Kulkukoira  Proturbo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604949 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #360 : 19.03.2014, 09:37:33 »
Tähän väliin heittona yhden rock-klassikon säkeet jotka joku tunnistaa, joku ei, mutta se ei ole sinänsä oleellista.

"There is no strength in numbers, have no such misconceptions."

Olikohan asia nyt sittenkään ihan noin. ???

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #361 : 19.03.2014, 22:32:31 »
"There is no strength in numbers, have no such misconceptions."
Olikohan asia nyt sittenkään ihan noin. ???

Juu, ei ole!   :pomo:

Woima on nimenomaisesti numeroissa!

Tässä tämän päivän woimattomia numeroita!    :-[

0-402m 15,9s  145km/h
0-100km/h 8,2s
80-120km/h 5,1s
60-120km/h 6,5
60-90km/h 2,5s

Ykkösellä rapisee alussa ja ahdotkin vedossa vain 0,8baaria, eli metsästän edelleen noita paria laihaa pistettä alakierroksilta ja kun ne löytyy, pääsee kunnolla säätämään!  :D

Käyttöominaisuudet tällä hetkellä liukkaalle kelille ovat vähän ikävät, sillä Wiina paljastaa Woimansa vähän turhan herkästi, joten täytyy tehdä joko vääntörajoitettu lastu talvikäyttöön tai sitten käyttää EZK:n pinnimodista pienentämään ennakkoa liukkailla keleillä sen -6 astetta. Ja sitten kuivalle pitävälle kelille saa antaa mitä nyt sattuu tulemaan!

Kylmästartti vaatii pientä (hieno)säätöä vielä.
-7C lämpötilassa kone hörähtää ja sammuu heti. Välittömästi uusistartti ja kone jää käyntiin ilman mitään mutinoita! Vaikka laittaa vaihteen päälle 10 sek. käynnin jälkeen vetoa on normaalisti.

Ps. kaikesta päätellen en tiistaina onnistunut ajamaan "vikaa ulos", eli kansi lienen ehjä!  :hello:
« Viimeksi muokattu: 19.03.2014, 22:35:06 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #362 : 20.03.2014, 23:35:29 »
Tänään heitin pienen iltalenkin ja metsästelin noita laihoja pisteitä kartasta. Sitä tavallaan helpotti se, ettei pito sallinut yli 0,2 baarin ahtojen käyttöä!  :buck2:

Tuossa näkyy laiha alue lamban puolelta nähtynä.



Eli noiden punaisten viivojen välissä.

Sieltä löytyy myös yksittäisiä selkeästi laihoja soluja, mutta erään vakion pikkuinen hienosäätö kadotti ne hetkeksi, kunnes lambda-sopeutuma pääsee taas täyteen tarkkuuteen, niin ne löytyvät sieltä sitten.

Kartassa kohta on sinisillä pallukoilla merkattuna.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #363 : 22.03.2014, 18:10:00 »
Eipä tullut mainittua, että tuossa yllä olevassa lambda-signaalin kuvassa on yksi laihalla oleva solu, joka vetäisee selvästi stoikan tuntumaan ja siitähän seuraa Wiinalla ajettaessa nykäisy kiihdytettäessä.


Moonshine-kulkeneeni on täydellisesti alkoholisoitu, sillä purin juuri flexitunen pois lämpöantureineen kaikkineen.

Täytyy laittaa se myyntiin, sillä en tarvitse sitä enää!

Ja jos joku tätä projektia seuraava sen haluaa, niin kerrottakoon, että se on AutoX4, eli sopii kaikkiin nelipyttyisiin koneisiin oli niissä sekventaaliruiskutus tai ei!
Lämpöanturi tulee matkaan ja 3/5mm ledinkin saa minulta, värin saa valita seuraavista, punainen, sininen, vihreä, keltainen, oranssi tai valkoinen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #364 : 22.03.2014, 21:00:17 »
Nyt kun flexitune on poissa välistä, niin tutkailin hitusen tarkemmin noita lambda-signaalin häiriöitä.
Kipuna-häiriöitähän ne ovat selvästi, joten täytyypä tekaista alipäästösuodatin tuolle lambda-signaalille ja IMMun signaalille myöskin. Koska ajoittain solu hyppii pääkorjauskartassa aikas mielenkiintoisesti. Syynä siihen on kipinä-häiriöt, jotka puskevat lävitse mittaussignaaliin ja aiheuttavat tiettyjä ongelmia ja nykimisiä.



Tuossa näkyy koko lambda-sykli boxin nollauksen jälkeen ja nopea piikit ovat niitä häiriöitä.


Tässä sitten yksittäinen voimakas häiriöpiikki tarkemmalla syynillä.


Kestoa tuollaisella häiriöpulssilla on 20µs verran. Mutta jos se sattuu lambdan tai IMMun signaalin lukuhetkeen, tulos on omituinen hyppy pääkorjauskartassa jonnekkin päin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #365 : 22.03.2014, 21:44:28 »
On se kova.

Semmonen huomio tosiaan tullut tehtyä että tuo -98:n lambda seilaa mittarin mukaan jonkun verran nopeammin kuin -95:n. Ihan niinkuin kirjoittelitkin jossain kohtia tai sitten jompi kumpi on rikki.

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #366 : 22.03.2014, 22:12:11 »
Kieltämättä ihmettelisin jos sieltä EI löytyisi jonkinlaisia häiriöpiikkejä sieltätäältä, kun ajattelee minkälaista huttua tuo autosähkö on.
Kaikkea muuta kuin tasaista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #367 : 22.03.2014, 23:11:38 »
On se kova.
Semmonen huomio tosiaan tullut tehtyä että tuo -98:n lambda seilaa mittarin mukaan jonkun verran nopeammin kuin -95:n. Ihan niinkuin kirjoittelitkin jossain kohtia tai sitten jompi kumpi on rikki.

Klaus Fleiming!  :D

Kyllä tuo nopeusero tuossa sovelletussa PID-säätimessä on todellinen ilmiö. 984 on siksi ehkä paras bensaturbon binääri, mutta kaikkein sopeutumattomin muutoksiin. Siksipä pelailen 954:n kanssa!

Kieltämättä ihmettelisin jos sieltä EI löytyisi jonkinlaisia häiriöpiikkejä sieltätäältä, kun ajattelee minkälaista huttua tuo autosähkö on.
Kaikkea muuta kuin tasaista.

Yllätyin lähinnä siksi, että boxille tuleva piuha on koaksiaalia ja siitä, että häiriöpiikit ovat yllättävän isoja!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #368 : 24.03.2014, 00:53:12 »
Täytyypä väsäillä tuossa jonakin päivänä alipäästösuodattimet lambdan ja IMMun signaaleille.

Mutta tuossa eilen nollasin boxin, kun poistin flexitunen kokonaan pois.

Tänään sitten heitin pienen säätölenkin ja huomasin, että skaalaukset olivat hitusen pielessä, joten siinä syy, miksi kartan arvoalue on kaventunut. Tavoitteeni on käyttää korjauskartassa mahdollisimman suurta skaalaa 0-255 väliltä.
Samaten mietin tuota kuormatiedon skaalausta kun tällä hetkellä kaikissa suomessa laillisissa nopeuksissa ja pikkuisen ylitse pysytään sinisten pallukoiden alueella tasakaasulla ilman ongelmia.



Joten onhan se hitusen "humoristista", että ahdoilla ajamista varten kartasta on käytössä 11 riviä ja loput 5 riviä pelkkää alipainealuetta.

Näin pitkälle olen tullut vakiosta bensan korjauskartasta tällä hetkellä. Osa on polttoaineesta johtuvaa ja osa on IMMusta tulevaa. Kartta ei vieläkään ole valmis, vaan tiettyä hienosäätöä vailla.





Ja tulipa tässä mieleeni, kun sitä ei ole mainittu, niin tämä LH:n säätäminen tapahtuu reaali-aikaisesti Ostrich 2 emulaattorilla ja Tunerpro RT:llä. Eli LH:ta voi säätä ajon aikana reaaliaikaisesti (rempsikan hommia).

Samaten emulaatorilla näkee, mitä solua LH kulloinkin lukee siinä kartassa, jota halutaan tarkastella. Tämä edellyttää, että tunerpro:ssa on sopiva XDF-tiedosto, jossa on luettava kohta tehty luettavaksi.

Jos sopivaa XDF:ää ei ole, niin silloin sellainen pitää tehdä itse. Mutta LH:lle on melkoinen läjä noita XDF:ä, lukuunottamatta 954-binääriä (meikäläisen versio), jolloin se pitää itse rakentaa.

Tavallisella tunerprolla pystyy binääreitä kyllä katselemaan, muokkaamaan ja manipuloimaan polttotiedostoksi prommeria varten, mutta ainoastaan RT:llä voi emuloida reaaliaikaisessti.

Tämän setin ainoa huonopuoli on loggauksen puute.  :-[

Eli ei se LH:n säätäminen paljoa megasta eroa mutta hienouksia on kartoissa, vaikka muille jakaa!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #369 : 25.03.2014, 21:11:51 »
Ei tuon perässä tahdo pysyä  :o Mutta hajun perusteella helppo seurata  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #370 : 26.03.2014, 01:33:08 »
Ei tuon perässä tahdo pysyä  :o Mutta hajun perusteella helppo seurata  :2funny:

 -H-

Pitäähän korvikkeilla ajavan (bensa) pysyä perässä meikäläisen wituillaan olevan syttylastun vuoksi 0,1 baaria pienemmillä paineilla hajurajan sisäpuolella!  ;) :D  :2funny:


Jos olisit itu-hippi, olisin mielelläni haistattanut aldehydit sinulle, mutta kanssa-harrastajalle se on aina hitusen ikävää!  :-[

Ja tuon pätkivän woimattoman wedon luvut ovat seuraavat:

0-402m 15,6s  144km/h
60ft 2,9s, 41km/h
0-100km/h 7,8s
80-120km/h 5,0s
60-120km/h 6,6s
60-90km/h 2,5s
0-120km/h 10,7s

Tulppakauppa meni kiinni tuon vedon aikaan, joten menen ostamaan huomenna uudet tulpat ja vasta sitten käyn miettimään onko vika sopissa vaiko tulpissa.

Jo nyt kartta näyttää himmeälle, sillä maksimi-kuormarivillä maksimiarvo kartassa on 3600rpm tietämissä, vaikka vedot riittävät paljolti pidemmälle.

Osasyynsä tässä on agressiivinen IMMun linearisointikäppyrä, jonka vuoksi kartan isoimman kuorman solut "romahtavat", vaikka ne tosiasiassa syöttävät soppaa merkittävästi lisää pannuun...

Kuvaavaa tälle säätämiselle lienen on se, että 130km lenkki kuluttaa avosandaalillatm ajaessa varttitankillisen ja 30km täyskaasuvetolenkki saman verran!  :o :o :o

Wiinassa on Woimaa, MOT!  :pomo: ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #371 : 26.03.2014, 23:53:11 »
Pumpun vaihto rojektin aloitus tilanne:
Taas sitä "motor-sporttia"!  :o


No, tuo ei ollut pitkä-ikäinen Boschilainen!  :'(

Eilen jo tuossa aldehydejä kanssa-harrastajalleni, ihmettelin tuota +4000rpm pätkimistä ja laihalle vetoa yläpäässä.
Ilmiö alkoi äkillisesti tuossa sunnuntai iltasella, kun säätelin karttoja.

No, pumppu alkoi ääntämään alunperin noin parin viikon käytön jälkeen ja piti ääntä eiliseen asti.
Tänään sen käyntiä ei meinaa kuulla enää ja ahdoista riippumatta sopat menevät laihalle kun paineet ylittävät 0,3 baaria, sääti karttoja miten tahansa.

No, täyttyy tilata joku toinen pumppu jostakin muualta (isommalla tuotolla) ja mennä neuvottelemaan motonettiin takuu-asioista!  >:(

Lisäys:

Tulpat vaihdettu ja ne ovat kestäneet tähän astisista Wiinalla ajeluista ylivoimaisesti parhaiten.
Vaikka kolmos-pytyn piuha olikin vähän löysällä, pätkiminen ei johtunut kipinästä!

« Viimeksi muokattu: 27.03.2014, 00:11:00 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #372 : 27.03.2014, 21:28:14 »
Kyllä! Se on pumppu, joka mättää tässä!  >:(

Tuottaa painetta vain 2 baaria kun ahdot ovat 0,5 baaria/4000rpm! :peetu:
Eniten tässä kyrsii se, että karttojen väsäilyjen yläpää on pistettävä uusiksi, koska ne on tehty viallisella pumpulla!  :-[

No, tässä katselin jo noita wallpro:n pumppuja, joten taidan heittää tankkiin sellaisen!
Boschilaisella heitän kuikkaa!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #373 : 27.03.2014, 21:37:58 »
Kyllä! Se on pumppu, joka mättää tässä!  >:(

Tuottaa painetta vain 2 baaria kun ahdot ovat 0,5 baaria/4000rpm! :peetu:
Eniten tässä kyrsii se, että karttojen väsäilyjen yläpää on pistettävä uusiksi, koska ne on tehty viallisella pumpulla!  :-[

No, tässä katselin jo noita wallpro:n pumppuja, joten taidan heittää tankkiin sellaisen!
Boschilaisella heitän kuikkaa!
Ei ne walbrotkaan autuaaksitekeviä ole. Carter, Holley, MSD. Noilta ainakin löytyy wiinalla testattuja pumppuja.
Jäitä housuun!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #374 : 27.03.2014, 21:45:33 »
Ei ne walbrotkaan autuaaksitekeviä ole. Carter, Holley, MSD. Noilta ainakin löytyy wiinalla testattuja pumppuja.
;D

En minä autuaaksi haluakkaan, vaan pumpun, joka toimii! Toisaalta, takuuseen saisin varmaan uuden boschilaisen, mutta se jää kovin nopsasti pieneksi!

Kiinnostaa lähinnä hinta/laatu-suhde ja E85 kestävyys!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Carcom Oy  Ateho