Elekma  Autoracing

Volvo V60 D6 Hybridi

  • 5094 Vastauksia
  • 1299058 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5085 : 16.03.2025, 16:47:05 »
Erikoinen häiriö hybridi järjestelmässä, onko kellään kokemusta? Toissa päivänä täyteen ladattu ajoakku näytti täydet 50 km kapasiteetiltaan ja se on aina syksystä asti ollut 46km täyteen ladattuna eli 4km tuli "lisää" elämää.

Eilen aamulla auton laitoin käyntiin, käynnisti polttomoottorin ja koitin laittaa PURE:lle. Ilmoitti että ajoakun lämpötila matala, kävi moottori webaston kanssa hetki ja sitten luki että PURE käytettävissä. Painoin PURE nappia, ilmoitti saman että ajoakku liian matala lämpöinen ja hybridi palkin tila mittaristossa "seilasi", reserviä tuli mutta samantien meni nollaan. Tätä jatkui minuutin, lähdin ajamaan ja sitten antoi mennä sähköllä. Lisäksi moottorin tyhjäkäynti kuulosti ehkä hieman oudolta kun oven avasin.

Lisäksi nyt huomasin että auto näyttää täyteenlataamis ajan kestävän pidempään, mutta kyllä ottaa oikeasti sen virtaa vastaan 6A mitä ennenkin


Ajoakku käyttäytyy ajaessakin kirjaimellisesti kuin uusi. Ei kulu nopeasti
« Viimeksi muokattu: 17.03.2025, 16:54:12 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Punainenhypridi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5086 : 21.03.2025, 21:23:02 »
Erikoinen häiriö hybridi järjestelmässä, onko kellään kokemusta? Toissa päivänä täyteen ladattu ajoakku näytti täydet 50 km kapasiteetiltaan ja se on aina syksystä asti ollut 46km täyteen ladattuna eli 4km tuli "lisää" elämää.

Eilen aamulla auton laitoin käyntiin, käynnisti polttomoottorin ja koitin laittaa PURE:lle. Ilmoitti että ajoakun lämpötila matala, kävi moottori webaston kanssa hetki ja sitten luki että PURE käytettävissä. Painoin PURE nappia, ilmoitti saman että ajoakku liian matala lämpöinen ja hybridi palkin tila mittaristossa "seilasi", reserviä tuli mutta samantien meni nollaan. Tätä jatkui minuutin, lähdin ajamaan ja sitten antoi mennä sähköllä. Lisäksi moottorin tyhjäkäynti kuulosti ehkä hieman oudolta kun oven avasin.

Lisäksi nyt huomasin että auto näyttää täyteenlataamis ajan kestävän pidempään, mutta kyllä ottaa oikeasti sen virtaa vastaan 6A mitä ennenkin


Ajoakku käyttäytyy ajaessakin kirjaimellisesti kuin uusi. Ei kulu nopeasti

Eihän ollu regenerointi päällä, silloin kuulostaa oudolta. Tai voiko olla heti käynnistyksestä, en tiedä. Joku tilapäinen häröily?

Sitä itse mietin, että mistä revitte noita 46km lukemia? Itsellä MY16 ymmärtää vain 5km välein akun range-ennusteet?
-MY16 V60 D5 Twin Engine

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5087 : 22.03.2025, 17:40:46 »
Eihän ollu regenerointi päällä, silloin kuulostaa oudolta. Tai voiko olla heti käynnistyksestä, en tiedä. Joku tilapäinen häröily?

Sitä itse mietin, että mistä revitte noita 46km lukemia? Itsellä MY16 ymmärtää vain 5km välein akun range-ennusteet?
Tiistaina vien diagnosoitavaksi, tarkistavat. Voi olla että vaan bitti poikittain jossain. Auto oli ollut 10min webaston lämmössä aamulla, ja pari astetta pakkasta.

VOC puhelimessa näyttää kapasiteetin kilometrin tarkkuudella. Auto itse tosiaan kykenee sen näyttämään vain 5km välein.
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5088 : 25.03.2025, 21:17:02 »
Auto oli tutkittavana päivän ja DC/DC muunnin eli invertteri sökö. Voi olla että saanen (?) takuun piiriin, sillä hybridijärjestelmän virheilmoitusta tullut 2023 joulukuusta, lisäturvan aikana viime syyskuussa tutkittu mutta vikaa ei saatu päälle, ollut jo alkava invertteri vika? Ja kohtuuttoman nopeasti iso vika, vain 147tkm ajettu. Itse autolla ajanut vasta noin 15tkm.






Korjaamo selvittää Volvolta paljon uusi invertteri maksaa. Sitten keskustelua automyyjän kanssa :)


Tätä ilmoittanut epäsäännöllisesti vaikka kaikki olosuhteet sähköllä ajoon ok. Sammuttaminen auttanut ja sähköpuoli taas pelannut.

Täältä joskus lueskellut että viitisen tonnia invertteri vaihto? Haapalan Jessen YouTube kanavalla Kokkolan autohuolto vaihtanut D6:seen invertterin, oli kai just viistonnia.
« Viimeksi muokattu: 25.03.2025, 21:21:02 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Gnolli

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5089 : 26.03.2025, 17:34:07 »
Auto oli tutkittavana päivän ja DC/DC muunnin eli invertteri sökö. Voi olla että saanen (?) takuun piiriin, sillä hybridijärjestelmän virheilmoitusta tullut 2023 joulukuusta, lisäturvan aikana viime syyskuussa tutkittu mutta vikaa ei saatu päälle, ollut jo alkava invertteri vika? Ja kohtuuttoman nopeasti iso vika, vain 147tkm ajettu. Itse autolla ajanut vasta noin 15tkm.






Korjaamo selvittää Volvolta paljon uusi invertteri maksaa. Sitten keskustelua automyyjän kanssa :)


Tätä ilmoittanut epäsäännöllisesti vaikka kaikki olosuhteet sähköllä ajoon ok. Sammuttaminen auttanut ja sähköpuoli taas pelannut.

Täältä joskus lueskellut että viitisen tonnia invertteri vaihto? Haapalan Jessen YouTube kanavalla Kokkolan autohuolto vaihtanut D6:seen invertterin, oli kai just viistonnia.

Minun Volvossa on ihan samanlainen vika. Tekee keväällä, kesällä, syksyllä ja talvella. Ei mitään logiikkaa ja joskus menee viikkoja ettei herjaa mitään.

Huollossa he vaihtaisivat DCDC muuntajasta akustoon osat ja eikä osaa sanoa meneekö häiriö pois  ::)

Poissa gubbe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 415
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5090 : 26.03.2025, 18:13:57 »
Niin, vika vai ominaisuus kun tulee tämä PURE ei käytettävissä johtuen hybridijärjes-
telmän tilapäisistä rajoituksista. Väliaikainen järjestelmärajoitus, esim. virheelli-
nen toimintalämpötila.
Tämähän lukee ihan käyttöohjekirjassakin. Minullakin antanut tuon ilmoituksen joskus silloin tällöin.

Minulla kun 13 kk vanha 12V akku alko ilmoittelemaan vähäistä virtaa 250 km dieselillä ajon jälkeen niin omamekanikko epäili puhelimessa invertteri vikaa. Kun vein auton hänelle tutkittavaksi niin yksi kenno osottautuikin 12v akusta vialliseksi ja hän vaihtoi takuuseen uuden akun.

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5091 : 26.03.2025, 18:18:54 »
Minun Volvossa on ihan samanlainen vika. Tekee keväällä, kesällä, syksyllä ja talvella. Ei mitään logiikkaa ja joskus menee viikkoja ettei herjaa mitään.

Huollossa he vaihtaisivat DCDC muuntajasta akustoon osat ja eikä osaa sanoa meneekö häiriö pois  ::)
Hmm. Outoja vaikkakin mukavia nämä hybridit niin kauan kun sähköpuoli toimii  ;D Olisi vaan alla ennemmin pelkkä D5 polttomoottori niin ei murheita.

Paikka jossa diagnosointiin auto, kustannusarvio ohjelmoinnin kanssa 3150e. Kaikki kivet käännän vielä myyjän kehoituksesta autosalvan/valmistajan suhteen ennen kuin edetään. Huomenissa tietää paljonko autosalpa velottaisi remontista, sitten yhteys myyjään ja sitä kautta yhteistuumin kuluttajaneuvonnasta kysyä, onko vikaantunut ikään ja kilsoihin nähden heidän mielestä liian äkkiä sähköpuoli(omasta mielestä kyllä sen pitäisi kestää enemmän kuin 9v/147tkm)

Kyllä jonkun verran varmasti myyjä tulee vastaan, mutta pitää varmaan sitten auto fiksattuna myydä pois ja vaihtaa tosiaan perus D5 esim V70 tapaan alle. Harmi sinänsä, sähköpuoli uusi tuttavuus iso nautinto sähköpuoli kaupunkipätkiin. Mutta ei työkyvyttömyyseläkeläisen lompakko kestä neli tai viisinumeroista remontteja kyllä.  ::) Lisäksi ajatus että niitä on tiedossa, kun sähköpuoli alkaa enemmän ikääntymään, sähkömoottori ja ajoakku  :nohnoh

Auton merkkiä en tule vaihtamaan  kun volvo on aina volvo vaikka voissa paistaisi ja tulessa käristäisi.
« Viimeksi muokattu: 26.03.2025, 18:23:24 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5092 : 27.03.2025, 13:49:09 »
Hmm. Outoja vaikkakin mukavia nämä hybridit niin kauan kun sähköpuoli toimii  ;D Olisi vaan alla ennemmin pelkkä D5 polttomoottori niin ei murheita.

Paikka jossa diagnosointiin auto, kustannusarvio ohjelmoinnin kanssa 3150e. Kaikki kivet käännän vielä myyjän kehoituksesta autosalvan/valmistajan suhteen ennen kuin edetään. Huomenissa tietää paljonko autosalpa velottaisi remontista, sitten yhteys myyjään ja sitä kautta yhteistuumin kuluttajaneuvonnasta kysyä, onko vikaantunut ikään ja kilsoihin nähden heidän mielestä liian äkkiä sähköpuoli(omasta mielestä kyllä sen pitäisi kestää enemmän kuin 9v/147tkm)

Kyllä jonkun verran varmasti myyjä tulee vastaan, mutta pitää varmaan sitten auto fiksattuna myydä pois ja vaihtaa tosiaan perus D5 esim V70 tapaan alle. Harmi sinänsä, sähköpuoli uusi tuttavuus iso nautinto sähköpuoli kaupunkipätkiin. Mutta ei työkyvyttömyyseläkeläisen lompakko kestä neli tai viisinumeroista remontteja kyllä.  ::) Lisäksi ajatus että niitä on tiedossa, kun sähköpuoli alkaa enemmän ikääntymään, sähkömoottori ja ajoakku  :nohnoh

Auton merkkiä en tule vaihtamaan  kun volvo on aina volvo vaikka voissa paistaisi ja tulessa käristäisi.

Ensi viikon torstaina olisi invertterin vaihto edessä eli maksaa 3150€. Olisiko tämän foorumin kautta kiinnostunut joku/onko teillä tuttua joka haluaisi ostaa auton ehjänä pois? Sähköpostia voi mulle laittaa, parhaiten sieltä saa mut kiinni ja voin sitten lisäspeksejä ja auton historiaa vaikka puhelimessakin kertoa, jos vaan ostaja löytyy. Ja toki saisi koeajaa ja tulla paikanpäälle katsomaan autoa. :) Kilsoja tosiaan 147tkm, vuosimallia 2016 ja tuotu 2019 Ruotsista Suomeen. Omassa omistuksessa ollut 2023 syyskuusta, kilometrejä oli 132500km kun auton ostin. Sisältä ja ulkoa pidetty kuin kukkaa kämmenellä, ja hyvin huollettu.

Tilalle kattellut V70 D5:sta, koeajan sellaisen tulevana maanantaina.

säpo: markusvalimaki92(at)gmail.com


Kyselty todella moni eri paikasta ja kuluttajasuoja kehoitti reklamaation laittamaan, että aivan liian nopeasti heidän mielestä vikaantunut. Sitten piti varmistaa vielä valmistajan eli volvon ja maahanntuojan mielipide niin kyllä pitää hybridijärjestelmät pidempään kestää, kyllä on aivan liian nopeasti hajonnut. Laitoin oman ns vaatimuksen ja näkemyksen asiasta että tuote on voinut olla jo viallinen ostohetkellä.

Kyllä vaatii yhteiskunnassa sitä sitkeyttä, jos haluaa käyttää omaa oikeuttaan lainpuitteissa siihen mihin on oikeutettu.
« Viimeksi muokattu: 27.03.2025, 15:51:37 kirjoittanut Defenssi »
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa Defenssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5093 : 08.04.2025, 10:46:41 »
Autosta päätin luopua, myydä liikkeelle rikkonaisena takaisin. Yksi mahdollinen ostotarjous olikin säpoon tullut. Nyt käytelläänkin sitten jalkoja, fillaria ja bussia kulkineena. Ei tässä nykyisessä elämäntilanteessa ole tarvetta autolle, niin siinä mielessä ei tunnu käytännössä miltään, vaikka joutuikin noin premium autosta luopumaan :)
Armosta pelastettu, Jeesuksen seuraaja
Evankeliumin työssä
YouTube: The Light Shines
Tiktok: mjohn.1992

Poissa toki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo V60 D6 Hybridi
« Vastaus #5094 : 10.04.2025, 17:57:55 »
Moikka! Onkos kukaan selvitellyt tai jopa hankkinut käytettyä akkupakettia D6:een?

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy