Carcom Oy  Ateho

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #600 : 13.07.2014, 20:49:58 »
Sekokuvulta tullut varmaan ikinä mitään järkevää kommenttia, aina ihme trollaus/provo paskaa... Ilmeisesti jotain hampaankolossa teillä?  :idiot2:

Johan Mikan sanoi että ideana oli säätää vakio ahtimella nipnap kuntoon. Sitten vaihtaa ahdinta.
Joku kun kirjoittaa joskus muutakin kuin vuolaita kehuja uskomattomasta pioneerityöstä niin heti alkaa napina?
Itse taas en oikein näe ideaa säätää moottoria tällaisella antaumuksella sellaiseen kokoonpanoon joka ei kuitenkaan ole jäämässä autoon, mutta jokainen tavallaan. Vai vaihdetaanko täällä aina talveksi vakiokokoonpano paikalleen ettei vaan lyö tyhjää?


Eikö sulla ole kickdown-vaijeri paikallaan vai miksi sitä "vääntöä" pitää olla tyhjäkäynniltä alkaen? Mulla AW ainakin vaihtoi nilkkaa suoristamalla pienempää jolloin mentiin sitten sen mitä vakio FT:llä mentiin. Se "hyvä veto" siitä kyllä loppui jo kauan ennen kuin kaasu pohjassa tapahtui vaihto ylöspäin.
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014, 20:52:22 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #601 : 13.07.2014, 21:16:12 »
Vai vaihdetaanko täällä aina talveksi vakiokokoonpano paikalleen ettei vaan lyö tyhjää?

Lukemalla koko projektin selviää että autossa on (muistaakseni) 0,4-herratiesmitenmonen barin välillä säädettävät ahtopaineet. Minimiarvoilla tuskin paljoa sutii.

Eikö sulla ole kickdown-vaijeri paikallaan vai miksi sitä "vääntöä" pitää olla tyhjäkäynniltä alkaen?

Veikkaan että vastaus on juurikin tässä omin käsin kirjoittamanasi:

Se "hyvä veto" siitä kyllä loppui jo kauan ennen kuin kaasu pohjassa tapahtui vaihto ylöspäin.

Kannattaahan sitä vääntöä hyödyntää siellä missä sitä on enkä ainakaan itse näe mitään järkeä vinguttaa joka kiihdytyksessä 5000+ rpm jos saman tai jopa paremman lopputuloksen saa kolmen tonnin kierroksilla. Kyllähän se kuulostaa urheilulliselta ja näyttää hienolta kun viisari vipeltää kohti punaista mutta tuota moottoria ei yksinkertaisesti ole tehty huudatettavaksi.

Toisaalta minähän nyt en virittämisestä mitään tiedä enkä ymmärrä kun omani on edelleen vakiokoneella mutta ehkä juuri siksi en ymmärräkään - tehtaan jäljiltäkin sillä ottaa ohituksessa niin nopeasti niin laittomat luvut vaikka lähtee vitosella kahdeksastakympistä ettei ole mitään painavaa syytä hakea lisää voimaa ainakaan yläkierroksille. Alarekisteriin voisin sitä mielelläni vähän ottaakin koska se helpottaisi arkiajoa, ihan tavallinen käyttöauto kun kuitenkin on kyseessä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #602 : 13.07.2014, 21:19:24 »
Joku kun kirjoittaa joskus muutakin kuin vuolaita kehuja uskomattomasta pioneerityöstä niin heti alkaa napina?
Itse taas en oikein näe ideaa säätää moottoria tällaisella antaumuksella sellaiseen kokoonpanoon joka ei kuitenkaan ole jäämässä autoon, mutta jokainen tavallaan. Vai vaihdetaanko täällä aina talveksi vakiokokoonpano paikalleen ettei vaan lyö tyhjää?


Eikö sulla ole kickdown-vaijeri paikallaan vai miksi sitä "vääntöä" pitää olla tyhjäkäynniltä alkaen? Mulla AW ainakin vaihtoi nilkkaa suoristamalla pienempää jolloin mentiin sitten sen mitä vakio FT:llä mentiin. Se "hyvä veto" siitä kyllä loppui jo kauan ennen kuin kaasu pohjassa tapahtui vaihto ylöspäin.

Jos kirjottaa turhaa päänaukomista niin kyllä napisen.

Koska alavääntö on kivaa, taloudellista ja sitä oikeaa voimaa. Edelleen iso tehoalue mikä alkaa alhaalta on nopeampi (pienemmissä nopeuksissa/nopeissa tilanteissa), huomattavasti taloudellisempi ja JÄRKEVÄMPI käyttöauton moottori. Kuin iso ahdin ja vaparin kiertävä nokka sekä järjetön teho ylhäällä...? Rautalankaa?  ELK

EZK ja LH on matka tuntemattomaan. Kukaan kiva kaveri ei lähde säätämään tuntemattomia asioita millään jätti Holsetilla. Älyhoi?!  :idiot2:

TÄSSÄ(kään) EI HAETA MAKSIMAALISTA TEHOA, VAAN TALOUDELLISTA JA MUKAVAA (vääntävää) MOOTTORIA. SEKÄ LH:n JA EZK:n PURKAMISTA.

 ;)

Kannattaahan sitä vääntöä hyödyntää siellä missä sitä on enkä ainakaan itse näe mitään järkeä vinguttaa joka kiihdytyksessä 5000+ rpm jos saman tai jopa paremman lopputuloksen saa kolmen tonnin kierroksilla. Kyllähän se kuulostaa urheilulliselta ja näyttää hienolta kun viisari vipeltää kohti punaista mutta tuota moottoria ei yksinkertaisesti ole tehty huudatettavaksi.


Tässähän tuo idea. Ymmärsi joku edes "wäärin wirittämistä".  :)

Rautalangat loppuu jos tätä ideaa ei ymmärretä.  :(
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014, 21:21:31 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #603 : 13.07.2014, 21:35:13 »
Kyllähän se kuulostaa urheilulliselta ja näyttää hienolta kun viisari vipeltää kohti punaista mutta tuota moottoria ei yksinkertaisesti ole tehty huudatettavaksi.

Kokeilkaapa joskus moniventtiilikannella varustettua ahdettua vinomottia. On muuten sitä käyttökelpoista voimaa keskialueelta lähtien ja moottori oikein pyytää kierrättämään punarajalle asti. Silloin voidaan mun mielestä puhua leveästä vetoalueesta?

 Olkoonkin että mun paineilla sellaisestakin tullaan kyllä meidän kylällä kasitappiturboilla ja AW:llä ohi ankaran kettuilun säestämänä. Ai niin, niissä ei kyllä ole T-nokkaa.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #604 : 13.07.2014, 21:57:48 »
Kokeilkaapa joskus moniventtiilikannella varustettua ahdettua vinomottia. On muuten sitä käyttökelpoista voimaa keskialueelta lähtien ja moottori oikein pyytää kierrättämään punarajalle asti. Silloin voidaan mun mielestä puhua leveästä vetoalueesta?

 Olkoonkin että mun paineilla sellaisestakin tullaan kyllä meidän kylällä kasitappiturboilla ja AW:llä ohi ankaran kettuilun säestämänä. Ai niin, niissä ei kyllä ole T-nokkaa.

Huoh... vissiin luetun ymmärtämisessä vikaa.

T-nokka ei ole hyvä jos haetaan tehoa paljon ja ylempää.
Edelleenkin tässä rakennetaan taloudellista e85 lh 2.4 autoa.
Ei mitään kylän nopeinta kasivenaa  :idiot2:

Kylläpä on kiistelty topic tämä. :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #605 : 13.07.2014, 22:11:07 »
Porukka yrittää saada mikan tajuamaan että vaihtamalla paremman nokan ja ahtimen mikään ominaisuus ei huonone
Samalla häipyisi ne +4500rpm "ominaisuudet" ja motti pelaisi laatikon kanssa käsi kädessä

Tämän hetkiseen kokoonpanoon voisi asettaa rajoittimen neljään tonniin ja ajaa onnellisena auringon laskuun
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #606 : 13.07.2014, 22:56:45 »
Tuleehan siitä kiistelyä kun joku ei teekään perinteisellä "kiinasäätimellä kilo paineita, asennetaan A-nokka ja laitetaan laikatut Lesjöt" kaavalla. En tiedä miten kyseinen kaava on muodostunut foorumin viralliseksi tavaksi virittää turbovolvoa mutta kai sen on joku aikanaan ekana tehnyt ja muut seuranneet perässä ja hiljalleen siitä on tullut absoluuttinen totuus josta ei pidä poikkeaman tai sanomista tulee.

Jos jostain löytyy se parempi nokka jolla mikään ominaisuus ei huonone mutta vetoalue jatkuu rajoittajaan ja ahdin joka herää yhtä nopeasti kuin 13C mutta tuottaa enemmän vähemmällä pakopaineella niin kiinnostuneita on varmasti useampikin. Tähän asti on kuitenkin myyty eioota kun tuollaisia on kyselty.

Monelta tuntuu menevän ohi että jos Volvolta olisi parempia osia löytynyt niin eiköhän niitä olisi tuohon värkkiin jo tehtaalta laitettu, varsinkin sitä nokkaa. Kuitenkin vapareissa A-nokan korvasi V/VX/VX3 ja LH-Jetillisissä ahdetuissa sitä ei ole ikinä edes käytetty mutta silti sitä pidetään jonain mystisenä jumalratkaisuna jolla korjaa turbomoottorin kaikki viat kuin roudausteipillä konsanaan. Jos se olisi niin hyvä niin tuskin noihin olisi mitään muuta ikinä asennettu mutta jotain pitäisi kertoa sen että se on aina ollut niiden tavallisten työmyyrämoottoreiden nokka, oman aikansa M. Toki, tehtiinhän siellä sitä tyhmyyttä että rakennettiin vielä M-nokallisia vapareita kun VX-nokallisetkin oli jo tuotannossa mutta siinä vaiheessa oli sentään logiikkana repiä lisää rahaa tehokkaammasta versiosta, malliston vaihduttua pelkkiin turboihin ei ole ollut kenellekään järkevää laittaa tietoisesti huonoja osia. Vakavissani väitän että T on olemassa olleista paras vaihtoehto ajatellen mitä tuosta moottorista on haluttu. Syy siihen että FK:ssa ei ole edes ahtomittaria eikä ulkoisia Turbo-tekstejä on että haluttiin antaa mielikuva isohkosta vaparimoottorista ja tuolla kokoonpanolla se on aika hyvin onnistunutkin.

Tehtiinhän tässä taannoin muistaakseni se testi josta tuli myös mikattua dataa, automaattivaihteiseen vaihdettiin T-nokan tilalle A ja kiihtyvyys alakierroksilla huononi, ylempänä parani ja kulutus pomppasi toista litraa. Riippuu tietysti ihan siitä mitä viritykseltä hakee että voiko sitä pitää onnistuneena mutta ei se ainakaan minun korvaan ihan hyvältä kuulosta, edelleenkin huomioiden että puhutaan käyttöautosta jolla suurimman osan ajasta kierrokset oletettavasti pyörii siellä parin tonnin kieppeillä.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #607 : 13.07.2014, 23:03:20 »
Miksi porukka ei valita kun joku "optimoi autonsa"? Ihan sama asia, romut pysyy vakiona mutta softaa hipistellään.

Ei siinä, aivan varmasti tämä hiekkalaatikkotappelu on tuonut tällekin foorumille/topickille lisää lukijoita! ;D Itse seuraan mielenkiinnolla, vaikken Turboa omistakkaan.

Milloin mikan saadaan "jarrutettua dataa" (dyno) säätösi rikkauksista? Hommaatko ensin rempatun laatikon jne?
Kiinnostaa nimittäin vääntökäyrät "vakio" kokoonpanolla, jos kerran ei meinaa laatikkokaan enään sitä käsittelemään.

AUH

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #608 : 13.07.2014, 23:06:10 »
Nokat näyttää jakavan käyttäjiä eri kastiin. Saas nähä miten oma tulee toimimaan T-nokalla 11mm nostolla ja on ihan made by volvo.  8)

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #609 : 13.07.2014, 23:06:31 »
ahdin joka herää yhtä nopeasti kuin 13C mutta tuottaa enemmän vähemmällä pakopaineella niin kiinnostuneita on varmasti useampikin. Tähän asti on kuitenkin myyty eioota kun tuollaisia on kyselty.

Ihan varmasti tänäpäivänä on olemassa ahtimia jotka päihittää kaikki 13c ominaisuudet.
Jos ei suoraan hyllystä löydy niin osaava turbofirma tekee custom ahtimen

A-nokasta on ihan turha vouhottaa, en ole vielä törmännyt kokoonpanoon missä se toimisi hyvin
B200ET koneessa se vakiona oli, koitin V-nokkaa mutta päädyin vakiota miedompaan Y-nokkaan
Asteita ja nostoja en edes katellut sillä silloiseen modeemi aikaan oli nopeampi vaihtaa nokka kuin käynnistää kotikone ja jumittaa netissä
B230ET koneessa oli myös A-nokka. Veto loppui noin 4500rpm. Eikä muuten johtunut motronicista tai halvoista sytkäosista...


Ja sitten epävirallinen huumori/roast osuus
Tee läppärillä pakopaineelle kartta ja säädä painetta pienemmäksi :P
« Viimeksi muokattu: 13.07.2014, 23:13:16 kirjoittanut Veksi »
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #610 : 13.07.2014, 23:16:18 »
Garretin GT sarjasta vaan joku pieni portillinen kuulalaakerihimmeli (esim. gt3071r) tähän paikoilleen, niin ei tule ikävä 13C:tä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #611 : 13.07.2014, 23:20:41 »
Porukka yrittää saada mikan tajuamaan että vaihtamalla paremman nokan ja ahtimen mikään ominaisuus ei huonone
Samalla häipyisi ne +4500rpm "ominaisuudet" ja motti pelaisi laatikon kanssa käsi kädessä

Tämän hetkiseen kokoonpanoon voisi asettaa rajoittimen neljään tonniin ja ajaa onnellisena auringon laskuun

No mikä on nokka, mikä vetää kuin T- alhaalta ja keskialueelta ja vielä ylhäältäkin? Ostan heti kaksi niitä.  :)

Eikä se T-nokka ihan niin seinään lopu sentään... Onhan Turboissa ja turbo+ paras tehokin 5000rpm.

Nokka on aina kompromissi, ei ole nokkaa millä saa kaiken. Jos olisi, ei olisi säätyviä VVT pyöriä.  ;)

Tehtiinhän tässä taannoin muistaakseni se testi josta tuli myös mikattua dataa, automaattivaihteiseen vaihdettiin T-nokan tilalle A ja kiihtyvyys alakierroksilla huononi, ylempänä parani ja kulutus pomppasi toista litraa. Riippuu tietysti ihan siitä mitä viritykseltä hakee että voiko sitä pitää onnistuneena mutta ei se ainakaan minun korvaan ihan hyvältä kuulosta, edelleenkin huomioiden että puhutaan käyttöautosta jolla suurimman osan ajasta kierrokset oletettavasti pyörii siellä parin tonnin kieppeillä.

Eikös se myös ollut hitaampi varttimailin vedossa 0.5 vai jopa sekunnin?

En myöskään ymmärrä tuota perinteistä kaavaa... No saahan sitä kävellä paskatkin housussa... Huomattavasti mukavempi ilman paskoja.
Kerrankin joku yrittää jakaa tietoa, faktalla ja mittauksilla todistaa miksi joku on parempi kun toinen. Miksi vakio puola ei riitä, miksi vakio sytkälastut ei riitä, miksi vakio immu ei riitä, miksi lastut eivät toimi kaikilla 100% ja miksi ei ei ei.

Silti kaava on: eri nokka, holset, vitusti ahtoja, miksi nakuttaa...? Vastaus ei ole: "LH on paska".

LH hanskaa hienosti nakutuksen, siksi nuo "perusvirit (ja isommatkin)" toimivat. Jotenkin. (myös minä olen sortunut niihin ekassa volvossa)
Nyt kun saanut oikeasti LH:n toimimaan virityksillä kuten vakiona toimisi (tai no syttypuoli vaiheessa), on se ihan eri maailmasta.
Ts. aivan turha mikään mega (käyttöautoon eli launch control ja muut herkut ei ole tulossa LH  :P), kun LH hoitaa sen paremmin. Mutta kynnys tälläiseen jätti LH säätämiseen on suuri, koska LH:ta ei ole juurikaan raotettu yleisesti. Miksei...?
Nyt se on huulilla ja mikä on tulos... Paljon luettu topic, oudon vähän kysymyksiä, enemmän valitusta ja nyrpeitä (ei kai sentään kateellisia?) kommentteja.

Tiedän että tyylini kirjottaa on vittumainen, mutta tarkotus esittää asiat ei pitäisi olla.  :D

En väitä tietäväni mitenkään mistään erityisesti. Myönnän, että olen säätänyt LH:ta kymmeniä, ehkä satoja tunteja. Mutta Mikan silti 100x enemmän. Kaikki kunnia hänelle tästä, häneltä se ajatus sitten lähtikin säätämiseen.  :hello:

Miksi porukka ei valita kun joku "optimoi autonsa"? Ihan sama asia, romut pysyy vakiona mutta softaa hipistellään.

You get the point.  ;) Sitä paitsi jos vakio mitsun (13c) vetää tappiin säätäen, on sen jälkeen todella helppo säätää esim. 15g, 19t tai isompi ahdin toimimaan.

Nokat näyttää jakavan käyttäjiä eri kastiin. Saas nähä miten oma tulee toimimaan T-nokalla 11mm nostolla ja on ihan made by volvo.  8)

Helvetti... Varastanu mun päiväunet!  >:( :2funny:

Garretin GT sarjasta vaan joku pieni portillinen kuulalaakerihimmeli (esim. gt3071r) tähän paikoilleen, niin ei tule ikävä 13C:tä.

Onko jollain kokemuksia, ainakin nissanin 2.0 16v turboissa tuppaa toi pakopesä olemaan aika pieni... Miten sitten volvon 2.3 8v  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #612 : 14.07.2014, 02:03:38 »
Se että AW lähtökierrokset ovat jollakin korkeammat ei välttämättä tarkoita luistavaa laatikkoa tai turbiini vikaa
Uskoisin että osatekijänä tässä tapauksessa alarekisterissä on sen verran voimaa että turbiini luistaa vähän pidemmälle
Paljonkos tämä laite kiertää jarrua vastaan?
Viimeksi kun kokeilin kevään korvilla, niin 4500rpm täysillä jarrua painaen ja kumit suttien. Ilman kumin sutimista 2600rpm, kunhan ei nousta yli 0,7 baarin ahtojen, jolloin kumeista loppuu pito ja jarruista myös.
Nykyisella setillä en kehtaa enää kiusata laatikkoa, ettei se lopu ihan heti tähän.

Laatikko pitää hyvin kylmänä mutta kun öljyt on vedetty kiehuvan kuumiksi alkaa vaihteet lipsumaan (2 ja turbiinin lukko).
Ölpät olen vaihtanut viimeistään 20tkm välein. Pisin vaihtoväli on päässyt lipeämään 30tkm asti (koko talvi).

Ahtojen säätöväli oikeasti säädettävillä ahdoilla (hukkaportti) minulla 0,4 -2,5 baaria, joka ei myöskään käynyt tällä foorumilla T-nokan käytöllä.
Tässä on jo kaksi Wäärin Wiritystä!  :pomo:

Saatanallinen säätäminentm johtuu siitä, etten ole onnistunut säätämään yhtään karttaa 100% sopivaksi koko ahtojen säätöalueelle yhdellä kartalla! Luultavasti osaamattomuutani tässä.  :-[

Mikään pikaisesti tehty kartta ei toimi ahtojen ääripäissään minulle tyydyttävällä tarkkuudella tai ylipäätään siedettävästi, koska LH/EZK-resoluutio ei riitä.  32*32 kartalla pääsee hyvään vauhtiin mutta 64*64 olisi se mikä alkaa riittämään tarkuudessa ja säätöalueessa tässä setissäni.

Tietysti vähempään voisi tyytyä jos paremmasta ei ymmärrä!  :-[

Polttoainepuolelle tein 129 karttaa sen jälkeen kun olin lopettanut asioiden etsimisen. :facepalm:

Ihan varmasti tänäpäivänä on olemassa ahtimia jotka päihittää kaikki 13c ominaisuudet.
Jos ei suoraan hyllystä löydy niin osaava turbofirma tekee custom ahtimen
Tiedossa!  ;)
Kaverin rempatusta 13C:tä tuli 15T rempan aikana! :hello:

Mutta pointti on vetää vakio loppuun asti ja katsoa mitä saa...   ;)

A-nokasta on ihan turha vouhottaa, en ole vielä törmännyt kokoonpanoon missä se toimisi hyvin
B200ET koneessa se vakiona oli, koitin V-nokkaa mutta päädyin vakiota miedompaan Y-nokkaan
Asteita ja nostoja en edes katellut sillä silloiseen modeemi aikaan oli nopeampi vaihtaa nokka kuin käynnistää kotikone ja jumittaa netissä
B230ET koneessa oli myös A-nokka. Veto loppui noin 4500rpm. Eikä muuten johtunut motronicista tai halvoista sytkäosista...
Jep! Tämä nokka-keskustelu käytiin jo aikaisemmin sekokuvun kanssa tässä topicissa ja lopputulos oli adminin varoitus asiasta.

Eli minua on turha taivutella samalla sonnalla vähän vanhempana, kun dataa ei kuitenkaan ole esittää väitteiden tueksi. >:(

Ja sitten epävirallinen huumori/roast osuus
Tee läppärillä pakopaineelle kartta ja säädä painetta pienemmäksi :P

Tehty!  ;D

Pakopainetta pienensin tänään ja ennakkoa nostin vain +5 astetta entisen verrattuna!  :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #613 : 14.07.2014, 16:23:01 »
Huoh... vissiin luetun ymmärtämisessä vikaa.
Kyllä. Et ole ymmärtänyt että ainoa tapa parantaa vinokonetta on vaihtaa 531 kansi, nokaksi A/V/D/K, painetta niin kauan että nakutuksen kuulee korvin ja hitu takas (olispa jännä kahtoa paljonko tässä vaiheessa on sytkämyöhäkköä kun EZK on kelannut säätöikkunan tappiin). Toinen vaihtoehto on käyttää 2l monivenaturboa, virittää sitä isommalla ahtimella ja pian vaihtaa isompi kellari ihan vaan muodon vuoksi, sekä korjailla pakolämpöperustaista LH:n ohjaamaa ahtosäätöä vastuspatenteilla ja omilla ahtopaineohjauksilla.

A-nokasta on ihan turha vouhottaa, en ole vielä törmännyt kokoonpanoon missä se toimisi hyvin
B200ET koneessa se vakiona oli, koitin V-nokkaa mutta päädyin vakiota miedompaan Y-nokkaan
Asteita ja nostoja en edes katellut sillä silloiseen modeemi aikaan oli nopeampi vaihtaa nokka kuin käynnistää kotikone ja jumittaa netissä
B230ET koneessa oli myös A-nokka. Veto loppui noin 4500rpm. Eikä muuten johtunut motronicista tai halvoista sytkäosista...
Tähän pari huomiota, kahdesta B200ET:stä olen kyllä irrotellut T-nokan, joka tietääkseni on pikkulohko-ET:n vakionokka? Toinen huomio on tuo A-nokallisen vetoalue, kyllä se tavallaan loppuu 4500rpm, mutta ei ihan kuitenkaan. Nim: 215hp@4700rpm, 201hp@6200rpm  :D


On kyllä hieman hankala ymmärtää tuota itkuvinkua mikä syntyy metatekstin muodossa, ottaen huomioon aiheen käsittelevän LH/EZK säätöä. Ja kukaan ei uskalla kysyä tai kommentoida mitään, "tositietäjät" kaiken vähiten. Viritysosio tarvitaan yhä erikseen, sitähän tämä topic ei isolti käsittele kun ahdin on päätetty pitää vakiona, vähäpäästöisyys on hassu asia  :pomo:. Nytkin näkyisi projektitopikeissa olevan monta viritettyä laitetta, joissa lukee isolla punaisella säädä kartat edes sinnepäin. Ja näihin vermeisiin ei vahingossakaan tehdä asioiden korjaamista, vaan laitetaan bulkkilastulla immua viemäriputkeen ja pistetään ronskin kokosia sumuja. Tämä kaikki herättää yhden kysymyksen: onko LH-säätökeskustelu tarpeetonta, vai liian pelottavaa että wäärin wirittävältä etanolin väärinkäyttäjältä joutuis kysymään julkisesti jotain? Itse olen keksinyt mikan:in juttujen pohjalta muutamiakin ratkaisuja LH-related ongelmiin, ja väittäisin silti ns perusasiat kyseisestä järjestelmästä tietäväni.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #614 : 14.07.2014, 17:00:07 »
Tähän pari huomiota, kahdesta B200ET:stä olen kyllä irrotellut T-nokan, joka tietääkseni on pikkulohko-ET:n vakionokka? Toinen huomio on tuo A-nokallisen vetoalue, kyllä se tavallaan loppuu 4500rpm, mutta ei ihan kuitenkaan. Nim: 215hp@4700rpm, 201hp@6200rpm  :D

Isolohko-ET:ssä on vakiona 531 ja A ihan noin offtopicina. Huipputeho taisi olla vakiona 5800 kierroksella. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo