Samppasport  Futurez

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604960 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #780 : 17.08.2014, 06:24:14 »
Ainakin b204ft/gt koneissa ezk:n pitäisi antaa tcu boksille käsky laskea ahtoa jos maksimi myöhästys on käytössä ja vieläkin kilisee. Näin kertoo turbobricksin artikkeli aiheesta. Nakutusrikastus siitä voi puuttua, koska suuttimet ovat samat kuin 8v turbossa ja siten vähemmän pelivaraa käytössä. Mutta turhan kärjistettyä sanoa että se ei kerro MITENKÄÄN ulospäin että kone kilisee.  ;)
Soppaahan hämmentää sitten vielä tuo pakolämpöanturi joka käskee antaa soppaa isän kädestä JOS pakolämpö sytkän myöhästyksestä johtuen pääsee nousemaan liian korkealle.
« Viimeksi muokattu: 17.08.2014, 06:29:42 kirjoittanut 8-pätkä »
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #781 : 17.08.2014, 12:19:07 »
16V koneissa juurikin noin mutta tavallisissa 8V vehkeissähän ei kyseisiä hiluja ole ja jännäksi menee jos (ja näköjään kun) 16V:n EZK:hon perustuvia lastuja käytetään niissä. Ei tule ahtojen vähennystä koska sähköistä ohjausta ei ole, ei tule rikastusta koska LH ei tiedä että nyt pitäisi kaataa ämpärillä ainetta koneeseen, ainoa mitä tulee on myöhästyksestä johtuva vedon puutuminen jonka persdynolla ehkä tuntee tai sitten ei.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #782 : 17.08.2014, 13:04:33 »
Tai huomataan lievää puutumista joka sitten korjataa ahtopaineen nostolla?
Kotona on yksi vinokoneen mäntä jonka otin pojille leikkikaluksi koneistamolta. Kuulemma oli dynossa hyväksyttävän tuloksen jälkeen nostettu painetta vielä vähän. Männänrengas murusiksi, puolet siitä palotilaan ja puolet männän/sylinterin väliin. Oli sitten kuulemma mennyt vastarakennettu lohko pas2.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #783 : 17.08.2014, 14:24:40 »
Ainakin b204ft/gt koneissa ezk:n pitäisi antaa tcu boksille käsky laskea ahtoa jos maksimi myöhästys on käytössä ja vieläkin kilisee. Näin kertoo turbobricksin artikkeli aiheesta. Nakutusrikastus siitä voi puuttua, koska suuttimet ovat samat kuin 8v turbossa ja siten vähemmän pelivaraa käytössä. Mutta turhan kärjistettyä sanoa että se ei kerro MITENKÄÄN ulospäin että kone kilisee.  ;)
Et siis lukenut tai ymmärtänyt, mitä kirjoitin tienpäältä!  :facepalm:

Vakio B204xT koneissa on omat romut asian hallintaan. "Viri"-lastutetuissa taas ei noita ole!
8-tappisessa EZK ei kerro ulospäin yhtikäs mitään asiasta ja persdyno vielä vähemmän, jos siinä on 208-pohjainen bini.

Jaa mistäkö tiedän? Kokemuksesta!

Uskoisin omaavani kohtuullisen hyvin omaan kotterooni kalibroidun pers-dynon ja silti en voi rehellisesti sanoa havainneeni mitään, vaikka ennakkoa oli +28 astetta. Ajamallani syttykartalla vastaavassa kohdin on 20 astetta, jonka jälkeen pingahtaa iloisesti....

Soppaahan hämmentää sitten vielä tuo pakolämpöanturi joka käskee antaa soppaa isän kädestä JOS pakolämpö sytkän myöhästyksestä johtuen pääsee nousemaan liian korkealle.

No, LH:n binejä hitusen tutkineena, en kyllä sano, että B204xT-koneiden sopitus on "isän kädestä". Pakolämpökorjaus on huimat 2-numeroa. Tosin korjauskartta muuttuu 937/954 binien välissä täysin eri tyyppiseksi.
Nimittäin sama korjauskartta kummittelee kaikissa bineissä vieläkin.

Naku-rikastus on jotain ihan muuta normaali-bineissä. Nimittäin siinä saavutetaan 100% suuttimien aukiolo alta aikayksikön...

Vaihdoin 148 biniin tienpäällä liukkaasti ,lennosta, edes sammuttamatta autoa! Sen verran karmaiseva kokemus tuo testi oli!

Eli moni ei todellakaan tiedä koneen kilisevän kunnolla koska korvalla sitä ei kuule eikä varoittavaa nykimistäkään tule koska LH ei tiedä mäntäpistiäisten hakevan pesäntekopaikkaa oikein porukalla. Tavallaan aika helkkarin huolestuttavaa, kone voi olla reilusti nakutuksen puolella ja kuski antaa vaan lisää leipää tietämättä tilanteesta tuon taivaallista.

Kyllä! Mäntäpistiäinen hakee pesäntekopaikkaa ja moni vetää kaasu-lattiassa iloisesti hymyillen, kunnes hymy hyytyy.....      :'(

Tämä koskee vain noita 16-tappisen 208-binillä "viritettyjä" koneita. Muissa EZK-bineissä (EGR:llä tai ilman) homman on hanskassa.




Eilen tehty huoltotoimenpiteenä TK-servon puhdistus. Oli jo aikakin, sillä menneet vuodet ja 430tkm ovat hitusen keränneet sontaa sinne.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #784 : 18.08.2014, 22:07:52 »
On tämä tylsää!

EZK:ssa ei ole enää mitään säätämistä, ennenkuin saan vetokoukun kiinni (haettu tänään).
Koukusta kiitokset tomimikaelille.

No, jos saisi tällä viikolla haettua toisen ostrichin, niin saatanallinen säätäminenTM pääsisi taas vauhtiin peräkärrin keralla!  :buck2:

Tuumailin tuossa, että voisi tehdä oman topicin LH:n säätämisestä, sillä kummasti kuuluu paljon huhuja siitä, että moni muukin on kiinnostunut aiheesta.

Suoraan sanoen, LH:n kanssa on paljon helpompaa saada romut toimimaan hyvin, kuin megan kanssa vääntämällä.
Bensalla LH:sta ei tarvitse säätää kuin vakiot kohdilleen ja sitten kartan kimppuun.

Tietysti jos haluaa fiilistellä, niin kaikenlaista säädettäväähän LH:sta sitten löytyy jokaiseem makuun!  ;D
EZK vaan on tylsä, sillä siellä ei ole kovinkaan huimasti koodia. Lisäksi siellä on aikas vähän karttoja LH:n verrattuna.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #785 : 18.08.2014, 23:11:25 »

Koukusta kiitokset tomimikaelille.

No ole hyvä. Vaihtokauppa oli onnistunut! :hello:

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #786 : 19.08.2014, 14:21:06 »
Montaa ms3x:ää oot säätäny?

En yhtään! Mutta tutkinut mega asiaa muutaman kotvasen.... 
Ja todennut, että liian työlästä!  :P

Alunperin meinasin laittaa megan tuohon kotterooni ja totesin, ettei kannata, kun löysin työkalut LH:n säätämiseen.
Lopullisen päätöksen tein megan hylkäämisestä siinä vaiheessa, kun minulle selvisi nakutuksen hanskaus megassa. Tai oikeammin sen huonous!  :-[


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #787 : 20.08.2014, 14:04:31 »
Niin no itse en ole moiseen asiaan ottanut mitään kantaa kun säädöt teen dynossa ja nakutusta vältetään viimeiseen asti. Kun tuollainen 4kertaa sinun moottorin tehoinen kone ei siedä nakutusta yhtään, tässä tilanteessa nakutuksen rajan säätö ohjelmallisesti olisi moottorin tuho. Vakio moottori kestääkin tuollasta naulaamisen kanssa pelleilyä yllättävänkin paljon , sen uskaltaa jättää ohjelman varaan , jos kerta moottori tuottaa parhaan suorituskyvyn nakurajalla, joka sinäänsä on omituista.
Tässä sinun tapauksessa lh on hyvä valinta.

~1000hv moottori todennäköisesti räjähtää iloisesti kilistessään.   :o  :-[ 

Naulaamisrajalla suorituskyky on parhaimmillaan tai aste pari ennen sitä!  ???
Vajaakuormilla ennakot pyörivät siellä reilun 40 asteen tuntumissa ja täyskaasulla ennakkoa on maksimissaan puolet vajaakuormista.

Ennakkoa on tällä hetkellä enemmän kuin 16-tappisen peruskartoissa, mutta mihinkään vakion 8-tappisen maksimiennakoihin ei pääse kuin haaveissa täys-kuormalla.

Itseasiassa bensalla on ennakoita enemmän täyskuormalla kuin Wiinalla!  :o
Wajaa-kuormilla ennakkoa on enemmän kuin bensalla voi edes unelmoida!  :idiot2:

Tällä hetkellä vääntökippura on ehkä vähän turhankin agressiivinen ja täyskuormalle mennään vasta todellakin täyskuormalla.
Se tekee tuosta syttykäppyrästä hitusen jännän näköisen.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #788 : 21.08.2014, 15:30:22 »
Perus juttuhan on että huonompi palotapahtuma vaatii enemmän ennakkoa. Eli jos verrataan esim Volvo 8v ja 16v koneita, sytkäennakkoa käytetään 16v koneessa noin 10 astetta vähemmän.  Suuremmalla huuhtelulla olevalla nokalla periaatteessa ennakkoa pystyy käyttämään enemmän. Mulla oli siinä yhdessä 8v. Koneessa hyvinkin raju nokka ja ennakkoa oli käytössä 2bar ahdolla 24-26astetta. Tosin kone piikkasi ahtopaineen ylös huomattavasti suuremmilla kierroksilla kuin vakio 13c ahdin.     
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #789 : 21.08.2014, 15:36:15 »
Mikan. Onko sulla max vääntö huipun kohdalla tiputettu ennakkoa pois ja sen yli nostettu ennakkoa lisää? Kun yleensä pienellä turbolla alhaalta heräävä moottori pyrkii kilistelemään juuri turbon spuulauksen huippu kohdassa...
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #790 : 21.08.2014, 21:45:49 »
Ei ihan 1000hv ole mutta siellä päin. Alhaiset ennakot täys kuormalla viittaa lepsuun Nokka-akseliin
. Mulla alumiini moottorissa etanolilla yli 20astetta ,reilu2.0bar ahdolla. Ajelualueet menee noin 35ennakolla ja 16-17 bensa afr:llä

T-nokka, eli vakio.

Käyttöautohan merikonttini on.
Ajelualueet pyörivät 2000rpm yläpuolella +40 astetta ennakoilla.  hitusen laihalla mennään ajelupuolella (1,05-1,1) Paksulla mennään alle 0,8 lukemissa.

Perus juttuhan on että huonompi palotapahtuma vaatii enemmän ennakkoa. Eli jos verrataan esim Volvo 8v ja 16v koneita, sytkäennakkoa käytetään 16v koneessa noin 10 astetta vähemmän.  Suuremmalla huuhtelulla olevalla nokalla periaatteessa ennakkoa pystyy käyttämään enemmän. Mulla oli siinä yhdessä 8v. Koneessa hyvinkin raju nokka ja ennakkoa oli käytössä 2bar ahdolla 24-26astetta. Tosin kone piikkasi ahtopaineen ylös huomattavasti suuremmilla kierroksilla kuin vakio 13c ahdin.     

Pyörteilevä seos kestää ennakkoa hyvin, missä mielessä 8-tappinen on 16-tappista liki poikkeuksetta huonompi.

Tällä hetkellä minulla on ihan hitunen enemmän ennakkoa  kuin 16-tappisessa suurilla kuormilla mutta se menee wiinan oktaaniluvun piikkiin.



Minä en haaveile noista 26 asteen ennakoista kuin sikamaisen rikkailla sopilla, tai pääsen laulelemaan virittäjän joululaulua.

Ei kestä nakuttamatta meikäläisen wiinakone ahtoja ja isoja ennakoita.

Mikan. Onko sulla max vääntö huipun kohdalla tiputettu ennakkoa pois ja sen yli nostettu ennakkoa lisää? Kun yleensä pienellä turbolla alhaalta heräävä moottori pyrkii kilistelemään juuri turbon spuulauksen huippu kohdassa...

Ennakko nousee vasta sen 3500rpm jälkeen ja tasoittuu +5000rpm.
Nykyinen "ongelma"alue on alle 3500rpm ja tietyillä vajaakuormilla, jossa sitä ennakkoa on "hitusen" agresiivisesti.
Tuolla alueella ollaan vain hetkinen kiihdytyksen aikana, joten siksi sen hierominen on hitusen työläs.

Ja nyt saatanallinen säätäminentm vauhtiin pääseekin, kun voi säätää EZK:ta ja LH:ta yhtäaikaisesti!  :hello:
Siihen tarvittiin toinen ostric II, jotta pääsee kunnolla vauhtiin.  :2funny:
Vai keuliikohan mopo jo hitusen?  :2funny:


Luulis että kansi on tosi paljon parempi tuossa tinakoneessa. Ehkä vähän epäreilua verrata moottoreita mikä toinen suunniteltu Porschen kanssa, ja toista 60 luvun 8v. Tai no ohan niissä öljykorkin tiiviste sama.  :P

Millekkäs se meikäläisen ennakkokartta tuntui pintakaasuilla?


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #791 : 22.08.2014, 00:27:36 »
T-nokka, eli vakio.

Käyttöautohan merikonttini on.
Ajelualueet pyörivät 2000rpm yläpuolella +40 astetta ennakoilla.  hitusen laihalla mennään ajelupuolella (1,05-1,1) Paksulla mennään alle 0,8 lukemissa.

Pyörteilevä seos kestää ennakkoa hyvin, missä mielessä 8-tappinen on 16-tappista liki poikkeuksetta huonompi.

Tällä hetkellä minulla on ihan hitunen enemmän ennakkoa  kuin 16-tappisessa suurilla kuormilla mutta se menee wiinan oktaaniluvun piikkiin.



Minä en haaveile noista 26 asteen ennakoista kuin sikamaisen rikkailla sopilla, tai pääsen laulelemaan virittäjän joululaulua.

Ei kestä nakuttamatta meikäläisen wiinakone ahtoja ja isoja ennakoita.

Ennakko nousee vasta sen 3500rpm jälkeen ja tasoittuu +5000rpm.
Nykyinen "ongelma"alue on alle 3500rpm ja tietyillä vajaakuormilla, jossa sitä ennakkoa on "hitusen" agresiivisesti.
Tuolla alueella ollaan vain hetkinen kiihdytyksen aikana, joten siksi sen hierominen on hitusen työläs.

Ja nyt saatanallinen säätäminentm vauhtiin pääseekin, kun voi säätää EZK:ta ja LH:ta yhtäaikaisesti!  :hello:
Siihen tarvittiin toinen ostric II, jotta pääsee kunnolla vauhtiin.  :2funny:
Vai keuliikohan mopo jo hitusen?  :2funny:


Millekkäs se meikäläisen ennakkokartta tuntui pintakaasuilla?

Luulin että oma viinakontti vetää kivasti. Mutta Mikan viinakontti vetää 1/5 kaasulla ALIPAINEILLA kiihdytyksen liikennevaloista muiden mukana (keskiripeä kiihdytys). Itselläni tarvitsee n.puolikaasua ja 0.2-0.4bar  :o

Eli siis... sytkälastua tänne perkkkkl  S* :2funny:

Täyskaasulla sitten ei järjetöntä eroa ole, tosin siinäkin ero taitaa olla kuitenkin isohko viinanpuolelle vs bensa. (en ole ajanut bensa lastutettua vuosiin)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #792 : 22.08.2014, 03:10:32 »
Luulin että oma viinakontti vetää kivasti. Mutta Mikan viinakontti vetää 1/5 kaasulla ALIPAINEILLA kiihdytyksen liikennevaloista muiden mukana (keskiripeä kiihdytys). Itselläni tarvitsee n.puolikaasua ja 0.2-0.4bar  :o
EIkös olekkin jännää, miten tämä tekemäni pikkiriikkinen optimointi vaikuttaa!  ::)

Muu porukkaa jahtaa sitä maksimitehoa jne. ja minä sitä maksimitehoa vajailla kuormilla!  ;)

Siinä missä samanlainen merikontti vetää samalla reissulla 17L/100km bensaa, teen saman tempun wiinaksilla 15L/km kulutuksella!  :pomo:

Onhan se jotain muuta, kuin litralla pisimmälle ajamista, mutta matka-ajan minimointi onkin se meikäläisen juttu, eikä absoluuttinen pisaralla pisimmälle!

Eli siis... sytkälastua tänne perkkkkl  S* :2funny:

Kunhan se saatanallinen säätötm on suoritettu loppuun asti!  :pomo:
Osattomaksihan et voi jäädä tästä säätämisestä!  :)

Täyskaasulla sitten ei järjetöntä eroa ole, tosin siinäkin ero taitaa olla kuitenkin isohko viinanpuolelle vs bensa. (en ole ajanut bensa lastutettua vuosiin)

Jos siellä saisin merkittäviä eroja, olisin keksinyt jotakin, mitä kaikki muut olisivat tehneet vuosikymmeniä väärin. Epätodennäköistä, etten sanoisi!  ::)

Wiina vs. Bensa on sitä, että samoilla ahdoilla V-nokalle tulee nipinnapin "nokkaan" marginaalisilla eroilla T-nokalla, vaikka nostossa on eroa merkittävästi V:n eduksi!
Jos T-nokassa olisi V:n nostot, niin V ottaisi "nokkaan" huolella!  ;)

Björn Donnerin sanoja mukaillen; "Säätäminen kannattaa aina!"   :2funny: :3/4 jättää sen:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #793 : 22.08.2014, 03:23:01 »
Täältä kun löytyy todella paljon mikattua™ dataa nakutuksesta ja sen mittaamisesta, onko tietoa siitä miten uudempi ja vanhempi nakuanturi eroaa? Voiko niitä vaihtaa ristiin, tai jos ei, onko ilman saatanallista säätämistä™ vaihdettavissa se mitenkä ezk(&lh?) sitä anturia lukee jolloin uudempaan lh:hon voi vaihtaa vanhan anturin?
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #794 : 22.08.2014, 15:45:57 »
Täältä kun löytyy todella paljon mikattua™ dataa nakutuksesta ja sen mittaamisesta, onko tietoa siitä miten uudempi ja vanhempi nakuanturi eroaa? Voiko niitä vaihtaa ristiin, tai jos ei, onko ilman saatanallista säätämistä™ vaihdettavissa se mitenkä ezk(&lh?) sitä anturia lukee jolloin uudempaan lh:hon voi vaihtaa vanhan anturin?

Volvon oma manuska (TP 31397) kertoo näin:

Lainaus
Variants
The three different types of knock sensor used are illustrated above.
Type (B) is used on EZ-102K. and on EZ-117K and EZ-118K systems from 1985 to 1986.
Type (C) is used on EZ-116K systems from 1987 on, as well as on EZ-l17K and EZ-118K, and on Rex-I from 1989 on.
A refinement of type (B), this variant is fined with a sleeve (5) which ensures that the mounting force is less easily
transmitted to th e piezoelectric crystal, making the unit less sensitive to the effect of the tightening torque.
Type (D) is used on the EZ-11 5K system on the B 280 engine. which is fitted with a knock sensor for each bank of
cylinders. The only difference between this variant and type (C) is that the connection lead is integ ral with the unit.
Type (C) and (D) sensors are less sensitive to tightening torque than earlier types. The design permits the torque to vary from 15 to 25 Nm '1 1- 18 ft.lb) w ithout any adverse effect on the performance of Ihe device. Although production of type 181 was discontinued in 1986, it is fully interchangeable wilh type ICI. Particular care must be taken when fining the older type 01 sensor; a torque wrench must be used to l ighten Ihe device in position.

Joten ne ovat keskenään vaihtokelpoisia. Kiristysmomentissa on eroja jonkin verran B/C anturien välillä.

Joten saatanallista säätämistätm ei tarvita, ellei sitä halua harrastaa momenttiavaimen kanssa!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Carcom Oy  Ateho