Proturbo  Autodiagnoosi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441649 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #225 : 30.07.2014, 21:05:26 »

No otetaanpa esimerkiksi alkuperäinen B230FT turbo+
Alkuperäinen maksimiteho on 190hv

0.65 BSFC:llä vaatisi max 80% aukioloajalla 405.2 cc/min suuttimet. Alkuperäisillä suuttimilla kyseisellä BSFC:llä vaatisi 100% aukioloajan suuttimille, jota ei todellakaan tule tapahtumaan.
Saman verran löytyy vakiosta B204FT:stä ja GT versiosta vielä muutama koni enemmän. Samat suuttimet mulla ainakin tuossa on kuin 8v FT:ssä, eri immu toki.

Ja mitäpä luulette onko turbo+ tai nuo 16v versiot viety ihan äärirajoille? Ei, ne on tehty pysymään nipussa vaikka sillä autolla vedettäisi asuntovaunua ylämäkeen 30 asteen helteessä kaasu pohjassa ja 92 oktaanista bensaa tankissa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #226 : 31.07.2014, 00:15:33 »
Ei juma!  :facepalm:

Ihan oikeesti, onko molemmat noin pihalla ja lukutaidottomia?   :-[

No otetaanpa esimerkiksi alkuperäinen B230FT turbo+
Alkuperäinen maksimiteho on 190hv
Tai 180hv lähteestä riippuen.

0.65 BSFC:llä vaatisi max 80% aukioloajalla 405.2 cc/min suuttimet. Alkuperäisillä suuttimilla kyseisellä BSFC:llä vaatisi 100% aukioloajan suuttimille, jota ei todellakaan tule tapahtumaan.
Et siis osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi? :facepalm:

Vai Årpoiletko muuten vain?

Turbo+ on tehtaan viri-paketti, joka antaa ahtoja vain tietyissä tilanteissa ja tietyin ehdoin. Joten siinä on voitu ylittää tuo suositeltu 80% aukioloaika. Salliiko turbo+ jatkuvan kaasupohjassa vetämisen? Ei salli, joten...

Ja kuten mainitsin, tuo BSFC arvo, jolla laskin nuo suuttimet on konservatiivinen, mikä tarkoittaa sitä, että se pitää kutinsa 99% varmuudella ehjässä koneessa.

Mitäs tuo laskelma antaa vakio FT:lle?

164hv, 80%, BSFC 0,6 = 322.9cc/min 
188hv, 95%, BSFC 0,6 = 311.7cc/min....     :juhau:

Mainitaan vielä ennen itku-vinkua, että suuttimissa on toleransiksi kutsuttu hajontaparametri.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #227 : 31.07.2014, 00:47:17 »
Ei juma!  :facepalm:

Ihan oikeesti, onko molemmat noin pihalla ja lukutaidottomia?   :-[
Tai 180hv lähteestä riippuen.
Et siis osaa lukea tai ymmärrä lukemaasi? :facepalm:

Vai Årpoiletko muuten vain?

Turbo+ on tehtaan viri-paketti, joka antaa ahtoja vain tietyissä tilanteissa ja tietyin ehdoin. Joten siinä on voitu ylittää tuo suositeltu 80% aukioloaika. Salliiko turbo+ jatkuvan kaasupohjassa vetämisen? Ei salli, joten...

Ja kuten mainitsin, tuo BSFC arvo, jolla laskin nuo suuttimet on konservatiivinen, mikä tarkoittaa sitä, että se pitää kutinsa 99% varmuudella ehjässä koneessa.

Mitäs tuo laskelma antaa vakio FT:lle?

164hv, 80%, BSFC 0,6 = 322.9cc/min 
188hv, 95%, BSFC 0,6 = 311.7cc/min....     :juhau:

Mainitaan vielä ennen itku-vinkua, että suuttimissa on toleransiksi kutsuttu hajontaparametri.

Lähteistä riippuen, lasketaanko sinun mutu lähteeksi, taas? :idiot2:

9192 957-0: B230 FK 95–
Teho: 125 kW (170 hv)
Vääntömomentti: 250 Nm (3.400 rpm)
Kiihtyvyys: 0-100-9,3 sekunttia.

8360 250-8: B230 FT/GT 90–
Teho: 140 kW (190 hv)
Vääntömomentti: 280 Nm (5.100 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia. (on muuten nopeampi kuin videollasi 0-100km/h kiihtyvyys maailman optimoiduimmalla 945:lla).

8360 325-8: B230 FT 87-89
Teho: 136 kW (180 hv)
Vääntömomentti: 253 Nm (2.900-4.800 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

Tehtaalta käytetyt arvot ovat konservatiivisia, sekä maksimiaukioloja ei todellakaan saavuteta. Turbo+ nostaa ahtopainetta isommille kierroksille (poislukien nakutus, jolloin laskee ahtopainetta automaattisesti).

Eikä ole oikeastaan viripaketti kuten r-sport setit ovat (ovat luku erikseen), vaan lisävaruste.

Ja tottakai suuttimisissa on toleranssinsa, mutta juuri senkin takia tehdas on lyönyt vielä varmuuskertoimensa peliin, että varmana suuttimet riittävät, luulisi sinun tietävän.
Sekä mitä väliä salliiko sen jatkuvan kaasupohjassa ajamisen? Ei sitä ecuakaan kiinnosta kuinka kauan ajat talla pohjassa.

Miksi heität esimerkeiksi sitten tuommoisia arvoja ihmisille lähestulkoon faktana jos itselläsikään ei ole hajua mitä BFSC:tä kannattaisi vinokoneessa käyttää. Sekä 95% aukioloajoihin ei todellakaan tehtaan vermeillä mennä, sehän olisi järjetöntä!
« Viimeksi muokattu: 31.07.2014, 00:52:26 kirjoittanut sekokupu »

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #228 : 31.07.2014, 01:10:11 »
Ei voi muuta ku nauraa tämän insinöörin laskelmille ja kokeiluille. Näiden mukaan jos mentäis niin oma vinokone ois sylkeny romut pihalle aikaa sitte.  :2funny:

Edit. Enkä meinannu Sekokupua
« Viimeksi muokattu: 31.07.2014, 01:11:44 kirjoittanut pete881 »

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #229 : 31.07.2014, 01:14:02 »
Ei voi muuta ku nauraa tämän insinöörin laskelmille ja kokeiluille. Näiden mukaan jos mentäis niin oma vinokone ois sylkeny romut pihalle aikaa sitte.  :2funny:

Edit. Enkä meinannu Sekokupua

Minuakin mietityttää asia, että nämä vermeet ovat toimineet sen 20v, mutta yhtäkkiä näiden kaikkien ois pitänyt olla jo moottorivaurioisina paalissa sen 19 vuotta. Mm alkuperäinen IMM ei mukamas toimi alkuperäisissa moottoreissa jne.

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #230 : 31.07.2014, 01:36:47 »
Itehän vetelen 2.2 bar ahdoilla menemään. Ahtimena hx35 230 vinokoneessa.  Vaihteisto Aw70l:llä vahvistettuna, jos foorumia uskomista niin kaiken ois pitäny räjähtää aikaa sitte. No kaikki selviää itse kokeilemalla ja ei se ehkä niin heikkoa ookkaan... Laskemalla se ei ainakaan parane, miten ois jos koittas  :2funny:

E: WIINALLA AJETAAN
« Viimeksi muokattu: 31.07.2014, 01:50:59 kirjoittanut pete881 »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #231 : 31.07.2014, 01:40:34 »
Minä onnistuin saamaan  271cm3/ min(B200et)suuttimilla ja paineensäätimellä  b230ft.n menemään niin rikkaalle että täysillä kiihdyttäessä seosmittari näytti 9,x AFR lukemia sekä musta sauhu kiersi takana. ei loppunut bensa kesken sitten millään  :idiot2:
eikä suuttimet ei ollut 100% auki
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #232 : 31.07.2014, 03:34:56 »
Taas ihme itku-vinkua ilman ymmärrystä! :facepalm:

No, Urpåilu selvästi jatkuu, kun se luetun ymmärtäminen on se kateissa oleva asia sen ymmärryksen lisäksi! :facepalm:
Joten jatketaan! :facepalm:

tämä saattaa sisältää pientä pimpittelyä!


9192 957-0: B230 FK 95–
Teho: 125 kW (170 hv)
Vääntömomentti: 250 Nm (3.400 rpm)
Kiihtyvyys: 0-100-9,3 sekunttia.

8360 250-8: B230 FT/GT 90–
Teho: 140 kW (190 hv)
Vääntömomentti: 280 Nm (5.100 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia. (on muuten nopeampi kuin videollasi 0-100km/h kiihtyvyys maailman optimoiduimmalla 945:lla).

8360 325-8: B230 FT 87-89
Teho: 136 kW (180 hv)
Vääntömomentti: 253 Nm (2.900-4.800 r/m)
Kiihtyvyys: 0-100-8,3 sekunttia.

Fiksumpi olisi huomannut mokia/omituisuuksia tuosta lainaamastasi, eikä vain kopioinut niitä "jostakin"....

Tuolla kierrosluvulla tuo (280 Nm (5.100 r/m) vääntö tuottaa hitusen enemmän tehoa kuin 140kW tai vääntökäppyrän täytyy romahtaa malliin 100Nm/10rpm.

Ja mitä tuohon viittaamaasi kiihdytykseen tulee, niin luistavalla AW-laatikolla on aikas vaikea päihittää matalan kasin aikoja kovaan laatikkoon verrattuna. Ja lisäksi nuo viitaamasi ajat eivät päde AW:n kanssa.

(provovinoilua)
Lisäksi meikäläisen merikontti ei ole maailman optimoiduin, mutta se on silti jotakin sellaista mitä sinä et pysty tekemään, sillä et vain osaa!  :pomo:

Sillä jo pelkästään tekemälläni bulkkipolttoaine-lastullani hakattiin kaikki volvolta vakiona lähteneet aikakautensa bulkki-vehkeet, tosin ahtoja on aavistuksen enemmän. Mutta tuollaiseen tehokäppyrään mikään vakio laite ei pysty pelkällä polttoaine muokkauksella!

Kuten sanottu, laita merikonttisi LH:n kanssa Wiinalla Wetämään A-nokalla ja tekaise pelkällä polttoainepuolella esittämäni penkitystulos tai parempi. Enkä puhu maksimitehosta, vaan pinta-alaintegraalista!

Paha riski tuossa LH:n haaste-säätämisessä on, että saatan tehdä paremman!  ;) ;D
(/provovinoilua)

Sinä vain piekset suutasit (et muuhun selvästi kykene), mutta keskustelu nousee asialliselle tasolle vasta sitten kun osaat käyttäytyä kuin aikuiset, sillä noilla virheellisillä premisseillä kinaamisella et saa mitään aikaiseksi.

Ja puhumattakaan siitä, että tehtaiden lupaukset kiihtyvyydesta ovat pääsääntönä "hitusen optimistisia" tavallisissa autoissa.
Super-autot erikseen, sillä niillä ei ole varaa jäädä kiinni "optimistisista" lukemista.

Tehtaalta käytetyt arvot ovat konservatiivisia, sekä maksimiaukioloja ei todellakaan saavuteta. Turbo+ nostaa ahtopainetta isommille kierroksille (poislukien nakutus, jolloin laskee ahtopainetta automaattisesti).
Eikä ole oikeastaan viripaketti kuten r-sport setit ovat (ovat luku erikseen), vaan lisävaruste.

Tuotas....   Väitätkö, että "viri"-pakettien arvot ovat konservatiivisia?
Juu, eivät ole, ainakaan turbo+ kohdalla. Joka on "viri"-paketti, sillä onkos ysiin saanut tilata R-sport setin?
Ai ei ole? Mikäs tämä turbo+ "lisävaruste" sitten on?

Tehtaan arvot eivät ole niin konservatiivisia kuin kuvittelet. Tästä minulla on LH:n kohdalla "hitusen" tietoa, eikä vain olettamuksia.

Miksi kukaan ei ole saavuttanut B230FT koneella vakio setillä 250hv rajaa vaikka ahtoja on ollut yli baarin?
Kaikki ovat jääneet sinne 210-220hv kantturaan, kysymys kuuluukin miksi?

Ja tottakai suuttimisissa on toleranssinsa, mutta juuri senkin takia tehdas on lyönyt vielä varmuuskertoimensa peliin, että varmana suuttimet riittävät, luulisi sinun tietävän.
Sekä mitä väliä salliiko sen jatkuvan kaasupohjassa ajamisen? Ei sitä ecuakaan kiinnosta kuinka kauan ajat talla pohjassa.

No, vakiovehkeissä sen auton pitää pysyä läjässä auto-bahnilla tankillinen. Sen verran sitä toleranssia niissä on, eikä yhtään enempää.

Jos turbo+ "lisävaruste" olisi tälläinen "toleranssien" sisällä oleva härveli, niin siinä ei olisi mitään tarvetta rajoitella ahtojen aikaa taikka niiden nousupistettä.

Miksi heität esimerkeiksi sitten tuommoisia arvoja ihmisille lähestulkoon faktana jos itselläsikään ei ole hajua mitä BFSC:tä kannattaisi vinokoneessa käyttää. Sekä 95% aukioloajoihin ei todellakaan tehtaan vermeillä mennä, sehän olisi järjetöntä!

Heitän nuo arvot faktana siksi, että ne toteutuvat varmasti. Suuttimet saavat aina olla mielummin liian isot, kuin liian pienet.
210cc/min toteuttaa tuon 100hv aina, sillä unohdat typeryyttäsi tuon BSFC arvon, joka voi vaihdella setistä riippuen yllättävänkin paljon. Mielummin virsta väärään, kuin vaaksan varaan, sanoo vanha sanontakin! Ja suuttimien kanssa nimenomaisesti näin! Tai voihan sen tehdä siten, että yrittää ajaa suuttimia 100% pulssisuhteella ja ihmetellä, miksi kone kilisee!

No, älä edelleenkään väittele tuosta tehdas LH:n suuttimien aukioloa-ajoista, ennenkuin käyt mittailemaan niitä!
Muistatkos mitä kerroin jo jokusen vuoden sitten noista aukioloajoista ja 016 IMMusta mitattuna datanatm.

Ei voi muuta ku nauraa tämän insinöörin laskelmille ja kokeiluille. Näiden mukaan jos mentäis niin oma vinokone ois sylkeny romut pihalle aikaa sitte.  :2funny:

No, minusta et ainakaan puhu, sillä olen vain peruskoulun käynyt, eli en ole insinööri tms.!  ;D ;)

Mutta kommenttisi loppuosa on jotain....   :facepalm:
No, tämä viestisi kertoo minulle ihan tarpeeksi aiheen ymmärryksestäsi. Pimeässä hortoilua!  :-[

Valitan ikävää kommentointiani, mutta miettisit, ennen kommenttiasi.....

Itehän vetelen 2.2 bar ahdoilla menemään. Ahtimena hx35 230 vinokoneessa.  Vaihteisto Aw70l:llä vahvistettuna, jos foorumia uskomista niin kaiken ois pitäny räjähtää aikaa sitte. No kaikki selviää itse kokeilemalla ja ei se ehkä niin heikkoa ookkaan... Laskemalla se ei ainakaan parane, miten ois jos koittas  :2funny:

E: WIINALLA AJETAAN

Nyt hävettää puolestasi ja paljon!
:facepalm:

2,2 baaria ahtoja?  :o

Noilla ahdoilla pitäisi irrota vinokoneesta papua siinä määrin, että AW70 on porsinut aikoja sitten (600hv ja vähintään 700Nm) vääntöä!
Joten setissäsi on jotain tehty harvinaisen pitkin wittuja jos tuo ei toteudu!

Meinaatko, että kuuhun mentiin kokeilemalla ja lentokoneet lentävät kokeilemalla? Sillatkin tehdään kokeilemalla? Jos sortuu, niin vahvistetaan?   :o
Meinaatko, että lentoliikenne toimii kokeilemalla?

Ei jumalavita! Ei ihme että moottoreita särkyy ja tehoa ei tule järjettömillä ahdoilla?!  :o :o :o  :
Kun ymmärrystä on tuon verran, en enää ihmettele asioita, tai kommenttejasi! :facepalm:

Lopeta se polttoaineen nauttiminen itse ja jätä se sinne tankkiin!  :-[

Minua ei naurata! Minua itkettää ja paljon! Koen myötähäpeää puolestasi ja paljon!   :'(





Tämä BSFC ei ilmeisesti ole mennyt itku-vinkujien ymmärrykseen?

http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_specific_fuel_consumption

[asiaan]
Minä onnistuin saamaan  271cm3/ min(B200et)suuttimilla ja paineensäätimellä  b230ft.n menemään niin rikkaalle että täysillä kiihdyttäessä seosmittari näytti 9,x AFR lukemia sekä musta sauhu kiersi takana. ei loppunut bensa kesken sitten millään  :idiot2:
eikä suuttimet ei ollut 100% auki

Kuinka suuret ahdot?
Polttoaineen paine maksimiahdoilla? Kertova paineen säädin?
Mistä tiedät, etteivät suuttimet olleet +95% aukioloajalla? Miten mittasit?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #233 : 31.07.2014, 03:38:10 »
Minuakin mietityttää asia, että nämä vermeet ovat toimineet sen 20v, mutta yhtäkkiä näiden kaikkien ois pitänyt olla jo moottorivaurioisina paalissa sen 19 vuotta. Mm alkuperäinen IMM ei mukamas toimi alkuperäisissa moottoreissa jne.

Huoh! 

Typeryyden edessä jumalatkin ovat voimattomia! :facepalm:

Orkkis 016 IMMu toimuu oikein hyvin siinä setissä, mihin se on laitettu, eikä sen ulkopuolella!

Ihan oikeasti, käytkö nykimässä tankistani polttoainettani ja juot sen, vai missä mättää perusasioidenkin kohdalla?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #234 : 31.07.2014, 03:58:16 »
Lainaus
No, minusta et ainakaan puhu, sillä olen vain peruskoulun käynyt, eli en ole insinööri tms.!  ;D ;)

Mutta kommenttisi loppuosa on jotain....   :facepalm:
No, tämä viestisi kertoo minulle ihan tarpeeksi aiheen ymmärryksestäsi. Pimeässä hortoilua!  :-[

Valitan ikävää kommentointiani, mutta miettisit, ennen kommenttiasi.....

Nyt hävettää puolestasi ja paljon!
:facepalm:

2,2 baaria ahtoja?  :o

Noilla ahdoilla pitäisi irrota vinokoneesta papua siinä määrin, että AW70 on porsinut aikoja sitten (600hv ja vähintään 700Nm) vääntöä!
Joten setissäsi on jotain tehty harvinaisen pitkin wittuja jos tuo ei toteudu!

Meinaatko, että kuuhun mentiin kokeilemalla ja lentokoneet lentävät kokeilemalla? Sillatkin tehdään kokeilemalla? Jos sortuu, niin vahvistetaan?   :o
Meinaatko, että lentoliikenne toimii kokeilemalla?

Ei jumalavita! Ei ihme että moottoreita särkyy ja tehoa ei tule järjettömillä ahdoilla?!  :o :o :o  :
Kun ymmärrystä on tuon verran, en enää ihmettele asioita, tai kommenttejasi! :facepalm:

Lopeta se polttoaineen nauttiminen itse ja jätä se sinne tankkiin!  :-[

Minua ei naurata! Minua itkettää ja paljon! Koen myötähäpeää puolestasi ja paljon!   :'(

Yhtään moottoria ei ole näillä kokeiluilla särkynyt. Sen voin myös luvata että suuremmat tehot mitataan minun moottorista kuin sinun. Etkös itse myös kertonut että volvosi ahtopaineet ovat säädettävissä 0.4-2bar, VAKIO MITSULLA???? Vaihteiston tehonkestostakaan sinulla ei taida olla omakohtaista kokemusta, vaan olet netistä lukenut.  :2funny:

Anna toisten virittää moottoria mekaanisesti, keskity itse läppärin näppäilyyn, onhan se nähty kummalla saa paremmat lukemat... Kertoi jotain myös se vaihteistonvaihtoepisodi  ;D


Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #235 : 31.07.2014, 03:58:45 »


Prkl pete ehti väliin  >:(
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #236 : 31.07.2014, 05:36:04 »
:facepalm:

"älykkään" wittuilun sarjassa en suosittele enää jatkamaan....
Yhtään moottoria ei ole näillä kokeiluilla särkynyt. Sen voin myös luvata että suuremmat tehot mitataan minun moottorista kuin sinun. Etkös itse myös kertonut että volvosi ahtopaineet ovat säädettävissä 0.4-2bar, VAKIO MITSULLA???? Vaihteiston tehonkestostakaan sinulla ei taida olla omakohtaista kokemusta, vaan olet netistä lukenut.  :2funny:

Mun mutsi on vahvempi kuin sun mutsisi!  :buck2:

Niin, en minäkään ole moottoreita särkenyt sitten kaasariturbo-eskon (+300hv), joka porsi hienosti joskun parisen kymmentä vuotta sitten typeryyttäni. Se, riitti minulle!  :-[

Varmasti suuremmat tehot mitataan moottoristasi, mutta mitenkäs on siinä vaiheessa kun saat vaihtaa vakio B230FT/FK:n IMMun, coolerin, Hukkiksen ja muokata moottorin ohjausta?
Mitenkäs se settisi toimii sekä Wiinalla, että bensalla vaihtamalla polttoainetta samassa setissä?  :juhau:
Ja vieläpä lennosta? Tankille pysäytys ja sammutus sallitaan....

Pliis! Ei aleta tähän, sillä tässä kisassa asettamillani ehdoilla olet ehdoton altavastaaja!  :pomo:

Tehokisaan en ala, sillä se ei minua kiinnosta! Ja aina jollakulla muulla on tehokkaampi aikanaan! Käyttiksessä sillä 1000hv teholla ei vain tee mitään! Lelut erikseen!
Ja jos tehokisaan lähdetään, niin lupaan, että teen saman vähemmällä rahalla (uutena ostettuna) ja saan silti enemmän, koska osaan säätää vehkeitä paremmin!

Minä en tee kylän nopeinta 8-tappista, vaan taloudellista ja jouhevaa flexi-fuel käyttistä, jossa voi olla hitusen enemmän papua kuin vakiossa B230FT bensassa.


Ilmeisesti sinulla on luetun ymmärrys hukassa ja pahasti, kun viittaat tuohon hukkaporttini säätöalueeseen?!  :o
Se on alue, jonka hukkiksellani voi säätää, oli ahdin sitten mikä tahansa!

No, AW71L porsahti iloisesti kokeilussani, jonka juuri maanantai yönä vaihdon toiseen AW71L:n, joten kaipa minulla on ihan inan verran kokemusta AW:n porsimisesta.
Ja lisäksi osaan lukea datalehtiä. Jos vaihteisto on suunniteltu alle 300Nm väännöille (AW70), niin takuu varmasti se porsii siinä 700Nm kohdilla, joka pitäisi irrota vinokoneesta kevyesti 2,2 baarin ahdoilla.

Ollakseni rehellinen, netistä löytyy minulle omassa prokkiksessani apua enää joidenkin data-lehtien muodossa (kuten AW:n huoltomanuaali). Jos sitäkään!  :-\

Neuvoja foorumeilta säätämisen löytyy tasan -0,0% verran!   :'(
Älykästä keskustelua aiheesta saman verran! :facepalm:



Anna toisten virittää moottoria mekaanisesti, keskity itse läppärin näppäilyyn, onhan se nähty kummalla saa paremmat lukemat... Kertoi jotain myös se vaihteistonvaihtoepisodi  ;D
Ei se kannen kairaaminen yms. mekaaninen työ ole minulle vierasta lainkaan! Aikojen saatossa olen oppinut optimoimaan työmäärän/tuloksen välisen suhteen. Vähällä mahdollisimman paljon on tahtotilani!

Jokainen saa virittää ihan justiinsa niin kuin haluaa, mutta olen antanut sen vähän tiedon, jonka omaan jokaisen käyttöön, ettei kukaan tekisi mitään äärimmäisen typerää/tyhmää!
Gigantin mainos-lausetta mukaillen; "Se nyt on tyhmää maksaa liikaa!" Turhasta!

No, minä opettelin LH:n säätämisen läppärillä vuodessa ihan nollasta! Temppu, joka jää sinulta tekemättä kommenttiesi perusteellla!  ::)
Sori! Pakko pimpitellä pikkaisen tässä kohden!  :D

Jos lukemista (teho/vääntö) puhutaan, niin oman settini lukemista et tiedä mitään, sillä niitä ei ole julkaistu missään! :pomo:

Taas se luetun ymmärrys tai ymmärtäminen yleensä kusahtaa alle, sillä julkaisemani penkki-lappu on kaverini autosta, jossa on tehty vain ne muutokset jotka mainitaan.
Älykkäämpi tyyppi olisi huomioinut tämän ja tuloksessa olevat erot muihin vakiosetteihin verrattuna.
Jorma-pystyssa kylän "nopeimmalla" 8-tappisella ajavat eivät tätä tajua, sillä pälli ei toimi stondiksen yhteydessä! Valitettavasti! :facepalm:

Sinunkin kannattaisi miettiä, miksi laatikkoni lipsahti sytyn säädössä!  ::)
Jos et ymmärrä, kokeile 1,5 baarin ahtoja 3200rpm ja +3X asteen ennakkoja, äläkä syytä minua, että jotain porsii tuossa testissä setissäsi!  ::)

Jos sinulla on LH/EZK ja 2,2baaria ahtoja ja jotkut bulkkilastut, niin jotain on pahasti pielessä, sillä millään viemäriputki-IMMulla settisi ei voi toimia edes tässä aurinkokunnassa "oikein".
2,2 baarin ahdoilla suosittelen lämpimästi jotan muuta kuin LH:ta tai Megaa, jos moottorin haluaa saada toimimaan edes semisti oikein.
Lisäksi tuollaiset ahdot alkavat olla teholuokassa +800hv, joten jos sellaista ei ole saavutettu, jotain on tehty perusteellisen väärin!  :'(

Tietysti, jos ehdoin tahoin haluat kiivetä perse-edellä puuhun, olet vapaa tekemään niin!  :facepalm:
Minusta katajan tunkeminen rektumiin ei ole terveellistä!  :'(

Lainaus
Mää ostan ison holsetin ja bliidin ja mulla on taatusti tehoa enemmän kun sulla!

Oikeastaan tämä keskustelu alkaa itkettämään aikuista miestä, sillä tässä aletaan hillumaan humalaisen teinin tavoin, "mä, mä, mä oon taatusti sua vahvempi" jne. :facepalm: :facepalm:




Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 551
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #237 : 31.07.2014, 06:00:36 »
Missä kohtaa olen väittänyt että nuo tehot olisi penkitetty sinun autosta? Turha puhua luetun ymmärtämisestä mitään jos oma järjenjuoksu on tuolla tasolla. En ole puhunut myöskään oman auton tehoista muuta kun että luultavasti siellä enemmän on ku sulla pikkumitsulla. En ole myöskään ajanut monta kuutiota viinaa tuon säätämiseen, mutta silti toimii hienosti päivittäisessä käytössä. Itse olen myös yhden Aw71:n särkenyt, ja toi Aw70 näyttää kyllä kestävän samalla tavalla.

Pitäis myös sinun tajuta se ettei vakio -530 kannella ja ylistämälläsi T-nokalla kuuhun mennä, mutta kyllä se ahtopaine kummasti vaan kellon mukaan vaikuttaa.

En ollut myöskään rakentamassa kylän nopeinta kasitappia, vaan auton jolla pääsee jouhevasti rekastakin edelle. Siihen tuo nykyinen toimii hienosti.

Näyttää tuo jorma keulivan jollain muullakin.

En jaksa oottaa kahta tuntia seuraavaa vastaustasi. Meen nukkumaan. Hyvää yötä :smitten:

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #238 : 31.07.2014, 06:47:42 »
Ettei nyt vaan yksi mies yritä tehdä itsestään vähän suurempaa gurua kuin onkaan? Näitä laitteita on kuitenkin moni viritellyt sen 20 vuotta ja mistään sytkälastuistakaan ei oo ollut mitään hajua vuonna miekka ja kivi. Silti ne on vaan niillä "paskoilla bulkkilastuilla" ja kilo ahtoa-reseptillä toimineet, vetäneet vakiota paremmin ja pysyneet nipussa.
Nyt sitten tulee yksi mestari laukomaan totuuksia että ei se pojat näin mene. Edelleen haluaisin tuohon suuttimien riittävyyteen vastauksen. B204FT-moottorista ilmoitetaan se 190hv ja ahtoa on kolmosgarretilla noin 0,8bar. Meinaatko että tehdas ei ole laskenut tuohon minkäänlaista varmuuskerrointa kun missään kohtaa ei edes SUOSITELLA 98-oktaanista bensaa? Sellaisia on kuitenkin myyty kuluttajille ympäri maailmaa joilla ei välttämättä ole edes mitään hajua mitä se mystinen "turbo"-mittari tarkoittaa siellä jenkakellon alla.

Jos sunkin puheista jättäis itsensä kehumisen ja lastuvelhojen dissaamisen pois niin ei siitä paljon jää... Lue nyt edes kerran itekin noita viestejä läpi ja mieti mitä puutaheinää lauot aivan absoluuttisena totuutena.

V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #239 : 31.07.2014, 07:10:43 »
Tilanne näyttäisi täällä olevan...kuin opettaisi torakalle koripalloa
Toimiihan ne kaasarikoneetkin, ei vain kovinkaan optimaalisesti
mikan koettaa selittää asiaa perusteellisesti johon bulkkilastuttajat kommentoivat mitään ymmärtämättä
Ahdin-nokka-suutin riittävyys keskusteluun en ota kantaa, epäoleellista

Suosittelisin jokaista virittäjää hankkimaan ajoneuvoonsa jonkilaisen tiedonkeruun
Käppyröitä tulkitsemalla löytyy mielenkiintoisia ilmiöitä, ominaisuuksia ja vikoja
Kun nämä sisäistää niin voi siirtyä säätötoimenpiteisiin

Eniten minua ihmetyttää tässä turbo-vino-LH virityksessä imm rojujen siirto viemäriputkeen ja suuremmat suuttimet
Miten ne voikaan toimia? Ollaan kyllä kaukana optimista. Tähän vielä joku bulkkilastu niin...

Mut jatkakaa, hyvää viihdettä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

 

Autoracing  KL-varaosat