RallyBaron  Samppasport

B230F käyttöauto viritystä

  • 480 Vastauksia
  • 198109 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #135 : 15.11.2012, 22:23:56 »
Itellä ois menny päästöistä läpi tyhjätyllä katilla just ja just mutta sen verran liikaa happea vuotavasta putkesta että ei.
Paitsi, että on toivoa.

Joo, onhan se mahdollista että jäisi karvan marginaali päästömittauksessa ilman kattia, sen tiesinkin.

Vaparikoneen virityshän on kuitenkin tuplasti mielenkiintoisempaa kuin ahdetun, koska kikkailua ja hienosäätöä on jonkun verran enemmän, että jokainen hevosvoima saadaan irti. Toki turbo-koneessa on omat puolensa, kuten huipputeho, mutta vapari koneessa parasta on lineaari voimantuotto. B230F tarjoaa, myös kohtuullisen väännön, joka tekee ajosta suhteellisen leppoisaa.

Poissa kempula

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 394
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #136 : 17.11.2012, 21:11:25 »
Joo, onhan se mahdollista että jäisi karvan marginaali päästömittauksessa ilman kattia, sen tiesinkin.

Vaparikoneen virityshän on kuitenkin tuplasti mielenkiintoisempaa kuin ahdetun, koska kikkailua ja hienosäätöä on jonkun verran enemmän, että jokainen hevosvoima saadaan irti. Toki turbo-koneessa on omat puolensa, kuten huipputeho, mutta vapari koneessa parasta on lineaari voimantuotto. B230F tarjoaa, myös kohtuullisen väännön, joka tekee ajosta suhteellisen leppoisaa.

Meinaatko, että b230ft:stä tätä vääntöä ei löydy?
Audi A4 2.0TFSI quattro -06
Entiset:S60, 940 turbo, 740, 740

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #137 : 18.11.2012, 00:51:54 »
Meinaatko, että b230ft:stä tätä vääntöä ei löydy?

Vai oisko FT koneessa niin paljon vääntöä että ajo ei ole enää leppoisaa
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #138 : 18.11.2012, 11:05:20 »
Ei nyt ole penkkilappuja saatavilla, ja korit joissa koneet, pikkusen erilaiset missä "todennut" mutta ei tuossa T moottorissa kyllä ole sitä mukavaa vääntöä 1000-1500rpm mikä vapaastihengittävästä löytyy. 1500rpm -> alkaakin sitten kovempi rähinä kuin vaparissa.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #139 : 18.11.2012, 11:10:32 »
Ei nyt ole penkkilappuja saatavilla, ja korit joissa koneet, pikkusen erilaiset missä "todennut" mutta ei tuossa T moottorissa kyllä ole sitä mukavaa vääntöä 1000-1500rpm mikä vapaastihengittävästä löytyy. 1500rpm -> alkaakin sitten kovempi rähinä kuin vaparissa.

Eikös se pikkumandariinimitsu nyt höngi ilmaa jo tyhjäkäynnilläkin?  :o

Mutuilua.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #140 : 18.11.2012, 12:09:09 »
Laittakaa se automaatti suosiolla sinne ni tarvi miettiä alavääntöjä
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #141 : 18.11.2012, 12:11:49 »
Laittakaa se automaatti suosiolla sinne ni tarvi miettiä alavääntöjä
Juu ei, kunnei sitä ole  :2funny:
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #142 : 18.11.2012, 12:16:37 »
Juu ei, kunnei sitä ole  :2funny:

Mä sain just yhen 3-lovisen BW35:sen vaihtokaupas  ;D
Tollane tappikoneen perään  S* S*
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #143 : 18.11.2012, 13:48:47 »
Ei nyt ole penkkilappuja saatavilla, ja korit joissa koneet, pikkusen erilaiset missä "todennut" mutta ei tuossa T moottorissa kyllä ole sitä mukavaa vääntöä 1000-1500rpm mikä vapaastihengittävästä löytyy.

Jaa-a, samalla tavalla minulla lähtee 1600 kiloa painava 940 Classic B230FT:llä tyhjäkäynnillä kytkimen nostamalla liikkeelle kuin 1350 kiloa painava 240 B230F:llä ja viimeksi eilen tuli todettua että 940 menee valittamatta nelosella neljääkymppiä noin 1300 rpm taulussa. Eihän siinä mitään järkeä ole mutta kyllä se sen tekee. Voi toki olla eri juttu jos on piristetty turbokone mutta ainakin vakiona T-nokalla se vetää kiltisti todella alhaalta.

Niko_S

  • Vieras
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #144 : 18.11.2012, 14:30:20 »
Meinaatko, että b230ft:stä tätä vääntöä ei löydy?

Tottakai löytyy, puhuinkin vapareista. Tottakai turbo on turbo, ja siinä on turbokoneen vääntö.  :)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #145 : 18.11.2012, 20:47:33 »
Jaa-a, samalla tavalla minulla lähtee 1600 kiloa painava 940 Classic B230FT:llä tyhjäkäynnillä kytkimen nostamalla liikkeelle kuin 1350 kiloa painava 240 B230F:llä ja viimeksi eilen tuli todettua että 940 menee valittamatta nelosella neljääkymppiä noin 1300 rpm taulussa. Eihän siinä mitään järkeä ole mutta kyllä se sen tekee. Voi toki olla eri juttu jos on piristetty turbokone mutta ainakin vakiona T-nokalla se vetää kiltisti todella alhaalta.
Tarkoitan nyt oikeastaan sitä vääntöä sieltä 1000-1500 tuntumassa missä turbo ei vielä puhalla käytännössä mitään. Onhan tuossa vapaastihengittävässä hieman korkeampi ruttusuhdekin ja siitä kai se tulee  :)

Nokkina siis FT = T ja F = VX
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #146 : 18.11.2012, 22:56:40 »
Paremmin se T nokka tarjoaa alavääntöä kuin VX
Laittakaas nyt jotain dynolappuja niin loppuu se loputon vääntö :idiot2:
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #147 : 18.11.2012, 23:25:28 »
Niin, jokuhan saattais ruuvata siihen f-koneen kylkeen sen mitsun 13c:n kaveriks niin oispa kiva ajella kun on vääntöä koko ajan.  ;D

Kannattaa suhtautua varauksella tuohon bensakoneen katin tyhjäykseen. Mulla ei mennyt b230f tyhjätyllä katilla päästöistä läpi, häkä oli liian korkea. Vaihdoin uunituoreen magnaflown katin, niin putkesta ei tullu ku kukkasia ja heinäsirkkoja ja katsuri oli mielissään.

Ja turha odottaa sillä katin poistolla mitään huomattavaa tehonlisäystä matalavireisessä vaparivehkees.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2012, 23:28:25 kirjoittanut 460GLE »
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #148 : 19.11.2012, 10:38:51 »
Niin, jokuhan saattais ruuvata siihen f-koneen kylkeen sen mitsun 13c:n kaveriks niin oispa kiva ajella kun on vääntöä koko ajan.  ;D

Kannattaa suhtautua varauksella tuohon bensakoneen katin tyhjäykseen. Mulla ei mennyt b230f tyhjätyllä katilla päästöistä läpi, häkä oli liian korkea. Vaihdoin uunituoreen magnaflown katin, niin putkesta ei tullu ku kukkasia ja heinäsirkkoja ja katsuri oli mielissään.

Ja turha odottaa sillä katin poistolla mitään huomattavaa tehonlisäystä matalavireisessä vaparivehkees.
Ei kai sitä kukaan tyhmä leimalle ilman kattia mene kun saa hyvä tuuri olla jotta läpi pääsee..

Tosiaan jos katti on EHJÄ ja ei siis tukkoinen niin eipä juuri huomaa poistoa. Kun taas sopivasti  tukkoisen poisto tuo kyllä todella huomattavan eron persdynoon..

Paremmin se T nokka tarjoaa alavääntöä kuin VX
Laittakaas nyt jotain dynolappuja niin loppuu se loputon vääntö :idiot2:
Ens kevään penkkipäivillä ;)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: B230F käyttöauto viritystä
« Vastaus #149 : 20.11.2012, 22:15:26 »
vaikuttaako kannen vinguttelu päästöihin? meneekö päästöistä vielä läpi vx3 nokalla??

 

KL-varaosat  Race.fi