Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441644 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #315 : 21.04.2015, 05:56:14 »
Ei kai Cummins-tyylinen pakosarja nyt sitä tarkoita että tarvitsee välttämättä käyttää sellaisen ahdintakin?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #316 : 21.04.2015, 07:36:17 »
Ei. Mutta sillä pääsis varmasti tavoteltuun 300hv. Ahdin varmaan heräis mukavasti ja perus hx35 hintakin alkaa olemaan kuluttajaystävällinen. Jos uutta ahdinta meinaa
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2196
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #317 : 29.04.2015, 21:18:22 »
Kovan puristuksen takia juurikin re85 tulis polttoaineeks.. tuo hx35 ollut mielessäkin mutta kun ei aikasempaa kokemusta ole niin viel kysäsin muiden mielipiteitä :)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #318 : 29.04.2015, 21:23:39 »
Kovan puristuksen takia juurikin re85 tulis polttoaineeks.. tuo hx35 ollut mielessäkin mutta kun ei aikasempaa kokemusta ole niin viel kysäsin muiden mielipiteitä :)
Ite en ole ajanut HX35 metriäkään mutta hy35 kyllä ja hienosti pelaa! HY35+H nokka kombolla ja ei mitään huonoa sanottavaa
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #319 : 13.05.2015, 19:44:14 »
Itselläni aiheuttaa hirveää päänsärkyä tämä moottorinohjaus.  :uglystupid2:

Eli kun ollaan siinä 300hv tietämissä niin on nähty setuppeja jotka ovat toimineet pelkillä ns "bulkki"-lastuilla. Mutta kuinka porukalla on sitten kamppeet kestäneet tälläisillä lastu virityksillä, millaista ajoa ja montako kilometriä? Itsestäni tuntuu vain että melkeinpä kaikki nuo bulkki lastut mitä näihin vanhoihin volvoihin löytyy on jotenkin vähän sinne päin tehtyjä, eikä itseltäni löydy kauheasti luottoa niihin.   :buck2:

Omaan autoon tekisi mieli joku megasquirt tai vastavaa laittaa, mutta siinä on taas oma työnsä, mutta sitten ei tarvitsisi enään huolehtia lastuista, vaan säätää auton aina optimaaliseksi jokaista setuppia kohden.  :pomo:

Ja kyllä tiedän että myös älhoota pystyy säätämään.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #320 : 13.05.2015, 20:20:03 »
Itselläni aiheuttaa hirveää päänsärkyä tämä moottorinohjaus.  :uglystupid2:

Eli kun ollaan siinä 300hv tietämissä niin on nähty setuppeja jotka ovat toimineet pelkillä ns "bulkki"-lastuilla. Mutta kuinka porukalla on sitten kamppeet kestäneet tälläisillä lastu virityksillä, millaista ajoa ja montako kilometriä? Itsestäni tuntuu vain että melkeinpä kaikki nuo bulkki lastut mitä näihin vanhoihin volvoihin löytyy on jotenkin vähän sinne päin tehtyjä, eikä itseltäni löydy kauheasti luottoa niihin.   :buck2:

Omaan autoon tekisi mieli joku megasquirt tai vastavaa laittaa, mutta siinä on taas oma työnsä, mutta sitten ei tarvitsisi enään huolehtia lastuista, vaan säätää auton aina optimaaliseksi jokaista setuppia kohden.  :pomo:


Tuohon bulkki lastu meininkiin en lähtisi ollenkaan. Vannoutuneena mega miehenä suotitellen lämpimästi ms2v3.0 esimerkiksi. Ja ei se megan ropaaminen volgaan mikään kummoinen rupeama ole. Itse aikoinani laitoin megan volvoon ihan megamanuaalin lukemalla, ei se tarvitse kun viitteliäisyyttä. Toki sitä lh:takin pystyy säätämään, mutta jos et aijo sitä itse tehdä suosittelen unohtamaan koko idean. Ilkeää alkaa joka nokan ajoitamisen ym ym ym säädön jälkeen teetättämään säätöjä jollain kolmannella osapuolella.
Ja kyllä tiedän että myös älhoota pystyy säätämään.

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #321 : 14.05.2015, 00:33:40 »
Tuohon bulkki lastu meininkiin en lähtisi ollenkaan. Vannoutuneena mega miehenä suotitellen lämpimästi ms2v3.0 esimerkiksi. Ja ei se megan ropaaminen volgaan mikään kummoinen rupeama ole. Itse aikoinani laitoin megan volvoon ihan megamanuaalin lukemalla, ei se tarvitse kun viitteliäisyyttä. Toki sitä lh:takin pystyy säätämään, mutta jos et aijo sitä itse tehdä suosittelen unohtamaan koko idean. Ilkeää alkaa joka nokan ajoitamisen ym ym ym säädön jälkeen teetättämään säätöjä jollain kolmannella osapuolella.
Ja kyllä tiedän että myös älhoota pystyy säätämään.
jeps, itseänikään ei kauheasti tuo bulkki lastu homma houkuttele.

Pitäisi tuohon megan laittoon oikein perehtyä joku päivä kunnolla.
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #322 : 14.05.2015, 13:01:21 »
jeps, itseänikään ei kauheasti tuo bulkki lastu homma houkuttele.

Pitäisi tuohon megan laittoon oikein perehtyä joku päivä kunnolla.
Ari E tietää. Kannattaa kysyä. Ko kaverin kanssa tais mennä pari kolme tuntia kun LH:n johtosarjaan kytkettiin adapterilla ja hyvin rokkas. Ms1 v2.2 oli silloin.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #323 : 14.05.2015, 15:16:27 »
Ari E tietää. Kannattaa kysyä. Ko kaverin kanssa tais mennä pari kolme tuntia kun LH:n johtosarjaan kytkettiin adapterilla ja hyvin rokkas. Ms1 v2.2 oli silloin.
kiitoksia täytyy kysellä kun asia on ajankohtainen, luultavasti tässä kesän aikana :hello:
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #324 : 14.05.2015, 15:37:09 »
Itselläni aiheuttaa hirveää päänsärkyä tämä moottorinohjaus.  :uglystupid2:

Eli kun ollaan siinä 300hv tietämissä niin on nähty setuppeja jotka ovat toimineet pelkillä ns "bulkki"-lastuilla. Mutta kuinka porukalla on sitten kamppeet kestäneet tälläisillä lastu virityksillä, millaista ajoa ja montako kilometriä? Itsestäni tuntuu vain että melkeinpä kaikki nuo bulkki lastut mitä näihin vanhoihin volvoihin löytyy on jotenkin vähän sinne päin tehtyjä, eikä itseltäni löydy kauheasti luottoa niihin.   :buck2:

Bulkki lastuista sanon sen verran, että ne kaikki näkemäni ovat ehtaa sontaa, sillä oikeasti kukaan niiden tekijöistä ei ole ollut perillä hommasta kun niitä on tehty! Ja lisäksi karttojen osalta (skaalaus ja säätö) hommassa on menty siitä mistä aita on matalin.

Kun kilpailua ei ole ollut, ei ole ollut tarvetta kehittyä!

Tänä päivänä tilanne on toinen, sillä jokainen megaa miettivä voi €200,- investoinnilla säätää omat romunsa ihan haluamikseen ja ennen kaikkea, LH:ssa ei tarvitse säätää ihan kaikkea kuten megassa, vaan 99,9% säädöistä on jo valmiina bensalle!  :hello:

Wiinalla säädöistä pakollista on muuttaa se alle 1% (kylmäkäynnistys ja rikastus), loput on pakollista muuttaa virikoneessa aina (suuttimet, IMMu ja pääpolttoainekorjauskartta).

Omaan autoon tekisi mieli joku megasquirt tai vastavaa laittaa, mutta siinä on taas oma työnsä, mutta sitten ei tarvitsisi enään huolehtia lastuista, vaan säätää auton aina optimaaliseksi jokaista setuppia kohden.  :pomo:

Ja kyllä tiedän että myös älhoota pystyy säätämään.

Megaa mietin itsekkin aikoinani ja tuumasin, että kyllä sen LH:kin pystyy taivuttamaan tahtoonsa siinä missä megankin.
Ja nyt homma on tehty!  :pomo:
Aikaa/työtä siihen meni "jokunen" kotva, mutta seuraava yrittäjä pääsee helpommalla kun ihan kaikkea ei tarvitse tehdä itse.

Tosin taitaa minulla olla maailman hierotuin LH/EZK-kombo...   :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

Toki sitä lh:takin pystyy säätämään, mutta jos et aijo sitä itse tehdä suosittelen unohtamaan koko idean. Ilkeää alkaa joka nokan ajoitamisen ym ym ym säädön jälkeen teetättämään säätöjä jollain kolmannella osapuolella.
Ja kyllä tiedän että myös älhoota pystyy säätämään.

Hm...  Mainitaan tälläinen ihan pikku-juttu, kun käytät IMMua ja LH:ta niin mitään ei tarvitse varsinaisesti säätää nokan tai kannen vaihdossa, jos säädöt on hierottu edes kerran kohdalleen:juhau:

Ainoa mitä joudut säätämään nokan vaihdossa on sytkä, polttoainepuolen ollessa ihan täysin entisensä!  :pomo:
Siihen ei tarvitse kajota koskaan ensimmäisen kerran jälkeen niin kauan kun pysytään saman tyypin IMMussa ja sen mittauskykyjen sisällä!  8)
Niistä mikroskooppisista muuttumisista pitää huolen sopeutumat! ELK

Mutta megalla ja MAPpilla joudut säätämään koko setin uusiksi komponenttien vaihtuessa!  :-[  :-\

Eikä mega osaa kertoa, että jokin anturi on viallinen tms. minkä vakio LH osaa ihan suoriltaan.  ;)

Syy miksi LH/EZK-komboa on vierastettu tähän asti on puhtaasti siinä, ettei ole ollut osaamista/tietoa siitä miten sitä säädetään tai muutoin rukataan.   :buck2: :-\

Nyt tietoa on ja se on kaikkien saatavilla!  *taavih-> *taavih-> *taavih->


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #325 : 14.05.2015, 16:22:18 »

Eikä mega osaa kertoa, että jokin anturi on viallinen tms. minkä vakio LH osaa ihan suoriltaan.  ;)


MS3:sta löytyy kyllä moottorin vikavalo ja se osaa jopa vilkuttaa vikakoodinkin sen kautta...
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #326 : 25.05.2015, 21:45:23 »
Laajakaista lambda kiinni ihan ensimmäiseksi. Sinuna jättäisin lastun vielä tilaamatta ja lukemaan ensin tätä ketjua taaksepäin sekä tutustumaan lh:n säätämis ketjuun.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #327 : 02.06.2015, 13:39:44 »
Nyt paineita 0.7bar ja ei ilmeisesti uskalla enempää laittaa kun on vakio suuttimet?

Juu, ei enempää koska vakio IMMu, suuttimet ja lastut.

Eli tietoa tarvitsisin että mitkä suuttimet ostan? Ja tarvitsenko uuden bensapumpun? Jos joo niin minkä? Lastu varmaan tonilta, sytytys lasty myös?

Suuttimet valitaan tehotavoitteen mukaan, mielellään siten, että ne ovat 80% auki olossa siinä vaiheessa kun se tehotavoite on saavutettu. Myöskään älyttömiä ei kannata aluksi haaveilla.

Bensapumppu kannattaa vaihtaa jo ihan siksi, että se on vanha ja väsähtänyt. Millainen pumppu riippuu siitä, mikä polttoaine ja tehotavoite (tuotto L/h).

No, tonin lastuja en suosittele siksi, etteivät ne toimi.  :tickedoff:

Entä siirränkö ilmamassamittarin painepuolelle vai 3tuuman putkeen vakio paikalle?

 :nuhtelu
Et!  Et siirrä painepuolelle, etkä laita vakio romuja 3" putkeen, vaan hankit aidon 012 IMMun, niin säästyt monelta vaivalta.

Tästä on turinaa LH:n säätö-topicissa, projekti päiväkirjassani ja olempa kirjoitellut aiheesta FAQ:nkin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #328 : 02.06.2015, 14:24:54 »
No, tonin lastuja en suosittele siksi, etteivät ne toimi.  :tickedoff:

Here in Finland we call this thing REILU MEININKI.

Poissa ville.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #329 : 02.06.2015, 14:32:32 »
Mulla on tossa omassa 144:ssa Tonin lastut ja ei oo kyllä mitään ongelmia ollut.

 

Futurez  Kulkukoira