Elekma  Autoracing

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704032 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa syce

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Kopsataanpa kysymys myös tälle puolelle.
Elikkä autossa todettu että takapäässä kallistuksenvakaajan puslat finaalissa, aiheuttaen näin kolinaa. (S60 -06).

Ilmeisesti näitä autoja S60/V70 vuosimalleja 2001-2009 on lähtenyt tehtaalta ilman takavakaajaa, kysymys kuuluukin, saako tuon poistaa ilman että katsastusmies sanoo mitään?

Kun jotain huhupuheita on, että mikäli kyseistä mallisarjaa on joskus tullut tehtaalta ilman takavakaajaa, saisi sen myös uudemmissa vuosimalleissa poistaa ilman mitään muutoksia.

Kenelläkään tietämystä sen tarkemmin?

Itseäni lähinnä kiinnostais tietää, että miksi aika tärkeä osa, eli vakaaja tulisi takaa poistaa? Johan tämmöisellä ajelu olisi melko hengenvaarallista etenkin äkkinäisissä väistöissä. Eihän tuota normaaliajossa juuri huomaisikaan.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
V70N mallejahan on olemassa ilman takavakaajaakin, ainakin bensa-vapareita.

Poissa jvVolvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 334
  • www.vrcf.fi
Onko kukaan rälläköinyt näistä volvoista jousia? Kaverin s60 vaihdettiin eibachit ja edestä nyt sentään huomasi, että madaltui hieman, mutta takaata taisi niukin naukin 5mm pudota, jonka huomasi vain mittanauhalla. Eikä jousissa ollut kierrosten tiheydessäkään eroa, vaan koko matkan suurinpiirtein yhtä harva. Mielestäni aika tyyristä lopputulokseen nähden. Jos ei kellään ole kokemusta, niin viimeistään ensi kuussa kun saa oman auton katsastettua, niin sen jälkeen rälläkällä pätkitään edestä vietereitä, ja katsotaan mille korkeudelle asettuu, ja kuinka ajettavuus puutt.. Muuttuu.

Poissa ile2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 210
  • Life's a bitch and then you fucking die.
Noissa eipaskoissa se lopullinen madallus näkyy vasta ajan kanssa. Mutta eihän ne hirvittävästi madalla painuneisiin orkkis vietereihin verrattuna. Enivei itsellä kierrokset napsaistu molemmistä päistä. Kova on ja aavistuksen hyppykeppi-ominaisuutta.

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Onko joku ostanut tuota bc-racing extreme drop sarjaa näihin? Hintaa ja toimitusaikoja, kun mamasan ei suostu vastaamaan mulle >:( Ja onko siinä mitään ratkaisevaa eroa normi br sarjaan? Eli saako tuollakin auton kunnolla kenttään?
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1043
  • www.vrcf.fi
Emännän -05 S60 sai tänään nuo Eibachin -30mm jouset alle. Saa nähdä painuuko alemmas vielä mitä heti asennuksen jälkeen?

Samalla eteen vaihtui iskarien yläpäihin nuo XC:een yläkumit.

Saksasta tuli jouset, vähän alle 200e ja 4 päivän toimitusajalla, ei paljon tarvi miettiä ostaisko Suomesta...

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Onko joku ostanut tuota bc-racing extreme drop sarjaa näihin? Hintaa ja toimitusaikoja, kun mamasan ei suostu vastaamaan mulle >:( Ja onko siinä mitään ratkaisevaa eroa normi br sarjaan? Eli saako tuollakin auton kunnolla kenttään?
Ootko pirauttanut, mulle siellä vastataan  :D Mullehan tulee nyt sarja 30mm lyhyemmillä tolpilla ja pykälää kovemmilla jousilla, hinta on sama mitä normisarjassa. Toimitusaikaa arvioivat 3-4 viikkoa, katsotaan milloin tulevat koska tilatessa tehdas oli ollut viikon kiinni ja ruuhkaa ymmärrettävästi jonkun verran.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
En oo soittanut, sähköpostia pistin  :D mut jos tuo on toimitusaika niin pakko pärjätä pelkällä br sarjalla tai tulee turhan kiire hottentottiin...
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa vmk11

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Onko täällä porukalla kokemuksia kärryn vedosta? Laitoin omaan kulkineeseen eibach -30mm jouset ja iskareina on sachs advantaget. Muutaman kerran kesässä tulee vedettyä venettä perässä ja koko paketin paino trailerin kanssa on n. 550kg. Mites takapään kantavuus? Niin ja auto on siis v70 -04.

Poissa T4R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 79
  • www.vrcf.fi
S60 01 ja aikeissa hommata korkeussäädettävä alusta. Tällä hetkellä 225/40 18 kesärengastus. Tuleeko noilla renkailla vielä mistään päin ahdasta jos tyyliin 50mm laskee?
Volvo 240 GL 2.3 1988 B230K (BJL-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2001 (RJZ-XXX) Myyty
Volvo S60 T5 2002 Käyttis

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
S60 01 ja aikeissa hommata korkeussäädettävä alusta. Tällä hetkellä 225/40 18 kesärengastus. Tuleeko noilla renkailla vielä mistään päin ahdasta jos tyyliin 50mm laskee?
Minä oon mennyt vastaavilla joitain vuosia. Madalluksesta ei ole tarkkaa tietoa, tällä hetkellä mitat pyörän kaaresta navan keskelle luokkaa etu 305/taka 310mm eli vois olla aika lähelle tuota 50mm. Suurimmilla (eli mustilla) kääntymisen rajoittimilla ei ota kiinni 8x18 vanteella jonka et40, mutta hollilla on koska ratapäivillä otti jo kiinni.

Ensi kesäksi on hommattuna 215/40 kumit jotka jeesaa ehkä hieman, toisaalta tilauksessa on myös BC Racing extreme-drop setti.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Sopiiko keviästi pyörimään 8,5x19 et 49 jonkin kokoisilla lätyillä väliin ja  215/35tai40 rengastuksella? Eibach B12 Prokit -30mm alla. Auto V70 -04
Isommat käännönrajottimet toki tulossa jos nuo alle saa menemää  :2funny:
« Viimeksi muokattu: 23.03.2016, 20:33:50 kirjoittanut Jonzka »
Volvo V70 -04 2.4

Poissa Jonzka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Kerrottakoon vielä:

Ollut nyt pari kk Eibach B12 Prokit alla ja todella palion oon tykänny ja omalle takamukselle sopivan jäykkä ajaa. Hieman pomppukeppi ilmiötä tulee niin kuin joku asiasta sanokin, muttei itseäni ole haitannut.
Sen huomasin kanssa jäykkyydestä, että pakkasella auto alko natisemaan sieltä täältä, mutta ei haitaksi asti  :D
Suosittelen kyllä, mutta saksasta hommattuna tulee n. 200€ halvemmaksi ja suomen hinnalla saa jo BC:n säädettävän melkeen.
Madallusta ei tullut kuluneeseen vakioon juurikaan mutta kyllä se siitä laskeutuu ajan myötä.
Volvo V70 -04 2.4

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Kyllä ne noilla renkailla istuu, viimeistään spacereilla. ET49 on alkuperäisetkin vanteet pääasiassa mutta ahtaalla on jos yhtään madaltaa.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa mikkor97

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 127
  • www.vrcf.fi
Kellään kokemusta bc racing v1 sarjasta että saako sitä lyhyemmillä jousilla madallettua että ei tulis semmonen pomppukeppi? Omaan s80:iin tuli v1 sarja ja oli kyllä pettymys omaan makuun madalluksen suhteen..

 

Carcom Oy  Ateho