Race.fi  Puotilan autokorjaamo

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604955 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Niilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 36
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #900 : 25.10.2014, 10:22:10 »
Kuskin etuvilkku umpio päätti tipahtaa tielle ja takaa tullut yhdistelmä sitten viimeisteli tilanteen, että umpiosta tuli mikroskooppista tavaraa.
Eli näköjään kaikki on mahdollista. Multa aikoinaan joku vei molemmat vilkun-/parkinumpiot yön aikana ja silloin mietin, että ei oo varmaan ehjänä saatu irti. Mitään irroitusjälkiä ei löytyny, eli helposti olivat lähteneet. Mutta ilmeisesti olivat ehjänä irroitettu, jos toisilla tippuu ajaessa. :)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #901 : 25.10.2014, 17:24:52 »
Eli näköjään kaikki on mahdollista. Multa aikoinaan joku vei molemmat vilkun-/parkinumpiot yön aikana ja silloin mietin, että ei oo varmaan ehjänä saatu irti. Mitään irroitusjälkiä ei löytyny, eli helposti olivat lähteneet. Mutta ilmeisesti olivat ehjänä irroitettu, jos toisilla tippuu ajaessa. :)

Toisen noista vilkku-umpioista sai etukautta irti (tippunut) mutta toinen ei kyllä lähde, kuten ei uusikaan irtoa.

Ja nyt siellä on uusi umpio ja kuulemani huhun mukaan tänään matkustaa parkin kantakin Mansesta tännepäin.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #902 : 20.11.2014, 21:21:09 »
Motonet hyvitti viimein boschin pumpun tälläisen "pienen" odottelun jälkeen (7,5kk).   :)
No, voisivat antaa vaikka hitusen palautetta sinne tammer-dieselille tuosta "nopeudesta".   :nohnoh

Ainoastaan pirusti harmittaa se, etten saanut tietooni syytä miksi pumppu oli hajonnut?   >:(

Katiska on toiminut muutoin moitteettomasti, paitsi mitä nyt se jakajan kansi välillä kiukuttelee. Johtuu siitä, että se on varakansi takalattian alta (käytetty).  Uusi kansi on tulossa jostain muualta kuin motonetistä ja sekin tilattiin tarvikeliikkeestä ihan erikseen, sillä en kelpuuttanut siellä ollutta intermotoria/Facettia (sama kansi) eri paketissa.

Jakajaton sytty modi kummittelee ajatuksissa, mutta paneudun siihen kunhan saan tehtyä EZK/LH emulaattorin valmiiksi.

Ja kun minun tyylilleni uskollisesti kuljen omia polkujani, niin EZK:ta olen sen verran tutkiskellut, että sieltäpä saattaa löytyä oikeasti valmius hukkakipinälle itsessään.   :idiot2:
Koska sieltä puuttuu tiettyjä komponentteja, joiden epäilen olevan erittäin vahvasti tekemisissä kaksipuolaisten syttyjärjestelmien kanssa.

Ja mainittakoon se, että vakio-mitsulla alkaa wiinan kanssa olemaan se tappi-raja siinä baarin ahdoissa, jonka jälkeen sen pakopuoli on tukossa. Bensalla moista ongelmaa ei ihan siinä vaiheessa vielä ole. Sen verran on tässä välissä tullut tutkiskeltua tuota ennakko-karttaa ahtojen suhteena.

Nimittäin 1,1 baarilla pingaavat ennakot minulla sietävät ihan hyvin 1,3 baarin ahtoja isommalla ahtimella identtisessä setissä. No, papuakin tulee siinä "pikkuisen" lisää.   :pomo:

Ja kohta tiedetään tarkasti, kuinka paljon lisää niitä tulee....   ::)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #903 : 24.11.2014, 13:29:08 »
B230FT, RE85 ja ihan omin käsin väsätyt lastut 668cc suuttimilla, T-nokalla ja 012 IMMulla.



Nythän se vetää jännäksi!  :o :o :o :o

Veto 1.
Mitsun 13C, 0,85 baaria ahtoja (vielä 16-tappisen syttylastu tässä vedossa, joka rapisee (bulkkivirilastu, kun omaa en ollut ehtinyt tehdä tuohon vetoon))

Veto 2.
Mitsun 16T, 1 baari ahtoja ja oma syttykartta.

Veto 3.
Mitsun 16T, 1,2 baaria ahtoja ja sama syttykartta kuin vedossa 2.

Ei nakuta vedoissa 2 ja 3, sopat täydellisen identtiset molemmissa vedoissa lambdan huidellessa siellä 0,8 nurkassa koko vedon ajan.
Vanhassa vedossa 1 kilahtaa, kuten vääntökäppyrässä näkyykin.

Eipä tullut vetoa juurikaan lisää, mutta vääntökäyrä leveni pirusti 1,2 baarin ahdoilla.

Nyt arvon raati saa antaa ajatuksia mistä tämä johtuu?  :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #904 : 24.11.2014, 18:18:03 »
Bleedilläkö oli ahtopaineen säätö?
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #905 : 24.11.2014, 19:49:37 »
Bleedilläkö oli ahtopaineen säätö?

Sähköinen ahtopaineen säädin. Ei heittele ahdot jos sitä mietit?  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #906 : 24.11.2014, 20:32:19 »
Sähköinen ahtopaineen säädin. Ei heittele ahdot jos sitä mietit?  :)

Heittelee ne vähän, muttei niin paljoa, että se tekisi tuon ilmiön.

Sopat ja ahdot näyttivät vedossa tälle.



Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #907 : 24.11.2014, 22:04:39 »
No ainakin toi afr repeää tossa 3000 rpm huitteissa, ja siellä on toinen lambda lähellä ykköstä. Ahtopainevertailu on jotain muuta kuin 1,0 vs 1,2 bar. Onko toi moottori kuinka kunnossa? Sytytysennakko? Kuinka monta vetoa on vedetty penkissä? Excelin käpistelijä työväenopiston Tietokone tutuksi-kurssille.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #908 : 24.11.2014, 23:57:37 »
No ainakin toi afr repeää tossa 3000 rpm huitteissa, ja siellä on toinen lambda lähellä ykköstä.

Mitä tarkoitat AFR:n repeämisellä?

Eri ilmamäärä, erilainen soppa!  Sama määrä kiloja ilmaa tunnissa, sama sopitus. Tai niin tarkasti kuin LH:n kartoissa sitä voi sopitella.

Kippurassa on kaksi vetoa yhdessä kippurassa. Kaksi lambdaa ja kahdet ahdot, eli kaksi paria kippuroita.

Ahtopainevertailu on jotain muuta kuin 1,0 vs 1,2 bar.
No, siellä päin. Mutta se on ollut tavoite. Kun lasket keskiarvoahdot kippuroista, pääset yllättävän lähelle, sillä kippuroiden näytteidenottoväli on 0,1 sekuntia per mittauspiste ja kippurassa noita on muutama sata tai jotain..

Onko toi moottori kuinka kunnossa?

Ehjä ja hyväkuntoinen. Ajettu vajaat 300tkm ja huollettu säännöllisesti.

Sytytysennakko?

Sitä on.   :D
Millä kuormalla ja kierrosluvulla?

Kuinka monta vetoa on vedetty penkissä?

Muutama putkeen.

Excelin käpistelijä työväenopiston Tietokone tutuksi-kurssille.

Ei ole tuo kippura exellillä tehty! Eikä tulla tekemäänkään!  :nuhtelu

Jos se ei silmääsi miellytä, niin eipä 40 sekunnin datan muokkaus voi kovin hienoa ollakkaan!  :pomo: :D


Mutta takaisin perus-asiaan, onko sinulla ajatuksia, miksi moottori käyttäytyy noin?  ???
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 00:22:16 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #909 : 25.11.2014, 09:23:49 »
Tuossa momenttikäyrässä seosuhde ja momentti leikkaa just alle 3000 rpm. Ja korreloi toisiaan aika vahvasti. Pitäiskö soppia vielä kattoa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #910 : 25.11.2014, 09:41:40 »
Ekana tulisi mieleen että korkeammilla ahdoilla hukkaportti olisi kaikin puolin jäykempi ja "hiipivä avautuminen" vähäisempää ahtojen noustessa mutta sähköisen ohjauksen luulisi olevan riittävän fiksu estääkseen tuon. Eikä se selitä sitäkään minkä takia ero on huima jo alipainepuolella.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #911 : 25.11.2014, 12:49:13 »
Tuossa momenttikäyrässä seosuhde ja momentti leikkaa just alle 3000 rpm. Ja korreloi toisiaan aika vahvasti. Pitäiskö soppia vielä kattoa?

Siis tarkoitatko liian rikasta vaiko laihaa seosta?

Näköjään noissa vedoissa oli hitusen off-settiä vetojen kierroslukutiedoissa.
Joten tarkastele tätä "baarin vetoa" sen penkkilapun kippuran 2 kanssa.

Tässä koko "baarin vedon" paine/lambda-graafi. (yhteensä 200 mittauspistettä = 15,94 sekuntia).


Ja tässä tasan 2 sekunnin logi. Näytteistysväli on 0,08 sekuntia. Eli 25 mittauspisteen logi.


Alle 0,785 lambda menee vasta 4650 rpm kohdalla, missä nämä wiina-koneet pyrkivät kilisemään mielellään ahtojen alla.
Syttyennakot pyörivät alle 20 asteen täys-vedossa tai kilinä on armotonta.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #912 : 25.11.2014, 13:30:32 »
Aaa, juu!

Katoin tota teholappua ja käsitin ensin että siinä on Momentti ja lambda samassa graafissa, Mutta se alempi on siis tehokäyrä, eikä AFR. Hämäsi tuo toinen Y-akselin skaala. Ehkä kannattaisi olla hiljaa kun surffaa puhelimella...

Palaan lähtöruutuun....

Edit:  Pakoputki?


« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 13:32:13 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #913 : 25.11.2014, 13:52:30 »
Aaa, juu!

Katoin tota teholappua ja käsitin ensin että siinä on Momentti ja lambda samassa graafissa, Mutta se alempi on siis tehokäyrä, eikä AFR. Hämäsi tuo toinen Y-akselin skaala. Ehkä kannattaisi olla hiljaa kun surffaa puhelimella...

Palaan lähtöruutuun....

Edit:  Pakoputki?

Penkkilapussa on vain 3 teho/vääntökäyrää ja nämä lambda/ahto-logit ovat erillisestä loggerista kotoisin. Ainoa noita logeja ja penkkilappua yhdistävä tekijä on kierrosluku.

Juu, penkkilapussa oliva oikea skaala on lämpötila, mikä on se täysin vaakasuora viiva keskellä lappua.

Pakoputkisto on vakio, lukuunottamatta race-kattia ja takapönttöä (dynomax), eli vakiota selkeästi hengittävämpi.

Jännittävää on tässä jutussa se, ettei teho juurikaan nouse, vaikka ahdot nousevat noissa kolmessa vedossa 0,85:stä 1,2 baariin asti.
« Viimeksi muokattu: 25.11.2014, 15:05:08 kirjoittanut mikan »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #914 : 25.11.2014, 15:37:02 »
pakopaine nousee ahtopaineen mukana  :)

 

Elekma  Autoracing