Proturbo  Autodiagnoosi

Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi

  • 1165 Vastauksia
  • 454397 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1020 : 01.05.2014, 15:39:43 »
Ääh :( Muuten olisi kaikki valmista, mutta ei ollut riittävästi sopivia pultteja.

Maksimi ulosjousto


Yleiskuvaa


Tukivarsien asento ala-asennossa


Tuosta näkee raidetangon asennon ja ne pahuksen puuttuvat pultit

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1021 : 02.05.2014, 11:59:03 »
noi kilvet ei ihan hetkes ruostu pois :D

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1022 : 02.05.2014, 12:08:15 »
Komean näköistä työtä, mutta tuon kestävyys vaan hiukan mietityttää, kun ei ole kuin kahdella pultilla kiinni kunnolla ja ne toiset vaan tuossa alumiinissa?

Kaverin, joka on entinen katsurimies, kanssa juttelin juuri noista alustan pulteista ja hänen mukaan niissä pitäisi käyttää niitä kovempia olikohan 10.2 tms, noi tavalliset 8.8 ei kuulemma ole riittävän kestäviä. Itsekin niillä jotain palloja laitoin kiinni, mutta ilmeisesti pitää ne vaihtaa ennenkuin laittaa takaisin.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1023 : 02.05.2014, 12:39:59 »
Komean näköistä työtä, mutta tuon kestävyys vaan hiukan mietityttää, kun ei ole kuin kahdella pultilla kiinni kunnolla ja ne toiset vaan tuossa alumiinissa?

Kaverin, joka on entinen katsurimies, kanssa juttelin juuri noista alustan pulteista ja hänen mukaan niissä pitäisi käyttää niitä kovempia olikohan 10.2 tms, noi tavalliset 8.8 ei kuulemma ole riittävän kestäviä. Itsekin niillä jotain palloja laitoin kiinni, mutta ilmeisesti pitää ne vaihtaa ennenkuin laittaa takaisin.

Saa nähdä kuinka äijän käy. Mä voin toimia pioneerina tässä pulttien kestävyystestissä. Raportoin sitten heti tuoreeltaan ojan pohjalta, jos ongelmia ilmenee :D

Toisin sanoen näillä mennään.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9010
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1024 : 02.05.2014, 13:39:20 »
8.8 taitaa olla tosiaan aivan liian pehmeä pyöränripustuksiin.

Siihen on syynsä, miksi esim. jarrusatulan kiinnityspultit ovat lujempaa laatua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1025 : 02.05.2014, 20:09:14 »
Jotenkin minusta tuntuu tuo pulttien lujuushommeli liioittelulta :( Ehkä mä tunnen sen joskus sitten nahoissani, mutta antaa nyt olla noin, kun ne pultit siellä on tähänkin asti kestäneet.

Pulteista kun tuli puhe, niin tänään kävin pulttikaupassa ostoksilla ja kasasin keulan valmiiksi. Lopputulos on juuri sitä, mitä tältä muutokselta hainkin. Auton sain hieman matalammaksi ja tukivarsien linjaus on just hyvä.

Onko tämä nyt sitten sitä "stancea" :D


Tukivarren asento auton ollessa maassa. Raidetanko on just vaakatasossa.

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1026 : 02.05.2014, 20:15:31 »
Jotenkin minusta tuntuu tuo pulttien lujuushommeli liioittelulta :( Ehkä mä tunnen sen joskus sitten nahoissani, mutta antaa nyt olla noin, kun ne pultit siellä on tähänkin asti kestäneet.

Pulteista kun tuli puhe, niin tänään kävin pulttikaupassa ostoksilla ja kasasin keulan valmiiksi. Lopputulos on juuri sitä, mitä tältä muutokselta hainkin. Auton sain hieman matalammaksi ja tukivarsien linjaus on just hyvä.



No nyt on tankojen ja varsien asennot just eikä melkein  O0
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7976
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1028 : 02.05.2014, 22:29:25 »
Hienoa jälkeä.
Yleensä noissa lujuusluokka hommissa unohdetaan jo alkuun eräs erittäin tärkeä asia: kiristysmomentti.
Mikään pultti ei kestä jos se vedetään mopopoika-tyylillä kii.  :D

Poissa Mursu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1175
  • Näyttää siltä että ei hyvältä näytä
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1029 : 02.05.2014, 22:36:04 »
kuuluusko tos olla jotku sisäloksut? kun näyttää niin alastomalta O.o

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1030 : 03.05.2014, 08:15:16 »
kuuluusko tos olla jotku sisäloksut? kun näyttää niin alastomalta O.o

Alunperin on pyörän takana pystyssä sellainen pelti, mikä menee roiskeläpältä ihan lokasuojan yläreunaan asti. Ne olivat niin rumat ja huonokuntoiset, että jäivät aikanaan laittamatta. Ajatuksissa on ollut jonkinlaisten sisälokareiden tekeminen, mutta en oikein tiedä minkälaiset sinne tekisi :(

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4125
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1031 : 03.05.2014, 10:40:25 »

Onko tämä nyt sitten sitä "stancea" :D



Ei, tämä on aitoa tyyliä johon valitettavasti kovinkaan moni ei kykene, onneksi tällä foorumilla on muutamia ;) En tiedä onko kukaan sanonut mutta on tuo laite hieno ja näemmä hyvää pystyy parantamaan kaiken aikaa.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1878
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1032 : 03.05.2014, 12:33:23 »
Alunperin on pyörän takana pystyssä sellainen pelti, mikä menee roiskeläpältä ihan lokasuojan yläreunaan asti. Ne olivat niin rumat ja huonokuntoiset, että jäivät aikanaan laittamatta. Ajatuksissa on ollut jonkinlaisten sisälokareiden tekeminen, mutta en oikein tiedä minkälaiset sinne tekisi :(

Sekin tietysti auttaisi jos vetäisi nuo lokasuojan sisukset mattamustalla, niin niihin ei osaisi kiinnittää mitään huomiota.

Oikein hienon asennuksen tunnistaa siitä ettei sitä tunnista. Jos ei tunne tän automallin tekniikkaa, niin ei tuosta tajua että sille on jotain tehty.

Poissa deeviis06

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1033 : 03.05.2014, 13:24:27 »
Pitää kommentoida noista pulteista vielä... Kyllä itse ainakin laittaisin 10.9 pultit tuonne,tuskin tässäkään muutaman lujan pultin hinta on kynnyskysymys .vatuttais sitten ohuesti jos parin räkälaadun pultin takia noin upea auto olis pottusäkkinä jos lipeää käsistä...

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - Pyhimyksestä paholaiseksi
« Vastaus #1034 : 03.05.2014, 16:04:25 »
No ja aivan varmaan kestää noi kiinnitykset ja pultit.Miettikääpä jotain vanhojen Japsien ja Brittien alustan pulttien lujuuksia ja pysyy ne osat niissäkin kiinni ja eivät varmaan oo ees sitä 8.8sia.nähneetkään! ;)Ja tää koko laite on kyllä käsittämättömän hieno käsityönäyte. :oRiitäispä itelläkin taidot ja mielenkiinto moiseen viimeistelyyn. :(
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

 

RallyBaron  Samppasport