Ateho  Elekma

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 731674 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #960 : 24.06.2014, 17:07:26 »
Siinä oma versio, tyyli on vapaa.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #961 : 24.06.2014, 20:37:06 »
Semmoinen pieni vaijerilukko (pakoputkiklemmarin mallinen) voisi olla aika pätevä kiinnike jousen toiselle päälle tuohon hukkiksen varteen.

Voresss:n kysymykseen:
Ite oon käyttänyt bensaletkua noiden turboruuvien kanssa.
Kestää takuulla oleilun konehuoneessa.
Halkaisija sen mukaan että saa tiiviit liitokset nippoihin.

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #962 : 24.06.2014, 21:28:05 »
Hyvää on, sinne vaan.
sinänsä, eihän sitä painetta varmaan hirveesti tuu säädeltyä kun kerran saat sen kohdalleen, jos sinne väliin vaan lykkäät?!
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #963 : 24.06.2014, 21:35:37 »
No ei siinä kompuran vieressä enään niin kuuma ole kun jossain pakosarjan kyljessä, itelläkin oli jotain kangaspunoskumiletkua ja aina on kestäny
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #964 : 24.06.2014, 21:45:49 »
kangaspunosteinen polttoaineletku kestää kyllä ne normaalit konehuoneen lämmöt.
Meikäläisellä on mennyn venakoppaan nojaten pässin letku n. kuusi vuotta ja hyvin on kestänyt kaikki ahdot mitä olen käyttänyt.

Mitään kirkasta PVC-letkua konehuoneeseen ei pidä laittaa!  :hello:

Nimimerkillä:
Ameriikan bleedin tahattomasti tehnyt ja kone huoneen polttanut! :faceplam:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tanskude

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #965 : 24.06.2014, 21:56:54 »
TÄTÄ laitat letkujen ympärille jos lämmönkesto epäilyttää.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #966 : 27.06.2014, 13:35:26 »
Saisko kuvaa, siitä miten toteutettu  :hello:
Pitihän sitä itsekin tehdä yksi versio tuosta hukkiksen lisäjousesta:
http://1drv.ms/1mkKbLC

Itseä häiritsi ajatus että tuo lisäjousi vetäisi "vinoon", joten tein hitsauslangasta pikku lenkin jolla jousen sai niin lähelle vartta kuin mahdollista.

Lopputulos:
Vanha FK:n kello saa aikaan 0,8 bar ahdot nopeasti ja tasaisesti.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2014, 15:10:51 kirjoittanut jaippi »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: B230FT ahtopaineiden nostaminen
« Vastaus #967 : 27.06.2014, 16:50:49 »
Itseä häiritsi ajatus että tuo lisäjousi vetäisi "vinoon", joten tein hitsauslangasta pikku lenkin jolla jousen sai niin lähelle vartta kuin mahdollista.

Vakiokelloissa tuo vinoon vetäminen on ihan suotavaa, varsinkin kun se sokka on hävinnyt aikoja sitten ja esikiristystä ei vakiokellossa ole nimeksikään.

Estää tehokkaasti sen tangon lipeämisen siitä hukkiksen tangosta.   :hello:

Muutoin ei vaikuta toimintaan. Nimimerkillä nelisen vuotta tuollaisella patentilla ajaneena!  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #968 : 03.07.2014, 15:49:49 »
Eli tuo pakokaasun kierrätin homma egr? Niin kuullut huhua että sen tukkimalla voisi olla jotain vaikutusta auton tehoihin ja olisi kiva tietää eli onko siinä mitään todenperää? :D

No, EGR toimii turbo ysissä vain vajaa kuormilla, joten ainoastaan sen alipainealueen tehoihin sillä voi vaikuttaa.  :hello:

Minulla EGR on ollut toiminnassa ja toimimattomana sen mukaan, millaisen syttylastun olen laittanut paikoilleen ja sekuntikello ei eroa ole EGR:n osalta huomannut missään määrin.   MOT!    :pomo:

Näitä Esson-baarin juttuja on kuultu ja tullaan kuulemaankin....   :buck2:

Muitten härvelien EGR:stä en sano mitään.  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2284
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #969 : 03.07.2014, 16:49:11 »
Joka tapauksessa väittäisin että ei se egr ainakaan vinomoottorin toimintaa paranna millään alueella. Jossain dieselissä vielä ymmärtää kun sillä jotain vaikutusta on moottorin lämpenemiseen..
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4445
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #970 : 03.07.2014, 16:53:40 »
Joka tapauksessa väittäisin että ei se egr ainakaan vinomoottorin toimintaa paranna millään alueella. Jossain dieselissä vielä ymmärtää kun sillä jotain vaikutusta on moottorin lämpenemiseen..

Eipä se ole haittaakaan tehnyt, joten olen antanut sen olla. Laiska kun olen....   :pomo:

Moottoria se ei ollut liannut merkittävästi 360tkm aikana, jonka se oli saanut toimia avaamatta.  Imusarjassa oli hitusen sontaa mutta jos ajattelee ajettua matkaa, niin asiaa ei kannata edes mainita.

Ottakoot pois sen joka niin tahtoo, mutta lisää tehoa sillä ei aikaiseksi saa, jos EGR on ehjä.
Tosin kannattaa samalla laittaa syttylastu, jossa ei ole EGR toimintoa, niin pääsee vähemmällä säätämisellä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #971 : 03.07.2014, 23:15:37 »
b230ft, 668cc dekat, -044 kopio, hx35, 3"putki, säädettävä b-paineensäädin, bensalastu ja isompi imm.

Mikäs mulla vois olla ongelmana ku tuntuu rapisevan kun ahtopaineet nousee. N.1bar paikkeilla rapisee. Täyskaasuvedossa on laajakaistan mukaan rikkaalla. Viimeks ku oli ajossa, toimi kohtuullisen hyvin, sillon oli bypassin poisto ulos. Nyt ei oo muuta tehty ku poisto laitettu imupuolelle ja Aw71 vaihdettu Aw70L:n. Ahtopaineetki laskenu 1.7->1.4bar. Mikä tässä nyt eniten kusee, vakio syttylastu, liian iso imm, (tarkkaa kokoa en muista, mutta yli 3")? Ic on vielä vakio, tallissa tosin odottaa jo isompi. Jotain muuta?
« Viimeksi muokattu: 03.07.2014, 23:47:10 kirjoittanut pete881 »

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #972 : 03.07.2014, 23:48:49 »
Vakio sytkällä rapisee jo vakio ahtimella 1.0 bar, ezk/lh osaa vaan korjata sen. Kannattaa varmaan se sytkälastu hankkia, ainakin Tonilta saatavana olevassa on vähemmän ennakkoa kuin vakiossa ehkäisemään rapina
« Viimeksi muokattu: 05.07.2014, 00:51:39 kirjoittanut Chall »

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #973 : 05.07.2014, 00:25:54 »
Faijan kaveri soitti ja kyseli: " missä on vika, kun auto sammuu ku paska seinään lämpimänä? " Hyvin kuulemma toimii ja vetää kylmänä.

B230 -97 M90

V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #974 : 05.07.2014, 01:09:46 »
Faijan kaveri soitti ja kyseli: " missä on vika, kun auto sammuu ku paska seinään lämpimänä? " Hyvin kuulemma toimii ja vetää kylmänä.

B230 -97 M90

Liittyen tähän topicciin...?

Mutta alottaisin puolasta.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Ateho  Elekma