Autoracing  KL-varaosat

getrag 262

  • 26 Vastauksia
  • 13054 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
getrag 262
« : 22.11.2012, 19:58:49 »
getrag 262 eli 4v laatikko ja 1030 perä 3.91 välityksellä. kuinka kovaa huutaa esim 90 tai 120km/h nopeudessa? vai pitääkö unohtaa 4v ja miettiä 5v laatikkoa..
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: getrag 262
« Vastaus #1 : 22.11.2012, 20:17:41 »
90-vauhdissa kierrokset 3000 kieppeillä, 120-vauhdissa 4000 kieppeillä.  :)

Ja tosiaan tämän avustuksella laskettu http://www.suomenvolvokerho.com/cgi-bin/nopeus.cgi
ja sillä oletuksella, että getragissa nelonen on suora vaihde.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2012, 20:22:40 kirjoittanut Okko »

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: getrag 262
« Vastaus #2 : 22.11.2012, 20:28:29 »
90-vauhdissa kierrokset 3000 kieppeillä, 120-vauhdissa 4000 kieppeillä.  :)

Ja tosiaan tämän avustuksella laskettu http://www.suomenvolvokerho.com/cgi-bin/nopeus.cgi
ja sillä oletuksella, että getragissa nelonen on suora vaihde.

ei paha 90 vauhdis mutta 120 jo aika huutoa :D
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: getrag 262
« Vastaus #3 : 22.11.2012, 20:31:30 »
ei paha 90 vauhdis mutta 120 jo aika huutoa :D

Jep, harvempaa perää tai 5 vaihteista laatikkoa kaipais. Minkähänlaisia perävälityksiä bemareissa on ollut, missä on tuo laatikko ollut tehtaalta tullessa?

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: getrag 262
« Vastaus #4 : 22.11.2012, 21:07:41 »
Jep, harvempaa perää tai 5 vaihteista laatikkoa kaipais. Minkähänlaisia perävälityksiä bemareissa on ollut, missä on tuo laatikko ollut tehtaalta tullessa?

Varmaan matala 3. Niissä oli myös kutoskone.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: getrag 262
« Vastaus #5 : 22.11.2012, 21:18:28 »
Varmaan matala 3. Niissä oli myös kutoskone.

Jotain tämänsuuntaista arvelinkin  -H-

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #6 : 22.11.2012, 21:39:59 »
3.31 välityksellä on ihan siedettävä. Satasessa noin 2800rpm, 205/55 R16 kumeilla.
3.15 olis parempi, jos jostain löytyis  ::)

Tosin 3.31:lläkin 2-3 väli on jo turhan pitkä
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: getrag 262
« Vastaus #7 : 22.11.2012, 23:32:30 »
osta toi 3,07 välitys ja asennussarja, joo, maksaa 500e+työt
tai sit hommaa ylivaihe laatikko, joo, maksaa XXXe+sovitus
tai ole mestari ja laita automaatti, maksaa 200e+sovitus

Johonkin vaihtoehtoon päädyt kuiteskin koska suoravaihde + 3,91 perä on aikas hermoja raastava yhdistelmä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: getrag 262
« Vastaus #8 : 22.11.2012, 23:41:16 »
mitenkä kun tuon laatikon laittaa niin entäs tuo silmälaakeri? meneekö volvon oma vai mikä ja riittääkö toi akselin pituus?
pitää nyt katsoa hommaako tuon 262 laatikon ja vaihdan välitykset johki toiseen. esim toi 3.31 vai mikä on yleisin saatavilla?

ja timo_r oletko ollut tyytyväinen tuohon pakettiin?

e: automaatti ei ole vaihtoehto
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: getrag 262
« Vastaus #9 : 22.11.2012, 23:57:50 »
mitenkä kun tuon laatikon laittaa niin entäs tuo silmälaakeri? meneekö volvon oma vai mikä ja riittääkö toi akselin pituus?

e: automaatti ei ole vaihtoehto

Mun 262 getragissa 17mm silmälaakeri. Se on ihan hyllytavaraa
Tavan adapterilla kytkin akseli ylettää silmälaakerille asti

Automaatti ei ole vaihtoehto; se on ratkaisu, manuaalilla ei enää pärjää. Siksi hylkäsin Getragin
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: getrag 262
« Vastaus #10 : 23.11.2012, 01:01:18 »
e: automaatti ei ole vaihtoehto
Kerroppa miksi, siksi että automaatti on pappoja varten, eikä urheilullinen... tiedoksi vaan, suurimmassa osassa urheiluautoja on tänä päivänä automaatti, manuaali on heille jotka ovat persaukisia, tai eivät ymmärrä hyvän päälle. :)

Ja mitens sit, kun mennään vartille, ja välitykset loppuu kesken 160km/h ja kone jaksaisi 200km/h loppuvauhteja...

Kutsuisin 262 getraggia muinaisjäännökseksi kuten 3 ja 4v automaattejakin, tottakai jos haluaa maantiellä 10l+ kulutuksia, ja on rahaa hassata, mutta oikeissa peleissä on tänä päivänä pitkä perävälitys ja paljon vaihteita.

Etenkään turbokoneella, jota oletan että olet rakentamassa, kun m4x loota täytyy korvata, ei ole järkeä tiheällä perävälityksellä, koska silloin vaihteenvaihdot ovat tiuhassa, ja ahtopaine katkeaa joka vaihdolla, eli suorituskyky kärsii, mieluummin pitkät välitykset, jos ei tarkoitus ole ajaa jatkuvasti radalla.

6v getrag v162 lootia saa esim. bmw v8 koneiden perästä alle 1000e hintaan, jos 262 maksaa 500e, ni eroa on 500e, ja sen eron ajaa äkkiä kiinni tämän päivän polttoainehinnoilla.

6vaihteisia automaattilootiakin saa jo järkihinnoin, tosin vaativat ohjauselektroniikkaa.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa skebazu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1178
Vs: getrag 262
« Vastaus #11 : 23.11.2012, 07:31:18 »
Kerroppa miksi, siksi että automaatti on pappoja varten, eikä urheilullinen...

koska laatikkoja on paljon erinlaisia kuten myös ihmisten mielipiteitä parhaasta.
autosta tulossa kesä kikkailu auto, ja jos hän haluaa manuaalin ja sanoo ettei tahdo automaattia niin miksi täällä kenenkään pitää sitä ruveta kenellekkään selittämään että kumman haluaa automaatin vai manuaalin..

pysyttäis mielummin asiassa

e: muuten jaoit kyllä hyvää tietoa
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012, 07:33:21 kirjoittanut skebazu »

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: getrag 262
« Vastaus #12 : 23.11.2012, 08:58:58 »
Ei kyllä kiinnosta mitä nykyajan autoissa käytetään eikä kiinnosta automaati. Voitte mennä keskustelemaan automaateista niille tarkoitetuille topikeille. Olkoot muinaisjäänös mutta vaihtoehdot itsellä on joko tämä 4v tai sitten 5v. Ja juu pitemmät välitykset olis pareet pitäis jostain ostaa jemmaan.
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6352
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: getrag 262
« Vastaus #13 : 23.11.2012, 11:08:29 »
Voitte mennä keskustelemaan automaateista niille tarkoitetuille topikeille.

Jos täällä jaettaisiin kunniamainintoja, niin tämä lause ansaitsisi sellaisen :hello:

Jos päädyt 262:een, niin mielestäni kannattaa laittaa tuo 3,3 välitys, koska 3,15 on lähes mahdoton löytää ja 3,07 aftermarket välitykset ovat suurella todennäköisyydellä alkuperäistä välitystä äänekkäämpiä.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: getrag 262
« Vastaus #14 : 23.11.2012, 12:30:40 »
Tänne kun heittää pikku kipinän niin kohta on kunnon roihu pystyssä
Minähän tuon automaatin sotkin tähän(kin) topiciin. Pahoittelen

Nuo aavikkovälitykset vievät vähän suorituskykyä ja vähän enemmän sitä tehon tuntua
Esim. mun käsivahteinen lankku kulkee kakkosella satasta. Toisaalta jäähän siinä noita "turhia" vaihtoja pois ja kaupungissa voi ajelle halutessaan kokoajan kakkosella

Kustannus tehokkain vaihtoehto lienee katella ylivaihteellinen laatikko ja pitää 3,91 välitys
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Kulkukoira  Proturbo