RallyBaron  Samppasport

Venttiilinjouset ja nostimet B234F?

  • 41 Vastauksia
  • 23327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #30 : 02.06.2011, 22:40:32 »
Parnerilta tulee ny noi sisemmät jouset. Niillä luultavasti kasataan.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #31 : 30.06.2011, 10:33:11 »
Siinä parnerin setti (sisäjousi ja aluprikka).
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

EVO8

  • Vieras
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #32 : 30.06.2011, 10:46:35 »
Keravalla Rally Race Oy myy viriosia pääasiassa Fordiin mutta OHC:n jousi istuu ainakin 8 venasen kanteen. Valikoimaa on hyvin. Itselleni hain 8v kanteen Newman tuplajousisarjan 90€.

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #33 : 01.08.2011, 17:30:43 »
ei liity jousiin mutta läheltä mennään.. eli millä saan testattua että hydrauliset kupit on ehjät? vai pitääkö nakata paikalle ja kuunnella mikä hakkaa?

omassa 16v kannessa oli 2 vaiko 3 sellasta kuppia mikä ei palauttanut kun sormella painoi sisään, kun niitä öljyastiassa pumppailin?

onko ne nyt paskana? ja voiko 16v vakio nokalla käyttää "kovaa" seuraajaa? ja mistä semmoset saa tai on helppo tehdä?

hirveesti kysymyksiä mutta jos joku tietää niin olisi helpompi arpoa ;)

Poissa Haxu.R

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #34 : 02.08.2011, 14:20:15 »
Kovat seuraajat löytyy esim 8v renaulteista, laguna ja muut missä sama moottori. Kansisetin kaverin kanssa juttelin niin vakioistakin pystyy tekemään kovat, en tiedä enempää mutta muistan sanat "helppo tehdä". Mutta hydrauli nokan kanssa ei voi käyttää kovia seuraajia, nokka profiili on erilainen mekaanisessa nokassa. Lähtee kyllä käyntiin mutta mekaaniset äänet on kauheat.
Nostajien testaamisesta en osaa sanoa, oma kilpamoottori meni kasaan vanhoilla 300tkm testatuilla... :)
945 -96 B230fk AW71L A/C 'Booze Drive'
B234f Drifting esko

Poissa _hape

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 340
  • www.vrcf.fi
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #35 : 02.08.2011, 16:08:53 »
Mutta hydrauli nokan kanssa ei voi käyttää kovia seuraajia, nokka profiili on erilainen mekaanisessa nokassa.  :)

niin hidas ramppi puuttuu. näin vähän arvelin pitää työntää sitten nuo sinne ja koittaa :hello:

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #36 : 02.08.2011, 18:30:25 »
Vakio paininkupeista saa kovat kun tekee hydraulisäätimien tilalle teräs palikat. Paino kasvaa entisestään

Vakio nokista voi hioa paremmat

Kopistelemalla paininkuppia puupalikkaa vasten putoaa hydraulisäädin irti paininkupista
Hydraulisäätimiä voi pumppailla öljyn alla vaikka 2mm kuusiokoloavaimella
Painamalla kuulaa pitäisi säätimen painua kasaan ja öljyn virrata ulos

Säätimet voi myös purkaa mutta itse en nähnyt sitä tarpeelliseksi kun sain kaikki säätimet liikkumaan öljyn alla pumppaamalla
Tästä on jossain netin syövereissä kuvat
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #37 : 02.08.2011, 23:16:33 »
Ei paino kovin hirveästi kasva terästapin lisäyksellä painimen sisälle. 8mm tapille tulee pituutta luokkaa 9-10mm hiotuilla nokilla, riippuen miten paljon on hiottu. Hiomattomilla pari milliä vähemmän. Sen lisäksi joko heppaa nostimesta öljyreiän umpeen tai kiertää ruuvit välikannen öljyreikiin.
Tässä rakenne, tappi lyhentämättömänä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Budjetti venttiilinjouset B234F?
« Vastaus #38 : 14.08.2011, 19:17:28 »
Kehtaatko Juhau kaivaa vielä varaosanumeron tolle retainerille ja tarkentaa sitä koneen mallia?

M50 koneita on useampi ja ei sitä tiiä onko käytetty useamman mallista retaineria.

Muoks:

M50 koneessa on uudemmissa 6 mm venttiilinvarret ja vanhemmissa 7 mm, vois epäillä että lautanenkin on silloin erilainen...

Eikös se ollut niin, että M40-koneenkin käy, eli 1.6litranen nelikko. Muistaakseni mulla on sellaset tällä hetkellä.
Niissä tosin on hiukan erilaisia jousilautasia vuosimallista riippuen.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Venttiilinjouset ja nostimet B234F?
« Vastaus #39 : 20.04.2016, 13:08:08 »
https://yoshifab.com/store/16valve-upgraded-valve-springs.html
Mites tollaset jouset?


Käykö ne D24 hydrauliset paininkupit suoraan vakioiden tilalle? Ettei tarvii lash cappejä?

Tällaisen löysin Turbobricksiltä ja samassa topikissa oli myös kerrottu että N-sarjan tinakoneiden kupit käy myös mutta tuo sisämitta noista eri nostajista kiinnostaisi.

Lainaus
16v tappet
external dia 35mm/ 1.378"
external heigth 26mm/ 1.024"
unloaded internal thickness 18.40mm/0.724"
compressed internal thickness 16.15mm/ 0.636"
[quote/]
« Viimeksi muokattu: 21.04.2016, 07:42:35 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Venttiilinjouset ja nostimet B234F?
« Vastaus #40 : 23.04.2016, 22:17:10 »
Ei kai tämä ole totta? Onko kaikki siirtyneet tinakoneisiin jo?
Juhau? Kulmamies?

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Venttiilinjouset ja nostimet B234F?
« Vastaus #41 : 23.04.2016, 23:35:11 »
INA 420 0061 10 lienee se alkuperäinen, ebaysta tais hintaa olla 170€eron nurkilla 16kpl

INA 420 0022 10 on sama mitoiltaan, VAG, diesel volle etc. Painoeroa noilla on jonkinverran. Alle 100€eroa 16kpl @ebay


 

Kulkukoira  Proturbo