Autodiagnoosi  Carcom Oy

Autotalleissa tapahtuu

  • 9166 Vastauksia
  • 2107397 Lukukerrat

0 jäsentä ja 5 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4275 : 12.11.2013, 22:45:50 »
On kyllä todella kettumaista vetää traileria, jos auto on siellä takaperin. Riippuu toki kärrystä, mutta helposti rupee huopaamaan ja kulkee kuin ajokoira.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4276 : 13.11.2013, 00:29:29 »
On kyllä todella kettumaista vetää traileria, jos auto on siellä takaperin. Riippuu toki kärrystä, mutta helposti rupee huopaamaan ja kulkee kuin ajokoira.

totta on että kärrystä ja veturista riippuu. mun kärry ja veturina lyhyt transportteri volkkari. ei huomaa mitää että on auto takaperin kyytisä.

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4277 : 13.11.2013, 07:53:50 »
On kyllä todella kettumaista vetää traileria, jos auto on siellä takaperin. Riippuu toki kärrystä, mutta helposti rupee huopaamaan ja kulkee kuin ajokoira.

Ei niinkään kärrystä kiinni, vaan siitä miten on lastattu.Painopiste pitää olla kohdallaan, aisapaino pitäisi olla noin 50 kg  :)

Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4278 : 13.11.2013, 07:58:17 »
Joono tuli pari muuttujaa ::)

Ei vaitiskaan vaan auto haettiin sen takia sieltä hallista pois koska ko halli sai purkuluvan.
Ja kyllä viimeksi auto liikkunut ~12v sitten omin voimin halliin säilöön ja nyt oli korkein aika tuosta ruveta isäukolle tekemään taas autoa vaikka näitä volvojahan on jo piha täys niinkuin kuuluukin.

Pellin alla lepää tappikone tuplakaasareilla mutta tarkoitus olisi kuulemma muuttaa ruiskuksi ja siihenhän jo tarvittavat osa tallissa ovat (Kaikki?)
vaikka kylläkin sanoin että pitäisi sen kaasarina säilyisi vanha kunnon fiilis 8)
En tiedä sitten mitä omistaja autolleen keksii saa siittä itse päättää vaikka kovasti minulta tyylivinkkejä kysellyt :D Huomennahan tuon voisi pestä että olisi vähän arvokkaamman näköinen.

Onneksi meillä isäukoilla on avuliaita poikia, antavat tyylivinkkejä ja muutenkin apua  ::)
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8960
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4279 : 13.11.2013, 09:50:31 »
On kyllä todella kettumaista vetää traileria, jos auto on siellä takaperin. Riippuu toki kärrystä, mutta helposti rupee huopaamaan ja kulkee kuin ajokoira.

Ei ollu helppoa oikeinpäinkään, kun roudasin 965:ttä tyhjällä uudella Transitilla. Massaa tais olla vetokoukun takana enempi kuin etupuolella. Jos nopeus nousi lähellekään 80 km/h niin kärry lähti heti luutimaan vaikka keskellä tasaista suoraa. Välillä näky veturin peileistä kyytiläisen takavalot.

Eihän se auto matemaattisen keskellä ollut kärryä, ja pikkusen kulmittain, mutta ei siinä montaa senttiä ollut vekslailuvaraa sivusuunnassa ja pituussuunnassa B-tolppa oli telin päällä. Paino oli aisan päällä mutta en punninnut montako kiloa. Vähän vakaantu kun pumpattiin kyytiläisen renkaat 3 bariin (oli aika löysät lähtiessä).

No onneksi ei ollu matkaa kuin reilu 700 km eikä tarvinnu ajaa ku yhden keskustan läpi (Helsinki).

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4280 : 13.11.2013, 11:39:49 »
On kyllä todella kettumaista vetää traileria, jos auto on siellä takaperin. Riippuu toki kärrystä, mutta helposti rupee huopaamaan ja kulkee kuin ajokoira.

Itse olen nyt vetänyt 3 kertaa 3 eri trailerilla ja 2 kuljetusta niistä tapahtui keula menosuuntaan ja tämä yksi kuljetus perä menosuuntaan ja kyllä voin sanoa
että siinä huomasi eron vaikkakin tuota vetomatkaa tuli vain ~30km.
En tiedä johtuiko tämä kärryn pieni huojunta puolelta toiselle kesärenkaista ja hieman jäisestä tienpinnasta vaiko heikoista ilman paineista renkaissa.
Mutta yleensä kyllä kuljetan autoja kärrynpäällä keula menosuuntaan mutta tämä toisinpäin kuljetus tapahtui siitä syytä että oli ainoa helpoin tapa saada auto kyytiin
jumittuneiden jarrujen ja heikon rullauksen voimin. Toki saihan siinä 3 miestä +1 vinssin varressa olla lastaamassa autoa kyytiin.

Onneksi meillä isäukoilla on avuliaita poikia, antavat tyylivinkkejä ja muutenkin apua  ::)

Näimpä vaikka välillä tuo meidän isäukko tuntuu olevan niin tietoinen jokaisesta asiasta mutta välillä se kumminkin saa todeta että muna oli kanaa viisaampi ;D
« Viimeksi muokattu: 13.11.2013, 11:42:20 kirjoittanut petes »
-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4281 : 13.11.2013, 11:59:55 »
Ei niinkään kärrystä kiinni, vaan siitä miten on lastattu.Painopiste pitää olla kohdallaan, aisapaino pitäisi olla noin 50 kg  :)

viimeisessä kärryn vedossa oli aisa paino ainakin -50kg eli nostatti koukkua. ei mitään eroa meno matkaan jolloin auto oli keula meno suuntaan.

ei saatu tarpeeksi eteen ku loppu tila kärrystä.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4282 : 13.11.2013, 12:45:14 »
Kyllä se aisapaino ratkaisee aika paljon, noste aisalla on hengelle hupaa touhua vaikka olisi minkälainen kärry. Joskus on pitänyt pysähtyä kesken matkan ja siirtää kyydissä ollutta autoa 10-20 cm eteenpäin, että on meno rauhoittunut. Aina olen kuskannut autot niinpäin, että moottori on aisan puolella (eli etuperin kun en ole takamoottorisia kuraperseitä kyytiin huolinut :D). Ja ilmanpaineet pitää olla kovat trailerissa, omassa telitrailerissa 13" pyörillä 2,8 bar minimi tai muuten huojuu ja renkaat kuluu piloille. Joissakin lavettikärryissä 10" pikkupyörillä pitää olla yli 6 barin paineet.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4283 : 13.11.2013, 12:54:51 »
Nimeomaaan! Kuljetettavan auton raskaampi pää trailerin akselin etupuolelle.

Esim. 133 Fiat tuli takaperin erittäin vakaasti kärryllä, kun taas 127 piti laittaa etuperin.


Opel-foorumilta sai yhteen väliin lukea kolme eri ulosajoa traikun kanssa. :D Oli kaikissa tapauksissa lähdetty Opel Omegalla vetämään trailerilla toista Omegaa (lähes 50/50 painosuhde). Kuurainen tie + pienen pieni kaasun paino --> aisapaino miinukselle ja takapyörien pito irti --> seuraavassa kuvassa kaksi omegaa katollaan ojassa. :2funny:

Poissa HTK-61

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • Amazon P220 vm. 1968, Duett 3 D stw vm. 1967
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4284 : 13.11.2013, 13:08:35 »
Kyllä se aisapaino ratkaisee aika paljon, noste aisalla on hengelle hupaa touhua vaikka olisi minkälainen kärry. Joskus on pitänyt pysähtyä kesken matkan ja siirtää kyydissä ollutta autoa 10-20 cm eteenpäin, että on meno rauhoittunut. Aina olen kuskannut autot niinpäin, että moottori on aisan puolella (eli etuperin kun en ole takamoottorisia kuraperseitä kyytiin huolinut :D). Ja ilmanpaineet pitää olla kovat trailerissa, omassa telitrailerissa 13" pyörillä 2,8 bar minimi tai muuten huojuu ja renkaat kuluu piloille. Joissakin lavettikärryissä 10" pikkupyörillä pitää olla yli 6 barin paineet.

Näin se menee.Miettikäähän itse, jos aisa pystyssä=auton takapää pystyssä tai aisa kohti maata=auton etupää pystyssä, ei varmaan ole hyvä ajaa  :)
Ilmanpaineet molemmissa oltava kohdallaan, sekä kärryssä ja autossa.
Ollut joskus 940 Turbo, V70 2,5T. Nykyään käyttöautot volkkareita :)

Poissa petes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 592
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4285 : 13.11.2013, 15:46:37 »
Tuli tuossa nyt pestyä enimmät sammaleet ja pölyt pois ja siittä tulikin vihree. Onse autoglym vaan hyvää kamaa.

-360 R-sport turbo -86
-V70 R-Desing D3 -13
-240 Turbo -88

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4286 : 13.11.2013, 16:33:16 »
Näin se menee.Miettikäähän itse, jos aisa pystyssä=auton takapää pystyssä tai aisa kohti maata=auton etupää pystyssä, ei varmaan ole hyvä ajaa  :)
Ilmanpaineet molemmissa oltava kohdallaan, sekä kärryssä ja autossa.

mulla oli auto vaaterissa vaikka oli nostetta koukussa  ;D
jos veturi on paljonki painavempi ku kärry ni ei se jaksa alkaa heijaan. tämän oon hoksannut monta kertaa. henkilöautolla on taas eri asia ku se on kevyempi.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4287 : 13.11.2013, 20:50:20 »
Äiteen pirssin ajoin tänää talliin ja aloitin operaation MagnetiMarellin  TPS:n vaihto.
Hauskan näköinen tuo banjo minkä kautta kulkee vesi / huohotuskaasut. Vanhan mallin koneessa ei moista ollutkaan :)


Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1119
  • www.vrcf.fi
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4288 : 14.11.2013, 11:21:11 »
Eilen isän työpaikalla tuli 745:een tehtyä 640tkm huoltoo. Vielä pitäs jakohihna+pumpun hihna vaihdella, kuten myös laturin hihna ja vaihteistoölpät.

Poissa harriveikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • No joo
Vs: Autotalleissa tapahtuu
« Vastaus #4289 : 14.11.2013, 11:36:04 »
Aloitettu kannentiivisteen vaihto v40 1,9 d turboon.No ei ihan tallissa,vaan tossa tallin ovenpielessä pukeilla,mutta kuitenkin.Ompa pirusti tota hälää edessä,mikä ei varsinaiseen kannen avaamiseen mitenkään liity,jo eilisen niitä riisuin.Tosin pukkaa flunssaa ja oli eilen veto ihan kateissa,eli vaan pari tuntia.No nyt on pitkä kolmetoistanen hylsy kateissa,tarsko käydä uus ostamassa.No on kuitenkin aluillaan.
Terve vaan kaikki tasapuolisesti

 

Samppasport  Futurez