Kulkukoira  Proturbo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604971 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #60 : 04.08.2013, 19:03:14 »
Ja ettei tämä eeppinen saaga tähän loppuisi, niin kylmästöinti lakkasi toimimasta.  Stana! 
Kompura kyllä pyöri mutta kylmää ei tule! Ja viikonloppu ja hellekkin vielä!  >:(

Pitää vissiin tehdä kiukkuinen asiakaspalaute heikkolaatuisesta ilmastoinnista, kun se kerpeles lakkasi toimimasta vaivaisen 18 vuoden ja kolmen kuukauden ikäisenä!  ;D

Kompura pyörähtää aina pikkuisen hetken ja sammuu ja hetken kuluttua uudelleen ja jatkaa tätä sykliä niin kauan kun pitää kylmästöintiä päällä.

UV-lampun kanssa ryömitty auton alla ja päällä ja sisällä.  Vaan eipä siellä loista kuin huima läjä hyönteisten sisus-kaluja.

Muistaakseni viime kesänä (tai edellisenä) teetätin ilmastointi huollon, jossa huoltaja mainitsi kylmäaine hävikiksi tyyliin 3g tms...

Ja ilmeisesti se huolto oli syy, miksi pikkuhiljaa se ilmastointi-järjestelmä sitten tyhjeni, sillä ainoa löytynyt vuotopaikka on täyttöventtiili. Jonka takana oli pikkaisen painetta.

No, huomenissa arjen koittaessa täytyy kurvata jonkun ilmastoiti-huoltoja tekevän firman pihaan ja koe-ponnistuttaa systeemi ja täyttää se samalla.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #61 : 06.08.2013, 20:34:35 »
Kas kummaa, ettei wiinamoottori tee kylmää!   ;D
Kylmästöinnin systeemistä löytyi ainetta sen 100 grammaa sen sinne kuuluvan 950 gramman sijasta!
Öljyä meni 13 grammaa systeemiin ja UV-väriainetta sen 5 grammaa.

Alipainekokeessa (30min) painetta systeemiin tuli 35 millibaaria.  Siitä, onko se hyvä vai huono tulos, en osaa sanoa mitään.

Täyttö tehtiin vianorilla ja hintaa sillä oli tasan €90,-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #62 : 13.08.2013, 04:22:41 »
Käyttis-projektihan vaatii rassausta ja sitä taasen tehtiin tuossa maanantai iltasella. 

Homma meni myös palikka-testiksi.  :D

Ajattelin tehdä nopsasti takalasin pyyhkimen läpiviennin akselin voitelun, kun se on hidastunut viime aikoina todella rajusti entiseen nähden.

No, nykäisin sen pyyhkimen mutterin muovisuojan pois ja laittelin aseöljyä siihen ja odottelin. Tupakin mittaisen tauon jälkeen kokeilin kädellä heilutella sitä vartta ja tuumasin, että yhtä nahkea se on kuin aikaisemmin. Joten nopsasti tuumasin, että täytyypä tutkia tarkemmin ja jospa sen voisi fiksata nopsasti.

Työkalut esiin. Takaluukun verhoilua irroittelemaan ja siitä tulikin se palikkatestin osuus. Ikinä en ole sitä avannut tai lukemut ohjeita siihen.

Ensimmäinen osuus olikin se helppo juttu.  Ne neljä muoviklipsiä 90 astetta kääntäen ja ala-reuna löystyi. Siitä sitten klipsejä irroittamaan ja talteen laittamaan. Seuraavaksi yritin tähyillä mistä se on kiinni vielä sieltä taustamuovin raoista. En nähnyt mutta selvästi tunsin, että se on siitä avauskahvan ympäriltä tiukasti kiinni.
Kahvan koloa sitten tutkimaan ja ruuveja tms. etsimään. Ei näy mitään ja silti se on selvästi siitä tiukasti kiinni.
Hitunen pähkäilyä.....

No, perskele ei tämä nyt niin vaikeeta voi olla ja ruuvarilla väätelemään sitä takaluukun avauskahvan kehystä, koska se näytti päällimmäiselle ja sitä onkin. Tuntui olevan tiukassa kuin piru.  Sitten sormilla vääntelemällä se sitten vähän raottui ja aikani turasin siinä irti mutta lopulta se lähti kun sitä varovasti voimalla suostutteli. Nyt tekisin saman leveällä talttapäisellä meisselillä.

Sen jälkeen kun kehys oli irronnut löytyi sen alta kaksi torx-ruuvia, jotka pitävät sitä vetokahvaa paikallaan. Ruuvit auki ja muovi repsotti jo oikein isosti. Siinä sitten tähyilin, ettei siellä olisi mitään muita jemma-kiinnikkeitä. Ei ollut joten työntö sinne takaluukun yläreunaa kohden ja niinhän se irtosi. Tosin lisäjarruvalon piuha oli vielä siinä kiinni kun sen liitin on sieltä alumiini-osan puolella ja vieläpä nippusiteellä kiinni, joten annoin sen muovin roikkua takaluukun sisällä piuhasta.

Siitä sitten tutkimaan sitä pyyhkimen pyöritys mekanismia.  Ompahan vekkuli mekaniikka!  :o

Sitten luukkua alas ja sitä juurta tutkimaan. Tarkkaan kun sitä tutki, niin huomasin, että sitä akselia pitää paikallaan sellainen puolikuun muotoinen sokka, joka ei näytä ihan tavis lukko-renkaalta. Se irti varovasti ja sen alta prikka irti. Sitten varovasti naputtelin sitä akselia muovivasaralla ja se liikkui hitusen aikani naputeltuani sitä.

Siitä sitten tutkimaan moottorin päätä.  Hm.....   Pallonivel.... Ei uskalla vääntää sitä, jos vaikka se ei irtoakkaan nätisti. Moottorin akselilla on boorit! Tussi kouraan ja vivustin asento merkitsemään siihen moottorin kuoreen ja akselin mutteri löysälle sinne akselin pään korkeuteen asti ja siirtoleukapihdeillä sitä puristamaan irti. POKS! Ja irti on.  Hyvä!

Sitten sitä stanan akselia muovi-vasaralla naputtamaan ja samalla vivustoa vipuvartena käyttäen pyörittelin sitä.
Pikku-hiljaa tulee pois reistään. Hyvä!  Akseli vivustoineen irti!  Huomaa se jousiprikka siinä akselin sisäpuolen tyvessä, sillä se on tärkeä!

Kerspeles!  Ei rasvan hitustakaan tai jos on ollut, se on kuivunut pari vuosikymmentä sitten! Täytyy tehdä taas tulikiven katkuinen valitus sinne ruotsin maalle, että paskaa vaseliinia ovat laittaneet sen pari milligrammaa ja sen stanas kuivunut kahdeksassatoista vuodessa, kolmessa kuukaudessa ja 20 päivässä!
Ei jumaliste!  Kelvotonta laatua kerrassaan!  ;D

Siitä sitten sitä akselia tutkimaan....  Hm... On jumitellu jo kotvasen jos toisenkin, vaikka se väkivahva moottori on sitä piuhat punaisena pyörittänyt. Jumittaminen on havaittavissa siitä akselista, joka on kromattu. Kromi on kulunut pois tasan puolikaaren muotoiselta alueelta suurimman paineen kohdalta.

Sormeen akselista tuntui kovia nypyjä, jotka ovat muodostuneet siitä vaseliikin tipasta yhdessa sen valuholkin erittämistä hapettumistuloksista. Istuivat tiukassa kuin tauti. Jarrucleaneri ei niihin tepsinyt mitenkään, joten mekaanisesti ne oli irroitettava. No, siklillä (puukkokin käy) niitä varovasti rapsutin ja ne lähtivät nätisti. 
Sitten pikainen tutkimus siitä, millaiselle akseli tuntuu... Aikas hyvä! Vielä varovasti 400 karkeuden vesihionta paperilla varovasti työ viimeistellen.   Akselin osuus valmis!

Ja sitten sitä sitä läpivientiä tutkimaan.  Pirskatti! Peterin (suunnittelija) aivot ovat toimineet oikein hyvin, sillä siellähän on siinä akselin ulkopuolen sisäpinnalla O-rengas! Wau!  O-rengas pois urastaan ja holkkia tutkimaan...

Hitusen hapettumia siinä ulkoreunassa ja O-rengasurassa. Ura puhtaaksi pienellä meisselillä ja holkin sain siistiksi 400 vesihiomapaperirullalla.

Siten sovitus ilmamn mitään prikkoja ja hyvin pyörii ilman välystä! Siitä sitten Molybdeenivaseliinia holkkiin, O-rengasuraan, Akseliin ja prikkoihin. Sitten paikallen laittamista ja johan upposi kuin kuuma veitsi voihin.

Paikalleen asentaessa pitää muistaa se piskatin jousiprikka sinne akselin juureen ja sitten asennusta. Akseli läpi, yläpuolen prikka (tavis) päälle ja sitten voimakas työntö, että sen puoli-kuun muotoisen lukkorenkaan saa paikalleen.  NAPS! Paikallaan. Sitten se vivuston moottorin puolen pää sinne booreilleen samaan asentoon kuin merkattuna oli! Tämä siksi, että nollakohdan tunnistus on oikein (tärkeää!).

Sitten se suojakumi muoviholkkeineen paikalleen ja sinnekkin sipaisu vaseliinia ja pyyhkimen varsi paikalleen.
Testausta ja kaikki toimii laakista oikein! Hyvä!

Sitten taka-luukun muovipaneelin asennukseen, joka onkin hitusen askartelemista ensimmäisen kerran.

Ensin laitetaan lista-silikonia niihin takalisä-jarruvalon kumitiivisteisiin, koska ne hirttävät kiinni lasiin kun muoveja asennetaan. Ja silloin ne irtoavat paikaltaan. Tiiviste kannattaa pitää siinä jarruvalon kehyksessä, koska se estää likaa, pölyyä, lasinpuhdistusaineita ja muuta mönjää menemästä sinne lisäjarruvalon lasin päälle.

Ensimmäisenä asetetaan muovin luukun yläreunan kiinnikkeet kohdalleen ja kun ne ovat kohdillaan, vedetään muovia taakse päin (luukun pitää olla ylhäällä).  Jos yläreuna näyttää olevan kuten ennenkin, niin sitten ne kahvan kaksi ruuvi kiinni sopivasti löysälle.
Seuraavaksi katsotaan, että ne neljän muoviniitin reiät ovat oikeilla kohdillaan, jos ovat, niin ruuvit kiinni lopulliseen tiukkuuteen ja niitit paikalleen.  Niittejä ei pidä painaa paikalleen vaan laittaa reikiinsä ja sitten kiertää ne kiinni. Vaikka ne ammoin tehtaalla asennettiin painamalla, niin aika on tehnyt tehtävänsä ja ne ovat kovettuneet, eivätkä kestä paikalleen painamista.

Lopuksi laitetaan avauskahvan kehys paikalleen.

Ja se on siinä!  :)


Tälläistä tällä kertaa...   :hg:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #63 : 13.08.2013, 08:16:25 »
Kas kummaa, ettei wiinamoottori tee kylmää!   ;D
Kylmästöinnin systeemistä löytyi ainetta sen 100 grammaa sen sinne kuuluvan 950 gramman sijasta!
Öljyä meni 13 grammaa systeemiin ja UV-väriainetta sen 5 grammaa.

Alipainekokeessa (30min) painetta systeemiin tuli 35 millibaaria.  Siitä, onko se hyvä vai huono tulos, en osaa sanoa mitään.

Täyttö tehtiin vianorilla ja hintaa sillä oli tasan €90,-
pieni pilkun viilaus, ilmastionti ei tee missään autossa kylmää vaan poistaa lämpöä ilmasta ja ajaa sen ulkoilmaan keulan coolarilla.  eli lyhyesti ei viilennä vaan poistaa lämpöä.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa moikki

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 785
940 classic
Amazon -68

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #65 : 13.08.2013, 19:41:12 »
pieni pilkun viilaus, ilmastionti ei tee missään autossa kylmää vaan poistaa lämpöä ilmasta ja ajaa sen ulkoilmaan keulan coolarilla.  eli lyhyesti ei viilennä vaan poistaa lämpöä.:)

Olet vaarallisilla vesillä veliseni!  :2funny:

Pilkkua olen niin pitkään rakastanut, että siinä hommassa saatan olla kova pala nieltäväksi!

Mutta kyllä se merikontin kylmästöinti tekee kylmää!  Pysyn kannassani tiukasti!
Menetelmästä en puhunut mitään....    ;)

Poistaa lämpöä!  Ei, poista lämpöä, vaan se siirtää lämpöä sisääntulevasta ilmasta ulkoilmaan!  :D

http://www.iltalehti.fi/autot/2013081317362386_au.shtml

Viinabensa on pahasta  ;D

Tästä keskusteltiinkin jo tuolla E85-keskustelussa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3167.new#new


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa -JaniR-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #66 : 14.08.2013, 08:04:30 »
Olet vaarallisilla vesillä veliseni!  :2funny:

Pilkkua olen niin pitkään rakastanut, että siinä hommassa saatan olla kova pala nieltäväksi!

Mutta kyllä se merikontin kylmästöinti tekee kylmää!  Pysyn kannassani tiukasti!
Menetelmästä en puhunut mitään....    ;)

Poistaa lämpöä!  Ei, poista lämpöä, vaan se siirtää lämpöä sisääntulevasta ilmasta ulkoilmaan!  :D

Tästä keskusteltiinkin jo tuolla E85-keskustelussa.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3167.new#new
nonii, löyty sitten joku joka on yhtä sanavalmis.:)
Volvo XC60 2.4D AWD -09, Volvo V50 D5 -07
EX: volvo 245 B200E -89, Volvo 745 B200ET-89, volvo745 B230F -90, Volvo 960 B6254FS -95, Volvo 850(855)TDI -96, Volvo S40 B4164S -98,
Volvo S40 B4204S2 -03, Volvo XC90 T6 -05
Muita Volvoja: Volvo 4D laplander L3314-HT-->> http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=33229.new#new

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #67 : 14.08.2013, 13:08:55 »
Sinä kun olet tuon takapaksin äsken purkanut, tulen täältä huhuilemaan.   Eli, Mulla on ollut tuo pyyhin asia tapetilla jo jonkin aikaa. Mulla oli tuo läpivienti niin hapettunut, että pyyhin ei liikkunut mihinkään.

Nyt sen tuossa purin ja jonkun päivää se oli levällään. Nyt olisi osat hiottu ja rasvattu, mutta wittu kun en muista miten ne tulikaan takasin...    ;D ;D

Eli kaikki muu menee ihan ookoo, mutta mä en saa tuota vivuston vartta niin pitkäksi että se yltäisi moottorin kierron "taaimpaan" asentoon??





Moottorissa on onneksi tuo ylikuumenemisesto hässäkkäsysteemi, olisi nimittäin sulakkeita mennyt repullinen!

Akselin päähan merkkasin merkin, mutta ei ole apua.  Mä en käsitä miten tuo voi pyörähtää koko ympyrän??

Alemmassa kuvassa olevassa asennossa tuo ei akselille yllä..
« Viimeksi muokattu: 14.08.2013, 13:16:18 kirjoittanut tomimikael »

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #68 : 14.08.2013, 13:17:42 »
Akselin päähan merkkasin merkin, mutta ei ole apua.  Mä en käsitä miten tuo voi pyörähtää koko ympyrän??

Alemmassa kuvassa olevassa asennossa tuo ei akselille yllä..

Eihän se koko ympyrää pyörähdäkään.

Oikso tuon sivun kuvasta mitään apua:
http://www.ebay.com/itm/93-Volvo-940-Station-Wagon-Rear-Wiper-Motor-with-Transmission-/290842116542#ht_630wt_1399

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #69 : 14.08.2013, 13:21:55 »
Eihän se koko ympyrää pyörähdäkään.

Oikso tuon sivun kuvasta mitään apua:
http://www.ebay.com/itm/93-Volvo-940-Station-Wagon-Rear-Wiper-Motor-with-Transmission-/290842116542#ht_630wt_1399

Siis tuo moottorinpää vai?    ???

Ainakin tuo minun moottori pyörii pyyhkimen jatkuvalla ajolla jatkuvasti, ja tihkulla 1 kokonaisen kierroksen kerrallaan.

Eikö se pyöri ympyrää, ja tuo toinen pää viuhtoo eestaas?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #70 : 14.08.2013, 13:35:08 »
Siis tuo moottorinpää vai?    ???

Ainakin tuo minun moottori pyörii pyyhkimen jatkuvalla ajolla jatkuvasti, ja tihkulla 1 kokonaisen kierroksen kerrallaan.

Eikö se pyöri ympyrää, ja tuo toinen pää viuhtoo eestaas?

Eiku meinasin tuota pyyhkijän päätä.

Ei tuo muistaakseni vaikea ollut takaisin laittaa.
En nyt kyl muista sitten missä asennossa se sinne takaisin meni, mutta lähtökohtana voisi sanoa, että unohda ne merkit ja hae sellainen kohta, että toimii. (oot kyl varmaan kuumeisestri hakenutkin)
Itelläkin oli kasattu väärin, jouduin muuttamaan asetusta, jotta sain maksimaalisen liikkeen aikaiseksi.
Mutta mikan varmaan kohta kertoo, kun on just homman tehnyt.

Tuosta vois ollla apuja vaikka onkin 850:stä, mutta samaan tyyliin se siellä on:
http://www.justanswer.com/volvo/2g2zq-1997-850-volvo-wagon-rear-windshield-motor.html
« Viimeksi muokattu: 14.08.2013, 13:43:09 kirjoittanut Justus »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #71 : 14.08.2013, 15:05:54 »
Sinä kun olet tuon takapaksin äsken purkanut, tulen täältä huhuilemaan.   Eli, Mulla on ollut tuo pyyhin asia tapetilla jo jonkin aikaa. Mulla oli tuo läpivienti niin hapettunut, että pyyhin ei liikkunut mihinkään.

Nyt sen tuossa purin ja jonkun päivää se oli levällään. Nyt olisi osat hiottu ja rasvattu, mutta wittu kun en muista miten ne tulikaan takasin...    ;D ;D

Eli kaikki muu menee ihan ookoo, mutta mä en saa tuota vivuston vartta niin pitkäksi että se yltäisi moottorin kierron "taaimpaan" asentoon??
Moottorissa on onneksi tuo ylikuumenemisesto hässäkkäsysteemi, olisi nimittäin sulakkeita mennyt repullinen!

Akselin päähan merkkasin merkin, mutta ei ole apua.  Mä en käsitä miten tuo voi pyörähtää koko ympyrän??
Alemmassa kuvassa olevassa asennossa tuo ei akselille yllä..

Sehän juju tuossa merkkaamisessa on, että se moottorin puoli menee samaan asentoon kuin aikaisemmin, niin ei tarvitse askarrella sen vivuston ja pyyhkimen varren asennon kanssa.

Mutta en ole aivan varma, että ymmäränkö ongelmaasi oikein?

Jos tarkoitat sitä, että vivusto jumittaa siinä vaiheessa kun moottorin vipuvarsi on taaimmaisessa asennossa, niin sen ei pitäisi olla ongelma kunhan tarkastat käsin pyörittämällä, että vivut toimivat oikein ennen moottorin akseliin kytkemistä ja asennat sen moottorin puolen samaan asentoon kuin se oli irroitettaessa.

Pyöriihän moottori ongelmitta ilman pyyhkijän vartta?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #72 : 14.08.2013, 15:24:19 »
Niin voi olla, että joutuu yhdellä boorin pykälällä siirtään jompaan kumpaan suuntaan akselilla, ettei jumita.
Siitä sitten seuraa varren uudelleen asemoinnin tarve.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #73 : 14.08.2013, 17:23:05 »
Nojoo, ongelma ratkaistu. Nuo lyhyet nivelletyt pätkät oli hiukan menneet yli ja ympäri ja siksi varsi oli 5cm liian lyhyt pisimmilläänkin..    :D :D


Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #74 : 31.08.2013, 21:06:52 »
Ja ettei tämä eeppinen saaga loppuisi, niin parisen viikkoa sitten Unto Valtamäen perintöä pelastettaessa lauantai yönä Tzadissa parkatessani huomasin ikkunoiden huurtuvan. Ensin luulin sen olevan pelkästään ulkoista, mitä se oli myös osin. Pyyhkäisin tuulilasin ja osa huurteesta katosi, vaan ei kaikki!

Tajusin heti mistä on kysymys ja witutus nousi sellaisiin lukemiin, ettei verikiertänyt hetkeen!  >:(

Se stanan lämppärinkenno, jonka 2baarin paineella koeponnistin kaksi vuotta sitten! 

Kenno tihkuu jostakin.  No, yötyöt oli hoidettava sovitusti, jotta Unton perin pelaa ja Tzadi kulkee ja liikkuu!  >:(

Siitä sitten hommien hoitamisen jälkeen takaisin uskolliselle merikontille kävellessäni tuumasin, että kerspeles tässä ei auta muu kuin tarttua härkää sarvista ja tehdä kolmas kennon vaihto!   :facepalm:

Lähimmälle "huoltoasemalle" kurvaten ja jäähdytysjärjestelmän paikkausmömmöt ostaen ja koneeseen kaataen.
Onneksi vuoto on niin pieni, että mömmöt pitävät.

Maanantaina uutta kennoa etsimään. Edellinen oli käytetty originaali ja tarkastettaessa hyväkuntoinen ja pääsyy sen ostamiseen oli aika, kun sen sai nopeasti, eikä hintakaan ollut huimaava. Ja tiesin sen olevan hyvä lämmittämän, toisin kuin korkannut nissinsin Scheiße, josta oli kahden talven kokemus.
Sinisen tiskin hinta oli silloin kultaa, hopeaa ja platinaa.   :uglystupid2:

Tämän kertaisen kennon löysin netistä ihan euroopasta ja toimituskin oli suhteellisen nopea DPD:llä.
Olin kysynyt myyjäliikkeeltä, että onhan tämä kenno metallinen, joten myyntitiedot kertoivat. Sain vastaukseksi, että messinkinen se olisi. Siitä sitten tilaus välittömästi sisään.  Vajaan viikon kesti toimitus ja eilen noudin kennon DPD:n
Skandixilta olisi saanut originaalin hitusen vajaaseen kolmeen sataseen ja se olisi ollut metallinen. Jenkeistä vähän yli satasella (dollareissa) ja huimat rahdit päälle. Hinta olisi ollut alle skandixin toimituskuluineen, mutta se toimitusaika....

No, kennon noudin perjantaina paikallisesta DPD:n liikkeestä.  Purin muovit ympäriltä ja vähän witutti, kun huomasin noiden DPD:n tyyppien murjoneen pakettia. Pelkäsin hitusen sisällön puolesta mutta paketin aukaistuani oikeasti alkoi wituttamaan niin, ettei veri kierrä!

Pakerista paljastui muovipäätyinen alumiinikenno!   >:( >:( >:( >:( >:(

Ajoin sitten kotiini ja tutkin kennoa hitusen tarkemmin. Varaosanumero juurikin se, joka sen piti olla (metallikennon).
Tutkin kennoa lisää ja totesin, että ainakaan nissinsin kenno se ei ole! Helpotus ja huokaus!  ???
Täytyy olla yhteydessä varaosaliikkeeseen tuosta materiaalista, koska metallikennoa ostin, enkä muovista!  >:(

Tutkin ja mittailin tuota kennoa ja totesin sen eroavan nissinsin Scheiße aikas positiivisella tavalla. Siinä missä nissinsin kennossa putket olivat 2/3 putki/välitila suhteeltaan on tämä muovikenno päinvastainen. Eli 1/3 putkea ja 2/3 ripaa. Mikä auttaa ainakin siihen nissinsin kennon surkeaan läpivirtaukseen.

Tässä nyt käyn itseni kanssa taistelua, että myynkö kennon satasella ja tilaan IPD:ltä metallisen vaiko asennan sen ja yritän pärjätä sen kanssa.  :-[

Toisaalta vaikuttaa, että tuon saamani kennon ilman läpivirtausvastus on merkittävästi pienempi kuin sen stanan nissinsin, jolla voi heittää kuikkaa munille!  >:(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Futurez  Kulkukoira