RallyBaron  Samppasport

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604993 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1470 : 11.05.2015, 14:17:09 »
nakuanturin kiristysmomentin vaikutus kohinaan?

Poissa mikko078

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 247
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1471 : 11.05.2015, 14:22:05 »
Tuntuihan tuo vanha nakuanturi tiukalla olevan tosin hetken tuo tuolla on ollut. Nyt se 20nm.
Iso kiitos mikalle viime öisestä säätösessiosta. On se hienoa seurata vierestä osaavan kaverin tietokoneen naputtelua
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 14:24:58 kirjoittanut mikko078 »
Honda accord tourer 2.2 i-cdti -06
V90 d3a -17
Bmw 325ia avo
octavia 1.9tdi -06

Poissa Ruusuja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 699
  • Ei muoviämpäri, ei se näin mennytkään
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1472 : 11.05.2015, 17:06:31 »
kun "joku" naputtelis mulle vielä säädöt kohilleen  ;)  alkaa tuo 18l/100km kulutus riittää.
940 -97 B230fk+M90

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1473 : 11.05.2015, 17:11:09 »
Hitunen vielä lisää ja sitten alkaa olla 012 IMMu tapissaan
Tarviikin sitten vissiin suosiolla nakata roskiin nuo omat LH:n osat.


T=turbokiisselin tappaja!  :D
Saathan sinä Mika haaveilla, mutta tosiasiassa Deekulla ollaan jo edellä!

Asiallisiin kulutuksiin on päästy kyllä siellä. Tuo oma katiska vetää sen 14,7l etanolia per 100km ja siinä on ehkä jopa puolet näiden muiden moottorien hevosmääristä.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1474 : 11.05.2015, 17:26:46 »
No niinnoh, oma 945 @ 13C 1bar, 531, VX3 ja AW71L pienin mitattu kulutus 14,4L/100km, yleensä siellä 17L/100km tietämillä. Ja tämä vielä bensalla..

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1475 : 11.05.2015, 17:47:36 »
Nostaako ahdin tosiaan kulutusta noin (automaagi ainakin nostaa)? Toki jos voimaa käytetään, niin meneehän sitä.

Kuitenkin kun taannoin kävin kouvolassa, meni erittäin raskaalla ajotyylillä matkassa tuo oma vapari 8,5l/100km (todistajien läsnäollessa).

Ja vapari mukamas vielä turha keksintö. :D  Tosin, eipä ole sitä voimaakaan millä menisi (kun lusikalla pyytää....)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1476 : 11.05.2015, 17:56:19 »
Nostaako ahdin tosiaan kulutusta noin (automaagi ainakin nostaa)?

Ei se ahdin vaan se tomaatti. Turbomanuaali, kevyesti optimoitu bensalastu, talvirajoitukset, 70/30 kaupunki/maantie ja lopputuloksena 9,48l/100 km. Arvioisin kaupunkikulutukseksi 10,5 ja maantielle 7,5.
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 17:58:20 kirjoittanut Greycap »

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1477 : 11.05.2015, 18:15:43 »
Joo ja vika on varmaan nokassa jos saan arvata? Niin ja jonkun muun kuin jeesuksen tekemissä lastuissa.
Ja kun ei ole  ::) Kantta lukuun ottamatta samalla setupilla mennään kouvolan alueella pyöriessä 11-14l/100km  :pomo: ja jakke kyllä tietää että mun ajotyyli on jotain ihan muutakun taloudellista  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8979
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1478 : 11.05.2015, 19:17:05 »
Kuitenkin kun taannoin kävin kouvolassa, meni erittäin raskaalla ajotyylillä matkassa tuo oma vapari 8,5l/100km (todistajien läsnäollessa).

Tehoton bensakone on taloudellisin kun sillä ajetaan matalahkoilla kierroksilla lusikka pohjassa. Ei jarruta kaasuläppä menoa. Tehottomalla vehkeellä pystyy ison osan ajasta pitämään lapun lattiassa ilman että vauhti juuri muuttuu...

Automaagi ei vaikuta maantiekulutukseen mitään kun ajetaan turbiini lukossa.


Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1479 : 11.05.2015, 19:20:21 »
Tehoton bensakone on taloudellisin kun sillä ajetaan matalahkoilla kierroksilla lusikka pohjassa. Ei jarruta kaasuläppä menoa. Tehottomalla vehkeellä pystyy ison osan ajasta pitämään lapun lattiassa ilman että vauhti juuri muuttuu...

Automaagi ei vaikuta maantiekulutukseen mitään kun ajetaan turbiini lukossa.
Kaitpa niin. Luulisi silti että kymmenkunta ohitusta lusikka pohjassa nostaisi kulutusta reilummin.

Mutta allekirjoitan sanomasi. Takaisin tullessa meni soosia enemmän kun ajotyyli oli rauhallisempi!? :o

Noo samapa se. Munpuolesta tämä offtopic loppui tähän.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1480 : 11.05.2015, 20:20:24 »
Automaagi ei vaikuta maantiekulutukseen mitään kun ajetaan turbiini lukossa.

Öljypumpun pyörittäminen vie vähän energiaa ja nostaa kulutusta :juhau:

Edit: josta päästään takaisin aiheeseen
mikan
-Onkos sulla nyt vaparin vai turbon laatikko?
-Paljonko lukitus nopeus?
-Mikä perävälitys?

-Paljonko matka-ajosta mennään lukkonopeutta?
« Viimeksi muokattu: 11.05.2015, 20:22:41 kirjoittanut Veksi »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1481 : 11.05.2015, 20:30:56 »
Tuo kulutus ei ollut autostani, vaan M90 laatikkoisesta wiinakoneesta.

Öljypumpun pyörittäminen vie vähän energiaa ja nostaa kulutusta :juhau:

Edit: josta päästään takaisin aiheeseen
mikan
-Onkos sulla nyt vaparin vai turbon laatikko?
-Paljonko lukitus nopeus?
-Mikä perävälitys?

-Paljonko matka-ajosta mennään lukkonopeutta?

Turbon laatikko, numero mainittu jossain tässä topicissa viime kesänä laatikon vaihdon yhteydessä.

Lukittumis nopeus (GPS:llä mitattuna) on 99-100km/h. Perävälitys se normaali 3,73.

Matka-ajosta mennään lukkonopeutta aina kun mahdollista, eli satasen rajoituksella.

Tässäpä videon tynkä toisesta ettansnooli koneesta epämääräisillä syttysäätöillä (liian vähän ennakkoa).
https://www.youtube.com/watch?v=yi3j1BwSwQU

Suhteellisen mukavasti se alkaa silti tomaatti vehkeeksi liikkumaan!  :3/4 jättää sen:




Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8979
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1482 : 11.05.2015, 22:27:03 »
Öljypumpun pyörittäminen vie vähän energiaa ja nostaa kulutusta :juhau:

Öljyt ne on manuaalissakin.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1483 : 11.05.2015, 22:39:08 »
Öljyt ne on manuaalissakin.

Veikkaan että M46 ylivaihdeyksikön pumpun pyörittäminen haukkaa vähemmän kakkua kuin AW öljypumpun pyörittäminen
M47 laatikossa ei pumppua taida ollakkaan ja M47 ei ole kenelläkään turbomoottorin jatkeena. Eihän.
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1484 : 13.05.2015, 14:15:39 »
Heitetty 600km testilenkki ja konekkin pelasi hienosti. Ei ropissut kertaakaan eikä muitakaan oireita ollut lukuunottamatta lievää nyppimistä kevyesti kuorman lisääntyessä ahtojen puolelle stoikassa.

Tuo nykimiseen ei syttyennakolla ollut mitään vaikutusta, vaikka sen veivasi mihin tahansa.
Täytyy tehdä samat muutokset tuohon omaan katiskaan kuin toiseenkin wiinämäenmiehen mobiiliin tuli tehtyä, eli lambda treshold karttaan ja kaivella sinne sopivat arvot, sillä nykyiset aiheuttavat jyrkissä ylämäissä sitä nykimistä ahtojen puolella, vaikkei ajotilannetta kiihdytyseksi voi suoranaisesti sanoa.

Keskikulutus oli reipashenkisellä matkanopeudella toistasataa ohitusta suorittaen "mahtavat" 14,7L/100km. Bensalla tuo tekisi 10,7L/100km, jonka olen onnistunut ainoastaan kerran ajamaan omallani ja silloinkin se tehtiin yöllä ilman yhtään varsinaista ohitusta. Tavallisesti bensalla ei päässyt maantiellä alle 12L/100km edes yrittämällä ja kaupungissa alle 15L kulutus bensalla oli tekemätön paikka.
Kaupunkikulutus nykyisillä säädöillä on 16,1L/100km (11,7L bensaa) ja ajotapani ei ole kyllä mikään itu-hippeily ihme!  ::)

Kaipa ne säädöt alkavat pikku-hiljaa olla siellä päin....    :pomo:  :sundaydriver:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Samppasport  Futurez