Autodiagnoosi  Carcom Oy

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604946 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #705 : 26.07.2014, 00:02:17 »
Tähän ketjuun ei kovin moni ole mitään oikeaa tietoa lastutukseen liittyen kyllä pystynyt tarjoamaan.
Ketjun aloittajan lisäksi. Olen topikkia lukenut ja nostan väärinvirittäjälle hattua korkealle perinpohjaisesta
työstä. Itse en siitä mitään tajua, mutta mielenkiinnolla olen kokeiluja seurannut.

Vähän sama, omakin agenda on ollut pääasiassa puskista huutelua ja (ei aina niin) pientä provosointia suuntaan jos toiseen. Mutta jotainhan niille virallisille mielipiteille on tehtävä ja jos ei kukaan koskaan sano vastaan niin niistä tulee vielä aikanaan faktoja. Niiden alasampumista pidän itse yhtenä tämän projektin suurimpana saavutuksena, vaikka sata kärpästä pyöriikin samassa paikassa niin ei se silti tarkoita että se niiden kiinnostuksen kohde on missään määrin hyvää.

Itsehän en tosiaan vinokoneen virittämisestä mitään väitä ymmärtäväni koska oma on edelleen vakio mutta jännää katsoa mitä tapahtuu kun joku tekeekin tavalla joka on olevinaan mahdoton, tosin sitä taidetaan pitää mahdottomana lähinnä siksi ettei juuri kukaan ole vaivautunut edes yrittämään vaan lyönyt suoraan ison kasan riihikuivaa tiskiin ja ostanut jonkun "varmasti hyvän" moottorinohjauksen vaikka saman käytännön lopputuloksen olisi voinut saada LH:lla ja jokusella sadalla litralla säätöön käytettyä bensaa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #706 : 27.07.2014, 01:49:57 »
Kun sitä rupeaa tekemään, niin ei se lopulta niin paha homma ole.  :P

On se kova homma tässä kelissä!

Ilmapuhallin sentään helpotti tällä päivällä hommia. Ei ollut tajuttoman kuuma, vaikka kuuma olikin.

Kaksi katkennutta pulttia oli lopputulos ja kaikki lootan etupään pultit auki, kardaani poiki ja laatikkoa kannattelee enää takapalkki. Vetolevyn aukaisu oli kaikkein helpoin homma!
Huomenna sitten tunkkia lootan alle ja takapäätä auki!

Saatanallinen duuni tuossa lootan vaihdossa!  :-[
Pulttien kannat 18mm ja sellaista räikkälenkkiä en omista, eikä luultavasti moni muukaan. Lisäksi meikäläisen räikkälenkit ovat liian paksulla kaulalla, jotta ne mahtuisivat sinne oikein!  :buck2:
Helvatan Görän!  >:(

Hylsyllä sitten sain tolkuttoman pitkällä jatkolla auki sen down-pipen kiinnikkeen pultin, joka katkesi viimeisellä millillä!  :-[

Tuota jumppaa en tee tuntiin edes saatanallisella harjoittelulla, kuten obelixin kanssa tein nopeimmillaan! :facepalm:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #707 : 27.07.2014, 11:28:45 »
Turbiinikopan pultit pääsee avaamaan pitkillä jatkoilla kun pudottaa lootan häntää alaspäin
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8928
  • Teiden tukko
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #708 : 27.07.2014, 12:17:17 »
Turbiinikopan pultit pääsee avaamaan pitkillä jatkoilla kun pudottaa lootan häntää alaspäin

Sama pätee myös manuaalilaatikon kanssa. Huomattiin se vasta laatikkoa kiinnittäessä. :facepalm: Irrottamiseen meni tunti tolkulla aikaa, kiinnittämiseen riitti minuutit. :facepalm:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #709 : 27.07.2014, 14:29:35 »
Turbiinikopan pultit pääsee avaamaan pitkillä jatkoilla kun pudottaa lootan häntää alaspäin

Sama pätee myös manuaalilaatikon kanssa. Huomattiin se vasta laatikkoa kiinnittäessä. :facepalm: Irrottamiseen meni tunti tolkulla aikaa, kiinnittämiseen riitti minuutit. :facepalm:

Kukaan ei sitten keksinyt kertoa tätä aikaisemmin?   :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #710 : 27.07.2014, 16:07:17 »
Minä kyllä joskus mainitsin niistä ylimmistä pulteista että kahden pakin jatkot jonoon niin lähti keposesti... :hello:
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #711 : 27.07.2014, 21:52:45 »
Just näin. Eka puottaa lootan takapään alas ja sitten sieltä päästä asti pultit auki 3-4 jatkolla
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #712 : 27.07.2014, 23:43:24 »
Laatikko irti!   *taavih->

Vihdoinkin! Olihan melkoinen mein Kampf!  :facerpalm:

Ajoittain remppa keskeytyi, kun ryömin auton alta kuivaamaan silmät, kun silmäkuopat olivat täynnä hikeä!

Öljylinjoista toinen oli niin jumissa, että rautasaha vasta auttoi. Samaten mittatikun putkikin oli niin tiukassa, että usko loppui siihen vääntämiseen! Siinä soi 24mm ja 30mm lenkkiavaimet, kun väänsin niitä vastakkain lopulta nurkat alkoivat muljaantumaan, joten sahalla sekin irti!

Siinä sitten kahdella tunkilla laatikkoa pitämään ja takapalkin pultit irti ja loota alas.
Tosin koneesta lootan irroitus vaati kovaa väkivaltaa tai oikeastaan ison vivun ja kun se ensimmäisen millin liikahti, niin ilman ongelmia se sitten irtosikin.

Kun sain sitten lootan irti, irroitin sitä etummaista putken nippaa sitten muutaman kilon hienosäätötyökalulla.
Aikani kun olin paukutellun lenkin kiintopäätä niin se alkoi aukeamaan. Vasartamalla sen sai sitten kokonaan irti ja nimen omaisesti lenkillä. Kiintopäällä turha edes yrittää!

Helpoin homma oli kardaanin irroitus!

Kaikkein rasittavinta tässä rempassa on saatanallinen kuumuus!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #713 : 28.07.2014, 01:02:58 »
Sitä mittatikun putkee ei tartte sitten ottaa irti sitä varten että lootan saa pois, tai takaisin paikoilleen.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #714 : 28.07.2014, 02:07:18 »
Sitä mittatikun putkee ei tartte sitten ottaa irti sitä varten että lootan saa pois, tai takaisin paikoilleen.

Tällä kertaa tarvitsi, sillä laatikko ei mahdu muutoin tulemaan auton alta.
Auto on keulastaan rampeilla ja perästä tunkattu pukeille, joten siinä ja hänessä mahtuiko laatikko alta pois.

Jos käytössäni olisi nosturi, niin homma olisi helpompi.

Itseasiassa nyt kun mietin asiaa, niin koko moottorilaatikko yhdistelmä olisi tullut helpommin ulos keulan kautta ja tässä ajassa olisin purkanut sen pirun keulan.

Käyttötallissani ei ole monttua, eikä nosturia, mutta ketjutalja löytyy katosta ja se liikkuu kiskolla.

Alle menevästä laatikosta löytyy merkinnät:
03-71L   1208643
97CH86284

Alta tuli
03-71L   1208831
95CH7754

Mitähän tuo 1208...  Numerosarja laatikosta kertookaan?
Alempi on sarjanumero.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #716 : 28.07.2014, 02:46:52 »
http://www.240.se/service/30868_2.pdf sivu 4

Tuo manuska on vanha. Iteselläni on uudempi.

Tiedän kyllä miten tuo kilpi puretaan, mutta minua kiinnostaa tuo volvon oma varaosanumero (1208).
En ole jaksanut hakukoneita käyttää vielä, mutta akateemisesti kiinnostaa, miksi sama loota on eri volvon varaosanumeroilla?

Eli onko niissä jokin pieni ero jossain pikkujutussa?

Vai onko tämäkin sitä Göranismia?   :buck2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Oksanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kerettiläinen
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #717 : 28.07.2014, 09:43:45 »
Tuo manuska on vanha. Iteselläni on uudempi.

Tiedän kyllä miten tuo kilpi puretaan, mutta minua kiinnostaa tuo volvon oma varaosanumero (1208).
En ole jaksanut hakukoneita käyttää vielä, mutta akateemisesti kiinnostaa, miksi sama loota on eri volvon varaosanumeroilla?

Eli onko niissä jokin pieni ero jossain pikkujutussa?

Vai onko tämäkin sitä Göranismia?   :buck2:

Eroahan saattaa olla esim. Turbiinin stallspeedissä. Joskus kun BW55:sten kanssa puljattiin niin niissä oli ainakin useita eri stallspeedejä, ja kun muutama laatikko paskottiin ja purettiin, niin sisukaluista löytyi aika paljon eroja. Uudemmissa oli valmistusteknisesti halvemmalla tehtyjä osia, joita sitten korvattiin vanhoista lootista löytyneillä silmämääräisesti vahvemmilla osilla. Ainoa loota joka saatiin kestämään ruumisautossa oli juurikin tuollainen "kerää koko sarja" tyyppinen BW. Tosin se korvattiin sitten TH350:llä. Eli veikkaisin että jossain pikkujutuissa voi olla eroa, vaikkapa venttiilistön jousissa tms. Onko korvaava loota samanikäisestä samalla tekniikalla olevasta peräisin?
BMW 535 Turbo 1985
BMW E36 323 1996
Begravningsbil 1979

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #718 : 28.07.2014, 12:49:24 »
Eli veikkaisin että jossain pikkujutuissa voi olla eroa, vaikkapa venttiilistön jousissa tms. Onko korvaava loota samanikäisestä samalla tekniikalla olevasta peräisin?

Tiettävästi korvaaja on vm.  -97 B230FK:sta kotoisin. Oma on B230FK vm. -95.
Eli periaatteessa sama tekniikka, jos Görania ei oteta huomioon....   ???


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #719 : 28.07.2014, 13:50:27 »

Alle menevästä laatikosta löytyy merkinnät:
03-71L   1208643
97CH86284

Alta tuli
03-71L   1208831
95CH7754

Mitähän tuo 1208...  Numerosarja laatikosta kertookaan?
Alempi on sarjanumero.

643:n varaosanumero on 5003857
831: 5003973

Eron voi tehdä mm. se, että esim joissain accumulaattoreissa on tuplajouset noissa laatikoissa, yms pientä variaatiota.  Tosin en tiedä hyväksytkö tätäkään vastaukseksi kun joku muu sen kertoo :| Suoraanhan noita eroja ei taideta missään kertoa. Eli Volvo ja heidän inssit tietää ainakin, sieltä kyselemään jos haluat absoluuttisen faktan mitä on eroina.

 

Autoracing  KL-varaosat