Ateho  Elekma

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604990 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #375 : 27.03.2014, 21:52:38 »
Oletko ajatellut mitata bensanpainetta, siis anturilla ja tallentaen?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #376 : 27.03.2014, 22:27:01 »
Oletko ajatellut mitata bensanpainetta, siis anturilla ja tallentaen?

En, koska kun pumppu toimii, pysyy paine vakiona imusarjaan nähden.

Mutta tällä kertaa ajaessani painemittari tuulilasilla, olin paremmin varustautunut, kuin edellisellä kerralla! Penkillä oli vieressäni 2kg sammutin!  :2funny:
Edellinen polttoaineen mittausreissu kun päättyi ikävästi pamahdukseen! Mutta onneksi pysähdyspaikassa oli 200L tynnyri täynnä vettä, joten mustumista isompia tapahtumia ei ollut!  :2funny: :2funny: :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #377 : 01.04.2014, 16:46:28 »
Maanantaina ajattelin ajavani lappeen rannan (lappeenranta) Bilhelvetteen ostamaan uuden polttoainepumpun.
Ja savolainen super-sankarikaksikkojan tuli tämän ajatuksen tielle välittömästi!

Pysähdyin hörppäämään kahvit shellillä ja puraisin purilaisen pahimpaan nälkääni. Samalla unohdin hakea uuden näppiksen matkahuollosta läpyskääni.
Vatsa tyytyväisenä kävelin kotterolleni ja aloin starttaamaan rajusti alkoholisoitunutta mobiiliani. Startti! Hörähdys ja sammuminen! Startti! Hörähdys ja sammuminen! Startti! Hörähdys ja sammuminen! jne....

Lopulta kone käynnistyi ja ajoin samoin tein mätänettiin (100m), vaikka olin päättänyt käyttää jotakin muuta kuin mätänetin polttoainepumppua tällä kertaa. Katsoin kuitenkin olosuhteiden olevan pakottavia (pakkotila) ja nöyrtyä tällä kertaa.
Varaosatiskillä katselimme sitten erilaisia vaihtoehtoja ja päädyin ottamaan 850/V70:n pumpun, sillä ei napannut maksaa pumpusta uudestaan €170,- hintaa. Koska varastossa oleva boschilainen pumppu on samaa erää kuin se tankkissani oikutteleva alkuperäisosa!  >:(

Mätänetistä sitten kotia kohden hakemaan työvaatteita ja sitten tallille päin. Kotimatkalla auto alkoi pätkimään kaasua painettaessa. Matka jatkui tallia kohden.

Auto sammui liikenneympyrässä alle kilometrin päässä tallista, eikä suostunut käynnistymään enää vaan hörähteli hitusen.
Pumppu ei päästänyt enää ääniä, jotka olisin voinut kuulla kuskin paikalta, joten tiesin pumpun olevan lopullisesti tiensä päässä.

Hinausepisodin jälkeen työnsin auton talliin ja aloin purkamaan paikkoja. Ja kokeilin, kytkeä pumpulle suoran 12V, jotta saisin vajennettua piri-pinnassa olevaa tankkia niin paljon, että luukun saisi auki valuttamatta kymmeniä litroja Wiinaksia lattialle. Bensan olisi voinut valuttaa astiaan mutta Wiinan kanssa lutranneena en edes ajatellut tekeväni tuota, sillä Wiina muodostaa räjähdyskelpoisen seoksen niin laajalla suhteella, etten oman ja tallin turvallisuuden vuoksi edes ajatellut moista (1-19%).

No, pumppuhan ei sitten käytännössä työntänyt mitään pihalle!  >:(

Joten siinä hetken pähkäilin, mikäs putki/letku oli mikäkin ja laitoin letkun sitten siihen alempaan (paluuputki) ja ryhdyin imeksimään. Lappoaminen onnistui odotetusti ja täpötäysi tankki vajentui sen verran, että tankkivarusteen saa taiteltua (palikkatesti) sieltä tankista ulos.

Aikani ähellettyä sitä palikkatestiä sain tankkivarusteen pihalle tankista ja pääsin pumpun vaihtoon. Vanha pois ja uusi tilalle!


Takana se uusi 3kk kestänyt boschilainen ja paikallaan oleva etuvedon :facepalm: pumppu!
Huomatkaa sen tummunut karkea-suodatin! Tummuma on hiilipölyä, joten polttoaineen suodin menee vaihtoon heti kun tankki vajettuu!


Tämä ketku boschilainen sentään kesti +400tkm ja 19 vuotta, plus kuutiometreittäin Wiinaa!

Eikä se kuollut vieläkään, vaan vaihdoin sen varmuuden vuoksi, etten kokeilisi onneani kuten monet muut!

Meikäläinen alkaa olla tässä projektissa aikas haka vaihtamaan lämppärin kennoja ja polttoainepumppuja!  :-[

Noita eri versioita LH:n binääreistä on tullut tehtyä vaivaiset 78 versiota!  :o :idiot2:
Onnekseni olen oppinut tallentamaan kaikki binääriset tuotokseni, jotta voin palata aikaisempaan versioon jos jokin menee pieleen!  8)

Palasin heti pumpun vaihdon jälkeen V2.37 version binääriin ja vetoa aloi löytymään taas mukavasti!  S*
Nimesin uuden binäärin 2.37-> 2.41:ski.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #378 : 01.04.2014, 19:05:51 »
Kätevää ja edukasta selkeästi käyttöauto viinastuttaa, nimimerkillä bensalla huolettomia kilsoja nyt itselläni 100tkm takana. :D

Oliko tuo etuvedon pumppu PPS:n osa? Näyttää nimittäin samalta kuin motonetin halvempi versio pumpusta jota myydään myös vinokoneellisiinkin. Ja siitä voin sanoa ettei ole pitkäikänen pumppu sekä paineentuottokyky on aika huono.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #379 : 02.04.2014, 03:59:07 »
Kätevää ja edukasta selkeästi käyttöauto viinastuttaa, nimimerkillä bensalla huolettomia kilsoja nyt itselläni 100tkm takana. :D
No, tämä pumppu-episodi ei liity polttoaineeseen mitenkään. Ai miksikö? Koska samanlaisella pumpulla pari kaveriani on mättänyt menemään RE85:lla jo yli vuoden. Minä pääsin pumpullani vain 3kk matkan!  :o
Ja minulla on ollut ahtojakin vähemmän, kuin heillä...  :-[

Melko huolettomia kilsoja omalla ysillä on vasta sen +150tkm....    ;)

Riippuuko lämppärin kennonni vaihtojen tiheys polttoaineesta, vaiko jostakin muusta?

Ja kyllä, tämä etanolisointi on meikäläisen kukkarolle tehnyt plussaa vasta muutamien hassujen tonnien edestä. No, köyhälle tonni on eukoissa paljon, kuten mediaaniköyhällekkin. Isoista tuloista ei se ei tietysti tunnu, sillä +60t€ vuosituloillahan voi suoraan ostaa auton velaksi, joka suorittaa vartti-mailin alle 16s aikaan ilman hikeä, mitatusti.

Näin toimarinikin uskoi, ostaessaan A6:n avanttina 3L tdi:llä. Perävaloja se silti katselee kalliimmilla kilometrikustannuksilla...

Joten juttusi lienen huono aprilli-pila?  ::)

Muu säätäminen olisi samaa, ajaisin millä tahansa polttoaineella.
Minun tavoitteeni on puristaa irti se, mitä lähtee, säätämällä kaikki nappiinsa!  :D
Ja säätämisestähän minulla on vasta elin-ikäinen kokemus!  :pomo:

Oliko tuo etuvedon pumppu PPS:n osa? Näyttää nimittäin samalta kuin motonetin halvempi versio pumpusta jota myydään myös vinokoneellisiinkin. Ja siitä voin sanoa ettei ole pitkäikänen pumppu sekä paineentuottokyky on aika huono.

Kyllä se on professional partsin osa, eikä minua kiinnosta sen kestävyys/paineen tuotto, vaan se, että se kestää ylihuomiseen asti. Koska menen torstaina ostamaan pumpun, joka riittää ja pitäisi kestää auton loppu-elämän ajan.


Mutta takaisin omaan projektiini.....


Tänään meinasi tulla APP (Antaa Paskan Palaa) eteen vartteja vetäessäni (taas), kun hain niitä ison kuorman soppia pumpusta riippuen takaisin kohdilleen. Liki sekunnin tekevät vartilla vituillaan olevat sopat, vaikkei pers-dyno huomaa mitään.
Pysähdyttyäni vedon jälkeen auton alta kuului tömäys takapäästä!  :o
Samoin tein vedin D:n päälle ja laitoin lapun lattiaan ja vedin puolen kilometrin kiihdytyksen liki täys-kaasulla. Vedin parkkiin parin kilometrin jälkeen, sammutin auton ja otin 2kg:n sammuttimen käsiini ja ryhdyin tutkimaan mitä tapahtui?

Wiinaahan sieltä vuoti ulos perän päältä!  :o
Tömähdys oli se wiinan ikävä räjähdys ominaisuus! Onneksi se riittävä veto sammutti kaiken palavan alustassa, koska vuoto ei ollut iso, vaan tiputtelua vasta!  :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Jo toinen kerta Wiinan kanssa lutratessani!  :facepalm: :facepalm:
Ensimmäinen tömähdys kävi polttoaineen painetta mitatessani, kun PVC-letku petti lämmöstä!  :buck2:

No, tällä kertaa selvisin säikähdyksellä ja en joutunut tyytymään etuvetoiseen V70:seen, jolla ajamisesta on kertynyt kokemusta kansipokan aikana. Juu, EI! Takapotku-Volvot ovat minun autojani, eivätkä etuvedot! Niitä pidän kehon siirto-välineinä pakolla....   :idiot2:

Mikäkö oli tällä kertaa pettänyt? Polttoaineen paluulinjan mutka, joka vuosi perän päälle tiputtelemalla! :facepalm:
Paluu-linja oli saanut vamman pumpun vaihdossa ikänsä vuoksi! Täytyy varmaan tehdä taas kirtkerä valituskirjelmä laadusta, sillä kyllähän rautainen polttoainelinjan pitää kestää vähintään 100 vuotta!  :o ;)

Teimpä sitten puuhapatentin vaihtamalla kaiken painekumiletkuun tankin ja kuskinpenkin väliltä. Korvaan sen myöhemmin kupari/nikkeli-putkella paine ja paluulinjan osalta, kunhan ehdin...


Vein muuten pumpun mätänettiin takaisin! Sieltä sain takuu-ilmoituksen. Joten pumppuni lähtee Boschille tutkittavaksi, miksi se pimeni näin nopeasti.

Huvittavaa oli se, että mätänetin paksuin myyjä tuli kommentoimaan asiaa, ettei takuu korvaa mitään jos pumpusta löytyy hiekkaa!  :facepalm:
No, minä sentään vaihdan öljytkin steriilitkin lateksihanskat kädessä, joten ymmärrän puhtauden olevan puoli ruokaa...  :buck2:

Mutta täydet pojot Rikulle, joka palveli asiassa erittäin hyvin ja asiallisesti!  :hello: -H-


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #380 : 03.04.2014, 20:17:46 »
Vai säästämisen takia sä näitä wiinahommia ropaat?  Joo-o...   ;D

Jos sä haluaisit päästä halvimmalla, ajelisit kyllä jollain A2sella tai v50 1.6d.llä...

 Vai onko nuo merikontin ajo-ominaisuudet vaan niin ylipääsemättömän mahtavat vai mikä ihme fiksaatio on kyseessä? Ukko kuitenkin vissiin ajaa aika paljon vuodessa, niin mä en käsitä miten jaksat istua antiikkisessa merikontissa kaiken sen ajan? :idiot2:


Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #381 : 03.04.2014, 21:19:09 »
Ukko kuitenkin vissiin ajaa aika paljon vuodessa, niin mä en käsitä miten jaksat istua antiikkisessa merikontissa kaiken sen ajan? :idiot2:

Tähän täytyy itse todeta että vaikka ajankin huomattavan vähän niin ymmärrän kyllä ja varsinkin jos hintaa ajatellaan, ysikantissa saa niin paljon autoa tuhatta euroa kohti että harva pääsee samaan. Varmaan eniten omaa kokemusta "modernista" autosta on ykköskopan V70:stä (joka ei todellisuudessa ole yhtään sen modernimpi mutta antaahan se sellaisen mielikuvan) ja ei sille mahda mitään että 940 on matka-ajossa hiljaisempi, vakaampi ja kaikin puolin mukavampi vaikka onkin vanhempi. Ainoa haittapuoli on manuaalin vähän lyhyet välitykset mutta ei se niistä huolimatta kuluta isolla tiellä kuin sen vajaan kahdeksan litraa ja jaksaapahan lähteä helposti ohitukseen vielä vitosellakin.

Tai siis olenhan minä uutta autoa ajanut, onkohan se firman Dacia vuosimalliltaan 2011 ja ollut talossa uudesta saakka. Siinä on oikeasti halpa värkki sekä ostaa (paitsi että maksaa kolme kertaa sen mitä priimakuntoinen 940) ja ajaa mutta kun jo minun vanha 240 nuijii sen kaikilla osa-alueilla paitsi kulutuksessa. Myös sisämelussa ja vieläpä ihan kirkkaasti. Ihan niin halvalla ei kuitenkaan pidä yrittää päästä että tuollaiseen joutuisi sortumaan.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #382 : 03.04.2014, 21:28:15 »
Vai säästämisen takia sä näitä wiinahommia ropaat?  Joo-o...   ;D
En minä ole väittänyt säästämisen vuoksi Wiinan kanssa ropaavani, vaan siksi, että pystyn!
Eli säätämisen ilosta!  :2funny:

Jos sä haluaisit päästä halvimmalla, ajelisit kyllä jollain A2sella tai v50 1.6d.llä...
Noita en osta edes aseella uhkaamalla!  :o
Jos ilmaiseksi saisi, niin myisin ne pois ja ostaisin merikontin!  :buck2: ;D

Ja jos ostaisin Vaggilaisen lupon, pääsisin alle 3L/100km....   *karkuun->

Vai onko nuo merikontin ajo-ominaisuudet vaan niin ylipääsemättömän mahtavat vai mikä ihme fiksaatio on kyseessä? Ukko kuitenkin vissiin ajaa aika paljon vuodessa, niin mä en käsitä miten jaksat istua antiikkisessa merikontissa kaiken sen ajan? :idiot2:

Enhän minä nyt paljoa aja, jonkin verran kuitenkin! Tänään viimeksi työreissua 340km ja hitusen omia säätöjäni päälle!
Takapotkukartanossa on vain sitä jotakin, joka miellyttää meikäläistä!  :uglystupid2:
Maku-asia sanoi koira, kun muniaan nuoli!  :D

Mutta kiva konttori se silti on, sillä sen penkki on päin persettä positiivisessa mielessä!  :2funny:
Ja ennenkaikkea, se konttori on hiljainen maantiellä, ominaisuus, jota arvostan erittäin paljon!  :pomo:

Eli lisättävää harmaalakin kirjoitukseen!  :hello:

Mutta prokkikseen...

Kerpeles! Ei tullut pumppua mukaan, kun niitä ei ollut hyllyssä, enkä jaksanut ajaa toiselle puolelle stadia joukkopaon aikaan!
Täytyy tilata se netistä tässä saman tein.
Bilhelvetessä tuli käytyä ja tehtyä heräteostos (21,-), eli lambda-mittari (kapeakaistaan), ihan uteliaisuuttani. Asensin sen vielä kiinnikkin tässä iltasella ja heitin parin kymmenen kilsan testilenkin täys-säätövarustus matkassa.

Juu nyt se on mitattua dataatm, ettei nuo mittarit ehdi reagoimaan mihinkään nopeaan laihaan/rikkaaseen soppaan! Joten oskiloskooppi tai joku nopea loggaava laajakaista ovat ne ainoat mittarit, jotka näkevät mitään todella nopeaa sopan muutosta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #383 : 04.04.2014, 22:40:33 »
Suvi-gummit alla!  :hello:

Mikähän noita yhden suven ajettuja kumeja vaivaa?   :o

Onkohan takapyörien auraukset väärin säädetty kun ura-syvyydessä on noin pirun iso ero, vaikkei kumia ole poltettu kertaakaan!



Takatalvi-gummit ovat lopussa etukumeissa olisi pintaa vielä useammalle talvelle!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #384 : 04.04.2014, 22:45:16 »
Suvi-gummit alla!  :hello:

Mikähän noita yhden suven ajettuja kumeja vaivaa?   :o

Onkohan takapyörien auraukset väärin säädetty kun ura-syvyydessä on noin pirun iso ero, vaikkei kumia ole poltettu kertaakaan!



Takatalvi-gummit ovat lopussa etukumeissa olisi pintaa vielä useammalle talvelle!
Se on se liikkeellelähtölukko... ;)
Jäitä housuun!

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #385 : 08.04.2014, 18:44:39 »
Se on se liikkeellelähtölukko... ;)

Liikkeellelähtölukko vaikuttanee lienen noihin takapyörien aurauskulmiin!  ;)


Olen jo pitkään keskittyt etsimään mikä kartta LH:ssa tekee mitäkin. Joten säätäminen on vähän ollut lapsipuolen asemassa.

Sunnuntaina säädin sitten toista merikonttia ja sen LH:ta. se vetää muuten pirun asiallisesti ja tasaisesti parista tonnista sinne vakion punarajan yläpuolelle. Jos minä saan nykyisillä säädöillä sen 80-120km/h välin menemään 4,6 sekuntiin, niin tämä toinen puhaltaa sen matalaan kolmoseen! Pitäisiköhän meikäläisenkin luopua vakio katalysaattorista?  ::)      (tai siis 13C:stä)?  ;D

No, empä taida vielä, vaan vedän sen niin tappiin baarilla, kuin sen ikinä saa. Tosin nytkään ahtoja minulla ei ole kuin 0,9 baaria. Katin vaihdon jälkeen ilo-kiloa voisi jo ryhtyä säätelemään kohdilleen!


Lähtö on ilman kikkailuja, jalka jarrulta kaasulle ja sukka imusarjaan!
Mutta alkaa Moonshine:n kulku olla "vakioksi" aika kohdillaan näillä sukkamehuilla....  :D

0-402m 15,2s  149km/h
0-201m 9,9s 120km/h
0-100km/h 7,2s
80-120km/h 4,6s
60-120km/h 5,9s
60-90km/h 2,1s
0-120km/h 9,9s

Ainoa mystinen ominaisuus on se soppien hetkellinen laihentuminen, kun ahdot ovat saavuttaneet maksiminsa. Se vaikuttaa sille, että LH yrittää mennä takaisin lambda-säädössä closed-loop tilaan, vaikka kiihdytys jatkuu. Tosin samaan aikaan IMMun tiedon nouseminen tietysti hidastuu hitusen.

Tämä vaivaa myös tuota toista mainittua merikonttia!

Täytyy tutkia noita lambda-säädön rajaparametrejä ja etsiä sitä kiihdytysrikastusten arvoja oikeammaksi. Wiinalla pitää rikastaa aikapaljon enemmän kuin bensalla, sillä voimapaksut sopat ovat aika kaukana bensan vastaavista.

Sunnuntain säätöjen ja Tzadin reissun keskikulutus oli vaivaiset 18.7l/100km. Tosin 275km reissun keskinopeuskin oli liki motarinopeus.

Kun noita täyskaasuvetoja tekee säätämisen aikana, niin niitä ei tarvitse kovin montaa kymmentä tehdä, kun polttoainemittari on tippunut selvästi!

Tavallaan huvittavaa on se, että parikin numero päin prinkkalaa oleva kartta rankaisee sekuntikellon mielestä rajusti!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #386 : 11.04.2014, 14:24:00 »
Onkohan takapyörien auraukset väärin säädetty kun ura-syvyydessä on noin pirun iso ero, vaikkei kumia ole poltettu kertaakaan!
Siellä se vika täytyy olla!
Käyppä huvikseen kysäse jostain tuota aurauskulmien säätöä 940:een.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #387 : 11.04.2014, 15:15:09 »
Siellä se vika täytyy olla!
Käyppä huvikseen kysäse jostain tuota aurauskulmien säätöä 940:een.

Kiinteeseen akseliin se voi vaatia hieman kyllä isompia työkaluja. Ei onnistu ihan joka pajalta :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #388 : 11.04.2014, 16:28:55 »
Kiinteeseen akseliin se voi vaatia hieman kyllä isompia työkaluja. Ei onnistu ihan joka pajalta :D

You get the point!  :2funny: :2funny: :2funny: :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #389 : 11.04.2014, 17:06:23 »
Ihan minimaalisen verran aurausta voi jopa "säätää" jäykällä akselillakin. Vaatii toki järeitä työkaluja. Sitten jos puhutaan ns paskakärryn-akselista jossain etuvedossa niin pillin kanssa nuita on jopa joutunut säätelemään. Ralliauto tosin kyseessä.

 

RallyBaron  Samppasport