RallyBaron  Samppasport

getrag 262

  • 26 Vastauksia
  • 13052 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #15 : 23.11.2012, 14:16:58 »
mitenkä kun tuon laatikon laittaa niin entäs tuo silmälaakeri? meneekö volvon oma vai mikä ja riittääkö toi akselin pituus?
pitää nyt katsoa hommaako tuon 262 laatikon ja vaihdan välitykset johki toiseen. esim toi 3.31 vai mikä on yleisin saatavilla?

ja timo_r oletko ollut tyytyväinen tuohon pakettiin?

e: automaatti ei ole vaihtoehto


Jos on bemarin getraggi, nii akseli on 12mm, ja muistaakseni volvon silmälaakerin ulkohalkaisija on 35mm. 12 / 35mm laakeria ei ole, vaan väliin pitää sorvata holkki laakerin ulkokehälle.  12/28mm laakeri löytyy ihan tarvikkeenakin ::)

Olen ihan tyytyväinen....ei tuo Jurvan reissullakaan niin kovin paljoa haitannut. Satasta menee ihan mukavasti...moottoritietä ei välttämättä mielellään kovin pitkää matkaa aja. Toki se on putkistosta ja muistakin asioista kiinni.

3.31 välityksellä kakkonen riittää noin sataseen ja kolmosella mennään 170. Laskennalliset huiput muistaakseni siellä 225 jos rajotin on 6500.
« Viimeksi muokattu: 23.11.2012, 20:14:12 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: getrag 262
« Vastaus #16 : 23.11.2012, 17:23:14 »
Jos täällä jaettaisiin kunniamainintoja, niin tämä lause ansaitsisi sellaisen :hello:

 -H-

Esim. mun käsivahteinen lankku kulkee kakkosella satasta. Toisaalta jäähän siinä noita "turhia" vaihtoja pois ja kaupungissa voi ajelle halutessaan kokoajan kakkosella

itellä edellisessä 740 oli just kans niin että kakkosella pääsi sataseen ja tykkäsin kyllä niistä välityksistä joten sellaista ehkä vähän haenkin..


Jos on bemarin getraggi, nii akseli on 12mm, ja muistaakseni volvon silmälaakerin ulkohalkaisija on 35mm. 12 / 35mm laakeria ei ole, vaan väliin pitää sorvata holkki laakerin ulkokehälle. Oliskohan ollu niin, että 12/30mm laakeri löytyy  ::)


onko sulla tuosta holkista jotain mittoja/piirustusta? entäs tämä 5v laatikko sitten? pitääkö sillekin tehdä holkki että ylettyy silmälaakerille.. muistelisin että joku on joskus tehnyt mutta en nyt varma ole..
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #17 : 23.11.2012, 17:59:25 »
-H-

itellä edellisessä 740 oli just kans niin että kakkosella pääsi sataseen ja tykkäsin kyllä niistä välityksistä joten sellaista ehkä vähän haenkin..

onko sulla tuosta holkista jotain mittoja/piirustusta? entäs tämä 5v laatikko sitten? pitääkö sillekin tehdä holkki että ylettyy silmälaakerille.. muistelisin että joku on joskus tehnyt mutta en nyt varma ole..


Ei ole tässä, mutta illemmalla voin kotikoneelta katsoa. Periaatteessa täältä foorumilta pitäisi löytyä nuo ohjeet getragin naittamiseen. Holkki siis tulee laakerin ulkokehälle vain....kytkinakseli riittää kyllä, kunhan adapteri on n. 20mm vahva.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #18 : 23.11.2012, 20:13:15 »
Tuolta FAQ-osiosta löytyy "täydellinen" ohjeistus..

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=77.msg273#msg273
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: getrag 262
« Vastaus #19 : 24.11.2012, 20:39:27 »
Jep, harvempaa perää tai 5 vaihteista laatikkoa kaipais. Minkähänlaisia perävälityksiä bemareissa on ollut, missä on tuo laatikko ollut tehtaalta tullessa?

Bmw:n 265getragin kaverina (vitosen välitys luokkaa 0.83:1) on ollut tehtaalta ainakin e28 535:ssä 3.07:1 perävälitys. Pienellä hakemisella esimerkiksi vuoden -81 525:n on ollut saatavilla nelivaihteista 262:sta ja ainoa perävälitysvaihtoehto on ollut 3.45:1

tuo loikkariloota 3.07 perällä oli kyllä ison kutoskoneen kera todella miellyttävä maantiellä.
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa Jktku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #20 : 02.01.2013, 19:40:17 »
12 / 35mm laakeria ei ole

Juu, on sellainen. SKF 361201 R toimii. Tuo toimii silmälaakerinakin (se on oikeasti Cam Roller, tarkoitettu jonkinlaiseksi rullaksi, ihan normin oloinen kuulalaakeri, mutta paksummalla seinämällä ulompi laakerirata.)

Tuon mitat on ulkohalkaisija 35 ja sisähalkaisija 12. Ne on vaan aika tyyriitä, jotain 30 euron paikkella / kappale kun niitä viimeksi ostin.
« Viimeksi muokattu: 02.01.2013, 19:43:24 kirjoittanut Jktku »

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #21 : 02.01.2013, 21:20:33 »
Juu, on sellainen. SKF 361201 R toimii. Tuo toimii silmälaakerinakin (se on oikeasti Cam Roller, tarkoitettu jonkinlaiseksi rullaksi, ihan normin oloinen kuulalaakeri, mutta paksummalla seinämällä ulompi laakerirata.)

Tuon mitat on ulkohalkaisija 35 ja sisähalkaisija 12. Ne on vaan aika tyyriitä, jotain 30 euron paikkella / kappale kun niitä viimeksi ostin.

Hyvä tietää....muutamasta paikasta sillon kyselin, nii tuollasta ei osattu tarjota.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #22 : 02.01.2013, 21:42:37 »

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #23 : 05.01.2013, 18:58:40 »
Ja mitens sit, kun mennään vartille, ja välitykset loppuu kesken 160km/h ja kone jaksaisi 200km/h loppuvauhteja...

Khöm, tuota, hienosti ainakin mun kamppeet on kirmannu 4.1 vällärillä +200km/h loppuja. Oikeesti sen viitisensataa heppaa minkä tollanen nopeus vaatii tahtoo oikeesti tulla tuolla vähän korkeemmalla kun 4000RPM.. Nyttemmin kun oli hieman korkeampi rengas ja 4.3 välitys ni tuli ongelmaks aavikkovälitykset kun ei koneessa riittänyt pauhu oikeen kuskaamaan niinku pitäs.

Toisaalta useamman vuoden suviajot ajellu 4v askilla ja 4.1 vällärillä ja se on vaan tollaseen harraste leluun mun mieleen. Tosin sitä Getracia en suosittelis kenellekkään, hidas vaihtaa ja synkat on kun lasia.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: getrag 262
« Vastaus #24 : 05.01.2013, 22:05:44 »
Tosin sitä Getracia en suosittelis kenellekkään, hidas vaihtaa ja synkat on kun lasia.

Joidenkin on pakko ajaa käsivaihteisella. Mikä olisi sitten hyvä manuaali?
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: getrag 262
« Vastaus #25 : 07.01.2013, 09:47:12 »
Joidenkin on pakko ajaa käsivaihteisella. Mikä olisi sitten hyvä manuaali?

M400 on ainakin tukeva ja fiksu vaihtaa, alkaa vaan olee jo kohtuu paljon ajettuja. Sit jos ylivaihteellista haluaa ni noi uudemmat ZF:t on ollut ilmeisen toimivia kans. Kyllähän sen Getracin kanssakin pärjää kun ei vaan ihan älyttömiä pikavaihtoja yritä. Se on jotenkin semmonen et kun kerran potkasee vastaan vaihdossa ni alkaa hylkimään vaihdetta. Jos oikeesti käyttää kytkintä kunnolla niin kyl se sit pelaa. Ja getrac kunnon terässynkilla on jo sit ihan hyvä. Ja ihan kuriositeettina en mäkään kyllä noista inva-askeista niin perusta.

EVO8

  • Vieras
Vs: getrag 262
« Vastaus #26 : 07.01.2013, 14:16:43 »
Joidenkin on pakko ajaa käsivaihteisella. Mikä olisi sitten hyvä manuaali?


Toyotan W55 ? Tai 50 johon saa Lampolalta semmoset sisäkalut kun haluaa.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2013, 17:11:29 kirjoittanut EVO8 »

 

Elekma  Autoracing