Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Äänestys

teho arvailut. tähän voip arvailla mitä koneesta irtoaa tehoja penkki reissulla.

100hv
100-300hv
300-400hv
400-500hv
500-600hv

740 ST OM606 pientä kikkailua.

  • 1422 Vastauksia
  • 568450 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1305 : 17.02.2014, 21:52:41 »
taitaa 760 mallissa jokaisessa olla abs jarrut? tuo abs laatikko ottaa pahimmoilleen turboon kiinni eikä turbo sovi taaksepäin käytännössä yhtään.
saakohan lain mukaan muuttaa tuo abs laatikko toiselle puolelle konehuonetta. siellä ois tilaa laatikolle tai ainaki sinne sais järjestettyä tilaa imusarja ja ahtoputki muutoksella. (ajatellu jokatapauksessa tehä vielä ainaki yhden imusarjan.)
pitäs vain hävittää autoja vähemmälle eikä ostaa lisää. loppuu pihasta tila...
sopivalla vaihtokaupalla jos sais ei vähäpäästöisen 760 korin ja jos laki sallii abs purkin siirron nii homma alkais selkiintyyn.

Ysissä oli abs purkki koneen vasemmalla puolella, sopiskohan sellainen? Siitä kolaroidusta jäi yksikkö jäljelle. Tosin samahan se on siirtää niitä bokseja vaikka minne ja jarruputkia väännellä sitten tarpeen mukaan.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8974
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1306 : 17.02.2014, 22:19:05 »
taitaa 760 mallissa jokaisessa olla abs jarrut?

Ei todellakaan ole. Ainakin mun -86 vuotiset 765:t on aivan ilman abseja.

Tuskin sen abs-boksin sijoituksella on suurta väliä kunhan jarrut on muuten speksien mukaset eli ei ole mitään räkäpatentteja. Noissahan on tehtaaltakin abs-boksia millon takapaksissa ja millon konehuoneessa.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1307 : 17.02.2014, 22:24:28 »
ABS-lootan voi siirtää, jarruputkihommiahan siinä tovin verran on mutta mitäs sen si on väliä. Yhtä lailla se toimii toisellakin puolella, ja molemminpuolinhan niitä on ihan tehtaltakin. Ja jos absit ei ole otteessa(tai siis trafin tietokannassa) ni nehän saa periaatteessa poistaakin ilman muutoskatsijudeemia. Ja koska uusikorisiakin on ilman abs-merkintöjä niin ne saa ottaa pois muutoskatsilla kun mallisarjaa on saanut ilman abseja.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1308 : 17.02.2014, 22:30:47 »
Ysissä oli abs purkki koneen vasemmalla puolella, sopiskohan sellainen? Siitä kolaroidusta jäi yksikkö jäljelle. Tosin samahan se on siirtää niitä bokseja vaikka minne ja jarruputkia väännellä sitten tarpeen mukaan.
tuntuis järkevältä että purkin saa siirtää ja putkien ei tarvi olla vakiot. eikä tuo putkien veto ole mikään ongelma ku on jarruputkityökalut hyllyssä... ja jarruputkiakin löytyy...
oli puhetta aiemmin tekniikan siirtämisestä 960 koriin.
ja tuli esille päästörajat. ja niistä vuosimalleista oli jotain että 92 ja uudemmat on aina vähäpäästöisiä oli bensa taikka dieseli.
pihasta kumminki löytyy vm-91 3.0l bensa johon olen kaavaillu tekniikan laittavani... eli jos vm-92 dieselöi nii onko pakko olla vähäpäästöinen?
säästyis korin ostolta ja sais käyttöä tuolle 960 korille...
jaksa nuita 960 sähkövikoja korjata eikä kiinnosta siitä vikaa alkaa metästämään nii vois nakata mekaanisen tiisseli koneen paikalleen nii ei sammuilis enään. ja vika koodien luku hoituis jatkossa metallimurusten, palasten ja metallihohtoöljyn kautta eikä ledin vilkkumisella. :D
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1309 : 18.02.2014, 00:55:28 »
tuntuis järkevältä että purkin saa siirtää ja putkien ei tarvi olla vakiot. eikä tuo putkien veto ole mikään ongelma ku on jarruputkityökalut hyllyssä... ja jarruputkiakin löytyy...
oli puhetta aiemmin tekniikan siirtämisestä 960 koriin.
ja tuli esille päästörajat. ja niistä vuosimalleista oli jotain että 92 ja uudemmat on aina vähäpäästöisiä oli bensa taikka dieseli.
pihasta kumminki löytyy vm-91 3.0l bensa johon olen kaavaillu tekniikan laittavani... eli jos vm-92 dieselöi nii onko pakko olla vähäpäästöinen?
säästyis korin ostolta ja sais käyttöä tuolle 960 korille...
jaksa nuita 960 sähkövikoja korjata eikä kiinnosta siitä vikaa alkaa metästämään nii vois nakata mekaanisen tiisseli koneen paikalleen nii ei sammuilis enään. ja vika koodien luku hoituis jatkossa metallimurusten, palasten ja metallihohtoöljyn kautta eikä ledin vilkkumisella. :D
Sanon jo tosi monennen kerran, että jos kori on vähäpäästöinen niin se ei siitä muuksi muutu vaikka sinne laittais minkä merkkisen dieselpaskeen keulalle. 960 on 99% todennäkösyydellä vähäpäästöinen, joten moottorinkin täytyy olla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1310 : 18.02.2014, 07:20:27 »
Sanon jo tosi monennen kerran, että jos kori on vähäpäästöinen niin se ei siitä muuksi muutu vaikka sinne laittais minkä merkkisen dieselpaskeen keulalle. 960 on 99% todennäkösyydellä vähäpäästöinen, joten moottorinkin täytyy olla.

Mutta liekö iso homma laittaa vakioahdin sinne ensimmäiseen katsastukseen ja sen jälkeen vaihtaa "se alkuperäinen hajos" Näinhän niitä on kai tehty aikojen alusta asti  ;D Moottori itsessäänhän on uudemman euronormin mukainen. Tässä tapauksessa muistelisin orggisturbon olleen suihkumoottorinakin, mutta jos sellaisen jostain saisi tilalle, tuskin maksaa maltaita tai sitten ihan vaan lainaksi.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1311 : 18.02.2014, 13:41:41 »
Oispa hienoa rakentaa ku ei aina tarvis miettiä katsastusta.. Heitä se motti duetin peräkoppiin ja ajelet talvet jäällä ja kesät radalla.. Pillurallit sitte siirtolapuilla...  ???   *tumppuun->
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1312 : 18.02.2014, 21:13:41 »
Oispa hienoa rakentaa ku ei aina tarvis miettiä katsastusta.. Heitä se motti duetin peräkoppiin ja ajelet talvet jäällä ja kesät radalla.. Pillurallit sitte siirtolapuilla...  ???   *tumppuun->
tuoki muutoskatsastus on nii monisyinen. kaiken valtakunnan päästö hössötyksiä...
jotenki nii ilimanaikusta hommaa ku tuo nykyinen kori on 4.5savuarvolla ja samanikäistä ei saa dieselöidä samalle savuarvolle... jotenki terveisiäperseestä hommaa...
mutta minkä teet ku laki on mikä on...

kävin taas mutkan hallilla kyyläilemässä ja mittomassa...
lopputulos oli että jatketaan siitä mihin jäätiin. ei ollu kori kerinny ruostumaan juurikaan.
valmistuu sitte ku valmistuu, leimataan jos leima saadaan. ei jaksa enää stressata millon ajetaan taas jne... palataan takas juurilleen ja rakennetaan rakentamisen ilosta ilman paineita.
nyt on auto hallissa omassa ruudussaan eikä pihalle pressujen alla niinku silloin ku olin lopettamassa koko homman.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1313 : 23.02.2014, 22:04:58 »
hitsailu sai jatkoa viikonloppuna. nyt on etulokasuojat samassa pisteessä.
haastavaa hommasta tekee symmetrisen lopputuloksen saaminen...
jatketaan ens viikolla :hello:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa HM__

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1314 : 23.02.2014, 23:30:31 »
Mahtava homma, että tää rojekti jatkuu  O0

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1315 : 24.02.2014, 21:17:17 »
Mahtava homma, että tää rojekti jatkuu  O0
kiitos.
perjantaina oli niin iso sarvi otassa että oli pakko saada terapiaa rakentelun muodossa ja lähin hallille tekemään palasia. pari tuntia tein hommia autoon nii ei vituttanu enään yhtään.
tänään töiden jälkeen ajelin hallille ja hitsasin heftattuja palasia kiinni. pikkusen meinaa olla alkukankeutta tuon hitsaamisen kans ku on nii pitkä aika viimekerrasta tigillä.
tekeminen ja eteenpäin saaminen tuo motivaatioa sen verran että taidan huomennaki ajella hallille.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8974
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1316 : 24.02.2014, 23:01:45 »
tekeminen ja eteenpäin saaminen tuo motivaatioa sen verran että taidan huomennaki ajella hallille.

Go go  :)   Kyllä se siitä tekemällä valmistuu.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1317 : 25.02.2014, 00:00:10 »
Go go  :)   Kyllä se siitä tekemällä valmistuu.
tehhään ainaku keretään. vähä päivässä ja paljo vuodessa jatketaan hommaa...
koko projektin ajan luonu itelle kiirettä tämän projektin kans ja lopulta meni yli hilseen. lisäksi muita projekteja tuli otettua mietinnän alle ja homma levis käsistä.
taitaa olla monelle tuttua?
noh jatketaan vaikka 5cm hitsisaumaa kerrallaan eteenpäin...
mitään kallista osaa ei nyt pysty hankkimaan ilman sponsoreita. tuskin sponsoreita kiinnostaa tämä kun on niin epäselvä suunta ollu jo tovin joten koitan ihan ite tienata rahat. eiköhän tämä tästä ala taas rullaamaan.  :)
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1318 : 25.02.2014, 21:10:15 »
etulokasuojan kans tuli taas vietettyä yhteistä aikaa parin tunnin verran. hitsaaminen alkoi tuntua jo huomattavasti helpommalta. vaikkakin hidasta tigillä vetää palikoita kiinni kun hitsaamiseen tarvitaan molemmat kädet. armoton asettelu puristimilla ja kiilaaminen kaikella mahdollisella että palikat pysyy paikallaan ja voi heftit vetää kiinni.
nyt on vänkärin lokari sillä mallilla että sen voi purkaa pois ja irrallaan tirauttaa viimeiset pari pikku lappua joita ei paikallaan saa mitenkään edes ujutettua paikalleen. sen satakertaa pudotin palasen lattialle ja päätin vetää irrallaan kiinni.
seuraavana kuskin lokariin pari palasta paikalleen umpisaumoilla.
jospa sitä ois huomennakin virtaa käydä hallilla tunaroimassa...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: 740 ST OM606 pientä kikkailua. (korin ehostusta.)
« Vastaus #1319 : 26.02.2014, 15:42:58 »
ABS-lootan voi siirtää, jarruputkihommiahan siinä tovin verran on mutta mitäs sen si on väliä. Yhtä lailla se toimii toisellakin puolella, ja molemminpuolinhan niitä on ihan tehtaltakin. Ja jos absit ei ole otteessa(tai siis trafin tietokannassa) ni nehän saa periaatteessa poistaakin ilman muutoskatsijudeemia. Ja koska uusikorisiakin on ilman abs-merkintöjä niin ne saa ottaa pois muutoskatsilla kun mallisarjaa on saanut ilman abseja.
Ei ole noin helppoa. Jos otteessa merkintä ABS jarruista vaatii todistuksen merkkiliikkeestä että on vaihdettu osat jotka kuuluu ilman ABS:ä olevaan autoon.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

 

Ateho  Elekma