Carcom Oy  Ateho

mikä lastu

  • 16 Vastauksia
  • 7272 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ari64

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
mikä lastu
« : 05.11.2015, 15:14:27 »


tälläinen tinattu lastu c70 2,3l t5 vm. 2002 autossa  tunnistaako kukaan, paljonko lisää tehoja

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Vs: mikä lastu
« Vastaus #1 : 06.11.2015, 21:13:24 »
Vaikea sanoa, mutta tuskin ohjelmasta mitään selkoa saa, kun tuollainen "salauspalikka" on pitänyt asentaa piirijalkaan / sen alapuolelle.

Penkkiin auton kanssa, niin selviää kysytyt luvut.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: mikä lastu
« Vastaus #2 : 04.07.2016, 22:08:34 »
Onko kellään tietoa kun B230FK LH2.4 ECU:sta löytyi lastu tarralla "maxfuel -962"

Onko valmistajasta tietoa? Tai muita specsejä? Google ei ko. tuotteesta kerro oikein mitään..
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: mikä lastu
« Vastaus #3 : 11.07.2016, 15:49:04 »
Onko kellään tietoa kun B230FK LH2.4 ECU:sta löytyi lastu tarralla "maxfuel -962"

Onko valmistajasta tietoa? Tai muita specsejä? Google ei ko. tuotteesta kerro oikein mitään..

Kuulostaa ihan vikingin tekeleeltä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: mikä lastu
« Vastaus #4 : 11.07.2016, 19:54:14 »
Mulla on yhdessä motronicin boksissa lastussa tarra viking racing tms, liekö maxfuel vikingiä kun ei googlekaan käyttäjäkokemuksia paljon avaa?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: mikä lastu
« Vastaus #5 : 12.07.2016, 16:30:56 »
Mulla on yhdessä motronicin boksissa lastussa tarra viking racing tms, liekö maxfuel vikingiä kun ei googlekaan käyttäjäkokemuksia paljon avaa?

Noista lastuista ei varsinaisia "speksejä" ole olemassakaan, sillä jokainen lastun tekijä on pitänyt tekemänsä muutokset omana tietonaan.

Joten "speksit" voi kaivaa ainoastaan lukemalla lastun ja arvioimalla muutoksien vaikutus asioihin.
Tämä taasen vaatii kokemutta LH:n säätäjää, jotta muutoksien vaikutusta voisi arvioida.
Pelkkä karttojen hierominen ei ihmeitä tee.

Ylipäätään ne ovat samaa kuraa, kuin kaikki myynnissä olevat lastut, koska aikaisemmin LH:n säätäminen ei ollut tuttua kenellekkään. No, tietysti Robert Bosch Gmbh:n veijot asiasta tietävät, mutta eivät "lastuja" kuitenkaan ole tehneet pariin vuosikymmeneen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: mikä lastu
« Vastaus #6 : 12.07.2016, 18:51:26 »
Ylipäätään ne ovat samaa kuraa, kuin kaikki myynnissä olevat lastut, koska aikaisemmin LH:n säätäminen ei ollut tuttua kenellekkään.

Ootteko te siellä kouvolassa ihan oikeasti siinä uskossa että kukaan muu ei ole ikinä ennen teitä virittänyt 7/900-sarjan Volvoja? Kaikki ei vaan välttämättä halua mainostaa tekemisiään joka välissä, toiset taas ehkä vähän liikaakin.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: mikä lastu
« Vastaus #7 : 12.07.2016, 20:54:02 »
Ootteko te siellä kouvolassa ihan oikeasti siinä uskossa että kukaan muu ei ole ikinä ennen teitä virittänyt 7/900-sarjan Volvoja? Kaikki ei vaan välttämättä halua mainostaa tekemisiään joka välissä, toiset taas ehkä vähän liikaakin.
Ei jaksaisi taas.....  :facepalm:

Tämä kun ei ole uskon asia, vaan tiedon. :juhau:

Ja kun puhutaan lastuista, eikä virittämisestä ylipäätään, niin sattumoisin omaan muutaman sadan eri auton lastut, joten olen jokinlaisella "hajulla" niiden sisällöstä. Vinokoneen lastuja olen nähnyt ja asentanut jo vuonna 1999, joten tiedän mitä ne sisältävät.

Ja minä en mainosta mitään, LH:n säätäjiä on pitkin suomenmaata tänä päivänä, mutta joskus 5 vuotta sitten ne olivat äärimmäisen harvassa (tiedän pari ruotsista).
Joten päättyköön kommentointi tähän!  >:(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: mikä lastu
« Vastaus #8 : 12.07.2016, 21:33:09 »
Ootteko te siellä kouvolassa ihan oikeasti siinä uskossa että kukaan muu ei ole ikinä ennen teitä virittänyt 7/900-sarjan Volvoja? Kaikki ei vaan välttämättä halua mainostaa tekemisiään joka välissä, toiset taas ehkä vähän liikaakin.
En ole kouvolasta, enkä perehtynyt LH:n säätämiseen semmosella paatoksella kuin jotkut (vaikkei uskoisi, minullakin on elämä, jopa virtuaalimaailman ulkopuolinenkin), mutta olen lukenut useampia vikingin lastuja, useamman tonin lastun, deran lastun ja KL-racingin lastusetin, ja ketään henkilöä tai firmaa erikseen mollaamatta voin todeta, että jokaisessa lastussa on tehty monia asioita tosi typerästi. Itse asiassa jokaisessa on korjattu alkuperäislastun 10 afr aluetta lisäämällä sinne soppaa, muuten muutokset on enempi kirjavia. KL racingin lastuissa on kova yritys, mutta selkeästi ei ole ymmärretty mitä ollaan tekemässä. Ottamatta tällä sen enempää kantaan, missä on tehty mullistavia kehitysaskeleita tavan tallitunarien LH säätämisessä niin yllättävän paljon aika kamalia lastuja on myyty maailmalle, jopa minä teen tiellä säätäen parempia (!=huippuhyviä) kohtuullisen nopeasti.

Geneerisellä virilastuasialla voi jokatapauksessa vakiosta FT/FK mitälie nostella paineet sinne hiukan vaille kiloon kohtuu huoleti, se lähes tukehtuu soppaan yläpäässä ja 3.5krpm nurkissa ollaan koko lailla nakutusrajoilla mutta jos ropsahtaa niin mainituilla ehdoilla ei aiheuta vauriota koneelle, tehohukkaa sytkäennakon laskiessa vain. Jos taas tehdään ns customsettiä raudan osalta, on lastussakin syytä olla asiaankuuluvia muutoksia, joiden tekeminen etänä settiä tietämättä on oikeasti aivan onnenpyörätouhua. Perus tyyliin 16-18t ja vx3 on vielä ihan tunnettu setti, siihen saa geneerisen virilastun varmasti jos tekijä tietää mitä tekee, mutta se poikkeaa kyllä jo vakioraudalle tehdystä lastusta selkeästi (tai olisi todellakin syytä poiketa).
« Viimeksi muokattu: 12.07.2016, 21:35:24 kirjoittanut TVS »
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: mikä lastu
« Vastaus #9 : 12.07.2016, 21:36:45 »


Ylipäätään ne ovat samaa kuraa, kuin kaikki myynnissä olevat lastut, koska aikaisemmin LH:n säätäminen ei ollut tuttua kenellekkään. No, tietysti Robert Bosch Gmbh:n veijot asiasta tietävät, mutta eivät "lastuja" kuitenkaan ole tehneet pariin vuosikymmeneen.
Sulla on kyllä hieno asenne tähän touhuun, vai onko mulla tajunnassa vikaa kun tää kommentti tuntuu aavistuksen kärkkäältä..
Vedä nyt henkeä, et sinä sitä LH:ta ole uudelleen keksinyt  :2funny:

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: mikä lastu
« Vastaus #10 : 13.07.2016, 17:39:15 »
Tosta TVS:n sanomisesta voisi tehdä jonkun STICKYN tänne, niin hyvin selitetty TOTUUS.

Ei tarvitsisi huudella asiasta puolin ja toisin. Jokainen voi itse huomata saman asian kuin TVS avaamalla tunerpro:sta lastut, eiköhän nuo Viking lastutkin (ja muut) löydy internetistä vieläkin... :)

Sulla on kyllä hieno asenne tähän touhuun, vai onko mulla tajunnassa vikaa kun tää kommentti tuntuu aavistuksen kärkkäältä..
Vedä nyt henkeä, et sinä sitä LH:ta ole uudelleen keksinyt  :2funny:

En minäkään ole Kouvolasta, mutta tuo TVS:n sanominen ja Mikanin huudoksien väliltä voi löytää jotain yllättäviä yhteyksiä.

Eikä herneitä kenellekkään.  :)

ps. Itse nähnyt, kokeillut ja "vähän" säätänytkin LH:ta, joten nähnyt nuo karut viri lastut (mm. viking) ja oikeasti hyvin tehdyt omat lastut.  :)
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016, 17:41:12 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: mikä lastu
« Vastaus #11 : 16.07.2016, 13:22:01 »
No kieltämättä särähtää itseänikin korvaan ja pahasti.
Mites stonin, thelostartofin ja ecuprojectin lastut jnejne? Kyseisiltä ihmisiltä on saanut lastuja varmaan jo vuosikymmenen kohta, sekä kyseessä on porukkaa joka on juurikin tuonut isolle kansalle suurimman osan LH:n virittämisen saloja julki. Myös työkaluja (checksum plugarit jne)?

Että ehkä vois ottaa päätä pois per.. kouvolasta ja antaa credittejä niitä oikeasti ansaitseville.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: mikä lastu
« Vastaus #12 : 16.07.2016, 15:43:52 »
Onhan niitä lastuja saanut, ihan kaupallisiltakin toimijoilta. Mutta muistaako joku saaneensa ihan koti-Suomesta ennen viime vuosia vaikkapa sellaisen lastun joka:

- toimii vakio IMMulla mutta 500cc suuttimilla
- kestää ahtoja sen verran kuin kuski haluaa (toki mekaanisten osien sietokyvyn rajoissa)
- pitää seokset haluttuina läpi koko kierroslukualueen
- toimii kaikin puolin muutenkin normaalisti käynnistyvyyden, kulutuksen yms.  puolesta

Tähän asti ne on olleet mallia "X kokoiset suuttimet saa toimimaan kun laittaa IMMun romut Y kokoiseen putkeen" ja RE85-käyttö on vaatinut prosenttilaskuja oikeiden suuttimien valitsemiseksi koska ilmeisesti suuttimien skaalaus on ollut kohtalaisen tuntematon juttu. Sen selvittäminen on kaiketikin ollut yksi niistä tärkeistä tekijöistä tässä touhussa jotta lastu on voitu tehdä raudan mukaan eikä toisin päin. Jostain syystä kaupallisetkin lastut on olleet rajoitettuja sinne reilun barin korville ahtojen puolesta, syytä en tunne mutta epäilisin jotenkin liittyvän 016-IMMun mittauskyvyn loppumiseen niillä main. Ja lähes poikkeuksetta kierrosalueen yläpää on ollut reilusti rikkaalla jos vain suuttimet on siihen riittäneet, toki se voidaan ajatella turvallisuustekijänä mutta paremminhan se kone toimii oikeilla seoksilla.

Itseänihän ei paljon nuo rautapuolen asiat kosketa, minulla on konehuoneessa vakiot FT:n hilut hukkaportin kelloa myöten mutta kuitenkin.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2016, 16:02:39 kirjoittanut Greycap »

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5119
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: mikä lastu
« Vastaus #13 : 16.07.2016, 18:09:43 »
Kummasti aihe muuttuu etuvedon ecusta taas takavedon lh "keskusteluun".
Pankaa edes oikean aiheen alle.

Jos takapotkussa on hardware originaalia niin on lähes se ja sama mikä lastu siellä on ja jos haluaa paremman auton niin ostaa sitten sellaisen. Takavetoturbovolvoista sitä ei löydy.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: mikä lastu
« Vastaus #14 : 17.07.2016, 20:00:47 »
Perus vrcf, mistään voi keskustella järkevästi kuten aikuiset ihmiset, ilman trollausta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing