KL-varaosat  Race.fi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441647 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #345 : 07.06.2015, 21:38:48 »
Aika paska tuo mikan bensalastu dynossa tulossa 365hv omat kädet peliin 372hv ei parempaan tällä erää kyetty  :o
Joo no on tuossa vielä matkaa +400 heppaan  ;) että aika paska on.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #346 : 07.06.2015, 22:29:01 »
Aika paska tuo mikan bensalastu dynossa tulossa 365hv omat kädet peliin 372hv ei parempaan tällä erää kyetty  :o

Aika hyvin pelkästään lastuttamalla!
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #347 : 07.06.2015, 22:39:24 »
Aika paska tuo mikan bensalastu dynossa tulossa 365hv omat kädet peliin 372hv ei parempaan tällä erää kyetty  :o

Tässä oikeampi topic kertomaan, mitä autolle on tehty.

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=464.0

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #348 : 08.06.2015, 08:48:56 »
Aika hyvin pelkästään lastuttamalla!
;D toki muutakin on tehty  :pomo: mutta ei sen enempää tässä topicissa ja lisäyksenä sen verran että kyseessä ei ole oma kattila  ;D
« Viimeksi muokattu: 08.06.2015, 09:02:02 kirjoittanut Jara_ »
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #349 : 11.06.2015, 06:55:12 »
B230FT

-668cc dekat
-H nokka
-Holset HY35W super 54/58 Pakopesä #10 orginal valup.sarja
-3" Putkisto
-255 walbro p.pumppu
-530 kansi cranecams tuplajousilla kannesta kanavat siistitty
-KL-Racing cooleri
-LH&EZK Custom, 98E tankissa.
-SRE763+Deekun massalevy+pottapyörä ymsymsyms.

373hv/5500rpm&512nm/4750rpm@~1.5Bar

Harjotellaan säätöä lisää nii potentiaalia tuntus löytyvän lähemmäs 400hv. Kytkin vaihtuu SRE765 ku nyt jo ekalla kerralla tultiin ton kytkimen kipurajoille :pomo:

Ahdin nokka kombo toimii loistavasti. Turbo on Pro Turbon toimesta saanut hukkaporttiin lisämuokkauksia joten ahdin toimii loistavasti ja hyvin herää tolla nokalla. Hyvä paketti katuautoon

-
« Viimeksi muokattu: 11.06.2015, 07:50:12 kirjoittanut 7kanelkeet »
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa Wompatti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 516
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #350 : 16.06.2015, 07:42:02 »
B230FT

-668cc dekat
-H nokka
-Holset HY35W super 54/58 Pakopesä #10 orginal valup.sarja
-3" Putkisto
-255 walbro p.pumppu
-530 kansi cranecams tuplajousilla kannesta kanavat siistitty
-KL-Racing cooleri
-LH&EZK Custom, 98E tankissa.
-SRE763+Deekun massalevy+pottapyörä ymsymsyms.

373hv/5500rpm&512nm/4750rpm@~1.5Bar

Harjotellaan säätöä lisää nii potentiaalia tuntus löytyvän lähemmäs 400hv. Kytkin vaihtuu SRE765 ku nyt jo ekalla kerralla tultiin ton kytkimen kipurajoille :pomo:

Ahdin nokka kombo toimii loistavasti. Turbo on Pro Turbon toimesta saanut hukkaporttiin lisämuokkauksia joten ahdin toimii loistavasti ja hyvin herää tolla nokalla. Hyvä paketti katuautoon

-

aika huimat lukemat vakiolla valusarjalla ja muutenkin, eikä #10 pakopesäkään ole mikään mieletön!! onko alakaerta vakio puristussuhteen osalta ja jos saa kysyä niin mitä on ennakkoa ahdoilla? entäs pakopaineet, onko niille mittaria?

resepteistä ja ja tästä topicista kun lukee variaatioita eri koneista niin ihmettelee usein että heitot tehoissa suunnilleen samanlaisilla setupeilla ja ahdoilla voi olla reilusti yli 100 hevosvoimaa!!! penkit on tietenkin erilaisia ja niissä voi olla heittoa muutaman kymmentä hevosvoimaa mutta mistä noin suuret heitot voi tulla jos koneet kasattu lähes identtisillä osilla?

tietenkin säätöjen merkitys on suuri mutta jos laitteet on ajettu penkissä ja ne on vähänkään sinnepäin niin silti tehoerojen suuruus ihmetyttää!! jos ei ole lappuja niin pyöristetääkö lukemat 50hv välein....erään auton elämää seurannut niin viimesimmällä omistajalla se ei ole koskaan käynyt penkissä. vanhasta dynolapusta n.320 hv:n luvut pyöristyi heti n.350hv, sit vähän säätöjä ja uudet suuttimet niin tehi pomppasi ilman penkkiä yli 400hv :D
« Viimeksi muokattu: 16.06.2015, 08:17:29 kirjoittanut Wompatti »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #351 : 16.06.2015, 14:27:48 »
aika huimat lukemat vakiolla valusarjalla ja muutenkin, eikä #10 pakopesäkään ole mikään mieletön!! onko alakaerta vakio puristussuhteen osalta ja jos saa kysyä niin mitä on ennakkoa ahdoilla? entäs pakopaineet, onko niille mittaria?

Mikä vakio valu-sarjassa on vikana?  ???
Tietääkseni kellari on vakio puristus-suhteella. Ennakoista vaikenen, mutta ne muistuttavat vakiokarttaa.

tietenkin säätöjen merkitys on suuri mutta jos laitteet on ajettu penkissä ja ne on vähänkään sinnepäin niin silti tehoerojen suuruus ihmetyttää!!

Sanotaan näin, että tuossa moottorissa ja kokoonpanossa salaisuus on säädöissä, sillä saatanallinen säätäminen tuottaa ne tulokset, eikä pelkkä mekaniikka.
Setti on myös ajatuksella koottu, eikä siten, että on lätkäisty isoin saatavilla oleva ahdin ja sillä sitten painetta puristaen ihan millä tahansa ohjauksella.

Voipi olla, että 400hv menee rikki pelkästään syttykartan hieromisella (todennäköistä), sillä nykyinen sytty-kartta on ainoastaan arvaus siitä, millainen sen pitäisi olla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa lakeshead

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 786
  • Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #352 : 16.06.2015, 15:09:16 »
Pari ajatusta tuosta setupista

valupakosarjan korvaaminen pulssisarjalla pudottaisi pakopaineita(Jotka kiinnostaisi tietää, uskon että riittävän suuret tuolla pakopesällä ja ahtopaineella) ja todennäköisesti parantaisi heräämistä ja vääntöä.

Vaparin nokka akseli turbossa

Itse lähtisin parantamaan moottorin virtausta enkä ns väkisin ahtamaan.
Kansi virtaa varmaan aika hyvin, jonka ansiosta herää hyvin. onko pakokanaviin koskettu?
Voipi olla, että 400hv menee rikki pelkästään syttykartan hieromisella (todennäköistä), sillä nykyinen sytty-kartta on ainoastaan arvaus siitä, millainen sen pitäisi olla.

Uskoisin että aftermarket nokalla (Esim enem v16t) saataisiin 400hv pienemmällä paineella.

Seuraisin pakopaineta.

Onnea kuitenkin tuloksesta! :)

Poissa Vauhtivaunu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #353 : 16.06.2015, 15:31:02 »
Asiaan:
Onko mega3 muuten nakutuksen hallinta erilainen kun mega1/2? Nm. pitäis kaverin autoon valita orkkis motronicin (tinakone) ja jonkun muun väliltä, mietittänyt vain.

Huomattavasti erilainen. MS3:een on erillinen nakutustunnistusmoduli johon voi kytkeä 2kpl "laajakaistaista" nakuanturia. Herkkyyttä säädetään ohjelmallisesti ja nakutuksen tunnistukselle annetaan "ikkuna" jossa sitä tarkkaillaan. Tai sitten ei anneta mutta silloin muiden arvojen säätämisestä tulee hankalampaa. Lisää MS3:n manuaalista joka on syytä lukea jokatapauksessa jos MS3:n asentamista ajattelee. Se on aika paljon laajempi kuin MS1 tai MS2. Tai sitten ei. Megassa kun voi valita käyttääkö jotain ominaisuutta vai nou. Se taipuu täysin käskijänsä tahtoon  8)

Poissa 7kanelkeet

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #354 : 17.06.2015, 21:48:22 »
Pari ajatusta tuosta setupista

valupakosarjan korvaaminen pulssisarjalla pudottaisi pakopaineita(Jotka kiinnostaisi tietää, uskon että riittävän suuret tuolla pakopesällä ja ahtopaineella) ja todennäköisesti parantaisi heräämistä ja vääntöä.

Vaparin nokka akseli turbossa

Itse lähtisin parantamaan moottorin virtausta enkä ns väkisin ahtamaan.
Kansi virtaa varmaan aika hyvin, jonka ansiosta herää hyvin. onko pakokanaviin koskettu?
Uskoisin että aftermarket nokalla (Esim enem v16t) saataisiin 400hv pienemmällä paineella.

Seuraisin pakopaineta.

Onnea kuitenkin tuloksesta! :)
Kiitos mukavasta palautteesta! :) Niinkuin Mikan puhui saatanallisesta säätämisestä, tästä suurin kiitos kuuluu hänelle projektiin mukaan lähtemisestä :hello: Tätä säätöä opiskellaan kokoajan lisää.

Nokka-akseliaki olen miettinyt jos sen vaihtaa,  riippuen sen tuomista ongelmista säädön suhteen, ku tuota overlappia löytyy ja niinku sanoit, vaparin nokka, ei paras mutta toimiva :D

Sitähän se ProTurbonki äijjä on ihmetelly onko Volvon vinokone niin sysipaska että siitä ei saa 400hv ku jollaki 40holsetilla ja saatanan isolla pakopesällä. Pakopainetta ei olla mitattu, mutta 1/8 npt nippa löytyy, sekin mitataan.

Kansi on 530 jota kevyesti pirrattu imu/pakopuolelta.

Mutta vakio pakosarja ja tuo ahdin siksi koska säästää vaivaa asennuksessa. Tosin Holsetiksi tuo ahdinhan on aika kallis. Esim. Iislamen turbohuollosta 1250e lähtöhinta. Ahdin on #10 Pesällä ja pakopesän nielu on jakamaton ja sis. hukkaportti.

Löytyy mulla laput tuosta koevedosta mutta kokeillaan saada lisää voimaa pellin alle LH:lla ja ihmisille esimerkkiä

« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 01:54:21 kirjoittanut 7kanelkeet »
Jos pää ei tiedä mitä perse tekee, silloin on pyykkiä
Volvo 940 Turbo
Volvo 765 Turbo *USA*
Dodge Ram 2500 5.9 Cummins 4x4

Poissa volella

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #355 : 26.07.2015, 19:34:00 »
Tere

Omaa mootoria kasatessa autoa pelittäessä ja korttia odotellessa tuli mietittyä mitä mieltä kokeneemmat virittäjät ovat kokoon panostani.
Alakerta b21a  puristuksia 8,4
kantena on 398 jota hiukan siistitty ventiilin maljoista ei mitään radikaalia, nokkana on A ja amiksella pyöräytin kolmikulma seetit ja ventiilit.
Ahdin on evo mitsusta TD05HR-16G6
LH:n imusarja ja suutimet oli 530cc
Pakosarjan räpellän itse.
Iso kiina kuuleri
Sytkää ja bensaa ohjaa ms1 v.2.2

Painetta olisi tarkotus laittaa jotain kilon luokkaa tai enemmä, mutta kuikahan paljon voimaat tuolla kokoon panollaa mahtaa saada. ::)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #356 : 26.07.2015, 21:53:08 »
Tere

Omaa mootoria kasatessa autoa pelittäessä ja korttia odotellessa tuli mietittyä mitä mieltä kokeneemmat virittäjät ovat kokoon panostani.
Alakerta b21a  puristuksia 8,4
kantena on 398 jota hiukan siistitty ventiilin maljoista ei mitään radikaalia, nokkana on A ja amiksella pyöräytin kolmikulma seetit ja ventiilit.
Ahdin on evo mitsusta TD05HR-16G6
LH:n imusarja ja suutimet oli 530cc
Pakosarjan räpellän itse.
Iso kiina kuuleri
Sytkää ja bensaa ohjaa ms1 v.2.2

Painetta olisi tarkotus laittaa jotain kilon luokkaa tai enemmä, mutta kuikahan paljon voimaat tuolla kokoon panollaa mahtaa saada. ::)

Varmasti ihan toimiva setti... Riippuu ihan taas mitä haetaan moottorilta. Ahtimen koko on vähän minulle mysteeri, ei sano nuo evon ahtimet mitään. Vinomotti 8tapilla kumminkin tarvii aika ison pakopesän toimiakseen hyvin(tehoa).  Puristussuhde voisi olla vaikka hieman suurempi niin säilyy sitä alavääntöä, eikä tarvisi ahtaa mahdottomia. Jos bensalla niin vaikka 9ruttu ihan ok, toisaalta miksi ei enemmänkin. Ahdin tuossa varmaan määrää sen tehon aika pitkälti, mutta kyllä kai sillä yli 250hp saa.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #357 : 26.07.2015, 21:57:06 »
Tere

Omaa mootoria kasatessa autoa pelittäessä ja korttia odotellessa tuli mietittyä mitä mieltä kokeneemmat virittäjät ovat kokoon panostani.
Alakerta b21a  puristuksia 8,4
kantena on 398 jota hiukan siistitty ventiilin maljoista ei mitään radikaalia, nokkana on A ja amiksella pyöräytin kolmikulma seetit ja ventiilit.
Ahdin on evo mitsusta TD05HR-16G6
LH:n imusarja ja suutimet oli 530cc
Pakosarjan räpellän itse.
Iso kiina kuuleri
Sytkää ja bensaa ohjaa ms1 v.2.2

Painetta olisi tarkotus laittaa jotain kilon luokkaa tai enemmä, mutta kuikahan paljon voimaat tuolla kokoon panollaa mahtaa saada. ::)

Jos on numero 6 pesällä, ei kyllä hirveitä tehoja saa... Liian pieni pesä.

Täällä 8 pesä ja n. 330hp @ 1.3bar.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #358 : 26.07.2015, 22:32:23 »
Taitaa olla melko passeli ahdin tuommoinen td05, vinokoneen kyljessä?
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #359 : 26.07.2015, 22:40:57 »
Taitaa olla melko passeli ahdin tuommoinen td05, vinokoneen kyljessä?

Pienemmällä vaivalla pääsee 19t, mutta juu ihan mukava tuo on  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

KL-varaosat  Race.fi