Autoracing  KL-varaosat

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441650 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kuppe

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #195 : 04.04.2014, 22:14:29 »
Vivusto niin väljä ettei oikein tahdo sattua pykälät paikalleen. Vaihde päällä kun heiluttaa niin tuntuu kuin olisi vapaalla. Uudet helat kepin juuressa mutta välys vissiin laatikon sisällä. Sitten takaa kuuluu kova kolahdus vetoa vaihtaessa. Näitä löytyy aina ensimmäisellä ratasessiolla. Ihan turha pihalla pyöritellä ja kokeilla.
Viimeksi puuttui kakkosvaihde kokonaan, meni päälle mutta veto ei mennyt läpi  :-[
Ei lujaa mutta täysillä!!

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #196 : 02.05.2014, 23:57:28 »
Vivusto niin väljä ettei oikein tahdo sattua pykälät paikalleen. Vaihde päällä kun heiluttaa niin tuntuu kuin olisi vapaalla. Uudet helat kepin juuressa mutta välys vissiin laatikon sisällä. Sitten takaa kuuluu kova kolahdus vetoa vaihtaessa. Näitä löytyy aina ensimmäisellä ratasessiolla. Ihan turha pihalla pyöritellä ja kokeilla.
Viimeksi puuttui kakkosvaihde kokonaan, meni päälle mutta veto ei mennyt läpi  :-[

Omassa ei ihan noin pahasti ole mennyt, mutta aika rutisevat ja muljuvat pykälät on. Vaihdevälinlyhennin auttoi vähän asiaa ja tossa odottaa vielä pidempi keppi asenusta=enemmän vipuvoimaa. Antaa p*askan hajota, saapahan syyn hankkia uutta :D
Mutta asiaan, tässä nyt pyöritellyt pääsä komboa b230ft:
-Cooleri(on)
-3" putkisto(on)
-Putsari(on)
-Lastu(on, mutta jos hankkisi Tonilta molemmat)
-t3/4
-3" IMM
-Suuttimet(480cc?)
-Ipd nokka

Mitä kokeneemmat mieltä?
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #197 : 29.06.2014, 00:42:01 »
Vähän vastaus kestänyt, muttei näköjään kukaan muukaan ole ehtinyt edelle :D
Eipä oikein mitään tavoitteita ole, jahka nyt pääsisi tekemään. Kyllähän se kiva olisi siihen 200-300 väliin :)
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #198 : 21.07.2014, 23:23:14 »
Noh, onkos tää topicci nyt täysin kuollut  :-\

Itseäni kiinnostaisi myös tuon B230FT:n piristely ettei bemari pojat pääse härnäämään. :pomo:

Elikkäs autona toimii, volvo 945, B230FT ja M90 mittarissa hieman yli 400tkm mutta, vanhan omistajan toimesta kone laakeroitu uudelleen ja männänrenkaat vaihdettu. Eli ei millään raaskisi mennä konetta aukasemaan koska joskus tulevaisuudessa tarkoitus erillinen projektiauto hankkia.

Tarkoituksena olisi saada n. 300-400 hevosvoiman tehoja, ja tuo 400 kyllä luultavasti se maksimi, että auto kumminkin toimisi käyttiksenä.

Omassa mielessäni olisi jotain tämmöistä:

- Kiina cooleri
- 3" tuuman putkisto koko matkalle, kahdella tai yhdellä vaimentimella ilman kattia, katsastukseen katin tietenkin joutuu laittamaan aina.
- Tonilta lastut tälle setupille, tällä hetkellä ne tonin peruslastut käytössä.
- Ahdin, 19T tai hx35/40, mites nuo nyt käytännössä eroavat toisistaan, hyvät/huonot puolet tai onko niissä edes suuria eroja? Ja menisikö tuo hx40 liian   
  suureksi?
- IMMU ilmeisesti myös 3"(?)
- Suuttimet, jotain 440cc luokkaa, riittävät?
- Joku paremmin toimiva nokka tälle setupille A- tai vx-3?
- Kytkimen joudun vahvistamaan, mikä mahtaisi olla hinta/laatu-suhteeltaan paras, niin kummiskin että se sitten pitää.  :D
- M90 - laatikon, kolmos vaihteen hitsaus, onko tässä kohtaa ajankohtaista?
- Kansi 530, ahdistaako? Onko suositeltavaa tehdä jotain sille?
- Riittääkös bensan saanti, tämä vissiin kahdella pumpulla varustettu malli

 Mitäs vielä olisi edessä, jotain varmaankin unohdin kirjoittaa.  ???
 Aika monella jotain samantapaista setuppia hakusessa mitä nyt tätä topiccia lueskellut, itselläni tarkoitus pikkuhiljaa haalia osia kasaan ja rakennella 
 mahdollisesti talvella tai syksyllä, ellen hanki jotain projektia erikseen, mutta kyllähän tähän käyttikseen myös olisi kiva hieman potkua saada ;)
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #199 : 22.07.2014, 16:46:15 »
Omassa mielessäni olisi jotain tämmöistä:

- Kiina cooleri
- 3" tuuman putkisto koko matkalle, kahdella tai yhdellä vaimentimella ilman kattia, katsastukseen katin tietenkin joutuu laittamaan aina.
- Tonilta lastut tälle setupille, tällä hetkellä ne tonin peruslastut käytössä.
- Ahdin, 19T tai hx35/40, mites nuo nyt käytännössä eroavat toisistaan, hyvät/huonot puolet tai onko niissä edes suuria eroja? Ja menisikö tuo hx40 liian   
  suureksi?
- IMMU ilmeisesti myös 3"(?)
- Suuttimet, jotain 440cc luokkaa, riittävät?
- Joku paremmin toimiva nokka tälle setupille A- tai vx-3?
- Kytkimen joudun vahvistamaan, mikä mahtaisi olla hinta/laatu-suhteeltaan paras, niin kummiskin että se sitten pitää.  :D
- M90 - laatikon, kolmos vaihteen hitsaus, onko tässä kohtaa ajankohtaista?
- Kansi 530, ahdistaako? Onko suositeltavaa tehdä jotain sille?
- Riittääkös bensan saanti, tämä vissiin kahdella pumpulla varustettu malli


-ahtimista 19T on hieman pieni tuohon tehohaarukkaan tai kyllä sillä juuri sen 300 saa mutta ei paljoa enempää. hx35 on noista lähmmäksi sopiva
-suuttimiksi tarvitset vähintään 500cc kokoluokkaa olevat
-kytkimeksi edullisin vaihtoehto olisi ihan sacsh SRE asetelma vakio tai sintteri levyllä.
-tuo kolmosvaihteen hitsaaminen ei vaikuta varsinaisesti tehonkestoon mitenkään. hitsauksella haetaan sitä että jos vaihdetaan nopeasti/väkisin tai hieman "raakana" kolmoselle niin synkron pidätinrengas ei pääse liukumaan karkuun.
-kannelle ei ole pakko tehdä mitään mutta perusventtiili työt (3 kulmaseetit/"race seeti") auttavat tavoitteeseen pääsemistä pienemällä ahtopaineella.
-vakio painepumpun riittävyys on todella rajoilla joten suosittelisin esim. k-jet koneellisen pumppua tai vaihtoehtoisesti -044.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #200 : 22.07.2014, 19:29:29 »
19T ja HX35/40 eroista:

TD04HL-19T on ulkomitoiltaan ja ulkonäöltään suunniillen vakioahtimnen (TD04H-13C) näköinen ja kokoinen. Menee paikalleen vakiosarjaan (lähes) heittämällä ja leimasetä ei huomaa sitä. Riittää ehkä juuri sinne 300hv jos sitä oikein kiusaa ja muut asiat kohdallaan.

HX35/40 ovat ulkoisesti pitkälti samankokoisia. Kokoero vakiomitsuun on merkittävä ja T3 laipalla (HX40 löytyy myäs T4) joten vakiosarjan laippaa joutuu työstämään, tai väkertää adapterilaippa jos haluaa vakiosarjaa käyttää. Ulkoinen hukkis myös suositeltava koska se noista joskus löytyvä integroitu hukkis on aivan liian pieni jos haluaa ahdot alle 2bar. En myöskään usko että ahdin mahtuu edes vakiosarjan kanssa paikalleen kovin helposti. Peltisarja ulk. hukkiksella lähes pakollinen näiden kanssa siis jolloin hyppii katsurin silmille ja leiman saaminen jää kyseenalaiseksi koska vähäpäästöinen. Se yleisin (HX35 54/60 #12 T3 twinentry) Riittää kyllä sitten jo 400hv oikein tehdyssä moottorissa. HX40 vielä pidemmälle. Moottorinohjauksen päivitys johonkin muuhun kuin LH2.4 on myös hyvä idea jos lähdetään kuorma-auton ahtimilla leikkimään.

Isoin ahdin mikä menee heittämällä vakiosarjaan ja on katsastuksessa huomaamaton on varmaan ärrävolvojen KKK24, joka samalla pakosarjan laipalla kuin vakioahdin ja riittää vähän pidemmälle kuin 19T. Itse ajattelin tälläistä jossain vaiheessa omaan 945 kokeilla 19T:n tilalle.

Sitten yksi villikortti voisi olla kaivaa jostain 87-89 FT autosta TD05-12B ahdin ja laittaa siihen 16G tai jopa 20G kompurapuoli.

440cc suuttimet ovat liian pienet, kuten Xuppo jo sanoi. 500cckin on vähän niin ja näin jos hirveästi yli 300 halutaan. Nyrkkisääntönä 8v vinokoneessa voi käyttää kaavaa 650cc /100hv.

Jos 2pumpun versio niin painepumpuksi suosiolla -044.

Noh, onkos tää topicci nyt täysin kuollut  :-\

Itseäni kiinnostaisi myös tuon B230FT:n piristely ettei bemari pojat pääse härnäämään. :pomo:

Elikkäs autona toimii, volvo 945, B230FT ja M90 mittarissa hieman yli 400tkm mutta, vanhan omistajan toimesta kone laakeroitu uudelleen ja männänrenkaat vaihdettu. Eli ei millään raaskisi mennä konetta aukasemaan koska joskus tulevaisuudessa tarkoitus erillinen projektiauto hankkia.

Tarkoituksena olisi saada n. 300-400 hevosvoiman tehoja, ja tuo 400 kyllä luultavasti se maksimi, että auto kumminkin toimisi käyttiksenä.

Omassa mielessäni olisi jotain tämmöistä:

- Kiina cooleri
- 3" tuuman putkisto koko matkalle, kahdella tai yhdellä vaimentimella ilman kattia, katsastukseen katin tietenkin joutuu laittamaan aina.
- Tonilta lastut tälle setupille, tällä hetkellä ne tonin peruslastut käytössä.
- Ahdin, 19T tai hx35/40, mites nuo nyt käytännössä eroavat toisistaan, hyvät/huonot puolet tai onko niissä edes suuria eroja? Ja menisikö tuo hx40 liian   
  suureksi?
- IMMU ilmeisesti myös 3"(?)
- Suuttimet, jotain 440cc luokkaa, riittävät?
- Joku paremmin toimiva nokka tälle setupille A- tai vx-3?
- Kytkimen joudun vahvistamaan, mikä mahtaisi olla hinta/laatu-suhteeltaan paras, niin kummiskin että se sitten pitää.  :D
- M90 - laatikon, kolmos vaihteen hitsaus, onko tässä kohtaa ajankohtaista?
- Kansi 530, ahdistaako? Onko suositeltavaa tehdä jotain sille?
- Riittääkös bensan saanti, tämä vissiin kahdella pumpulla varustettu malli

 Mitäs vielä olisi edessä, jotain varmaankin unohdin kirjoittaa.  ???
 Aika monella jotain samantapaista setuppia hakusessa mitä nyt tätä topiccia lueskellut, itselläni tarkoitus pikkuhiljaa haalia osia kasaan ja rakennella 
 mahdollisesti talvella tai syksyllä, ellen hanki jotain projektia erikseen, mutta kyllähän tähän käyttikseen myös olisi kiva hieman potkua saada ;)
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa Voresss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • Utan Volvon :(
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #201 : 23.07.2014, 02:09:51 »
19T ja HX35/40 eroista:

TD04HL-19T on ulkomitoiltaan ja ulkonäöltään suunniillen vakioahtimnen (TD04H-13C) näköinen ja kokoinen. Menee paikalleen vakiosarjaan (lähes) heittämällä ja leimasetä ei huomaa sitä. Riittää ehkä juuri sinne 300hv jos sitä oikein kiusaa ja muut asiat kohdallaan.

HX35/40 ovat ulkoisesti pitkälti samankokoisia. Kokoero vakiomitsuun on merkittävä ja T3 laipalla (HX40 löytyy myäs T4) joten vakiosarjan laippaa joutuu työstämään, tai väkertää adapterilaippa jos haluaa vakiosarjaa käyttää. Ulkoinen hukkis myös suositeltava koska se noista joskus löytyvä integroitu hukkis on aivan liian pieni jos haluaa ahdot alle 2bar. En myöskään usko että ahdin mahtuu edes vakiosarjan kanssa paikalleen kovin helposti. Peltisarja ulk. hukkiksella lähes pakollinen näiden kanssa siis jolloin hyppii katsurin silmille ja leiman saaminen jää kyseenalaiseksi koska vähäpäästöinen. Se yleisin (HX35 54/60 #12 T3 twinentry) Riittää kyllä sitten jo 400hv oikein tehdyssä moottorissa. HX40 vielä pidemmälle. Moottorinohjauksen päivitys johonkin muuhun kuin LH2.4 on myös hyvä idea jos lähdetään kuorma-auton ahtimilla leikkimään.

Isoin ahdin mikä menee heittämällä vakiosarjaan ja on katsastuksessa huomaamaton on varmaan ärrävolvojen KKK24, joka samalla pakosarjan laipalla kuin vakioahdin ja riittää vähän pidemmälle kuin 19T. Itse ajattelin tälläistä jossain vaiheessa omaan 945 kokeilla 19T:n tilalle.

Sitten yksi villikortti voisi olla kaivaa jostain 87-89 FT autosta TD05-12B ahdin ja laittaa siihen 16G tai jopa 20G kompurapuoli.

440cc suuttimet ovat liian pienet, kuten Xuppo jo sanoi. 500cckin on vähän niin ja näin jos hirveästi yli 300 halutaan. Nyrkkisääntönä 8v vinokoneessa voi käyttää kaavaa 650cc /100hv.

Jos 2pumpun versio niin painepumpuksi suosiolla -044.
kiitoksia tästä todella kovasti! :D

Eli tuommoisen garretin/holsetin kanssa olisi paljon enemmän tekemistä kuin mitsujen kanssa.

Tutulla tuommoinen kkk-turbo 850 volvossa ja se kyllä näyttää potkivan!

Mites siis tuommoinen kkk turbo ei sitten tarvi ulkoista hukkista tai mitään? On vain bolt-on osa asentaa kiinni niinkuin nuo mitsut? ;) Ja missäs kohtaa tuo vakiopakosarja alkaa ahdistamaan? Kuullut että vakio imusarja riittäisi aika pitkälle mutta pakosarjasta ei mitään hajua
« Viimeksi muokattu: 23.07.2014, 02:36:59 kirjoittanut Voresss »
EX: Volvo 945 2.3T -94
Shöwruum
Volvo Boost Squad
Nykyinen: Subaru Impreza WRX STI Type-RA

Poissa 244L

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #202 : 23.07.2014, 10:59:45 »
En ole vielä tarkemmin tutkinut sitä K24sta juka mulla on nurkissa, mutta pikaisella silmäyksellä näytti olevan samantyyppiset öljy/vesi liitokset. Voin olla väärässäkin. DP laippa on pikkumitsujen "vino 7#" laipan tyyppinen, eli DP liitosta pitää muokata ja hankkia vastalaippa. Kompura/turbiinikotelot pitää toki myös kellottaa "takaveto" asentoon ja muistaakseni ainakin turbiinikotelon kiinnitys CHRA:han oli pulttiliitoksella jolloin ei portaaton säätö kuten pikkumitsuissa, joten saattaa tulla CHRA vähän eri asentoon kuin pikkumitsuissa ja vaatia lievän öljylinjojen muokkauksen.

kiitoksia tästä todella kovasti! :D

Eli tuommoisen garretin/holsetin kanssa olisi paljon enemmän tekemistä kuin mitsujen kanssa.

Tutulla tuommoinen kkk-turbo 850 volvossa ja se kyllä näyttää potkivan!

Mites siis tuommoinen kkk turbo ei sitten tarvi ulkoista hukkista tai mitään? On vain bolt-on osa asentaa kiinni niinkuin nuo mitsut? ;) Ja missäs kohtaa tuo vakiopakosarja alkaa ahdistamaan? Kuullut että vakio imusarja riittäisi aika pitkälle mutta pakosarjasta ei mitään hajua
244L-75 B254GT/MS1 v2.2/KKK29/ZF S5D-320Z 14.1s/174km/h, 244DL-75 B20F/BW35, 245-86 B6284T/MS2 v3.0/KKK29/AW72L, 945 -97 B230FT/AW71L, 945 -98 B230FT/M90, 945-95 B230FK/AW71L, 960-97 B6254F/M90

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #203 : 24.07.2014, 17:14:20 »
Kun on omasta tehotavoitteesta selvillä, kannattaa käydä suutinlaskurilla ja miettiä miten suuttimet riittävät.

Tässä ihan käypäinen suutinlaskuri.
http://witchhunter.com/injectorcalc1.php

Sitten tiedoksi myös tämä.

Suuttimet ovat lastusta riippuvaisia. Eli lastu määrää, minkä kokoiset suuttimet voi paikalleen laittaa.
Ja sen jälkeen niitä suuttimia on turha yrittää vaihtaa mihinkään muuhun kokoon, tai sawolaiset super-sankarit rientävät paikalle välittömästi (Wituiksmän ja Uusiksmän).

Lastu on aina tehtävä suuttimien mukaan tai suuttimet valitaan lastun mukaan.

Minimi vaatimus on käytännössä aina 012 IMMu, sillä 016 tömähtää pohjaan jo 0,8 baarin paineilla. Vain ja ainoastaan imbesilli yrittää sovittaa isoa ahdinta 016 IMMun kaveriksi.
Tämä IMMu asia on sitten muistettava kertoa lastun tekijälle, jotta hän osaa valita oikean linearisointi käppyrän sinne lastuun.

Mutta ns. bulkki-lastujen sijasta voisin suositella lämpimästi ihan omaa säätöä LH:lle, jolloin saa ihan sellaisen setin kuin viitsii rakentaa, eikä tarvitse olla jumissa lastun tekijän asettamiin ehtoihin.

Säätöhilut maksavat sen €200,- ja lopputulos on ihan sellainen kuin viitsii veivata. Ja taatusti ei silloin jää LH:sta kiinni se tehotavoitteen täyttyminen. Samaten saa syttykartankin tehtyä mieleisekseen.

Eikä se säätäminen oikeasti ole niin vaikeata kuin moni luulee. LH:ta säätää siinä missä megaakin tai oikeastaan helpommin, koska bensiinillä ei tarvitse kajota kuin pääkorjauskarttaan ja suutinvakioon. Tietysti fuel-cut toiminne pitää säätää uudelleen tai poistaa käytöstä (kirjoittaa karttaan 255 kaikkiin soluhin, niin se on poissa).
Joten pikkusälää, mitä megassa pitää veivata/säätää, on LH:ssa jo veivattu kuntoon valmiiksi tehtaalla.

Wiimalla hommassa on sitten enemmän tehtävää, sillä sieltä joutuu hakemaan suutinten lisäksi myös erilaisia korjauskarttoja erilaisille rikastuksille ja veivaamaan ne kohdilleen.
EZK:ssa tarvitsee puuttua ainoastaan syttykarttaan.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Solmurauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #204 : 24.07.2014, 22:00:49 »
19T ja HX35/40 eroista:

TD04HL-19T on ulkomitoiltaan ja ulkonäöltään suunniillen vakioahtimnen (TD04H-13C) näköinen ja kokoinen. Menee paikalleen vakiosarjaan (lähes) heittämällä ja leimasetä ei huomaa sitä. Riittää ehkä juuri sinne 300hv jos sitä oikein kiusaa ja muut asiat kohdallaan.

HX35/40 ovat ulkoisesti pitkälti samankokoisia. Kokoero vakiomitsuun on merkittävä ja T3 laipalla (HX40 löytyy myäs T4) joten vakiosarjan laippaa joutuu työstämään, tai väkertää adapterilaippa jos haluaa vakiosarjaa käyttää. Ulkoinen hukkis myös suositeltava koska se noista joskus löytyvä integroitu hukkis on aivan liian pieni jos haluaa ahdot alle 2bar. En myöskään usko että ahdin mahtuu edes vakiosarjan kanssa paikalleen kovin helposti. Peltisarja ulk. hukkiksella lähes pakollinen näiden kanssa siis jolloin hyppii katsurin silmille ja leiman saaminen jää kyseenalaiseksi koska vähäpäästöinen. Se yleisin (HX35 54/60 #12 T3 twinentry) Riittää kyllä sitten jo 400hv oikein tehdyssä moottorissa. HX40 vielä pidemmälle. Moottorinohjauksen päivitys johonkin muuhun kuin LH2.4 on myös hyvä idea jos lähdetään kuorma-auton ahtimilla leikkimään.

Isoin ahdin mikä menee heittämällä vakiosarjaan ja on katsastuksessa huomaamaton on varmaan ärrävolvojen KKK24, joka samalla pakosarjan laipalla kuin vakioahdin ja riittää vähän pidemmälle kuin 19T. Itse ajattelin tälläistä jossain vaiheessa omaan 945 kokeilla 19T:n tilalle.

Sitten yksi villikortti voisi olla kaivaa jostain 87-89 FT autosta TD05-12B ahdin ja laittaa siihen 16G tai jopa 20G kompurapuoli.

440cc suuttimet ovat liian pienet, kuten Xuppo jo sanoi. 500cckin on vähän niin ja näin jos hirveästi yli 300 halutaan. Nyrkkisääntönä 8v vinokoneessa voi käyttää kaavaa 650cc /100hv.

Jos 2pumpun versio niin painepumpuksi suosiolla -044.

Vastauksia:

Kaikki TD04 kotelot voi koneistaa 19T siivelle.

HX35 tai HX40 tilalle voi laittaa vaikka HY35w jonka kompressorikotelo on sen verran pieni että mahtuu hyvin vaikka Volvon vakiopakosarjaan ja ahdin riittää oikeassa moottorissa yli 530hv (16v).

HX40  ON kuorma-auton ahdin.

Holset siellä lukee..

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #205 : 24.07.2014, 23:30:04 »
HX40  ON kuorma-auton ahdin.
Niimpä ja hyvin on toiminu monessakin setissä.

Tuohon älhoo yhtälöön en halua sanoa mitään uutta. Kun kaikki on moneen kertaan tuhottu,  on aika rakentaa kestävä kone kunnon ohjauksella.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #206 : 24.07.2014, 23:43:22 »
Niimpä ja hyvin on toiminu monessakin setissä.

Tuohon älhoo yhtälöön en halua sanoa mitään uutta. Kun kaikki on moneen kertaan tuhottu,  on aika rakentaa kestävä kone kunnon ohjauksella.

Montas kertaa niistä LH oli säädetty oikein?  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #207 : 25.07.2014, 02:52:17 »
Tuohon älhoo yhtälöön en halua sanoa mitään uutta. Kun kaikki on moneen kertaan tuhottu,  on aika rakentaa kestävä kone kunnon ohjauksella.

Settejäsi katsellen LH olisi oikeillä säädöillä kestänyt hienosti, säästäen kaikki moottorisi totaalituholta!
Mutta kun lastusi olivat....  :facepalm:   No, olivathan ne!

LH on kunnon ohjaus, sillä sama ongelma on nykyisilläkin viri-lastujen tekijöillä, kuin minulla oli aluksi LH:n kanssa.
Sen kaikkia omituisuuksia ei tunneta riittävän tarkasti!  :-[

Täysin säädettäväksi suunnitellut moottorin-ohjaukset ovat oma lukunsa. Niiden säätämiseen täytyy perehtyä kunnolla tai sitten maksaa rahaa niiden säätämisestä ammattilaisilla.
Sama vaiva lopultakin, sillä avaimet-käteen ratkaisun saa vain rahalla! Muussa tapauksessa edessä on opiskelua!  :hello:

Montas kertaa niistä LH oli säädetty oikein?  ;)

Kokemuksesta voin sanoa, ettei kertaakaan!   :-[
Sillä siitä todistaa tuhoutuneiden moottoreiden määrä!  :'(

Ja menit sitten sen sanomaan ääneen!  :nuhtelu

Pirskatin Wäärin Wirittäjä!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #208 : 25.07.2014, 08:04:45 »
Ei varmaan kertaakaan, mutta bulkkilastu tekee autuaaksi. Minkäs teet kun ei taju riitä ja kokeillaan mitä kestää. Parhaat kesti jopa vuosia reilulla 300 hepalla.

Haluaisimpa nähdä luotettavuuden kun mennään yli 500hepan älhoolla.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2014, 08:07:38 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa jepajee

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 832
  • Yksi vika korjattu ja kymmenen muuta löydetty.
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #209 : 25.07.2014, 15:31:56 »
Settejäsi katsellen LH olisi oikeillä säädöillä kestänyt hienosti, säästäen kaikki moottorisi totaalituholta!
Mutta kun lastusi olivat....  :facepalm:   No, olivathan ne!

LH on kunnon ohjaus, sillä sama ongelma on nykyisilläkin viri-lastujen tekijöillä, kuin minulla oli aluksi LH:n kanssa.
Sen kaikkia omituisuuksia ei tunneta riittävän tarkasti!  :-[

Täysin säädettäväksi suunnitellut moottorin-ohjaukset ovat oma lukunsa. Niiden säätämiseen täytyy perehtyä kunnolla tai sitten maksaa rahaa niiden säätämisestä ammattilaisilla.
Sama vaiva lopultakin, sillä avaimet-käteen ratkaisun saa vain rahalla! Muussa tapauksessa edessä on opiskelua!  :hello:

Kokemuksesta voin sanoa, ettei kertaakaan!   :-[
Sillä siitä todistaa tuhoutuneiden moottoreiden määrä!  :'(

Ja menit sitten sen sanomaan ääneen!  :nuhtelu

Pirskatin Wäärin Wirittäjä!  :2funny:

Tässä kun siirrytään hieman asiasta kukkaruukkuun niin etkös mikan (tai jokumuu säätäjä) joskus täällä foorumilla kirjotellu, että lh:n kanssa tulee yli 400hp kohilla myös ongelmia puolan lataus aikojen kanssa.
Ex: Volvo 340 b17 -88, Nissan Bluebird CA20E -89, Nissan Sunny  GA16i-89.
Nyk. Volvo 945 b230FT+aw71L

 

Kulkukoira  Proturbo