KL-varaosat  Race.fi

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604981 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

855_T5R

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1020 : 25.12.2014, 22:57:51 »
Witalis, se 55l bensamäärän kuluttaminen vaati 470km kaupungissa rullaamista avosandaalia antaen.

Sainpä kulutuettua tankin niin tyhjäksi, että kävin sitten tankkaamassa!  <Kippis>
Ja hitusen kateissa ollut alavääntö palasi kasvaneen savunmuodostuksen vuoksi!  S*
Huomenna sitten nähdään miten pakkas-startti onnistuu, tosin tankin pohjalla oli hitunen "douppinkia" jäljellä kun lorautin wiinat tankkiin.


Samalla reissulla sitten, löysin foorumilaisen tien poskesta. No, katiska ympäri ja kysymään, onko jotain vialla. Olihan siellä ja pakkastakin "mukavat" -11C.

Ei muuta kuin jäähdytysnestettä ja apusähköä antaen matka pääsi heillä jatkumaan.   :hello:
Olinpahan kerrankin oikeassa paikassa, oikeaan aikaan ja oikeilla välineillä varustettuna.  :)
Kulutus kuulostaa varsin kohtuulliselta. xxx lastuilla pyöri siinä ++20l sadalle tosin kyllä siinä välillä YRITETTIIN kaasuläppää availla   :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1021 : 26.12.2014, 22:35:43 »
Kulutus kuulostaa varsin kohtuulliselta. xxx lastuilla pyöri siinä ++20l sadalle tosin kyllä siinä välillä YRITETTIIN kaasuläppää availla   :D

No, availen minäkin sitä kaasuläppää aina silloin tällöin "hitusen". Silti kulutus pysyi kuosissaan bensiinillä.   :3/4 jättää sen:

Wiinalla minulla kulutus kasvaa luontojaan, kun yläpää on mennyt sakealle. No, tänään hitusen säädin sitä kuorma/kierrosluku laskennan yhtälön vakioita hitusen hoikemmalle ylhäältä, niin kulutuskin alkaa tippumaan vähän ripeämmässä ajossa.

Tänään vaihdettu myös takavaimmennin dynomaxin vaimentimeksi ja syytä olikin, sillä takavaimentimesta löytyi niitä kissan kiviä!  :o  :facepalm:


Tuossa kissan kiviä bensiinin palamistuotteiden värjääminä.


Vaimennin sisältä.


Alla ollut vaimennin oli tälläinen. Muutoin ihan käypänen vaimennin, mutta vähän ahdas wiinalle kissan kivien vuoksi. Muutoin yllättävän hyvässä kunnossa, eli ruosteisuuden vuoksi sitä ei olisi tarvinnut vaihtaa, ahtauden takia kylläkin.

Tälläisen vaimentimen sinne sorvasin paikalleen.  Hengittää hyvin ja on miellyttävän hiljainen.  Täytyisi varmaan tehdä "pappa-mutka" siihen vielä vaimentamaan viimeisetkin murinat.

Täytyy tässä jossain vaiheessa taas tarkastella sitä syttykarttaa, kun takapönttökin hengittää vapaammin. Lähinnä se yläpään sopitus on laiteltava sopivan hoikalle.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2394
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1022 : 27.12.2014, 09:38:02 »
Tuollainen turbopönttö ei vaimenna hyvin sellaista matalaa kuminaa, jos sen jälkeinen putki on lyhyt. Toimii kyllä hyvin taka-akselin etupuolella.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1023 : 27.12.2014, 22:40:35 »
Tuollainen turbopönttö ei vaimenna hyvin sellaista matalaa kuminaa, jos sen jälkeinen putki on lyhyt. Toimii kyllä hyvin taka-akselin etupuolella.

Juu, äänimaailma tuolla pöntöllä on hitusen toisenlainen kuin edellisellä, jonka laitoin pakosta (dynomaxia ei ollut saatavilla).
Pappamutka tekee ihmeitä sille viimeiselle murinalle. Pappa-mutka vain ei sovi paikalleen, koska puskurin alla on pakkivalot.  :-\

Auton sisälle tuo ei juurikaan pidä ääntä, koska takaputki on niin pitkä, että se on puskurin tasalla suorana. Mutta pappa-mutkan haluaisin ihan äänien ja muidenkin syiden vuoksi.

Tykkään sleepper-tyylistä.  ::)

Auton ei tarvitse kertoa ulkopuolelle siitä, että jotain on muutettu. Helpottaa katsastuksia yms. juttuja ja ei provosoi amiksia!  ;) ;D
Koska niiden nöyrryyttäminen kuluttaa turhaan wiinaksia, jotka voisi polttaa taipaleella.  :D

Ja lopultakin tykkään sähköautoista siksi, että ne ovat hiljaisia. Kuuntelen mielummin tinnitustani kuin jatkuvaa murinaa, pärinää tai kuminaa. Toki silloin kun kaasun painan lattiaan, saa sivistyneitä ääniä kuulua sen verran, että korvat kertovat pidon ja kierrosten suhteen epälineaarisuuksista ennen ahteria.  :pomo:

 Ei vaan perse kestä ostaa teslaa, eikä sitä ole farmari-versiona!  :-[

Mutta lopultakin maku-asioita sanoi musti, kun muniaan nuoli.

Ainoastaan desibelit eivät ole makuasioita ja niitä tuotan mahdollisimman vähän.   8)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1024 : 29.12.2014, 11:22:04 »
Tämän vuoden viimeisessä miitissä sain sitten joululahjan porukalta!  :o

Kuvat kertokoot sanoja enemmän!  S*











ISO KIITOS osallisille!


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1025 : 29.12.2014, 13:39:59 »

Järjetön kulutus kertoo siitä, ettei kaikki ole lastussa kohdillaan tai siis edes oikeassa planeetta-kunnassa. LH pystyy sopeuttamaan kaikenlaista melkoisesti, mutta silläkin on rajansa.

Noissa mainitsemissasi lastuissa on juuri se ongelma, että ne ovat samaa kamaa vakioon ja mihin tahansa muuhun settiin. Joten tapauksessasi suuttimien suurentaminen takasi sen, että soppaa tulee "vähintäänkin" riittävästi ja nakutusrikastuksen puutekkaan ei räjäytä moottoria.

Mikä siinä setissäsi sen tehon rajoitti? Ahdin? Suuttimet?



Joo, vasta jälkeenpäin auton jo myyneenä tuli ilmi tuo mistä iso kulutus johtui, mekaanista vikaa ei ollut missään eikä täysin ajotavastakaan johtuvaa. Siitä oppineena seuraavan kerran kun jotakin autoa viritän, en tilaa "sopivia lastuja" vaan xx setille, vaan hankin säätövermeet itse, oikeastaan koko ohjauksen. Lh olisi varmasti ihan pätevä ohjaus mutta kallistun silti megan puolelle, sillä kun on todistetusti otettu isojakin teholukemia.

Monen asian summa, paikallaan oli vakiocooleri, vakiobensapumppu, suuttimet laskennallisesti tapissa tolla teholla yms.

Budjettiviritys, mutta suorituskyvyltään melko onnistunut. Joku epäili tossa aiemmin toimivuutta, niin kyllä se mulla jokapäiväisessä ajossa oli, voimaa koko kierrosalueen läpi, kulki myös alipainealueella... Siinäpä se syy varmasti, miksi näiden lastujen "puutteet" on huomattu vasta nyt. Seosmittarihan siinä olis varmasti paksua näyttänyt läpi kierrosalueen.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1026 : 29.12.2014, 20:46:24 »
Joo, vasta jälkeenpäin auton jo myyneenä tuli ilmi tuo mistä iso kulutus johtui, mekaanista vikaa ei ollut missään eikä täysin ajotavastakaan johtuvaa. Siitä oppineena seuraavan kerran kun jotakin autoa viritän, en tilaa "sopivia lastuja" vaan xx setille, vaan hankin säätövermeet itse, oikeastaan koko ohjauksen. Lh olisi varmasti ihan pätevä ohjaus mutta kallistun silti megan puolelle, sillä kun on todistetusti otettu isojakin teholukemia.

Niin, paljon on surkeita lastuja maailmalla liikkunut.
Minulla tämä säätäminen alkoi siitä, että olin perin juurin kyllästynyt huonoihin lastuihin. Eli ihan sama tarina kuin bricksin Ipdown nimimerkillä.

Toinen tekijä oli se, ettei silloin kukaan tarjonnut wiinalastuja. Joten päätin, että LH on ihmisen tekemä ja ihminen sen pystyy reverse-engineering menetelmällä purkamaan.

Lopputuloksena on se, että minulla on wiinastettu B230FT. Tai oikeastaan ihan sama, mitä kipinällä syttyvää polttoainetta sinne tankkiin työnnetään, niin saan auton käymään.

Niin. mega-säätäjille vertais-tuki suomen kielellä on huomattavasti parempaa kuin LH:n säätäjille. Joten se toisaalta tukee megan käyttöä. Toisaalta LH:ssa sitten on valmiiksi kohdillaan pirusti perusasioita, joihin ei tarvitse kiinnittää mitään huomiota säätämisen aikana, jos polttoaine on bensiini. Wiinalla sitten pitää säädellä hitusen muutakin kuin pelkkää peruskarttaa ja edistyneemmät säätäjät sitten tekevät mitä haluavat ahteriaan miellyttääkseen. Kuka tykkää minkäkinlaisesta alavedosta ja kuka haluaa sitten reagointiin pehmeyttä tai argressiivisuutta jne. loputon säätämisen suo kun tuolle tielle lähtee!  ;) :D

Säätämisen suossa olen jo aika syvällä!  ;D

Mitä noihin LH:n "teho-reserveihin" tulee, niin varmuudella yli 300hv sillä on otettu ihan tuotanto-autossa ja edistyneet säätäjät ovat sitten kiristäneet vieläkin enemmän sillä papua pihalle.

Monen asian summa, paikallaan oli vakiocooleri, vakiobensapumppu, suuttimet laskennallisesti tapissa tolla teholla yms.
Budjettiviritys, mutta suorituskyvyltään melko onnistunut. Joku epäili tossa aiemmin toimivuutta, niin kyllä se mulla jokapäiväisessä ajossa oli, voimaa koko kierrosalueen läpi, kulki myös alipainealueella... Siinäpä se syy varmasti, miksi näiden lastujen "puutteet" on huomattu vasta nyt. Seosmittarihan siinä olis varmasti paksua näyttänyt läpi kierrosalueen.

Niin, noissa budjetti-vireissa suuttimet menevät sen verran tappiin, ettei esim. nakurikastusta huomaa.
Minä pysyisin budjetti-virissäkin ihan kiltisti 0,8 ahdoissa vakio-romuilla, jotta jäisi edes vähän turvamarginaalia!  ???

Tosin tässäkin on ero polttoaineessa. Nakurikastusta ei meinaa huomata bensalla edes noilla minun 668cc/min suuttimilla. Wiinalla se alkaa nykimään välittömästi, joten sekin varmasti muuttaa tilannetta siinä mielessä, että huomaan välittömästi syttymyöhäkön ja rikastuksen yhteisvaikutuksen ja niin huomaavat kaikki muutkin autossani olijat.

Niin, eipä kukaan ollut tiennyt sitäkään, että 16-tappisen sytty-binistä puuttuu tuki nakutusrikastukselle, ennenkuin tutkin asiaa ihan laittamalla binin EZK:n ja laittamalla koneen nakuttamaan. Kotterossani on raudassa nakurikastuksen kaikki elementit ja jos sitä ei tapahdu 16-tappisen binillä, niin johtopäätös on hyvin ilmeinen. Eli softa ei tue sitä. Mikä on kyllä tavallaan loogisesti pääteltävissäkin, koska 16-tappisen sähkökaavion mukaan siellä ei edes ole koko piuhaa.
Yhteinen anturi 16-tappisessa on sitten EGT, joka vaikuttaa EZK:ssa ennakkoon ja LH:n puolella sopitukseen.

Noita 16-tappisen binejä on myyty EZK:n virityslastuina 8-tappiseen koneeseen isoja määriä, niin montakohan moottoria on lopulta sen vuoksi hajonnut?

Eilen katselin nakutuksen tuhoamaa kansipahvia (lastutettu vakio) ja voin kuvitella millaista jälki on isommin viritetyssä moottorissa!  :o :'(

Oma kansipahvini aikoinaan petti puhtaasti vesien lähtöön täysvedosta. Nakutus sitä ei ole tappanut vaikka moottorini on taatusti pingannut tuhansia kertoja, mutta enintään 8 kpl peräkkäin (paitsi tuota 16-tappisen biniä tutkiessani), mutta siinäkin vaiheessa katselin nakuanturin signaalia samalla intensiteetillä, kuin mykän tuijottaessa tuheroa!





Eilinen miitistä palatessa kone innostui nakuttamaan ihan nolla ahtojen yläpuolella vaikka miittiin mennessä jogiinia "savustinkin" sillä turun tuomiokirkkoa isommalla usva pilvellä joka tuolta putken päästä näissä keleissä minulta tulee kaasua poljettaessa.

Säätelin siinä sitten LH:n parametrejä vääntökäyrästä alkaen useampiin vakioihinkin kajoten ja silti kilinä halusi alkaa ahdoille mentäessä takaisin tullessa, vaikka sinne mennessä ei naksahtanut kertaakaan. EZK:ssa laittamalla suurimman väännön kohdalla ennakoksi 10 astetta sillä sentään pystyi ajamaan ja yli 4500rpm se sitten sieti ennakkoa ihan normaalisti.

Ensin tuli epäilys, että olikohan sulattanut kissani sinne mennessä pakkasen (ei markku) vuoksi tai jotain muuta vastaavaa.

Tänään ei mitään ongelmia vaikka eilen ropisi niin pirusti ja tänään oli pakkastakin selvästi enemmän kuin eilen, vaikka miittiin mennessä pakkasta oli -14C ja palatessa -17C, joka olikin ainoa asia joka miitin aikana muuttui.

No, tänään löin alku-illasta koneen tulille ja katselin, että nouseepas lämpömittari poikkeuksellisen nopeasti.  :o
Hitusen kokemusta omaavana osasin mennä tutkimaan konehuoneen puolta ja kurkata paisariin ennenkuin ollaan termostaatin aukeamis-pisteessä.  Hilettähän siellä paisarissa oli. :facepalm:
Muistin siinä samassa, että syksyllä mittasin nesteen pakkasen kestoksi silloin -24C mutta kun pakkasesta ei ollut tietoakaan, niin asia sitten unohtui korjata. :facepalm:

Käytin koneen termostaatin avautumislämpöön ja tarkkailin alkaako vesi kiertää syylärissä? Alkoihan se kun ylävesiletkua hitusen puristeli. Siitä sitten rauhallisella tyylillä kohti kaupunkia ja lämmintä parkki-hallia.
Ei lämppärin kenno sulanut parkkiin matkalla, joten sinne siis peläten menikö lämppärin kenno rikki (taas). No, sen vaihtamisesta meikäläisellä onkin sitten kokemusta, joten sen projektin kaikki vaiheet osaan ulkomuistista hyvin.  :buck2:

Parkissa sitten puhallin täysille pikkuhiljaa nostellen. Tupakin verran käyttöä ja sitten kauppaan.
Samoista vaivoista kärsiviä taisi olla useampiakin, sillä parkissa oli omituisen paljon tunkua!  :D

Takaisin tullessa tuulilasikke ilmestyneet sulat vyöhykkeet sitten kavalsivat kennon sulaneen. Tämän jälkeen käyttelin autoa niin kauan, että tuulilasi oli sisältä sula.

Motonettiin matkani vei tuon jälkeen, raakaa jäähdytysnestettä hakemaan. Kassalla oli edelläni kolme asiakasta, joilla kaikilla oli akku ostoksenaan.  :facepalm:  :D

Sentään sahasin katiskani käyntiin ilman lämmitystä ja näissä pakkasissa se ei enää ole wiinamäen miehelle mikään itsestään selvyys. Odottelen "innolla" helmikuuta, koska akku täytää tuolloin vuotta. Edellinen kesti tasan kaksi vuotta ja meni sentään takuuseen.

Lisäilin sitten motonetin pihalla reilun litran raakaa glykolia jäähdytysjärjestelmään roiskittuani sieltä saman verran pois vanhaa nestettä (ympäristörikollinenkin).

Ajelin sitten pienen säätölenkin ja ei mitään oirettakaan ropinasta. Pihalla ennen kylmästarttia mittasin EZK:n lämpöanturinkin ja se vaikutti normaalille lukemiensa perusteella.

Nostin ahdotkin takaisin sinne 0,8 baariin, eikä ropise yhtään, ei edes oiretta! Mystistä!  :o
Sopitus on kokoajan ollut kunnossa eikä sieltä löydy vikaa, joten vika on jossain EZK:n puolella. Epäilen vahvasti lämpöanturia, sillä olen antanut itseni ymmärtää, että EZK kiristää ennakkoa kylmänä lämmittääkseen moottorin nopeammin. Se voisi selittää tuon oudon ja erittäin epäjohdonmukaisen sytty-käytöksen. Joten taidampa mennä huomenissa varaosaliikkeeseen ja tilata aidon bosch lämpöanturin, kun en ole sitä laiskuuttani saanut aikaiseksi aikaisemmin.

Mutta tämmöistä tämä motorsportti on!  ;D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1027 : 29.12.2014, 21:04:36 »
miittiin mennessä jogiinia "savustinkin" sillä turun tuomiokirkkoa isommalla usva pilvellä joka tuolta putken päästä näissä keleissä minulta tulee kaasua poljettaessa.
Minä ainankaan mitään nähny  :o


mikanin pitäs käyttää takasumaria ajaessaan  :2funny:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1028 : 29.12.2014, 21:07:20 »
Minä ainankaan mitään nähny  :o
(Kuva poistettu lainauksesta.)

mikanin pitäs käyttää takasumaria ajaessaan  :2funny:


Tästähän seuraa ongelma, kun etu/taka-sumari ovat samassa kytkimessä, niin sytyttääkseni takasumarin joudun polttamaan myös etusumareita, eikä edessäni ole minkäänlaista usvaa!  :2funny: :2funny: :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1029 : 29.12.2014, 21:09:27 »

Tästähän seuraa ongelma, kun etu/taka-sumari ovat samassa kytkimessä, niin sytyttääkseni takasumarin joudun polttamaan myös etusumareita, eikä edessäni ole minkäänlaista usvaa!  :2funny: :2funny: :2funny:
Pitäs olla porvari versio nii saa kummatki erikseen  :pomo:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1030 : 29.12.2014, 21:31:56 »
Kaasupolkimeen rakennettava samanlainen kytkin kuin jarrupolkimeen, tietyn kohdan ylittyessä syttyy takasumari automaattisesti.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1031 : 29.12.2014, 22:03:11 »
Se usvapilvi muodustuu todella nopeasti  :o
https://www.youtube.com/watch?v=U5xDJnP7YvI

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1032 : 30.12.2014, 02:24:57 »
Kaasupolkimeen rakennettava samanlainen kytkin kuin jarrupolkimeen, tietyn kohdan ylittyessä syttyy takasumari automaattisesti.
No mietippäs vähän sitä takana ajavan munakuskin mietteitä, kun ensin syttyy "jarruvalot", sitten "palaa kannentiiviste" (putkiusva) ja kirveellä muotoiltu farkkuvolvo lähtee kuin mikäkin mannertenvälinen kiitämään...

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1033 : 30.12.2014, 20:27:29 »
Kyllä tuo nakutus on nyt paikallistettu EZK:n puolelle. Eli riuhtaisempa sen irti ja tinaan kiinteän vastuksen lämpöanturiksi, niin loppuu tuo vikistely!  >:(

Ja siinä samassa sitten löysin ihan sattumalta sen kauan metsästämäni nakutusrikastuskartan! JIPPII!!!
   *taavih->  *taavih-> *taavih-> *taavih-> *taavih->

Tiedän myös miten se toimii alustavasti!  :pomo:

Ja jos joku kehtaa väittää, ettei saatanallinen säätäminentm tuota tulosta, niin väärässä on ja pahasti!  :nohnoh
Tosin tässä on vähän liikuttu mentaliteetilla, tulos tai ulos!  :D


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1034 : 03.01.2015, 16:16:05 »
Empäs tinannutkaan kiinteää vastusta lämpötila-anturille, vaan tinasin EZK:n liitinkamman tinaukset piirilevyltä. Täällä pöndellä kun ei ole juotosasemaa ja kellosepän luuppia, niin silmillä jouduin katselemaan ja näytti sille, että muutama juotos oli sen näköinen, että ne saattoivat olla murtuneita.

Ilmeisesti olivatkin, sillä naku-loppui kuin seinään ja ennakkojen kesto on entisellään.

Samalla selvitin sen, millä EZK tunnistaa nakuanturin olemassa olon. Kikka on pirun simppeli, eli kun koneen kierrokset nousevat yli 3000rpm lukemaan pitää nakuanturin kuulla melua koneesta. Jos näin ei käy, tulkitsee EZK nakuanturin signaalin vialliseksi, mitä se onkin, sillä 8-tappinen kone pitää melkoista melua noiden kierrosten yläpuolella vaikka se olisi täysin ehjä. Juju onkin siinä, että EZK kuuntelee nakutusta vain tietyissä koneen asennoissa, kaikki muu meteli naku-anturilta on pelkkää kohinaa, johon ei reagoida.

Mutta jos meteliä ei synny kierrosten ollessa noin korkealla syttyy vikavalo välittömästi ja EZK herjaa nakuanturin signaalista vikakoodilla (taisi olla 1-4-3).

Samalla selvitin sen eron, miksi bensiinillä yläkuormat (pitkät suuttimien aukiolot) eivät rikasta seosta samalla tavalla kuin wiinalla.
Sillekkin on oma vakionsa, millä säädetään sopituksen kulmakerrointa kuorman funktiona, kuten on kartallekkin. No, tämä on sitä saatanallista säätämistätm  ;D   :idiot2:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

RallyBaron  Samppasport