Carcom Oy  Ateho

245 California

  • 176 Vastauksia
  • 91620 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1874
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: 245 California
« Vastaus #135 : 21.12.2013, 15:01:51 »

Elk: Mitäs Spinnerissä on tästä keljuiltu? Se on hyvä että huomataan ja herättää tunteita, ihastusta ja vihastusta.  8)


Se mikä on nyt lehtihyllyssä, pääkirjoituksessa kuittailee näyttelyautojen taustatietojen puutetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 245 California
« Vastaus #136 : 21.12.2013, 16:57:20 »
Se mikä on nyt lehtihyllyssä, pääkirjoituksessa kuittailee näyttelyautojen taustatietojen puutetta.
Juurikin tuota tarkoitin. Ja sitäkin, että ainakin ko. lehden päätomittaja lukee foorumeita...
Jäitä housuun!

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California
« Vastaus #137 : 31.12.2013, 19:00:28 »
Pistetääs nyt tännekkin pieni kuvakooste mitä kaikkea tänä vuonna on saatu aikaiseksi. Aika raato tuo kyllä oli vielä tähän aikaan viimevuodesta.



Näihin kuviin ja tunnelmiin, Hyvää uutta vuotta!

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California
« Vastaus #138 : 12.01.2014, 18:03:11 »
Getragin kanssa on tullut viimeaikona tehtyä lähempää tuttavuutta ja pari mystistä juttua on tullutkin eteen.

Getrageissa on ilmeisesti normaali tilanteissa 12mm sisähalkaisia silmälaakerissa, minulla on 15mm. Eli onko minulla nyt sitten 264:stä kotoisin oleva harvinainen M50 Getrag eikä 262?

Vauhtipyörän olen jo teettänyt SRE 618 asetelmalle, mutta kytkinlevy puuttuu. Nyt en kuitenkaan uskalla levyä ostaa ennenkuin on varma tieto getragin akselin boorituksesta. Onko 262 ja M50 sama kytkinakselin booritus, eli voinko ostaa tuon BMW E30 M3 kytkinlevyn? Entä mikä painelaakeri olisi sopiva?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California
« Vastaus #139 : 12.01.2014, 18:13:59 »
Getragin kanssa on tullut viimeaikona tehtyä lähempää tuttavuutta ja pari mystistä juttua on tullutkin eteen.

Getrageissa on ilmeisesti normaali tilanteissa 12mm sisähalkaisia silmälaakerissa, minulla on 15mm. Eli onko minulla nyt sitten 264:stä kotoisin oleva harvinainen M50 Getrag eikä 262?

Vauhtipyörän olen jo teettänyt SRE 618 asetelmalle, mutta kytkinlevy puuttuu. Nyt en kuitenkaan uskalla levyä ostaa ennenkuin on varma tieto getragin akselin boorituksesta. Onko 262 ja M50 sama kytkinakselin booritus, eli voinko ostaa tuon BMW E30 M3 kytkinlevyn? Entä mikä painelaakeri olisi sopiva?


Tuolta toisesta topicista poimittua :

"Bemarin laatikoiden kytkinakselin boorit ovat 23x29-10N"

"Volvon getrageissa on 1 1/8"-10N boorit kytkinakselilla (SAE standardi, samat boorit kuin joissakin jenkkivaihteistoissa ja volvon M400/164)."

Painelaakerina mulla ainakin on ihan Volvon oma.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California
« Vastaus #140 : 12.01.2014, 18:52:53 »
No näinpä näkyy olevan. Seuraava kysymys onkin sitten että onko jotain kyseisellä boorituksella hyväksi todettua kytkinlevyä joka olisi tuohon SRE 618 asetelmaan sopiva?

Tänään testasin Volvon metallikuorista painelaakeria, mutta se ei sopinut getragin koska sisähalkaisija oli liian pieni (32mm) ja otti kiinni getragin kytkin-akselin putkeen joka on 34mm)

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #141 : 27.01.2014, 14:40:33 »
Vähän videota välissä...
http://vimeo.com/83342912

Poissa Rapala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #142 : 27.01.2014, 15:48:05 »
 :o  vau...

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 132
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #143 : 28.01.2014, 17:10:10 »
Kylmät väreet vaan meni kun videota tuijotti.  S*
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2126
    • Instagram kuvat
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #144 : 28.01.2014, 22:02:27 »
Tää on kyl pohjoismaiden mittakaavassa lankkujen top 5 sarjassa ja korkealla siellä.

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #145 : 29.01.2014, 00:30:09 »
Siisti tuo juhlajuomapullo kyynärnojassa! :)

Bemarin painelaakeri vain sinne, bemarin kytkinhän sulla ja laatikko.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1784
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #146 : 29.01.2014, 19:15:27 »
Tuosta on kyllä paha enään parantaa... :o
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa LaitinenP

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 555
  • 240+262
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #147 : 29.01.2014, 19:44:00 »
No onpa hieno. Nardin Classic ohjauspyörä sopii aivan upeasti vanhaan Volvoon. Itsellänikin tekisi vähän mieli tuollaista...
http://www.superstreetonline.com/techarticles/sstp_1302_steering_wheel_buyers_guide/photo_04.html

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #148 : 29.01.2014, 20:51:43 »
Juurikin se bemarin laakeri paikalleen.Menee senku laittaa.Muistaakseni itekki koitin getragin asennuksen yhteydes volvon painelaakeria mikä ei sopinu ja hain suosiolla ton bmw painelaakerin.

Poissa S4ce

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: 245 California (Living on video...)
« Vastaus #149 : 31.01.2014, 12:27:43 »
Kiitoksia kehuista! Videon tarkoitushan oli juuri nimenomaan että pääsee vähän näkemään yksityiskohtia ja uniikkeja ratkaisuja. Kuten tosiaan tuo Nardin ratti, sisustan mukaan sävytetty "hands free" luuri, takapenkkiläisten juomapullo jne.  ;)

Mutta tosiaan moni kakku päältä kaunis, moottori ei vielä käy joten työtunteja on vielä jäljellä, kunnes pääsee tällä osallistumaan miitteihin jne.

santtu.v purkuautoista purettiin viime lauantaina jokunen tunti kaikkea pikku perus osaa mitä minulla on vuosien saatossa hävinnyt. Kuten esimerkiksi moottorin johtosarja joka menee startille ja laturille. Johtosarja joka otettiin purkuautosta oli kyllä vuosien saatossa ottanut itseensä ihan kunnolla, mutta sillähän nyt ei ollut niinkään väliä koska kaikkia johtoja ei edes tarvittu ja jotain piti lisäillä jne. eli uusiksi meni kaikki.  Alkuperäisestä johtosarjasta ei sitten loppujen lopuksi jäänyt kuin 2 johtoa, kaikki muut vaihdettiin tai poistettiin. Johtosarjaan tuli samalla lisättyä öljynlämpö ja öljynpaine mittareiden entureille menevät johdot.

Ennen:


Jälkeen:



Tänä aamuna tulikin viesti että marmori tiskille oli tullut jotain pikkuosia mitä olin tilaillut, eli ensi viikolla pääseekin jatkamaan vaihdelaatikon parissa, ja lohkon öljynpaluun kierteistämistä jne.

 

Elekma  Autoracing