KL-varaosat  Race.fi

Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...

  • 886 Vastauksia
  • 441664 Lukukerrat

Aitokasvi ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #255 : 16.09.2014, 08:05:08 »
Jep niinhän siinä kävi että öljyruiskullinen FT alakerta löytyi ja jopa niin hyvä etten tee sille nyt tässä vaiheessa mitään.

Puristussuhdetta rupesin miettimään kun kanneksi tulee nyt se 531 jolla B230FT puristussuhde muuttuu ilmeisesti 8,7->8,5.

Kansi on ihan std koossa ja mietiskelin tuossa että paljonko tuosta voisi plaanata pois että saisi hieman kohotettua tuota puristussuhdetta?
Miten paljon tuollainen joku 1-2mm plaanaus vaikuttaa palotilan kokoon ja täten puristukseen?

Yritin laskeskella mutta en löytänyt tarvittavia tietoja suoraan.
531 palotilan koko 54cc?
Paljonko B230FT mäntä nousee dekin yli?
Paljonko FT männän montun tilavuus?
Paljonko normaalin massatiivisteen paksuus puristettuna?

Poissa mise

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #256 : 16.09.2014, 09:33:34 »
Jos laskisit sen toisinpäin. Kun yhden pytyn iskutilavuus on 579 cc ja puristussuhde on 8,5 niin palotilan koko on 77,2 cc.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #257 : 16.09.2014, 12:48:54 »
Jos laskisit sen toisinpäin. Kun yhden pytyn iskutilavuus on 579 cc ja puristussuhde on 8,5 niin palotilan koko on 77,2 cc.
Ai hitto! Tämä auttoi paljon. Kiitoksia mise!

855_T5R

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #258 : 23.09.2014, 20:40:54 »
Itellä on omassa B230FTssä seuraavat palikat

530 kansi jostaa kanavat siistitty/cranen tuplajouset
668cc dekat/255walbro/012 imm
H nokka
Mallikohtanen cooleri
Pro turbolta hukkaportti modin saanu Holset HY35W vakio pakosarjassa
3" putkisto
Tonin molemmat lastut.
Wisecon männät ja H profiilin kanget

Tällähetkellä moottori tukehtuu bensaan. 3bar bosch säädin käytössä. Letku irti säätimeltä toimii vähä paremmin.

Tnä JTM Motorsiin soitin ja alustavasti suunniteltiin jos kajaanista sais penkin vuokrattua niin tulis jätkä säätämään ton lh:n paremmalle tolalle. Nyt ei olla vielä samalla tontillakaan nuilla lastuilla.

Saas nähä paljo saadaan moottoritehoa irti

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #259 : 23.09.2014, 22:02:21 »
Tnä JTM Motorsiin soitin ja alustavasti suunniteltiin jos kajaanista sais penkin vuokrattua niin tulis jätkä säätämään ton lh:n paremmalle tolalle. Nyt ei olla vielä samalla tontillakaan nuilla lastuilla.

Olihan lastut tilattu noille suuttimille ja IMMulle kun ne hankit?

Jos oli, niin lastut ovat ihan eri planeetalla, jos kone tukehtuu bensaan. Eli lastut ovat täysin päin istuinta siinä tapauksessa.  :facepalm:

En tiedä kuinka moni oikeasti tässä maassa osaa LH:ta säätää, sillä custom-lastuja on vähän kehnosti saatavilla, kun omanikin jouduin itse tekemään.  ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

855_T5R

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #260 : 23.09.2014, 22:34:36 »
Olihan lastut tilattu noille suuttimille ja IMMulle kun ne hankit?

Jos oli, niin lastut ovat ihan eri planeetalla, jos kone tukehtuu bensaan. Eli lastut ovat täysin päin istuinta siinä tapauksessa.  :facepalm:

En tiedä kuinka moni oikeasti tässä maassa osaa LH:ta säätää, sillä custom-lastuja on vähän kehnosti saatavilla, kun omanikin jouduin itse tekemään.  ::)
Lastut on nuille romuille. Heti ku ahdoille pääsee nii mustaa tulee putken täydeltä ja alkaa semmonen rätke. Holsetissa aukeaa hukkaportti vasta 1.5bar. Mutta sisäänajela tässä nyt tehnyt ku koko moottorilla ajettu n.800km

Joo en mäkään tiedä ko ton firman, ja heilläkään ei penkkiä ole enää. Kuulin että kannukseen tulee lh:ta säätämään mut onnistuu kajaaniin asti tulla. Ja tuo firma saa mulkattua tota nykyistä lastua jos haluaa kokeilla sitä. Sanovat että "muutaman kympin juttu".

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #261 : 24.09.2014, 01:21:33 »
Lastut on nuille romuille. Heti ku ahdoille pääsee nii mustaa tulee putken täydeltä ja alkaa semmonen rätke.

Tietyille palikoille tehdyllä lastulla tuollainen käytös niillä kyseisillä palikoilla? Joo ei, ei kävele. Omassa autossa on aika kirjaimellinen custom-lastu tällä hetkellä ja se nyt on vähän oma lukunsa mutta jotain on tehty melko pahasti pieleen jos tilanne on tuo. Eihän siinä voi olla syötön määrä edes sinne päin, puhumattakaan että normisopeutumien rajoissa.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #262 : 24.09.2014, 06:44:34 »
Tai sitten autossa on ihan joku mekaaninen vika jonka takia ei toimi.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

855_T5R

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #263 : 24.09.2014, 08:37:36 »
Perusasiat pitäs olla ok. Uudet suuttimet, uus pumppu, etuvastuspakka ohitettu yms. Mutta kyllä mä uskon että vika löytyy tai siis no senki tiedän että pensanpainetta kuristamalla saa paremmin toimimaan.

Alkujaanki oli suunnitelmissa viedä se niille säätöön nii sais kerralla asiat kuntoon.

Tai sitte pata on nii uus että ei ole saanu puristettua kaikkia lasten tauteja pois.
« Viimeksi muokattu: 24.09.2014, 09:04:02 kirjoittanut 855_T5R »

Poissa jukka____

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #264 : 24.09.2014, 09:13:48 »
Itselläni oli samalaista ongelmaa vastaavanlaisella kokoon panolla ongelma hävisi säädettävällä bensapaineesäätimellä ja pienemmillä bensa paineilla.
käyttis: bmw525, volvo 240 projekti: choppattu rotta242
ex: volvo 240,volvo940ft,volvo740ft,toyota hilux,pösö306

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #265 : 24.09.2014, 14:55:23 »
Lastut on nuille romuille. Heti ku ahdoille pääsee nii mustaa tulee putken täydeltä ja alkaa semmonen rätke. Holsetissa aukeaa hukkaportti vasta 1.5bar. Mutta sisäänajela tässä nyt tehnyt ku koko moottorilla ajettu n.800km

Vahvasti lottoan "muutaman" lastun veivaamisen kokemuksella, että vika löytyy lastusta.
Toki voihan polttoaineenpaineen säädinkin vittuilla, mutta tuskimpa. Mitäs laajakaista näyttää koko kierroslukualueen vedossa?

Itselläni oli samalaista ongelmaa vastaavanlaisella kokoon panolla ongelma hävisi säädettävällä bensapaineesäätimellä ja pienemmillä bensa paineilla.

Bensan painetta ei ole mitään tarvetta säädellä jos lastu on tehty oikein!  :juhau:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

855_T5R

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #266 : 24.09.2014, 16:15:04 »
Siinä oon mikanin kanssa samaa mieltä että lastu on oikein nii ei pitäs pensanpaineen kanssa tarvita leikkiä. Maantiellä alipaineella vetelee afr jotaki 14.2-14.8

Ahdoilla tökkäs 13.5 ku vems kyykkäsi. Uutta mittaria odotellessa mutta savusta päätellen jossaki 10 hujakoilla pyörii.

Mut kuhan saan laajakaistam kuntoon tiedetään lisää

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #267 : 26.09.2014, 22:11:55 »
Ahdoilla tökkäs 13.5 ku vems kyykkäsi. Uutta mittaria odotellessa mutta savusta päätellen jossaki 10 hujakoilla pyörii.
Mut kuhan saan laajakaistam kuntoon tiedetään lisää

Nakutus aiheuttaa myös törkeän rikastuksen, jos suuttimet ovat riittävän isot.
Tosin tämä naku-rikastus on helppo selvittää vaikka yleismittarilla.

Heti kun Harmaa-punainen johto, mikä menee LH:n pinnaan 28 tipahtaa sieltä ~7V nurkilta nolliin, kilisee kone kaikilla pytyillä ja syttymyöhäkkökin on käytössä kaikissa pytyissä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

855_T5R

  • Vieras
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #268 : 21.10.2014, 19:39:00 »
Nakutus aiheuttaa myös törkeän rikastuksen, jos suuttimet ovat riittävän isot.
Tosin tämä naku-rikastus on helppo selvittää vaikka yleismittarilla.

Heti kun Harmaa-punainen johto, mikä menee LH:n pinnaan 28 tipahtaa sieltä ~7V nurkilta nolliin, kilisee kone kaikilla pytyillä ja syttymyöhäkkökin on käytössä kaikissa pytyissä.
2.vaihteella kaasupohjaan  11-12 välissä (hankala seurata ku sutii). . 3vaihteesta ylöspäin +4000rpm ja 1bar painetta seos 10 ja laihenee vähän ku ahtopaine nousee 1.5bar. Liekkö tuo just tuo nakurikastus syypää tohon 10seokseen. Tnå yritin kans vähä seurailla seoksia vaan 3.vaihteella se tahto vaan tyhjää lyödä.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Turbo vinokone 300hv+ kokoonpanon mietiskelyä...
« Vastaus #269 : 21.10.2014, 20:18:27 »
Onhan siellä nyt kaikki liittimet oikeissa paikoissa? Nakuanturin liittimen pystyy sekoittaan egr liittimen kanssa. Itellä oli ihan vastaavaa vikaa mut sillon oli tosiaan immussa vika...
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

 

Futurez  Kulkukoira