskelle.... (näin tein itse) tai sitten poraa kannan pois

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #532 : 25.01.2016, 10:28:39 »
Eikös kaikkivoipa LH:n IMMu osannu kertoo jopa sen, missä sylinterissä sytyttää? Vai miten oli mikan?

Kun tuo oma pudottaa edelleen yhden sylinterin muutamaksi sekunniksi pelistä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Olisin vaan voinu skoopilla tiirailla tilannetta, jos sieltä löytys mikä pytty kiukuttelee...
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #533 : 25.01.2016, 13:14:54 »
Eikös kaikkivoipa LH:n IMMu osannu kertoo jopa sen, missä sylinterissä sytyttää?

Ei varsinaisesti. LH ei tiedä sytytyksestä yhtikäs mitään, vaikka saattaakin IMM mittauskäyrästä näkyä, milloin joku muki on menossa alaspäin imuvena auki. EZK sensijaan osaa laskea mukeja. Sekään ei tosin osaa eritellä mikä fyysinen muki on kyseessä, vaan tunnistaessaan nakun, osaa laskea kolme sytytystä väliin ja sitten sitä neljättä, missä nakutus on havaittu, myöhästää vähän. Oliko nyt kolme astetta. Ja tästäkään ei ole sulle mitään apua, koska tietääkseni kukaan missään ei ole vielä onnistunut kaivamaan EZK:n sisäistä toimintaa auki. Jos on edes ylipäätään mahdollista. Siellä tuskin on olemassa minkäännäköistä live-diagnostiikkaväylää.

Teoriassa mahdollista vois olla nähdä lambdan signaalista, milloin tulee palamatonta, mutta senkin synkronointi sitten ykk-anturin signaaliin lie jo mahdotonta. Sittenkin tiedettäisiin vain että 1 tai 3 vai 2 tai 4, koska nokalla ei ole anturia.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #534 : 25.01.2016, 13:42:52 »
Mahtaisikohan yksinkertaisin ratkaisu olla niinkin helppo kuin IR-lämpömittari koska jos joku pytty työntää seoksen kylmänä ulos sekuntikaupalla samaan aikaan kun muista tulee kohtalaisen lämpimiä kaasuja niin se saattaisi näkyä pakosarjan putkien lämmöissä. Ehkä, mitään en asiasta varsinaisesti tiedä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #535 : 25.01.2016, 13:53:38 »
Eikös kaikkivoipa LH:n IMMu osannu kertoo jopa sen, missä sylinterissä sytyttää? Vai miten oli mikan?

Kun tuo oma pudottaa edelleen yhden sylinterin muutamaksi sekunniksi pelistä kylmäkäynnistyksen jälkeen. Olisin vaan voinu skoopilla tiirailla tilannetta, jos sieltä löytys mikä pytty kiukuttelee...

Mistäs se IMMu näkisi mikä pytty sytyttää?  :buck2:

Tai voihan siinä näkyä imuvirtauksessa jotain eroja sytyttämättömän ja syttyvän pytyn välillä. Tosin mikä pytty se sitten mahtaa olla, ei ole tietystikkään IMMun tiedossa. Tätä asentotietoa kannattaa kysellä virranjakajalta.  ;)

Joten skoopilla kapasitiivisesti puolan johtoa tiirailemaan (piuha siihen viereen) ja sitten sama temppu vaikka pytyn 1 tulpan piuhalle, niin näet missä mennään tulille ja missä ei!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #536 : 25.01.2016, 14:20:37 »
Mahtaisikohan yksinkertaisin ratkaisu olla niinkin helppo kuin IR-lämpömittari koska jos joku pytty työntää seoksen kylmänä ulos sekuntikaupalla samaan aikaan kun muista tulee kohtalaisen lämpimiä kaasuja niin se saattaisi näkyä pakosarjan putkien lämmöissä. Ehkä, mitään en asiasta varsinaisesti tiedä.
Toimii ennenkuin pakosarja ehtii alkaa johtamaan lämpöä rajummin.

Jos kyseessä on 1-5 sekunnin pimeneminen, niin kiirus kyllä tulee...

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #537 : 25.01.2016, 14:51:19 »
Joten skoopilla kapasitiivisesti puolan johtoa tiirailemaan (piuha siihen viereen) ja sitten sama temppu vaikka pytyn 1 tulpan piuhalle, niin näet missä mennään tulille ja missä ei!

Tämähän kertoo vain että leiskauttaako puola kipunan matkaan. Mikäli seos jossakin mukissa jää syttymättä esim. suuttimen jumittamisen tai oikosulkevan tulpan takia, pimentoon jää.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #538 : 25.01.2016, 15:01:47 »
Mistäs se IMMu näkisi mikä pytty sytyttää?  :buck2:
Mistä minä tiedän, sinähän se tässä Mooses olet! :D :D

Toimii ennenkuin pakosarja ehtii alkaa johtamaan lämpöä rajummin.
Jos kyseessä on 1-5 sekunnin pimeneminen, niin kiirus kyllä tulee...
Joo-o, aika kiirus kyllä tulee, kun lyö yhellä sellasen 5-10 hutia, ja sitten alkaa käymään taas tasasesti kaikilla. Enkä usko että noin lyhytkestoisella vikatilanteella edes ehtii pakolämpöihin vaikuttaa.

Tosin en oo vielä kokeillu mitä tapahtuu jos käynnistyksen jälkeen ei painakaan kaasua ollenkaan, vaan antas käydä joutoa vähän pidempään. Koska kaikillahan tää käy siihen asti kun kaasuun koskee.

Ja onhan tässä tosissaan stroboskooppi tyrkyllä, että vilkkuuhan se hullun lailla jos johdossa tuli kulkee  ::)

Mutta eipä sekään tiedä syttyykö sylinterissä mikään
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #539 : 25.01.2016, 15:04:32 »
Tämähän kertoo vain että leiskauttaako puola kipunan matkaan. Mikäli seos jossakin mukissa jää syttymättä esim. suuttimen jumittamisen tai oikosulkevan tulpan takia, pimentoon jää.

 :nohnoh   Eipä jääkkään!

Kipinän palosta näkee selvästi sen, onko pytyssä seosta vaiko ei ja leimahtaako se tulille.

Jopa kipinän paloaika vaihtelee sen mukaan millainen seos pytyssä on, joten se ei nyt ihan näkymätöntä mitä pytyssä tapahtuu. Aika-ikkuna on vain pirskatin lyhyt, eli mikrosekunnin ajoista puhutaan (µS).

Tässä ehjä kipuna.


Tässä pipinä versiona päätteeltä katsottuna.


Ja tässä sama pipi-versio sieltä puolan johdosta katseltuna.


Muistutan tässä baassin ion-sensing tekniikasta, jolla baas haisteli mitä pytyssä tapahtuu tulppien kautta...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Autoracing  KL-varaosat