Elekma  Autoracing

S60, V70 vm.00-07, S80 <-06 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2113 Vastauksia
  • 704277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Onko kellään kokemusta missä voisi muutoskatsastaa bc:n Espoossa? Niittykummun Helppokatsastukseen kävin autoa tarjoamassa mutta sanoivat etteivät hyväksy kun papereista puuttuu tyyppihyväksyntänumero. Ei mulla ole edes auton otteessa sitä numeroa...
Kauklahdessa Citykatsastus? Itsehän oon vaan mennyt vanhalla KW:n leimalla mutta siellä vaikutti olevan asiallinen suhtautuminen tähän harrastamiseen. Tietysti jos käyt Mamasanilta Koskelosta hakemassa paperin? Jos siihen päädyt niin soita ensin myymälään koska eivät enää ole siellä vakituisesti paikalla.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Ajelin tänään tuonne Citykatsastukseen duunin jälkeen ja ottivat auton katsastukseen samantien kun ei ollut yhtään jonoa. Ja autohan meni läpi virheittä ja nyt on alusta merkitty otteeseen. Tosin otteessa ei ole mainintaa että on säädettävä mutta eipä se haittaa.

Suosittelen kyllä tuota paikkaa. Kiitos vinkistä.
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Eiköhän se ole kuitenkin tietokantaan merkitty että mitkä palikat sulla siellä on. Hyvä että homma toimi.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Viltzu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 455
Otteessa lukee että autoon on asennettu alustasarja, madallus 20mm(??) Ja vielä merkattu mitat navasta kaareen edessä ja takana.

Kysyin tästä vielä heti kun sain paperin kouraan että miksei tässä mainita että on säädettävä mutta kaveri totesi vaan että se on hyvä nyt :D
NYK: V60 D4 AWD Summum -16, tulossa S60 B5 R-Design

EX: 740 Turbo -89, 850 T5 -96, S60 2.4i -05, V70 D5 AWD - 07

Poissa Kenonit

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 986
  • Tornio
    • Flickr
Koskaan ei ole mulla kirjoitettu madalluksen määrää. Ainoastaan mität navasta kaareen. Säädettävien kohdalla joskus merkattu 30mm säätövara ylöspäin, mutta ei joka kerta.
Nykyiset: Bmw E39 ///M5 -00, V70 D4 -15
Entiset: S60 D4 AWD -17, V50 1.6d -09S80 D5 -05, 855 t-5r -95, S80 D5 -05, 3x Bmw ///M5 sekä kasa volvon ja vagin romuja...

Poissa Vivaldo

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • S80 2.5T AWD -04
Morjesta. Tuli ostettua tommonen S80 2.5T AWD Classic volle. Homma on semmonen että takaiskarit on ajan saatossa kuoleutuneet ja olisivat vaihtokunnossa, ja kun uudet maksaa melkein 400€ kappale, mielessä on alustasarja.

Onko kokemuksia kenelläkään esim. H&R Coilovereista? Coiloversarjat pääasiassa hakusessa kun kesäksi tiedossa 19" vanteet ja maanläheisyys.
 
Lisäkyssäri; onkohan suomesta saatavilla S80 peräkontin "lippaa"? Eli pikkuspoileria? tai merkitöntä maskia?

Uteliaisuudesta kysymys: Mitkä noi alkuperäiset iskarit on? Siis mikä mahtaa olla varaosanumero. Itsellä vastaava auto mutta nivoilla ja hintaa ainakin tuplaten ja toinen iskari vuotaa... >:(

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Koskaan ei ole mulla kirjoitettu madalluksen määrää. Ainoastaan mität navasta kaareen. Säädettävien kohdalla joskus merkattu 30mm säätövara ylöspäin, mutta ei joka kerta.
Nykyään kuuluu merkata nimellismadallus, jos siis kiinteä madalluksen määrä. Eli jos jousien papereissa lukee 30mm, kuuluu erikoisehdoissa lukea "ajoneuvoon asennettu 30mm alustasarja..."

Säädettävistä sarjoista tietenkin kuuluu merkitä tieto säädettävästä sarjasta. Periaatteessa säätövaraa voi merkata otteelle vain jos pyöränkulmista on todistus jousituksen molemmissa asennoissa.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa jarkkoV70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Tarkoitus olisi pappamallia hieman nuorentaa, 30mm madalluksella ja 18" tai 19" vanteilla.
Onko kellään vinkkejä hyvästä madallusjousisarjasta joka ei ole aivan kivireki?  ::)
Olen harkinnut esim . H&R: sarjaa

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
H&R pitäisi olla olla kyllä hyvä, jos tuntuu liian pehmeältä vielä niin helppohan siihen on esim. Bilsteinin iskarit vielä heittää perään. Tai sitten vaikka Eibachin koko setti saman tien. Tuossa sivun ensimmäisinä topikkeina on stickynä malleittain alustakeskustelut ja näistäkin löytyy paljon jorinaa, kannattaa kahlata sitäkin läpi.
V40 T2 -17
Kuvat

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Asiaan vielä.. Mielipiteitä?

Mulla nyt alla Eibach pro-kit vakio iskarein.

Ostin tuossa Koni Sport iskarit ja H&R madallusjouset. Tavoitteena madaltaa samalla hieman lisää kun tuon eibachin -30mm eipä näissä h&r oo kun -35mm pudotusta mutta onhan se enempi.

Onko tuo H&R pinta kova tai kehnompi kuin eibach? :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa mikkeee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
 Uudelleen kysely, passaako tähän mikään pikku modaamisella? Voisko saaha passaamaan? ei kehtais tonnin sarjaa ostaa testiin ja modata pilalle.


Morjesta. Tuli ostettua tommonen S80 2.5T AWD Classic volle. Homma on semmonen että takaiskarit on ajan saatossa kuoleutuneet ja olisivat vaihtokunnossa, ja kun uudet maksaa melkein 400€ kappale, mielessä on alustasarja.

Onko kokemuksia kenelläkään esim. H&R Coilovereista? Coiloversarjat pääasiassa hakusessa kun kesäksi tiedossa 19" vanteet ja maanläheisyys.
 

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Olen arvellut tuollaista Eibachin B12 Pro-Kittiä hommailla -04 2.5T V70 alle. Riittääkö TÜV-lappu katsurille, pitääkö olla jotain muuta? Vuosi taas vaihtunut, eikä osaa sanoa että joko ovat taas kiristäneet katsastushommia, ajoneuvoverohan meillä alkaakin jo hiljalleen olemaan kohdillaan. Toisena vaihtoehtona pelkät jouset vaki-iskareiden tilalle. Nivot on takana niin väsyneet että pakko laittaa joko lähemmäs tai ylemmäs tontista. Lueskelin tuossa että takapään camberit pitäisi olla kohdillaan, mitenkähän lie kävisi tuon Eibachin sarjan kanssa, nyt on takapää siten, että kaareen on noin 340 mm navan keskeltä, edessä noin 350 mm. Mielestäni jonkin sortin tehdasmadallus saattaisi tässä olla, mutta iso ehkä.
« Viimeksi muokattu: 15.03.2017, 22:12:23 kirjoittanut anon »

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Olen arvellut tuollaista Eibachin B12 Pro-Kittiä hommailla -04 2.5T V70 alle. Riittääkö TÜV-lappu katsurille, pitääkö olla jotain muuta? Vuosi taas vaihtunut, eikä osaa sanoa että joko ovat taas kiristäneet katsastushommia, ajoneuvoverohan meillä alkaakin jo hiljalleen olemaan kohdillaan.
Pitää olla "TUV-lappu" eli tutkimuslaitoksen tekemä todistus tai valmistajan todistus sarjan soveltuvuudesta ko. autoon.

sekä

Nelipyöräsuuntaustodistus, jossa:
- Kaikki mitatut arvot autovalmistajan tai alustasarjan valmistajan antamissa arvoissa.
- Auton tunnistetiedot, vähintään rekkari
- Mittaajan nimi ja allekirjoitus, sekä mittauspaikka.
- Alustasarjan merkki/malli.
- Ajoneuvon korkeus mittaushetkellä, eli navasta kaareen mitat.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

Poissa anon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Pitää olla "TUV-lappu" eli tutkimuslaitoksen tekemä todistus tai valmistajan todistus sarjan soveltuvuudesta ko. autoon.

sekä

Nelipyöräsuuntaustodistus, jossa:
- Kaikki mitatut arvot autovalmistajan tai alustasarjan valmistajan antamissa arvoissa.
- Auton tunnistetiedot, vähintään rekkari
- Mittaajan nimi ja allekirjoitus, sekä mittauspaikka.
- Alustasarjan merkki/malli.
- Ajoneuvon korkeus mittaushetkellä, eli navasta kaareen mitat.

Thänks nopeasta vastauksesta. Editoin tuota omaa kysymystä tuon camberin osalta. Eli siis ilmeisesti jos arvot on viturallaan alustasarja alla, niin pitää itse värkätä camberisäätö ja säädättää vielä uudestaan? Nykysäädöistä ei tiedä tietty mitään ellei käy ja mittauta? TUV-lappuhan löytyy tuolta Eibachin saksansivuilta, sen pitäisi kait käydä sellaisenaan.

Poissa Hurm0s

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2137
  • R = Refinement
Thänks nopeasta vastauksesta. Editoin tuota omaa kysymystä tuon camberin osalta. Eli siis ilmeisesti jos arvot on viturallaan alustasarja alla, niin pitää itse värkätä camberisäätö ja säädättää vielä uudestaan? Nykysäädöistä ei tiedä tietty mitään ellei käy ja mittauta? TUV-lappuhan löytyy tuolta Eibachin saksansivuilta, sen pitäisi kait käydä sellaisenaan.
Katsastukseen esitettävässä suuntauspaperissa pitää kaikkien arvojen olla ns. vihreällä. Eli camber pitää olla rajoissaan, muuten ei mene läpi.

Joo, Eibachin sivuilta saat tulostettua kelpaavan paperin. Tarkasta vaan, että auton yksilöintitiedot täsmää sun autoon (tyyppihyväksyntänumero) ja että akselimassat riittää.
V90 T8 -19  /  V70 D5 Summum -14  /  V50 D5 Summum -08  /  164 Automatic -70

 

Kulkukoira  Proturbo