Elekma  Autoracing

Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*

  • 444 Vastauksia
  • 185115 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uudet kuvatukset ulkoasusta*
« Vastaus #165 : 24.08.2011, 23:03:27 »
mäkin näin tämän livenä sunnuntaina kun olin siinä nesteellä parkissa. hissuksiin volvo lipu ympyrään!
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uudet kuvatukset ulkoasusta*
« Vastaus #166 : 24.08.2011, 23:19:59 »
mäkin näin tämän livenä sunnuntaina kun olin siinä nesteellä parkissa. hissuksiin volvo lipu ympyrään!


Juuu-u....hyvin paljon mahdollista että liikuin siellä suunnalla johonkin aikaan päivästä  :hello:
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #167 : 27.08.2011, 22:22:15 »
Noni...nysse sitte otti ja levis. Pikaisen tutkimuksen perusteella jakopään alarattaasta murtui kiila, jonka seurauksia ei vielä tiedä....tuskin kovin hyvää kuitenkaan.
Onkos näitä menny muilta? En tiedä sit et olisko päässy pultti löystymään....ainakaan viikko sitten se ei ollut löysällä, kun jakopään kimpussa jumpattiin samalla ku nostajia pestiin. Aika lapsellinen muuten tuo 16v-koneen "kiila"...sellanen pieni pykämä vaan  :?
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #168 : 27.08.2011, 22:23:59 »
Noni...nysse sitte otti ja levis. Pikaisen tutkimuksen perusteella jakopään alarattaasta murtui kiila, jonka seurauksia ei vielä tiedä....tuskin kovin hyvää kuitenkaan.
Onkos näitä menny muilta? En tiedä sit et olisko päässy pultti löystymään....ainakaan viikko sitten se ei ollut löysällä, kun jakopään kimpussa jumpattiin samalla ku nostajia pestiin. Aika lapsellinen muuten tuo 16v-koneen "kiila"...sellanen pieni pykämä vaan  :?
No voi ny . . . sanonko.   :-\

Nyt sä tarvit talveks auton.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #169 : 27.08.2011, 22:26:25 »
No voi ny . . . sanonko.   :-\

Nyt sä tarvit talveks auton.


Eks tosa oo ihan joutilas koppa...nostaa farkusta B200f:n vaan keulille....tai sit varastosta löytyy oikein kisakiree B19K  ;D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #170 : 27.08.2011, 22:30:33 »

Eks tosa oo ihan joutilas koppa...nostaa farkusta B200f:n vaan keulille....tai sit varastosta löytyy oikein kisakiree B19K  ;D
Niin joo. Edullisin vaihtoehtohan tuo on.   :)  Ehdottomasti K, pääset vähemmällä ja nopeemmin.   :P  Siis swapista.  ::)
Jää rahaa sitten keltsin laittoonkin. Jos nyt edes alat sitä laittaan.   :pomo:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #171 : 27.08.2011, 22:31:51 »
No voi harmi.

Onhan noita vanhoja valurattaita hajonnut. Oliko sulla kierrelukitetta pultissa?

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #172 : 27.08.2011, 22:33:44 »
No voi harmi.

Onhan noita vanhoja valurattaita hajonnut. Oliko sulla kierrelukitetta pultissa?


Ei ollu lukitetta...ens kerralla taitaa olla   ???
Mitäköhän varten tuossa kampurassa on paikka oikein kunnon kiilalle, mut sitte kumminkin kiila on jätetty semmoseks
onnettomaks.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #173 : 27.08.2011, 22:35:31 »
Niin joo. Edullisin vaihtoehtohan tuo on.   :)  Ehdottomasti K, pääset vähemmällä ja nopeemmin.   :P  Siis swapista.  ::)
Jää rahaa sitten keltsin laittoonkin. Jos nyt edes alat sitä laittaan.   :pomo:


Näääh...ei ihan viä parane luovuttaa...toivottavasti sieltä ei oo muuta ku venttiileitä ***kana  *tumppuun->
Puretaan ny ensin huomenna, ja mietitään sitten...
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #174 : 27.08.2011, 22:37:20 »

Näääh...ei ihan viä parane luovuttaa...toivottavasti sieltä ei oo muuta ku venttiileitä ***kana  *tumppuun->
Puretaan ny ensin huomenna, ja mietitään sitten...
Eikä mitään, uutta kehiin. Johan sä tolla ajelitkin.   :D

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #175 : 27.08.2011, 22:38:53 »
Eikä mitään, uutta kehiin. Johan sä tolla ajelitkin.   :D


Niin no....tais siihen parisen tuhatta kilsaa jo tulla...on se vaan aika paljo
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7597
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #176 : 27.08.2011, 22:41:01 »
Kiilahan vain pitää rattaan linjassaan asennuksen ajan, pultilla se kiristetään paikoilleen.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #177 : 27.08.2011, 22:41:49 »

Niin no....tais siihen parisen tuhatta kilsaa jo tulla...on se vaan aika paljo
Noinki paljo!   :o
Ei mut oikeesti, kyl sä tarvisit sellasen kunnollisen käyttiksen.   :pomo:

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #178 : 27.08.2011, 22:54:20 »
Noissa venavaurioissa menee useasti myös ohjureita rikki / halki.

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Mäsäks meni*
« Vastaus #179 : 28.08.2011, 02:58:05 »
 :-[ :-[ :-[
Osanotto lisätöistä....
Kiilahan on riittävän iso kohdistukseen, niinku edellä todettiin, ja pultti kiristää rattaan paikalleen. Oikee momentti pitää, ilman liimojakin, mut ei liimasta haittaakaan ole.
Noissa jakopää-hommissa kantsii sitten muistaa, et jos pultin päässä on merkintä esmes 12,9, ja loppukiristys asteilla, niin sitä vanhaa ei saatina saa laittaa paikalleen, vaan irrotuksesta suoraan roskiin, oikeesti. Mä olen liian monta moottorivauriota korjannut tuon "säästön" takia.... Ikävää, että "säästö" on maksanut auton omistajille ihan v***sti.
Jos yläpää ei räpinässä toiminut tarpeeksi sulakkeena, on olemassa marginaalinen vaara, että kiertokanget on väärässä, eli mittaa männän yläkuolokohdat tarkoin ennen kasausta.
Dieseleissä on riittänyt joskus pelkästään kannentiiviste-vaurio, ja vesi männän päälle, vääntämään kanget. Mutta tuolloinhan paine on valtava, samaan päästään rajulla iskulla toki.
« Viimeksi muokattu: 28.08.2011, 03:00:03 kirjoittanut patera »
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

 

KL-varaosat  Race.fi