Proturbo  Autodiagnoosi

M45 tehon kesto??

  • 15 Vastauksia
  • 9400 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
M45 tehon kesto??
« : 15.05.2014, 06:50:39 »
Kun tuosta M47 puhutaan niin paljon että se kestää vain sen 200hv- 250hv kunnes 3 ratas antaa periksi..

Niin kiinnostaisi tietää kun myös puhutaan tuosta M45 laatikosta että on kuulemma kestävempi kuin M47 niin paljonko tuollainen M45 kestää??

Tämä kysymys siksi että hankin volvo 240 jossa on M45 paikallaa, mutta haluaisin laittaa autoon M47 paikalleen mutta onko siinä järkeä kun olen turbottamassa auton? Pitäisikö vaan jättää tuo M45 paikalleen ennemmin..

Kiitos vastauksista ;)
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #1 : 15.05.2014, 07:27:10 »
Olen ollut siinä uskossa, että vääntö sen rikkoo, ei hevosvoimat. Tai sitten olen vain huono ihminen.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa miksu01

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1060
  • Volvo, koska mä voin
    • Facebook
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #2 : 15.05.2014, 16:11:12 »
Juu vääntö sen rikkoo, mutta kestääkö tuo m45 kuinka paljon enemmän kuin M47? sitä tässä hain takaa..
Käyttis: Volvo V70R AWD - 00 Musta n. 350hv/450nm
Käyttis 2: Vw Jetta 1.4 tsi - 07 140hv
Volvomies jo toisessa sukupolvessa. Aina on 2 autoa joista toinen on Volvo ja toinen on ns myyntiauto eli osta, korjaa ja myy

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #3 : 15.05.2014, 16:13:48 »
Juu vääntö sen rikkoo, mutta kestääkö tuo m45 kuinka paljon enemmän kuin M47? sitä tässä hain takaa..


Mä oon siinä uskossa, että sisikalut on hyvinniin samoja....joten väännönkesto hyvin samaa luokkaa.
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #4 : 15.05.2014, 16:16:35 »
Plus että tän ikäluokan vaihdelaatikot on enempi vähempi yksilöitä. Toiset kestää enemmän ja toiset vähemmän. Kyllä sitten ekan särjettyä alkaa katse kääntyä johonkin ihan muualle kuin volvon laatikoihin.  :D

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #5 : 15.05.2014, 21:11:46 »

Mä oon siinä uskossa, että sisikalut on hyvinniin samoja....joten väännönkesto hyvin samaa luokkaa.

Vaikuttasko vaihteiston kuorien materiaali mitenkään asiaan?

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #6 : 16.05.2014, 08:12:54 »
M47:ssa pidemmät akselit => taipuvat väännön alla helpommin => rattaista lähtee hampaat helpommin. M45 kestää enemmän kuin M47. Jotakin kertoo sekin, että tehtaalta ei ole rullannut yhtään turbokoneista autoa, jossa olisi ollut M47.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #7 : 16.05.2014, 09:06:32 »
M47:ssa taitaa olla laakeroinnit eli tukipisteet samassa kohdassa kuin m45:ssä joten mahtaako olla sen kummosempi lodju...
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #8 : 16.05.2014, 09:40:54 »
Jossain 400-450nm kieppeillä kestää vääntöä.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #9 : 16.05.2014, 09:44:04 »
Eikös jo Volvolandian aikoihin ollu nyrkkisääntö et M4X lootat kestää 300hv ja 300nm noin karkeasti. Saahan laatikon rikki helpostikin jos sitä käyttää väärin. Kun lueskellu näitä juttuja et missä tilanteessa laatikko on menny rikki niin lähes poikkeuksetta on "vähän kokeiltu" kuinka auto liikahtaa.
V70 TDI

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #10 : 16.05.2014, 09:56:05 »
Eikös jo Volvolandian aikoihin ollu nyrkkisääntö et M4X lootat kestää 300hv ja 300nm noin karkeasti. Saahan laatikon rikki helpostikin jos sitä käyttää väärin. Kun lueskellu näitä juttuja et missä tilanteessa laatikko on menny rikki niin lähes poikkeuksetta on "vähän kokeiltu" kuinka auto liikahtaa.
Riippuu nyrkistä. Kyllä tuo väännönkesto enemmän on kun vakio turbo mallitkin vääntivät lähes tuon 300nm.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1399
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #11 : 16.05.2014, 11:47:00 »
Vaikuttasko vaihteiston kuorien materiaali mitenkään asiaan?

Ymmärtääkseni ei, koska kuolema tulee akselien taipuessa toisistaan poispäin.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #12 : 16.05.2014, 12:45:17 »
Laatikon kuorilla on tarkotus pitää öljyt sisällä. Onhan niitä alukuorisia joilla säästetään painoa. Tää mun viittaus 300hv ja 300nm on niitä lukuja joiden varaan voi luottaa kun paikallaan on vakio voimansiirto. Kaiken kyllä saa rikki kun tarpeeks kauan rääkkää.
V70 TDI

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #13 : 16.05.2014, 19:29:55 »
Noi alukuoret teoriassa laajenee enemmän lämmetessään jolloin sivuakselin shimmaus vois muuttua. Mutta akseleitten välisen etäisyyden muuttuminen vaatii kartiorullalaakerit  ja 47:ssa taitaa etulaakeri olla aina suora rullalaakeri. En muista onko m45:sta tehty alukuorilla mutta jos tekis alukuori+ kartiolakru-laatikon niin sivuakseli olis hyvä shimmailla hyvinkin tiukalle ettei vääntö niin helposti pakottais akseleita eroon toisistaan( 0 hammaskosketusta kärjelle)
Kun tuosta M47 puhutaan niin paljon että se kestää vain sen 200hv- 250hv kunnes 3 ratas antaa periksi..

Niin kiinnostaisi tietää kun myös puhutaan tuosta M45 laatikosta että on kuulemma kestävempi kuin M47 niin paljonko tuollainen M45 kestää??

Tämä kysymys siksi että hankin volvo 240 jossa on M45 paikallaa, mutta haluaisin laittaa autoon M47 paikalleen mutta onko siinä järkeä kun olen turbottamassa auton? Pitäisikö vaan jättää tuo M45 paikalleen ennemmin..

Kiitos vastauksista ;)
M45 ja M47 kesto on enemmän kiinni kaikesta muusta kuin pelkästä vaihteistotyypistä. Kumman tahansa  "huono" yksilö on heikompi kuin toisen "kunnollinen", eikä kummallakaan mennä kuuhun  ;)

Poissa Korte

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 233
  • www.vrcf.fi
Vs: M45 tehon kesto??
« Vastaus #14 : 16.05.2014, 22:16:52 »
Ymmärtääkseni ei, koska kuolema tulee akselien taipuessa toisistaan poispäin.

Tapahtuukohan taipuminen laakerivälyksien sallimissa rajoissa vai alkaako laakeri vääntymään/vääntämään pesässä/pesää siinä vaiheessa kun mennään sietokyvyn rajamailla ja yli? Mutta kuten Masa71 totesi, yksilökohtaisia eroja varmasti on ja paras terä näistä laatikoista on jo mennyt kun vanhimmat alkaa olemaan melkein 40vuotiaita..

 

Elekma  Autoracing