Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Mavesracing T5 240

  • 105 Vastauksia
  • 59095 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #15 : 07.10.2014, 15:10:17 »
Oletko nämä topicit lukaissut läpi, mm. noista löytyy paljon tietoa tätäkin projektia varten ;)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=290.0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #16 : 11.10.2014, 19:56:41 »
Juu onhan noita tullu katteltua samalla on saatu jotai tehtyä vaikka kipeenä ollaan oltu. Motti hiekkapuhallettiin ja maalattii samalla putsailin ton 1030 perän ja vetäsin samalla ajankuluksi. Mites muute toi 1030 pärjääkö sillä ihan hyvin ja mistäköhän siihen pitäs bongata lukkoa  ??? ei oo ainakaan löytönurkassa. Pitänee laittaa osto ilmoitus vai onko tuo 1031 pakollinen esim katsastukseen? Nyt mielipidettä väristä  :buck2:

Tukivarsi ei ollut mukana yhteistyössä vaikka sitä 30min runkkailtiin edestakas pitänee huomenna lisää ihmetellä.

Tossa nyt greenblockia sitten  ;D
ja kisakireet avonit 8)

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #17 : 11.10.2014, 20:14:06 »
1031 -mallinen perä taisi olla pakollinen leimalle näissä viritetyissä. Mutta eipä sitä katsuri näe päällepäin oikein mistään, että mikä persus siellä on

Poissa vellu_volvo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 408
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #18 : 13.10.2014, 14:42:07 »
Mulla ei ainakaan vaadittu 240 muutoskatsastuksessa 1031 perää. Ainoastaa yli 13,3mm jousilangan vahvuus edessä, sekä 263mm tuuletetut etulaikat.
240 b230fk, ex.740 b234f aw72, e39 530d, ex. 240 Turbo

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #19 : 18.10.2014, 20:32:27 »
Juu lähinnä tota kestämistä mietin mut kokeillaa nyt sitte eka muutenki pitäs saada toi rullaaman maalausta ja hitsausta ajatellen. Perästä ja tukivarsista pitäs puslat vaihtaa vähän iltapuuhaa  >:( . Kuvia nyt pikkasen vähän purettu jotta päässy ruosteesee käsiksi. Kori pitäs sisältä maalata kanssa ja luoda vähä ralli henkeä kuskille ja apparille kupit ja musta sisusta sinapin tieltä. Kaarissa vähän tekemistä tietääkö täältä kukaan saako kaaren pokkausta poistaa jotta mahtuis renkaat pyörimään. Veikkaisin että sekin kielletty :(  pitää funtsia levitystä. Tänään pitänee sovitella tankille paikkaa konttiin "amiksessa väsätty" pitänee soittaa konttorille saako olla samassa tilassa autossa vai pitääkö vetää pelti kontin väliin ellei joku täältä tiedä :idiot2: .

Nokassa lukee muuten 10,4 päädyssä ei löytyny googlauksella tietoa minkäänlaista  :idiot2:


ruostetta paikkailtu




joku pelle vetänyt kitit suoraan ruosteen päälle... muutenkin omistajan vaihdokset huomaa korjauksissa. Toinen on jopa hitsaillut ja toinen vaan sialla vetänyt peltiä kiinni :uglystupid2:
« Viimeksi muokattu: 18.10.2014, 20:34:41 kirjoittanut soppingdata »

Poissa VinskiMo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 175
  • Volovo
    • TeamKuraperseRacing -> Katso :)
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #20 : 26.10.2014, 15:00:23 »
Terppuli vaa!

Vaihteeks 2vk gineksen jälkee siviilissä ja hyväähän se tekee. Pääsee välillä ajelee Volvolla, vaihtelua G480 Scaniaan :D!

Kävin räpsimässä muutamat kuvat ->



Auton nostelua :D



Sielähän ne männät komeilee :P



kertokaas joku mikä nokka tuo 10.4 merkitty on :D?

Eipä muuta tälläkertaa!
Nykyinen: 740 B230F (ralliauto)
EX: 945 B230FK, 240 B230F, 240 B200K, 945 D24TIC, 240 B200E, 245 B200F, 240 B200K, 940 B230FT, 940 B230FT, 760 B6254T, 740 B204FT, 940 B230FT, V70 2.5TDI, 940 B234F, 240 B200K, 740 B230F, S80 T6

Poissa sp69

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 451
  • entiset kokeilijat on nykyisiä käyttäjiä
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #21 : 26.10.2014, 18:12:11 »
pitäs löytyä kirjain jostain nokasta mikä kertoo mikä se on. jos on alkuperiään volvosta  :o
volvo amazon -69 230et 398.5hp/510nm
volvo v70 -02 2.4t
bmw e36 compact kaarellinen hupiauto 564whp

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #22 : 27.10.2014, 18:26:54 »
pitäs löytyä kirjain jostain nokasta mikä kertoo mikä se on. jos on alkuperiään volvosta  :o
Poikkeus vahvistaa säännön eli eipä ole kaikkiin merkattu. Pari a-nokkaa ja v-nokka on ollut mulla ilman merkkejä.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #23 : 06.11.2014, 18:22:34 »
Nonii nyt tuli holsetti hx35superi pro turbon räätälöimänä tosin eräältä volle virittäjältä. Pakettia avatessa oli ilme kuin pedofiilillä puuhamaassa ;D Mutta kun turbo tuli niin ikuinen ystävä bilteman mig sanoi työehtosopimuksensa irti >:( . Holsu on tosiaan uusi pro turbon räätälöimä 2.3l 16v koneeseen mutta pitkien keskustelujen jälkeen todettiin parhaaksi vaihtoehdoksi. Myyjän asiallisesta palvelusta/paketista ja mahtavasta tiedosta olisin tässäkin halunnut mainita kunhan nimimerkin tietäisi :-\ toivottavasti lukee ;D


« Viimeksi muokattu: 06.11.2014, 18:35:24 kirjoittanut soppingdata »

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #24 : 09.11.2014, 15:52:13 »
Morjesta morjesta täälä on vähän hiljasta mutta kirjottelen silti :P. Lohkoa availtu vähän enemmän ja alempana vähä purusta kuvaa. Männät on alhaalta vähän vastakkaisilta puolilta rykinyt naarmua (kuva ei tietenkään tullut) mutta jospa sinne muutenkin h-profiilia, parempia mäntiä ja uudet laakeroinnit laittas :pomo: . Sitten vielä vähän asian sivusta jos nyt joku tekijä lukee eli alustasta sen verran että mitä katsastukseen tollasesta 85vm alustasta muutoskatsastukseen pitää vaihtaa? Ainakin nyt jäähdytetyt etulevyt, 1031 mutta eihän perus seppo varmaan eroa huomaa 1030 ???. Kaasuiskarit? paksumpia tukivarsia yms? näistä perän hilppeistä lähinnä jäänyt epäselvyys ja foorumin selaaminen ei ole tuottanut selvää tulosta tietoihin :idiot2: . Tietenkin linkkiä voi laittaa jos jo tiedot jonnekkin valmiiksi on rustattu :juhau:

« Viimeksi muokattu: 09.11.2014, 16:59:08 kirjoittanut soppingdata »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #25 : 09.11.2014, 17:34:26 »
mutta jospa sinne muutenkin h-profiilia, parempia mäntiä
300hp tavotteeseen ei kyllä tarvis kumpiakaan jos oletetaan noiden olevan 13mm veivit. Ei sillä, että tuskin niistä haittaakaan on.

Kasifemmassa pitäis olla jo tuuletetut levyt, eli eipä Volvo muuta kaipaa kun kaasuiskarit ja sen perän mitä kukaan ei kumminkaan katso. Puslat, tukivarret ym. nyt tulis tietty muutenkin olla hyvässä hapessa ja jos sen auton haluaa pysähtyvänkin, niin onhan nuo kakslankun jarrut vähän onnettomat. Kyllähän niillä leiman tietty saa.

Poissa soppingdata

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 164
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #26 : 09.11.2014, 19:49:48 »
Tarkotuksena olis jos kone kerta on irti niin suoraan tekis varman alakerran  nii kehtais sitte vähän enemmänkin alhdoilla pelata. Parempihan se on kun alkaa teho loppumaan niin katsoa mistä kuristaa eikä mistä menee seuraavaksi rikki ;) . Tosiaa seuraavana olis uudet puslat eniten jäänyt häiritsemään onko fööni malleissa esim paksupi kallistuksenvakaaja tai muuta :-\.

Poissa visa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 155
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #27 : 11.11.2014, 16:13:29 »
Harva tosiaan tunnistaa perää ilman öljyjen valutusta ja kopan avausta :) kestävyys 1030/1031 ei taida juurikaan erota, vakio tasauspyörästö ja vetarit niistä ekana hajoo..

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #28 : 11.11.2014, 16:20:26 »
Tosiaa seuraavana olis uudet puslat eniten jäänyt häiritsemään onko fööni malleissa esim paksupi kallistuksenvakaaja tai muuta :-\.

Onhan niissä...Turboissa 23mm etuvakaaja ja 21mm takavakaaja. Lienee ainakin vanhoissa GLT:issä / GT:issä samat  ???

Jos alustaleikkiin lähdet, nii ensimmäisenä uretaanipuslat kaikkialle vanhojen väsyneiden ja hapertuneiden kumisten tilalle....vaikuttaa ajettavuuteen sekä positiivisesti, että negatiivisesti. Riippuen mitä haetaan  :D
« Viimeksi muokattu: 11.11.2014, 16:22:15 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 240 voimakeula vm-85 -b230ft 300hp
« Vastaus #29 : 11.11.2014, 16:25:21 »
Eikö kuitenkin olis 21/19? Ei voi muistaa vaikka noita on jokunen ollut / on vieläkin. Sen muistan, että turbofarkussa on takana taas ohuempi (16-17mm vakaaja) kuin sedanissa.

Suoraan vaikka europenatuuningilta ne iPD:n 25/22 tai 25/25 vakaajat. Ei tarvi murehtia ja tulee vähän kivempi ajaakin.

 

Samppasport  Futurez