KL-varaosat  Race.fi

Volvo 242 2.3 16V Turbo *ajossa*

  • 444 Vastauksia
  • 185118 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #270 : 29.07.2012, 16:40:31 »
Noh noh.. Eikö menny mitään rikki??? Mitäs ihmeen motorsporttia tää ny on jos kaikki pelaa? :nohnoh :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #271 : 29.07.2012, 16:40:48 »
Noh noh.. Eikö menny mitään rikki??? Mitäs ihmeen motorsporttia tää ny on jos kaikki pelaa? :nohnoh :D


Mies on enemmän rikki kun auto :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #272 : 29.07.2012, 16:45:43 »

Mies on enemmän rikki kun auto :D
Vissiin nautittu kylmää makkaraa ja kuumaa kaljaa :D
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #273 : 29.07.2012, 17:03:01 »
näyttävästi tuli savua ja hajua sun jarruista  :-*

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #274 : 29.07.2012, 17:11:12 »
näyttävästi tuli savua ja hajua sun jarruista  :-*


Joo....tuli vähä innostuttua pääsuoralla, ja joutu tekeen sellasen aikas rivakan jarrutuksen suoran päähän, nii siinähän se sitte pääsi vähä kuumaks :D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #275 : 29.07.2012, 22:56:30 »
Pääsuoralla nopeutta ehtii kerätä sen verran, että jarrut otti heti nokkiinsa, joten ne on pakko päivittää :)

Kävit sitten ajamassa viat ulos.

Tuo jarrujen häviäminen radalla on kyllä kumma ilmiö.

Sama tuli koettua juhannusviikolla Alastarossa, kun ihan pikkasen loppu nuo etujarrut Amazonista.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #276 : 29.07.2012, 23:26:58 »
Kävit sitten ajamassa viat ulos.

Tuo jarrujen häviäminen radalla on kyllä kumma ilmiö.

Sama tuli koettua juhannusviikolla Alastarossa, kun ihan pikkasen loppu nuo etujarrut Amazonista.

Oletin että olis vähä paremmin kestäny, ja rauhallisemmalla ajolla olis varmaan kestänykin vähä pitempään, muttaku ei malttanu höllätä kaasusta  ;D
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7598
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #277 : 29.07.2012, 23:32:49 »
Ei vaan pidä olla niin paljoa jarrulla ;) Mutta niin paljon palan materiaalista kiinni miten ottaa lämpöä. 142:ssa TRW:n paketista palat toimi tasan kierroksen radalla ja sen jälkeen hävis pito. Orkkispaloilla kestää useamman kierroksen ratapyörittelyyn ilman jarrujen häviämistä vaikka pölyävätkin paljon ja kuluvat aika äkkiä. 245:ssä EBC Yellowstuffit pelas eilen hienosti eikä satulan ja vanteen väliä kattoessa huomaa että ois juuri mitään kulumaa edes :P

Eipähän sitä älynny tulla ees juttelemaan kun ei leikannu kenen auto oikein oli.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #278 : 29.07.2012, 23:36:58 »
Eipähän sitä älynny tulla ees juttelemaan kun ei leikannu kenen auto oikein oli.
Siinähän Timppa oli ihan vieressä kun muutama sana vaihdettiin, sillon kun puhuit siitä tulpanjohdosta. ;)
Oliskohan ollu niihin aikoihin kun burnis kisa alko.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7598
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #279 : 29.07.2012, 23:40:10 »
Se on kun ei tiedä yhtään miltä mies näyttää niin... :)
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #280 : 29.07.2012, 23:41:17 »
Se on kun ei tiedä yhtään miltä mies näyttää niin... :)
Se on totta.   :P

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #281 : 30.07.2012, 22:03:15 »
Ei vaan pidä olla niin paljoa jarrulla ;) Mutta niin paljon palan materiaalista kiinni miten ottaa lämpöä. 142:ssa TRW:n paketista palat toimi tasan kierroksen radalla ja sen jälkeen hävis pito. Orkkispaloilla kestää useamman kierroksen ratapyörittelyyn ilman jarrujen häviämistä vaikka pölyävätkin paljon ja kuluvat aika äkkiä. 245:ssä EBC Yellowstuffit pelas eilen hienosti eikä satulan ja vanteen väliä kattoessa huomaa että ois juuri mitään kulumaa edes :P

Eipähän sitä älynny tulla ees juttelemaan kun ei leikannu kenen auto oikein oli.

Minkäsmoinen sun jarrukombinaatio muuten on? Kattelin että edessä oli aikas isot levyt. Vai onko töp-sikrit -tietoa? :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7598
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #282 : 30.07.2012, 22:16:28 »
Kyllä ne tuolla jossain lukee kun selailee vaan :)
Edessä T5/yms. 305mm levy ja vastaava 1-mäntäinen satula teetetyllä adapteripalalla kiinni. Biltema sportit ostin sinne ja takana on täysin vakiokokoiset jarrut EBC TurboGroove levyillä. Joka nurkassa Yellowstuffit. Ehkä vois olla hieman enemmän jarrupainetta takana ainakin sen perusteella mitä lämpöjä mittasin rata-ajon jälkeen. Etujarrujen haittapuoli on tietysti lisääntynyt jousittamaton paino. Taatusti vakiokokoisilla etujarruillakin pärjää useita kierroksia radalla kunhan vaan on kunnon palat.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #283 : 30.07.2012, 22:18:05 »
Kyllä ne tuolla jossain lukee kun selailee vaan :)
Edessä T5/yms. 305mm levy ja vastaava 1-mäntäinen satula teetetyllä adapteripalalla kiinni. Biltema sportit ostin sinne ja takana on täysin vakiokokoiset jarrut EBC TurboGroove levyillä. Joka nurkassa Yellowstuffit. Ehkä vois olla hieman enemmän jarrupainetta takana ainakin sen perusteella mitä lämpöjä mittasin rata-ajon jälkeen. Etujarrujen haittapuoli on tietysti lisääntynyt jousittamaton paino. Taatusti vakiokokoisilla etujarruillakin pärjää useita kierroksia radalla kunhan vaan on kunnon palat.

Palat täytyy pistää ostoon, ja kai jotkut kisanesteetkin vois vaihtaa. 302mm levyt on ostettuna, ja adapterit sain tänään ;)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7598
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Volvo 242 2.3 16V Turbo *radalta kotiuduttu*
« Vastaus #284 : 30.07.2012, 22:20:55 »
Norminesteet on ollu käytössä kaikissa, eikä siitä johtuvaa ongelmaa ole ollut missään. Ainoastaan muutoin jarrumateriaaleista johtuvia. Perus Bilteman 305mm levyt orkkispaloillakin toimivat hienosti kymmenkunta kierrosta Motoparkissa sinisessä 242:ssa, jarrutehoa ei toki ollut yhtä paljoa kuin nyt.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2012, 22:22:47 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Samppasport  Futurez