Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1080 : 07.03.2013, 19:07:12 »
Jossain toisessa penkissä ois tuo tavoitteisi varmaan ylittynytkin. Kerran oli Antin kanssa puhetta että eräs auto oli saanut selvästi parempia lukuja samoilla säädöillä eräässä etelän suomen penkissä kuin Jäälissä.

Turha aloittaa tätä vääntöä mikä penkki on mikäkin , käy aina samassa niin saa vertailtua  ;)
Oikeat tehothan saa sitten todistettua muulla tavoin  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Fileman

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 852
  • högbacken garage
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1081 : 07.03.2013, 19:20:36 »
Lähelle osui oma arvaus mutta Hemalainen veti kyllä hyvän arvauksen ;) hyvät lukemat onneks olkohon!
Volvo 242 -77 B230
Garaget

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1082 : 07.03.2013, 19:22:34 »
Turha aloittaa tätä vääntöä mikä penkki on mikäkin , käy aina samassa niin saa vertailtua  ;)
Oikeat tehothan saa sitten todistettua muulla tavoin  ???
No mutta sehän tässä oli tarkoituksena että saadan ainakin 610nm penkki vääntö aikaan.  ;)
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1083 : 07.03.2013, 20:36:30 »
Löytyhän sieltä woemmaa!  ELK Kiinnostas kyl nähä minkämoisen käppyrän tommonen ahdin piirtää...?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1084 : 07.03.2013, 20:48:05 »
Löytyhän sieltä woemmaa!  ELK Kiinnostas kyl nähä minkämoisen käppyrän tommonen ahdin piirtää...?

ei nyt oo skanneria nii paha saada lappu näkyviin.
vähä mittailin mitä arvoja missäki vaiheessa oli.

tarkistin lapuista ja teho on 415,7hv ja 612nm.
vitosella 120km/h oli 183hv
ja 140km/h 326hv
ja vähä vajaa 180km/h huippu teho 415,7hv. kierrokset riitti 200km/h vauhtiin.
väännöt huipussaan 4560 rpm
aika tasaisella käyrällä nousi1500rpm->3500rpm noin 400nm
ja sitten loivasti 4560rpm ja 612nm.
pyörä teho oli 403,7hv
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa jeemu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
nyt on käyty karjuttaan penkissä
reipas 410hv ja 610nm 2bar paineella.
ei nostanut ahtoja enempää kun penkki veto on niin nopea tiheällä välityksellä.
kokeiltii eka vakio imusarjalla  nii sillä lähti 375hv
sillä lisä siirto pumpulla ei ollu juuri mitään vaikutusta oliko 10 hv

vähä leuka rinnassa ku arvelin tehon olevan yli 450hv.
muutamia asioita tuli esille kuten polttoaineen saanti.
isompi pumppu ja isommat siirtolinjat
rajapaine venttiilin tarvii ahtojen säätöön
ja milioonia muita juttuja.


on se vaan hullun kuulosta ku paikallaan karjuttaa.

Millä spekseillä toi sun hyrrä on?

Kammio Power +7000rpm

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Millä spekseillä toi sun hyrrä on?

imu 67
pako 77
pakonielu liikkuu ar luokissa 0-39.

klikkaa kuvaa niin näkyy video ilman ahtopaine säätöä( näin saatiin  ahtoja nostettua). pakopaine mittari oikealla ja ahto keskellä.( vasemmalla öljynpaine mittari näyttää taas mitä sattuu)

älä kokeile tätä kotona!


tässä pari vetoa alla ja huomasin siirtolinjan suodattimineen ja kaikkine letkuineen todella epä toimivaksi ja auto sammui heti kun kaasu löysätään ja samalla kytkin pohjaan. sama vaiva oli asfaltilla kumenpoltossa.
ajattelin että siirto pumppu kompensois asiaa mutta ei näköjään oo riittävän tehokas. (imu pumppu konehuoneessa) tällä vedolla oli tehot jotain 400hv eikä keretty vetään ihan ylös asti ku pakopaineet seuras ahtoja liian kiihkiästi ahto noin 2.5 ja pako 2



lopputulos= löpön saanti loppui kesken ja letkut rutussa tuli nämä tehot.
tästä on hyvä jatkaa kun "vakio" tehot on tiedossa.

positiivista on se että mitään ei hajonnu ja kytkin piti jopa enemmän mitä aiemmalla kytkimen omistajalla :hello:
« Viimeksi muokattu: 07.03.2013, 23:39:42 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa jeemu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1087 : 08.03.2013, 00:31:15 »
Hirveen suur hyrrä josko 450hv tavote eikä noi vnt/vgt mallit kepitä normi hyrrää näis.

Just penkattiin 606 koneesta 61mm MPR ropelilla 460hv.
Ja toasiaan pumppuna 120cc bout 8v vanaha ja oem siirtopumpulla sekä pa linjoil.
Kammio Power +7000rpm

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1088 : 08.03.2013, 01:49:10 »
Hirveen suur hyrrä josko 450hv tavote eikä noi vnt/vgt mallit kepitä normi hyrrää näis.

Just penkattiin 606 koneesta 61mm MPR ropelilla 460hv.
Ja toasiaan pumppuna 120cc bout 8v vanaha ja oem siirtopumpulla sekä pa linjoil.
tavoite oli tällä kompinaatiolla.
ei tuo 450hv riitä täyttään mieltä, penkki reissun tarkoitus oli juuri tämä että nähdään missä todellisuudessa mennään ja mitä pitää muutta että lähetään kehittään oikeeseen suuntaan. jos lopullinen tavoite ois 450hv nii kompinaatio ei ois tämä.

sain teho käppyrän skannattua



vääntökäyrästä tuli jännän näköinen kun piirturi näytti jostain syystä puolet liianvähän kierroksia moottorille ja vääntö pitää jakaa kahdella että tulos on oikea. ja käyrä näyttää oikealta jos käyrän venyttää maksimi kierroksiin sopivaksi. tältä se näyttää.

« Viimeksi muokattu: 08.03.2013, 02:06:49 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (penkissä käyty.)
« Vastaus #1089 : 11.03.2013, 16:47:57 »
aloittelin tuossa korin korjaamisen.
sisusta purettu kojelautaa lukuun ottamatta.
pohja näyttää yllättävän hyvältä siihen nähden mihin olin varautunut...
paljon turhia johtoja purin pois, vanha taksi nii siellä oli vaikka mitä piuhoja jotka jouti pois.
helmat pitää tehdä uudet, eikä niistäkään vakion malliset tuu. katellaan helman malli kunhan muutama muu muutos on valmiina.
hitsikone kaupoille pitäs lähteä jos ei saa edullisesti vuokrattua konetta.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1090 : 11.03.2013, 19:38:06 »
pari kuvaa.

imusarjan nyky ilme



päivä lähti liikkeelle tästä ja mietin mitä tekis. purkais sisustan.


kaveri tuli käymään ja alettiin kokeileen onnistuisko tämmönen.




kuin paljo levitetään?


aika maltilliseksi jätetään levitys. noin 35mm per puoli ettei mee tyhymän näköseksi.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volsse360

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 126
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1091 : 11.03.2013, 20:54:31 »
kone huone on varsin tyylikkään näkönen.   :) paitsi että venttiilikopassa on joku outo merkki :idiot2:   :D
nykyiset.
Volvo V90 D4 AWD käyttis

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1092 : 11.03.2013, 21:34:31 »
kone huone on varsin tyylikkään näkönen.   :) paitsi että venttiilikopassa on joku outo merkki :idiot2:   :D
Tuosta tuliki mieleen että jäikö sulle siitä särkyneestä myllystä tuo venttiilikopan päälle tuleva muovi?? myytkö?
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1093 : 12.03.2013, 00:01:54 »
Tuosta tuliki mieleen että jäikö sulle siitä särkyneestä myllystä tuo venttiilikopan päälle tuleva muovi?? myytkö?
ei jääny ku tässä nykyisessä koneessa sitä ei ostaissa ollut. tuntuu olevan vähä kiven alla nuo.

kone huone on varsin tyylikkään näkönen.   :) paitsi että venttiilikopassa on joku outo merkki :idiot2:   :D
kiitos kommentista.

mistä on porukka hommannu turvakaari putkia?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1094 : 12.03.2013, 01:09:42 »
Oisko sahkolla tai lavanderilla o-salossa? Poikkeaako tässä paljon helma 240:kymppisestä. Ois mahollista tehä nuita helmoja lisää mitä tein itelle 242:koseen cnc särmärillä,mutta vissii ei passaa ::)

 

Futurez  Kulkukoira