Autoracing  KL-varaosat

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #330 : 01.03.2014, 16:14:50 »
Ps. haistatan todellakin aldehydit itu-hipeille! pakoputken pää on täysin puhdas vielä 5000tkm ajamisen jälkeen sisäpuolelta!
Jumaliset on ysillä ajettu paljon  :o  :D

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #331 : 01.03.2014, 16:38:29 »
Jumaliset on ysillä ajettu paljon  :o  :D

Kai nyt joka kosla seitsemän kertaa maasta kuuhun ja takaisin kestää?

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #332 : 01.03.2014, 19:30:06 »
Seitsemän kertaa?
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kuu
5381600km
« Viimeksi muokattu: 01.03.2014, 19:33:14 kirjoittanut J2K »
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #333 : 01.03.2014, 19:52:39 »
Seitsemän kertaa?
http://fi.m.wikipedia.org/wiki/Kuu
5381600km

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuu

"Kuun etäisyys maasta vaihtelee noin 357 000 kilometristä noin 406 000 kilometriin."

357 000 x 2 x 7 = 4 998 000 :juhau:

Se on ajoituksesta kiinni!

Poissa J2K

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1695
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #334 : 01.03.2014, 20:28:18 »
Piti tarttua tuohon kun muksusta lähtien tullut mieleen luku 384tkm kun näkee kuun.
Jeep Grand Cherokee 3.0crd Overland -14
Ex. Kia Sorento -16
Ex. V70 D5 AWD -07

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #335 : 01.03.2014, 21:11:52 »
"Kuun etäisyys maasta vaihtelee noin 357 000 kilometristä noin 406 000 kilometriin."
357 000 x 2 x 7 = 4 998 000 :juhau:
Se on ajoituksesta kiinni!
:2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:

, S*

Mutta takaisin asiaan (tai jotain)....

Nyt alkaa IMMun käppyrä olla kohdillaan ja sopat suunnilleen tontilla tuolla FEFE:n IMMulla.

Kyllä se IMMun käppyrän vaikutus on todella erikoinen vakion #4 kanssa, joka on nyt muuten tiputettu arvoon 06BD. Tuo vakio säätää soppien korjauskartan kulman suhteessa vakioon #1 Joka on nyt 82.

Lukaisin pitkästä aikaa vikakoodit ja siellähän kummitteli 3-2-2 (IMMun lanka poikki tms.). Joka kummitteli myös tuolla langallisella IMMulla ajoittain. Eli jossain on rajaparametri sille, koska tyhjä käynnillä se generoituu, jolloin lueskellaan immun linearisointi käppyrän soluja 30-35 tuolla FEFE:n immulla.  Vakiolla (016) ollaan parisen riviä ylempänä.

Joten lisää metsästettävää dataatm tuossa 954 binäärissä!  Selvittämättä on, onko trikkaavana asiana solun arvo vaiko sen numero? Tai sitten se generoituu jostain muusta vakiosta! ???

Vaatii taasen säätämistä ja tutkimista tuokin!

Binääristä löytyy nämä vikakoodit ja tuossa järjestyksessä vieläpä.
1   3   3
4   2   1
4   3   1
4   1   1
3   3   3
2   3   3
2   2   3
1   1   3
2   1   3
3   2   2
3   1   1
2   3   2
1   3   2
2   3   1
3   1   2
3   3   1
2   1   1
1   2   2
1   3   1
3   2   1
2   1   2
1   2   1
1   1   1


Jep! Mikä ihmeen 4 alkuinen vikakoodi?   :o

Tosin minulla ei ole aavistustakaan, mitkä noista ovat aktiivisia kaikkiaan. Osahan noista voi olla jopa Possun koodeja, mutta eivät ole aktiivisia vinokoneessa?  :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #336 : 03.03.2014, 00:44:17 »
Purkin lambda-säätöä tässä hitusen.


Sopat ovat muutaman pykälän päässä ja saatanallinen säätötm on tehnyt tehtävänsä.


Tässä kohden purkki aloittaa taas veivaamisensa.


Ja palauttaa säätöä taas uudelleen.

Aikajana on sekunteja. Tiheä säätösykli on n. 100millisekuntia ja jänniteakseli on kymmeniä millivoltteja.
Kone käy tyhjäkäyntiä noiden aikana.

Tuon säätösyklin tyylistä saa selkeän vihjeen, missä päin kartta on oikeisiin soppiin nähden.

Joten skoopilla ja kapeakaistallakin pystyy säätämään toimivasti LH:ta.  :)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #337 : 04.03.2014, 18:04:46 »
Tämän päivän reissulla Wiinan keskikulutus reipashenkisessä etenemisessä 14,05L/100km. Ohituksia ei säästelty ja ajotyyli muutenkin ehtaa "eko-drivinkiä".  ;D
Joten bensiinissä (hyi!) se tekee 9,8L ! Ihan hyvä suoritus tomaatille tuokin olisi!

Elin pikkaisen täyskaasuvetoja säädellessä kulutus oli 21L/100km.

Alkaa tuo eco-max lastu muotoutua jo ihan mukavasti.  :)

Jahka tuon saa hierottua loppukuosiinsa, niin sitten syttylastuun käsiksi!  8)


Edit:  Tilattu FEFE:n IMMu saapui eilen postissa!  :)
« Viimeksi muokattu: 04.03.2014, 18:08:58 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #338 : 04.03.2014, 18:16:51 »
Joten bensiinissä (hyi!) se tekee 9,8L ! Ihan hyvä suoritus tomaatille tuokin olisi!

??? Ei muuten tee.

Jos ajatellaan että RE85:a tarvitaan 30% enemmän kuin bensaa (kuten oletan saadusta tuloksesta) niin tarvittavaa bensamääräähän ei lasketa ottamalla RE85:n määrästä 30% pois vaan laskemalla mistä luvusta RE85:n määrä on 130%, käytännössä siis *RE85:n määrä* / 130 x 100 eli tässä tapauksessa 14,05 / 130 x 100 = 10,8. On sekin vielä ihan normisuoritus kyllä.

Pilkku alkaa olla hätää kärsimässä...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #339 : 04.03.2014, 18:30:19 »
??? Ei muuten tee.

 :facepalm:
Sen siitä saa, kun on päivän äkseerannut kapiaisille!

Järki on jäässä!  :-[


Jos ajatellaan että RE85:a tarvitaan 30% enemmän kuin bensaa (kuten oletan saadusta tuloksesta) niin tarvittavaa bensamääräähän ei lasketa ottamalla RE85:n määrästä 30% pois vaan laskemalla mistä luvusta RE85:n määrä on 130%, käytännössä siis *RE85:n määrä* / 130 x 100 eli tässä tapauksessa 14,05 / 130 x 100 = 10,8. On sekin vielä ihan normisuoritus kyllä.

Eikös se tule myös käänteisluvun kautta 1,27?  Kun ei järki meinaa leikata nyt.   :o

Pilkku alkaa olla hätää kärsimässä...

Eikä ole!  Olet sen verran hellä vielä, etkä tee sitä koko aikaa!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #340 : 04.03.2014, 20:36:15 »
Eikös se tule myös käänteisluvun kautta 1,27?  Kun ei järki meinaa leikata nyt.   :o

Tuleehan se, joskin luvun 1,30 käänteisluku on 1 / 1,3 = suunnilleen 0,77 koska käänteisluvut kerrottuina toisillaan on 1 ja kyllä, 0,77 x 14,05 = suunnilleen 10,8 kuten myös alkuperäisellä vähän hankalammalla kaavalla.

Nyt jos joku miettii minkä helevetin takia täällä käytetään jotain ihan hämäriä lukuja laskemaan jotain millä ei ole mitään käytännön tekemistä virittämisen kanssa niin voin tarjota avokämmentä takaraivoon ja todeta että näillä nimenomaisilla luvuillahan on loppujen lopuksi hyvinkin suuri käytännön merkitys juuri tämän projektin erikoisalaan liittyen.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #341 : 04.03.2014, 22:19:07 »
Nyt jos joku miettii minkä helevetin takia täällä käytetään jotain ihan hämäriä lukuja laskemaan jotain millä ei ole mitään käytännön tekemistä virittämisen kanssa niin voin tarjota avokämmentä takaraivoon ja todeta että näillä nimenomaisilla luvuillahan on loppujen lopuksi hyvinkin suuri käytännön merkitys juuri tämän projektin erikoisalaan liittyen.

Juurikin näin! 

Tämä prokkis on itu-hippien kiusaksi tehty flexifuel laihaseos-vinokone, jossa on hitusen puhkuakin (ei paljoa, mutta vähän vakiota FK:ta enemmän). Joten tässä näyttelee myös nätisti ajettaessa minimoitu kulutus erittäin merkittävää osaa!

Ja koska "hyljeksin" pilkkua kovasti!  :2funny:         , :smitten:

Niin pitihän sitä sitten mennä vielä viimeistelemään sitä täysahtojen säätöjä, vaikka päätä jäätikin aluksi. Kummasti se pieni aivojumppa piristää, kun tuijottaa 52 karttaa ja läjää vakioita ja yrittää pohtian niiden keskinäistä toimintaa.

Tänään sitten kokeiltu pingausta (nakutus) ja pikkiriikkisen ylipaksuja soppiakin! Kyllä Wiinalla saa ahtimen punastelemaan kun vartinpätkiä vetelee ja sopat on "sopivat".
On se vaan niin haitarista, ettei 0,85 baarin ahdoilla pääse kuin 144km/h loppunopeuteen hitusen alle 16 sekunnin, pienten pingausten keralla.  :D
Bensalla tuo vaati baarin ahtoja!  :o

Jahka tuo Wiinakartta on kunnolla rakennettu (minähän vuonna), pitää laittaa bensaa tankkiin ja rakentaa bensakartta kohdilleen. Sen jälkeen on vuorossa syttylastun teko!   :idiot2:


Ja kun tuota settiäni on privallakin kyselty, niin toistetaan koko kokoonpano tähän.

- 945+AW71L  (vm. -95)
- Kansi kevyesti portattu
- Ahtoja miten sattuu (säädettävä hukkaportti), minimi 0,4baaria ja maksimi 2,2baaria jos ahdin antaa (pihtaa pahasti).
- LH2.4.4 & EZK (vakio moottorinohjaus)
- Ikiomat lastut molemmissa
- Jurbo on vakio, (kuski on urpo)
- Suuttimet 668cc/min
- KL-racing malli-"sopiva" cooleri
- Putkisto vakio alusta, loppupää väsäilty (dynomax takavaimennin yms.)
- kaikenlaista sähköviritystä vakiosähköihin.
- Aluksi Wiinan käytön hoiti flexitune autoX4, mutta nyt poistettu käytöstä ja lastu hoitaa homman polttoaineen puolella.
- Tällä hetkellä vasta Wiinalastu rakennettu liki käytettävään kuntoon.
- Auto on myös käyttis, eikä mikään tallin perukoiden projekti, jota viilataan talvi ja ajetaan kesällä kuukausi.

Projekti on nimetty Moonshine Motorsportiksi, koska olen päättänyt antaa autoni ryhtyä rappioalkoholistiksi, joka pystyy käyttämään korvikkeitakin!  :2funny:


Edit:
IMMuna on tietysti -012 (ferrari) versio ja lastut sen mukaan.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2014, 22:41:26 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen säätämistä!
« Vastaus #342 : 06.03.2014, 00:31:50 »
Tarkastelin tänään tuota tyhjäkäyntiä ja etsiskelin sen karttoja. Pakkasen puute vain haittaa harrastuksia tässä kohdin hitusen!

Tyhjäkäynnin soppien säätöön yksi ja kierrosten säätöön toinen, kun vaihde on vapaalla. Samat systeemit kun vaihde on päällä, mutta eri kartoissa. Johtosarja määrää, mitä niistä käytetään vaparissa tai ilmastoidussa.
Niin kauan kun TPS:n TK-kärjet ovat kiinni, noita karttoja käytetään. Tosin samalla kyllä pääkorjauskarttaakin luetaan, mutta se ei vaikuta soppiin.

Lisäksi olen löytänyt joitakin kohtia, joita luetaan tyhjäkäynnillä, mutta niitä ei löydy mistään XDF:stä ja ne ovat yksittäisiä tavuja tai parin tavun ryhmiä. Tietoa noiden toiminnasta ei vielä ole.

Pitäisi selvittää vielä, onko tyhjäkäynnille ihan oma lambda-sopeutumansa, vai onko se yhteinen kaiken lambda-sopeutuman kanssa jotenkin.

Kylmäkäynnistysrikastukset ovat muuten oikein sopivat, mutta siirtymävaihe on hitusen hakusessa. Ekalla hörähtää käyntiin käynnistyskarttojen avulla, mutta sammuu sekunnin käynnin jälkeen. Toisella startilla puhtaaseen käyntiin kylmänä (-1C lämpötilassa). Kylmärikastus kartta on hitusen paksulla, mutta ei liian. Joten siitä tämä ei ole kiinni. Tästä täytyy päätellä, että jossakin on jokin siirtymävaiheen kartta, kuten LH:lla tapana on!

LH:n karttojakin tunnetaan vasta vain 52 kappaletta. Joista tiedän, ettei niistä kuutta käytetä varmuudella misään tilanteessa, koska olen kirjoittanut ne täyteen höpöjä ja mitään efektiä ei tapahdu.

LH:n käynnistysrikastuksista kertonee jotakin se, etten ole niihin kajonnut kertaakaan, sillä ne riittävät Wiinalle oikein hyvin, vaikka Wiina tarvitsee rikastusta kylmässä huomattavasti enemmän kuin bensa.

Tosin tässäkin LH osoittaa suunnittelijoiden syöneen (hyviä) sieniä, jotka eivät kasva jokaisella nurkalla, sillä starttirikastuksen ensimmäinen pulssi on ISO! Toinen ihan pienenevä, kuten seuraavat kolme-kolmekymmentä, jos kone ei hörähdä käyntiin. Jokainen noista laskee tietyllä kaavalla pienemmäksi, ettei konetta hukuteta Wiinaan (tai siis normaalisti bensaan). Kaava on logaritminen pienentymisen suhteen. Toisin sanoen eka askel on iso, seuraava pienempi jne. kunnes saavutetaan minimi-arvo, jonka alle ei mennä.

Bensalla nuo kylmä käynnistysrikastukset ovat ylimitoitettuja, mutta takaavat kylmäkäynnistykset. Joten ehjä vinokone lähtee käyntiin, jos sähköä riittää sinne n. -36C lämpötilaan asti. Tuon jälkeen polttoaineen ominaisuudet ratkaisevat asian. Sillä em. lämpötilan alapuolella mitään ei muuteta missään kartassa.

Ajon kartta alkaa olla muuten suhteellisen hierottu tontille, ihan viimeistä hienosäätöä lukuunottamatta.

Ja tarkistettavaksi jää, aiheuttaako ns. pyörivän liikkeen ahdoille nousussa kipinähäiriöt IMMun signaalissa, vai johtuuko se kaavasta, jolla sopat lasketaan. Koska tästä aiheutuu se, että viereisten korjauskartan solujen on syytä olla tietyssä suhteessa keskenään tai kiihdytyssopat menevät persiilleen helposti ja sinne muodostuu ns. "lean spot" alueita tietyissä tilanteissa.

Vakio korjauskartta on aikas hyvin tontilla kaikkiaan. Ja jos sitä täytyy kovasti muokata paria oikean ylänurkan solua lukuunottamatta, niin jokin vakio on päin prinkkalaa ja pahasti. Tosin vakiossa on tiettyjä ekoiluja ahdoille siirtymävaiheessa, jotka pitää hienosäätää kohdilleen, ettei kilise!

Siitä vain ostrichia ostelemaan ja LH:ta säätämään!  :)

Ainakin tuon jälkeen voi sanoa, että sain sellaisen kun sattui tulemaan!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #343 : 06.03.2014, 11:09:02 »
Jotta tähän tylsään tekstimassaan saisi jotakin iloa, niin tälle se säätäminen näyttää!   ;)

http://www.youtube.com/watch?v=Oa1oePvF47A&feature=youtu.be


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #344 : 08.03.2014, 00:43:32 »

Jep! Mikä ihmeen 4 alkuinen vikakoodi?   :o

Tosin minulla ei ole aavistustakaan, mitkä noista ovat aktiivisia kaikkiaan. Osahan noista voi olla jopa Possun koodeja, mutta eivät ole aktiivisia vinokoneessa?  :buck2:

Joitain nelosella olevia koodejahan esim EGT (B204FT jne) tuottaa.

 

Kulkukoira  Proturbo