KL-varaosat  Race.fi

LH 2.4:n säätäminen

  • 1111 Vastauksia
  • 427018 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #705 : 24.12.2016, 11:16:25 »
1000 kg/h ilmaa on sellaiset 250-300 heppaa Otto-moottorissa. Näin kinkun paistamisen ja saunan lämmittyksen lomassa laskettuna....

Milläs noituudella Hegeh oli saanut -012 immulla 400hv? Perustan oletukseni -012 immun käyttämisestä tähän;

Samaa mieltä. Noilla lastuilla tuhottu useampi kone ihan jo omasta takaa. Kävi myös tutkittavana aikanaan Tonilla nuo lastut. 6800rpm rajoitin oli oikeasti 6923rpm ja se 3" imm nimessä antaa ymmärtää, että ois pidemmällekin muokattu. Tosiasiassa pelkkää sanahelinää.

-012 imm mittausalue loppuu 640kg/h luokkaan.

edit:



« Viimeksi muokattu: 24.12.2016, 11:21:25 kirjoittanut razori »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #706 : 24.12.2016, 11:34:46 »
-012 ilmoitettu alue päättyy liene tuohon 640kg/h, mutta onko mitattu (on...) mihin se lopulta oikeasti riittää?

Hegehllä lienee ollut ongelmia, koska eikös moottori räjähtänyt dynoon? Vai muistelenko nyt täysin pöljiä...

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #707 : 24.12.2016, 11:41:50 »
-012 ilmoitettu alue päättyy liene tuohon 640kg/h, mutta onko mitattu (on...) mihin se lopulta oikeasti riittää?

Hegehllä lienee ollut ongelmia, koska eikös moottori räjähtänyt dynoon? Vai muistelenko nyt täysin pöljiä...

Kai nuo on Boschilla todettu..

Kyllä se enemmän kuin dynossa käynnin kesti

Offtopic: 405hv/551nm@1,15bar vuosia sitten. Ei yhtään varttia ajettu, rataa siitäkin edestä. 7000km kestävä kone oli se.

Toni on sitten toinen henkilö kuka rikkonut tuon 400hv rajan lh:lla. Kai myös -012imm? Olisihan vielä pykälää suurempi, mutta siihen ei niitä linearisointikäyriä ole kovin kummoisesti jaossa

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #708 : 24.12.2016, 11:52:43 »
1000 kg/h on 83 kg/h bensaa kun AFR on 12:1.

Bensamoottorin BSFC on normaalisti 250-300 g/hph.

83/0,25=332 hp

Sepä siinä. Immun ollessa tapissa mennään sitten kupongin mukaan?

E: No kash. Tuo käyttämäni BSFC-arvo on aika tyypillinen arvo old skool-moottoreille (2-venttiiliä per pytty, isommat kitkahäviöt ja matalat puristukset.) Näitä arvoja ei oikeastaan julkaista missään. Nykybensakoneissa arvot ovat reippaasti parempia.

Razorin eka laskutehtävä menee pieleen siitä olettamuksesta että tämä bensiinin energiamäärä 9 kWh/kg olisi käytettävissä kokonaan kampiakselille. Iso osa bensan energiasta (~60%) menee lämmöksi jäähdyttimeen ja pakokaasuihin.
« Viimeksi muokattu: 25.12.2016, 21:24:53 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #709 : 24.12.2016, 13:29:24 »
1000 kg/h on 83 kg/h bensaa kun AFR on 12:1.

Bensamoottorin BSFC on normaalisti 250-300 g/hph.

83/0,25=332 hp

Sepä siinä. Immun ollessa tapissa mennään sitten kupongin mukaan?

BSFC ilmoitetaan g/kW. Joten tuo sinun saamasi arvo muutettuna hevosvoimiksi on 451hp.

Eipä silti, kauas tuo lukema silti jää laskemastani arvosta. Eli kunhan mutuilen :D romujen siirtämisen suurempaan putkeen mahdollistaa pidemmälle mittaamisen. Toki linearisointikäyrä pitää laskea uudelleen.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #710 : 24.12.2016, 13:47:46 »
Eipä silti, kauas tuo lukema silti jää laskemastani arvosta.

Sinulla meni laskut pieleen siinä olettamuksessa että bensa painaa kilon litralta. Todellinen luku on jotain 740g/l jolloin samoilla laskuilla tehoksi tulisikin reilu 480 hevosta ja se ei enää kovin kaukana olekaan.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #711 : 24.12.2016, 13:51:24 »
Mä saan käyttää mitä tehonyksikköä vaan. Mutta g/kW yksikköä ei voi käyttää kun ilmoitetaan BSFC. Se on g/kWh.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #712 : 24.12.2016, 13:56:44 »
Siinä ei hyötysuhe oo ihan huipussaan,  kun urku auki vedetään.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #713 : 24.12.2016, 14:55:37 »
Sinulla meni laskut pieleen siinä olettamuksessa että bensa painaa kilon litralta. Todellinen luku on jotain 740g/l jolloin samoilla laskuilla tehoksi tulisikin reilu 480 hevosta ja se ei enää kovin kaukana olekaan.

Näemmä :facepalm: Tattista korjauksesta -H-

Mä saan käyttää mitä tehonyksikköä vaan. Mutta g/kW yksikköä ei voi käyttää kun ilmoitetaan BSFC. Se on g/kWh.

Siinähän käytät, ei ole minulta pois, mutta suoran ja vertailukelpoisten numeroiden pyörittely on vain kivempaa. Kuten näemmä pilkunnussintakin.



Tuntuu, että tässä unohdetaan täysin, että laskin teoreettisen lukeman kyseisillä osilla, jonka moottorinohjaus kykenisi hallitsemaan. Nyt tähän on jostain syystä ryhdytty sotkemaan mukaan jotakin hyötysujdelaskuja, jotka eivät liity laskelmaani millään tavalla :facepalm: Voin nekin toki huomioida laskelmassa?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #714 : 24.12.2016, 15:17:11 »
Laskit teoreettisen maksimin älhoolle,  jos sillä ohjataan hallilämmitintä :D

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3759
  • 195hv/406Nm
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #715 : 24.12.2016, 16:01:31 »
Laskit teoreettisen maksimin älhoolle,  jos sillä ohjataan hallilämmitintä :D
Joku hullu viel tekee ton :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #716 : 24.12.2016, 17:08:22 »
Laskit teoreettisen maksimin älhoolle,  jos sillä ohjataan hallilämmitintä :D

Elä nyt oo noin rajottunu :D

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #717 : 25.12.2016, 21:31:27 »


Siinähän käytät, ei ole minulta pois, mutta suoran ja vertailukelpoisten numeroiden pyörittely on vain kivempaa.


Noissa ominaiskulutusarvoissa saa olla aika tarkkana kun siinä on viisi ilmoitustapaa joihin törmää usein
kg/kWh
kg/Hph
lbs/hph
g/kWh
g/Hph
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #718 : 26.12.2016, 11:20:01 »
Kerran tylsyydessäni kattelin mikä immu olisi seuraava JOS olisi tehoa enemmän kun -012 näyttäisi.

Vaihtoehdot olivat Audilta vitoskoneen perästä lankaimmu, muistaakseni S4/RS2 tai joku jätti Mersun iso.
Audin linerisointikäyrän voisi saada helposti LH:lle luettavaan tietoon, noita Audin Motronic purkkejahan on lastuteltu vähintään yhtä kauan kun LH 2.4...

Tässä S4 ja RS2 vierekkäin. Sama elektroniikka, verkoissa vain eroa. Mittaa faktana 400-450hp.



Sitä en tiedä onko siinä juurikaan sitten enempää mittausaluetta... Uusia saa n. 300€

Lähinnä joku halpa ratkasu pitäisi immuihin keksiä, -012 käytetyt katoavaa kansanperinnettä ja uudet 500€. 

Tai sitten mappi ruiskua tilalle, ite ainakaan tunge 500€ maffia kiinni kun saa uuden koko ruiskun...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: LH 2.4:n säätäminen
« Vastaus #719 : 26.12.2016, 22:18:25 »
Syy miksi 012 IMMulle annetaan maksimimittausmääräksi 640kg/h on se, että sen jälkeen yksilöt ja tarkkuus ei pysy halutuissa rajoissa. Aito 012 mittaa sinne 1000kg/h luokkaan, mikä riittää kohtuu suurelle teholle.

Ja jos tuo ei riitä, niin Possun 0280214004 IMMu mittaa virallisesti sinne 950kg/h ja todellisuudessa jonnekkin +1500kg.
Ja jos nuo 012 romut siirtää vaikka 125mm putkeen, niin mittauskapasiteetista puhutaankin sitten tonneista silloin myös lähestytään sitä tilannetta, että käynnistysvaiheessakin pitäisi pystyä mittaamaan ilman määrää.

Linearisointi kippura ei ole ongelma, sillä sen voi tehdä vaikka tuon aikoinaan julkaisemani kuvatuksen avulla tuolle 004:lle taikka sitten pöllii sen suoraan porschen LH:n binistä. Ja juu, kyllä possun 928 käytti LH:ta 5,4L 340hv:n vinkkelikasissa.

Samaten se teho, mitä LH:lla ohjatusta moottorista voidaan saada ulos, on kiinni siitä, kuinka isot suuttimet saadaan toimimaan tyhjäkäynnillä (esim. 1ms aukioloaika).


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

KL-varaosat  Race.fi