RallyBaron  Samppasport

Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*

  • 444 Vastauksia
  • 185114 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uusi yritys*
« Vastaus #195 : 05.09.2011, 22:08:20 »
Toivotaan, että saat homman pelaan taas. Niin ja kiitos vielä kerran gyprokkien kantoavusta  ;D ;D

Eipä kestä....sitte ku homma etenee sisustusvaiheeseen, ja tarviit pintamateriaaleja nii mäkin voin koittaa jotain tarjota edukkaasti  8)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uusi yritys*
« Vastaus #196 : 05.09.2011, 22:10:59 »
Tänään tuli homma jakopäätä vaille valmiiksi, ja siihen pysähtyikin hetkeksi. Pyöritin akkukoneella suoraan öljypumppua, ja paineet nousee hienosti, mutta hirveä kurlutus kuuluu ympäri konetta, ja kanteen nouseva öljy näyttää kovin vaahtoavalta.
Johtopäätös : pumppu imee aavistuksen ilmaa jostain öljyn sekaan....seuraava päätelmä : nostajissa ei ole mitään vikaa, vaan ilma öljyn seassa teki kiusaa.
Nohh....seuraavaksi öljypohja irti ja imuputki + sen tiivistys syynin alle....uskoisin että vika löytyy sieltä. Sitten nippuun ja testiin....ja vähä veikkaan, et mulla on 48kpl toimivia nostimia :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uusi yritys*
« Vastaus #197 : 07.09.2011, 22:16:10 »
Kerrankin päätelmät osuivat oikeaan....öljypohjasta löytyi tälläistä :


Yllättävän hyvin öljynpaineet pysyivät ylhäällä, vaikka noin iso palanen tiivisterenkaasta puuttuikin. Akkukoneella tuli pyöriteltyä suoraan pumpusta, ja nyt nousee kyllä hienosti ja välittömästi....eikä kurluta ilma putkissa. Itseasissaa käsin pyörittämällä pumpusta, saa öljynpainevalon sammumaan :)

Huomenissa täytyy tehdä uudet ajoitusmerkit ja pistää jakopää nippuun....sit voikin varovasti kääntää virta-avaimesta  :P
« Viimeksi muokattu: 17.08.2012, 22:20:45 kirjoittanut Timo_R »
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uusi yritys*
« Vastaus #198 : 07.09.2011, 22:19:14 »
Kerrankin päätelmät osuivat oikeaan....öljypohjasta löytyi tälläistä :


Yllättävän hyvin öljynpaineet pysyivät ylhäällä, vaikka noin iso palanen tiivisterenkaasta puuttuikin. Akkukoneella tuli pyöriteltyä suoraan pumpusta, ja nyt nousee kyllä hienosti ja välittömästi....eikä kurluta ilma putkissa. Itseasissaa käsin pyörittämällä pumpusta, saa öljynpainevalon sammumaan :)

Huomenissa täytyy tehdä uudet ajoitusmerkit ja pistää jakopää nippuun....sit voikin varovasti kääntää virta-avaimesta  :P
Eli siellä se sit oli.   :P

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uusi yritys*
« Vastaus #199 : 08.09.2011, 09:09:02 »
Kerrankin päätelmät osuivat oikeaan....öljypohjasta löytyi tälläistä :


Yllättävän hyvin öljynpaineet pysyivät ylhäällä, vaikka noin iso palanen tiivisterenkaasta puuttuikin. Akkukoneella tuli pyöriteltyä suoraan pumpusta, ja nyt nousee kyllä hienosti ja välittömästi....eikä kurluta ilma putkissa. Itseasissaa käsin pyörittämällä pumpusta, saa öljynpainevalon sammumaan :)

Huomenissa täytyy tehdä uudet ajoitusmerkit ja pistää jakopää nippuun....sit voikin varovasti kääntää virta-avaimesta  :P

Sherloc Holmes asialla :) Erittäin esimerkillistä vianhakua, moni olis vaan lyönyt laitteet tulille ja kuvitelut kaiken olevan kunnossa O0

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Uusi yritys*
« Vastaus #200 : 08.09.2011, 13:15:06 »
Sherloc Holmes asialla :) Erittäin esimerkillistä vianhakua, moni olis vaan lyönyt laitteet tulille ja kuvitelut kaiken olevan kunnossa O0

Täytyy myöntää, että kerrankin oli tuuria. Jakopää nimittäin oli jo menossa nippuun, mut päätettiin kaverin kans ajaa akkukoneella ensin paineet ylös muutaman kerran....sitten alettiin ihmetteleen pulputusta.
Olishan tuo pitemmän ajan kuluessa saattanut laakeririkonkin tehdä, kun tuskin siitä ilmasta öljyn seassa ainakaan hyötyä on  ???
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #201 : 09.09.2011, 22:14:19 »
Noni...tänään saatiin taas vehkeet tulille...kone käy nätisti, eikä venttiilit rallata. Ainakin viiden kilometrin matkalla tuntui pelaavan vallan hienosti.
Kiva käry vaan nousee konepellin alta, kun pakosarjakääre imaisi määrän X öljyä....mut eiköhän se aikanaan pala pois.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #202 : 09.09.2011, 22:16:08 »
Noni...tänään saatiin taas vehkeet tulille...kone käy nätisti, eikä venttiilit rallata. Ainakin viiden kilometrin matkalla tuntui pelaavan vallan hienosti.
Kiva käry vaan nousee konepellin alta, kun pakosarjakääre imaisi määrän X öljyä....mut eiköhän se aikanaan pala pois.
Hajusta viis kunhan toimii.   :pomo:

Poissa Iipo90

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 99
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #203 : 22.09.2011, 20:25:18 »
Tänään bongattu vammalan väriaitan kulmilla.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #204 : 22.09.2011, 21:06:43 »
Noni...tänään saatiin taas vehkeet tulille...kone käy nätisti, eikä venttiilit rallata. Ainakin viiden kilometrin matkalla tuntui pelaavan vallan hienosti.
Kiva käry vaan nousee konepellin alta, kun pakosarjakääre imaisi määrän X öljyä....mut eiköhän se aikanaan pala pois.
Joko oot pikkuhiljaa ruennu hakeen tehoja vai onko tulevan kevään juttuja ne?
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #205 : 22.09.2011, 21:10:03 »
Joko oot pikkuhiljaa ruennu hakeen tehoja vai onko tulevan kevään juttuja ne?


Ny on ahdot siellä 0.9-1bar välimaastossa ja vetää ihan kohtuullisesti. Tai sanotaanko, että liikkuu paljon paremmin, mitä toi koppa ikinä aikasemmin  :sundaydriver:. Ei oo ehtiny sen isommin perehtyyn, ku on ollu paljon muuta hommaa.
Toi paineennostaminen käy vähän turhankin helposti ku ei tarvii ku ruuvvista vääntää, ja ainakin toistaseks käsituntumalta tehty kartta on ollu heti "sielläpäin"  :)

Kyl tässä syksyllä olis viä tarkoitus lähteä penkkireissu tekemään....sitä ennen mahdollisesti nakuluurit päähän ja ennakkokarttaa parantelemaan.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #206 : 24.09.2011, 22:01:57 »
Tänään innostuin purkamaan tota farkkua...siitä olis kone+voimalinja jo irti. Lisäksi purin sisustaa, ja tulipa siitä asennettua keskuslukko tähän kalsariin. Eipä tuosta kaksovisessa paljo iloa oo, mut vähä kuitenniii  :pomo:

Niijuu....ja farkussa oli etuovissa semmoset hienot haitarikumit joita pitkin johdot on viety oviin...ne siirsin kans :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa juhnu-79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #207 : 25.09.2011, 00:39:02 »
eli semmosta pientä hifistelyä :P
kyl mää ny jotain siinä sitten koitin oikeinkin tehdä..:)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8927
  • Teiden tukko
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *Taas pelittää*
« Vastaus #208 : 26.09.2011, 04:32:03 »
Lisäksi purin sisustaa, ja tulipa siitä asennettua keskuslukko tähän kalsariin. Eipä tuosta kaksovisessa paljo iloa oo, mut vähä kuitenniii  :pomo:

Kyllä kaksiovisessa pitää keskuslukko olla. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

 

Futurez  Kulkukoira