Samppasport  Futurez

740:stä b200et 240:iin Liuta kysymyksiä APUA!

  • 6 Vastauksia
  • 4336 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Terve!

En tiedä tuliko nyt ihan oikeaan paikkaan mutta kokeillaan kun apua tarvitsee.

Elikä nyt olis tarkoitus ottaa 740:stä moottori b200et ja asentaa se vm86 240:seen missä on tällä hetkellä k-jet.


Osia mitä nytten tulossa/ON
-LH2.4 vapari johtosarja + Boksit 240:stä
-Pottapyörä anturikehällä Juhaulta
-Täydelliset autot ja tekniikat molemmat autot ajokuntoisia

Pääty jakaja pitää vaihtaa lohkon kylkeen eli käykö tuosta K-jet lohkosta tuohon b200et lohkoon (alkuperäinen vapari lohko jos auttaa) Eli saanko laitettua jakajan ja muut osat tuohon toiseen lohkoon? Mitä tarkoittaa tyhjä jakaja?


Mitä kaikkea pitää huomioida tuossa Lh2.4 asennuksessa kytkennät? Lastu(t) Pitää vaihtaa? Mitä piuhoja/liittimiä lh2.4:sta jää kytkemättä? Tuleeko auton muita sähköjä lh:n yhteyteen kun mittaristo virtalukko vai tuleeko nekään?

Kiitän etukäteen avusta. Elinsiirto pitäisi onnistua noin viikon aikana eli pitää jonkin verran tietoa keräillä. Haulla olen yrittänyt mahdollisimman paljon löytää ja projekteista mutta aikalailla pelkkää ehkä tietoa on tullut hankittua.   :-\

-Tero
« Viimeksi muokattu: 27.02.2013, 21:00:39 kirjoittanut Ter_No »
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä b200et 240:iin Liuta kysymyksiä APUA!
« Vastaus #1 : 01.03.2013, 20:42:02 »
240:n kirjallisuutta:
http://www.volvotips.com/index.php/240-260/volvo-240-260-service-manual/

740:n kytkentäkaavoja:
http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/740/1989/740-89.htm

Jakajan siirtoa varten joudut varmaan vaihtamaan esim. vanhasta koneesta semmoisen apuakselin jossa on hampaat jakajan pyöritystä varten. LH:n kanssa pitää olla ns. tyhjäjakaja. Mikä tahansa jakaja kyllä käy kun hitsaa keskipakosäätimen kiinni. Jakajan tehtävä on vain jakaa kipinä oikeeseen sylinteriin, boksi hoitaa ennakon säädöt.

B200ET:ssä on Motronic ohjaus joten vauhtipyörä ja asentoanturi on erilaiset. Eli tässä tapauksessa pitää olla LH:n oma anturi+teline lohkoon ja vauhtipyörä.

Vaparin boxit ei toimi suoraan ahdetussa koneessa.

Ilmamäärämittarin johdot pitää siirtää niin että mittarin saa ahtimen imupuolelle. Johdot ylttää jatkamatta, mutta koko johtosarjan joutuu aukaisemaan.

Bensapumpun releet on K-Jetissä ja sähköruiskuissa eri, samoin niiden liittimien napajärjestys.

240:n LH:n johtosarja on erillinen, mutta sen +(akulta) ja -(imusarja) lisäksi pitää kytkeä signaali virtalukolta, startin herätteestä ja nopeustieto mikä ei ole ihan välttämätön. Ja vikavalo myös.

Jotakin jäi vielä mainitsemattakin, kun ei kaikkea aina muista.

Pitkiä iltoja voi tulla ekaa kertaa jos viikossa pitää kaikki saada toimimaan. Mutta kun homma alkaa luistamaan niin eihän siinä kauan mene.  ;)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740:stä b200et 240:iin Liuta kysymyksiä APUA!
« Vastaus #2 : 02.03.2013, 09:30:13 »
Jos käytät LH2.4 imusarjaa ja erintoten kaasuläppäanturia niin täyskaasukärjet täytynee kytkeä pois (riippuu tieten lastusta)

Tyhjä jakaja = puuttuu joissain malleissa oleva hall-anturi, eli tyhjä jakaja hoitaa vain kipunan oikeaan pyttyyn, ei triggeröintiä.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä b200et 240:iin Liuta kysymyksiä APUA!
« Vastaus #3 : 02.03.2013, 21:23:48 »
Kiitoksia vastauksista eiköhän näillä jo jotain saa aikaiseksi. Eli ohjain boksit on menossa tonille muokkaukseen/uusimiseen.

Miten et imusarja eroaa lh imusarjasta vai onko samat?

Mistä oikeat anturit oisko jollain viskaa varaosa numerot vaikka tänne?

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa ata

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 706
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä b200et 240:iin Liuta kysymyksiä APUA!
« Vastaus #4 : 03.03.2013, 18:03:44 »
Imusarja sama(kaasuläpän koko?), mutta suuttimet ja tyhjäkäyntimoottori ovat erilaiset.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:stä b200et 240:iin Liuta kysymyksiä APUA!
« Vastaus #5 : 16.03.2013, 10:20:24 »
Nyt sitten löytyy

-Lh 2.4 johtosarja + boksit (tonin käsittelyssä)
-Vauhtis anturi kehällä
-immu -016
-tk-moottori
-imusarja + kaasuläppä
-tyhjä jakaja
-jotain antureita

Mietiskelin tossa kytkin puolta onko ketään kokeillun turbo dieselin kytkintä bensa turbossa. Luin voimansiirron puolelta kytkin vaihtoehtoja ja niistä päätellen vakio turbo kytkin ei kovin pitkälle toimi. Ajatus olisi laittaa dieselin kytkin kestäisikö tämä paremmin? Saako istumaan ollenkaan? Laatikoksi tulee m47 varalla m46 + m47

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 740:stä b200et 240:iin Liuta kysymyksiä APUA!
« Vastaus #6 : 16.03.2013, 10:32:20 »
Nyt sitten löytyy

-Lh 2.4 johtosarja + boksit (tonin käsittelyssä)
-Vauhtis anturi kehällä
-immu -016
-tk-moottori
-imusarja + kaasuläppä
-tyhjä jakaja
-jotain antureita

Mietiskelin tossa kytkin puolta onko ketään kokeillun turbo dieselin kytkintä bensa turbossa. Luin voimansiirron puolelta kytkin vaihtoehtoja ja niistä päätellen vakio turbo kytkin ei kovin pitkälle toimi. Ajatus olisi laittaa dieselin kytkin kestäisikö tämä paremmin? Saako istumaan ollenkaan? Laatikoksi tulee m47 varalla m46 + m47

-Tero
Mulla on käytännössä D24TIC:in vakiokytkin ysissä. Veikkaan että voiman välitys on kehnompi kuin vakio bensaturbon kytkimessä kun on vakionakin vetua jonkin verran vähemmän.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Autoracing  KL-varaosat