Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 740 16v Turbo -88 perus 7h farkku

  • 405 Vastauksia
  • 205384 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #105 : 01.10.2011, 14:15:21 »
Eiks tää oo vähän sama ku et miksi jarrut??  ;D  :idiot2:

Nyt sää oot sekoittanut jarrulevyt ja kilvet. Jarrupaloilla puristetaan jarrulevyä ja vauhti hiljenee. Jarrukilvet ovat vaan tuomassa lisäpainoa ja hintaa autolle. Ja kuten yllä mainittiin, suojelemassa ylimääräiseltä paskalta ja vesisuihkulta alustan pesunyhteydessä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa rallivatanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • volvolla vainiot viljaviksi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #106 : 01.10.2011, 21:59:04 »
Eivätkä vaadi edes katsastuksessa jarrukilpiä.Omasta oli ruostunut irti niin katsastussetä suositteli laikkaan kokonaan pois.
Volvo 745 2.3turbo -88 (myyty)
Volvo 855 2.5TDI -96 varaosina
Volvo 745 (b200e) varaosina

Poissa ImportTuning

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 389
  • BBS & OZ Only
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #107 : 02.10.2011, 11:02:56 »
Juu kyllä mä tuon jarrujen toiminnan tiiän...ehkä just ja just  :D
ja tiedän kyllä senkin et ne kilvet ei ole pakolliset, mutta muotoillaan taas näin.....onko väärin jos joku haluaa että autossa on jarrukilvetkin??

Ja mitä tuohon auton hintaan tulee niin saahan siitä kuusakoski oy:lta paremman hinnan ku ne tuo muutaman satagrammaa painoo lisää  :2funny:

Noni meni taas ihan saissen jauhamiseks mut yhtäkaikki niinkuin ennenki tehköön kukin miten haluaa ja mullaki on kilvet  ;)

BTW Xuppo ootko varma että on oikeenlaiset levyt...ei oo yks eikä kaks kertaa ku volvoon ei jarruosat oo oikeen käyny?
T-GUL 740R B284T+gs6-53dz, Volvo S40 Racecar, Golf mk2 GTI 16v, Käyttökulkine Volvo S60R AWD, Manual -04
Low is a lifestyle :D
Power was the only question, with the answer being ‘all the power you can get’.

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #108 : 02.10.2011, 22:14:19 »

BTW Xuppo ootko varma että on oikeenlaiset levyt...ei oo yks eikä kaks kertaa ku volvoon ei jarruosat oo oikeen käyny?

Pikaisten mittausten perusteella ovat oikean kokoiset.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #109 : 09.10.2011, 18:28:42 »
Tänään sain vihdoinkin kerättyä motivaatiota ja ajettua volvon tallille pusla ja jarruremonttia varten.
Vaihtoon meni joka ikinen pusla edestä sekä vakaajan tukitangot. jarruista meni uusiksi levyt, palat, jarrukilvet ja tietysti jarruletkut eteen ja taakse. Takana olikin jo muut jarruosat vaihdettu vuosi sitten satuloita myöten.


Vanhat lähtivät yllättävän kivuttomasti irti kun käytössä oli 20t prässi ja uudet vielä helpommin paikalleen. Vanhat kartiopuslat joutui kaivamaan vingulla pois kun olivat hieman tarttuneet kiinni tukivarteen :P


Vanha jarrulevy vs. uusi. Tuo ei olisi enää mennyt edes katsastuksesta läpi kun oli millin verran alimittainen.





Ajettavuus muuttui kieltämättä aivan eri tasolle ja kaikki kolinat hävisivät yllättäen etupäästä.

« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:41:44 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #110 : 09.10.2011, 20:21:18 »
Mistä sää ostit nuo puslat ? Onko ihan motonetti kamaa vai oikeen alkuperäistä ?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #111 : 09.10.2011, 20:47:26 »
Mistä sää ostit nuo puslat ? Onko ihan motonetti kamaa vai oikeen alkuperäistä ?
Ainoastaan kallistuksenvakaajan yhdystangot on motonetistä. Muut on hankittu osaset liikkeestä. jarrukilvet taas biltemasta.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #112 : 02.11.2011, 21:52:38 »
Viime aikoina olen metsästellyt että mistä ahtopaineiden hidas nousu ja määrän heitteleminen oikein johtuu.
Syylliseksi yllättäen paljastui paska halpis bling bling dumppi joka jumitteli miten sattuu.

Kävin hakemassa marmoritiskiltä audi TT:n possilaisen bypass venttiilin ja päätin samalla ostaa aidot alkuperäiset vag 1.8t puolat kun sytytys katkoksiakin ovat nykyiset tarvikepuolat aiheuttaneet.

Osat kiinni ja koeajolle ja ehkä jopa yllättäen kaikki toimii kerrankin niinkuin pitää ja ahdotkin nousevat n.1.6 bar tietämille joka kaasunpainalluksella josta syntyikin uusi "ongelma" kun megan 250kpa mappi luppui kesken. No onneksi kaapissa sattui olemaan parikin kappaletta 400kpa mappeja joten ei muuta kuin kolvi käteen ja vaihtamaan.

Huomenna olisi tarkoitus käydä nelipyöräsuuntauksessa laittelemassa hieman kulmia kuntoon ja kattikin pitäisi putkeen keksiä kun katsastus sedän luonakin pitäisi ensiviikolla vierailla vuosikatsastuksen merkeissä.
« Viimeksi muokattu: 08.11.2011, 04:25:35 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #113 : 18.11.2011, 19:17:55 »
Sain käsiini bmw m3 -618 SRE asetelman ja maanantaina olisi tarkoitus kiikutta asetelma ja pottavauhtipyörä K-S koneistamolle sovitusta ja tasapainoitusta varten.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2014, 21:54:09 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #114 : 10.12.2011, 23:20:49 »
Vauhtipyörä saapui koneistuksesta mutta ei se ihan nappiin vaikka kahteen kertaan koneistivat ja tasapainottivat mutta katsotaan jos tuosta kalun saisi :P


Painoa 7.7kg S* entisen 14kilon sijaan
« Viimeksi muokattu: 09.07.2017, 22:42:06 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #115 : 10.12.2011, 23:25:01 »
Vauhtipyörä saapui koneistuksesta mutta ei se ihan nappiin vaikka kahteen kertaan koneistivat ja tasapainottivar mutta katsotaan jos tuosta kalun saisi :P

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Painoa 7.7kg S* entisen 14kilon sijaan


Eiköhän tuo vähä herkemmäks muutu  ;)
Onks se 7.7kg pelkkä pyörä?  Ei tullu punnittua omaa settiä lainkaan, muttei se kyl mitenkään moottoripyörämaisesti kierroksia ota, vaikka on littupyörä.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa VT86

  • Hallituksen varapj
  • Administrator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3195
  • Accidental Motorsport - Koska voin
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #116 : 10.12.2011, 23:25:01 »
Vauhtipyörä saapui koneistuksesta mutta ei se ihan nappiin vaikka kahteen kertaan koneistivat ja tasapainottivar mutta katsotaan jos tuosta kalun saisi :P

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Painoa 7.7kg S* entisen 14kilon sijaan

mikäs fiba siihen jäi/tuli
MB 200DTIC==> w201==> 2xN14==> Toledo TDI==> Leon 1,8t 20vt TS4 "CupraR" + Saab 900NG Turbo 306 2.0 16v + 306Gti-6 +V60 '14.5 => Mondeo 4x4 '18 => Octavia RS 4x4 '19
Suzuki GS450 ==> Honda CBR900RR+Solifer SM+Suzuki GT125 + BMW F900R '22

Miksi? - Koska voin!

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #117 : 11.12.2011, 02:20:19 »
mikäs fiba siihen jäi/tuli

Olisko anturikehä jäänyt matkalle?

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #118 : 11.12.2011, 05:15:32 »
Olisko anturikehä jäänyt matkalle?

Juurikin näin tai tarkemmin melkein puolet siitä  :P mutta veikkaan että siipasen hieman vr-anturin telineestä pois niin se saattaisi lukea ihan mallikkaasti tuota jäljelle jäänyttä hammastusta.


Eiköhän tuo vähä herkemmäks muutu  ;)
Onks se 7.7kg pelkkä pyörä?  Ei tullu punnittua omaa settiä lainkaan, muttei se kyl mitenkään moottoripyörämaisesti kierroksia ota, vaikka on littupyörä.

Juu pelkkä vauhtipyörä ilman starttikehää.
joo en odotakkaan mitään moottoripyörämäistä kierrosten ottamista  ;D kyseessä kuitenkin tollanen maamoottori.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2011, 05:25:37 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Volvo 740Glt 16v Turbo -88
« Vastaus #119 : 11.12.2011, 11:37:23 »
Mulla ei ainakaan muuttunyt käytös omassa koneessa, ku vaihdoin vakion 300sarjan about 13kg limpun vajaan kilon kevennettyyn littupyörään.

Mikäs loota sulle muuten tulee, M90 varmaan vaiko getrag?
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

 

Carcom Oy  Ateho