Carcom Oy  Ateho

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #75 : 27.05.2011, 21:01:35 »
Suosittelen hakemaan puolat suoraan marmorilta= merkkiliike. Viimeisin päivitys muutti koko puolan "rakennetta" ja niissä ei ole ongelmia ollut. Kaikissa edellisissä on. Ovh on joku 35e/kpl. Toki voihan noilla alotella. Jätä kuitenkin se koppa pois, jotta puolat edes vähän jäähtyy.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #76 : 29.05.2011, 14:21:49 »
Suosittelen hakemaan puolat suoraan marmorilta= merkkiliike. Viimeisin päivitys muutti koko puolan "rakennetta" ja niissä ei ole ongelmia ollut. Kaikissa edellisissä on. Ovh on joku 35e/kpl. Toki voihan noilla alotella. Jätä kuitenkin se koppa pois, jotta puolat edes vähän jäähtyy.
Juu tarkoitus onkin että jos ei toimi niin haetaan sitten alkupaeräiset.


Eilen työnnettiin kaverin kanssa volle takaisin talliin sisälle ja nostettiin kone traktorin etukuormaimella paikalleen konehuoneeseen.

Heti kasauksen alkuvaiheessa tuli ongelmia kun kaasuvaijeri on 5 cm liian lyhyt joten sille joutuu keksimään jotain ja painepuolen bensaletkukin on 5cm lyhyt  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 21.03.2014, 21:38:53 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #77 : 01.06.2011, 23:28:44 »
Tänään se tapahtui eli volle kömpi ulos tallista omin voimin.


Aivan ilman kommelluksia homma ei mennyt kun ekalla kännistys kerralla alkoi jäähdytysneste suihkuta pitkin konetilaa koneen lämmettyä kun paisarilta lähtevä vesiletku olikin halki.

Koeajolla kaikki sujui kuten pitääkin mutta bensakarttaa joutui hieman rukkaamaan rikkaammalle kun jostain syystä kävi aavistuksen verran laihallaan ja tyhjäkäynnin lisäilmaluistin asetuksia sai hetken rukkailla ennnen kuin tyhjäkäynti asettui kohdalleen.



Konehuone vaatii hieman vielä siistimistä ja ahtimelle pitää tehdä uusi parempi lämpösuojapelti.
Myös jarrutehostaja odottaa edelleen vaihtajaansa.


« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:38:39 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #78 : 01.06.2011, 23:29:30 »
Kyllähän tuo siistiltä näyttää jo noinkin :)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #79 : 03.06.2011, 08:59:41 »
Nyt on takan 120 testi kilometriä ja auto pysynyt jopa vielä kasassa mutta pari pikku vikaa on ilmennyt:
-kytkin luistaa
-vaihdelaatikko rutisee ja ulisee
-kardaanin tukilaakeri ulisee ja tukikumi on liian "löysä"
Että tällästä.

Seuraavaksi olisikin vaihdettava uudet öljyt ja suodatin.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #80 : 03.06.2011, 09:08:51 »
Ja seuraavaksi järeempää vaihdelootaa  O0
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #81 : 03.06.2011, 11:03:34 »
Nyt on takan 120 testi kilometriä ja auto pysynyt jopa vielä kasassa mutta pari pikku vikaa on ilmennyt:
-kytkin luistaa
-vaihdelaatikko rutisee ja ulisee
-kardaanin tukilaakeri ulisee ja tukikumi on liian "löysä"
Että tällästä.

Seuraavaksi olisikin vaihdettava uudet öljyt ja suodatin.
Nooni saatiinhan se antautumaan  ;) On se nätti!
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #82 : 04.06.2011, 14:50:03 »
Pistä jo äkki ilmansuodatin ettei rempattuun koneeseen mene törkyä.
Voi olla aika kuristin tuo bilteman suodatinpussi
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #83 : 04.06.2011, 19:31:48 »
Pistä jo äkki ilmansuodatin ettei rempattuun koneeseen mene törkyä.
Voi olla aika kuristin tuo bilteman suodatinpussi

Joo kunnon uusi suodatin on hakusassa. Katselin hieman apexi:n suodatinta mutta suomessa tuntuu olevan aikasta karvaan hintainen.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #84 : 14.06.2011, 18:52:00 »
Jouduin vaihtamaan perään uuden kopan kun entinen peltinen niin paperin ohutta tavaraa että paikkailusta huolimatta vuoti öljyjä pellolle. Samalla tuli todettua että uudemman mallinen alumiininen koppaa sopii heittämällä paikalleen ja nopeusmittarikin toimii.


vanha koppa joka piti jopa kuvanotto hetkellä öljyt sisällään mutta parinpäivän päästä vuoti taas uudesta kohdasta


uusi alumiininen koppa joka toivonmukaan nyt pitää öljyt oikeassa paikassa. varapyörän syvennys ei ainakaan ruostu kun on hieman öljyssä :D
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:39:16 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #85 : 23.06.2011, 15:36:03 »
Noin 2000km ajettu uudella tekniikalla ongelmitta. Ahtopaineet maltilliset 1.45bar kun 500cc suuttimet loppuu isommilla paineilla kesken. Voimansiirto alkaa olemaan aika ehtoo puolella kun kytkin ei pidä enää ollenkaan ja vaihdelaatikko rallattaa ja rohisee vapaalla aivan käsittämättömästi ja pykälät nelosta lukunottamatta meinaa olla hieman hakusassa. myös ylivaihde taisi hieman "palaa" kun luistaa nykyään  :D
myös kardaanin tukikumi on hieman revennyt ja taka-akselin kiertotukiraudat on hieman vääntyneet.

Eli olisi varmaan aika hommata uusi voimansiirto.
lisätkäämme siis ostoslistalle:
-M90
-M3 bemmin SRE kytkytin
-teräsvauhtipyörä
-1000cc suuttimet
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 339
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #86 : 23.06.2011, 16:15:50 »


uusi voimansiirto.

lisätkäämme siis ostoslistalle:

-1000cc suuttimet

vai sillä lailla ;D

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #87 : 23.06.2011, 16:40:44 »
Olihan tuo arvattavissa että näin tulee käymään, se oli vain ajan kysymys.

Saitpahan ajaa sentään hieman sisäänajoa tuolla voimansiirrolla.

Oletko muuten autolla käynyt rullilla vielä?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #88 : 23.06.2011, 16:50:23 »
Oletko muuten autolla käynyt rullilla vielä?
Turha kait sitä on rullilla pyörittää kun ei kytkin pidä  ;)
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa olli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 383
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #89 : 23.06.2011, 16:53:50 »
Turha kait sitä on rullilla pyörittää kun ei kytkin pidä  ;)

Niin, meinasin lähinnä että ennen kuin alkoi noin pahasti luistamaan. Ei kai se ihan alusta asti älyttömästi luistanut?

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron