Autodiagnoosi  Carcom Oy

ARKISTO: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu

  • 1632 Vastauksia
  • 604969 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1080 : 29.01.2015, 23:50:09 »
Meinasi taas aavistuksenomaisesti suoni pulputa. Perustuu ainakin jossain määrin tositapahtumiin. Klikkaamalla isommaksi, vähän sotkee tuo automaattikutistus.



https://www.youtube.com/watch?v=e80qhyovOnA

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1081 : 03.02.2015, 17:14:23 »
Tässä viimeaikoina on optimoitu syttykarttaa hakien maksimi vääntöä alakuormille. Jännäksihän se menee, siis se ennakon pienuus.

Isoilla kuormilla ennakkoa on vastaavasti 2-3 astetta enemmän kuin 16-tappisen kartassa mutta  keskikuormilla ennakkoa voi olla jopa 15 astetta vähemmän!  :o

Mutta täytyy tuohon väännön hakemiseenkin laittaa joku raja, kun eilen jäin jumiin tasamaalle koskiessani kaasuun.  :idiot2:
No, selitys on siinä, että tyhjäkäynnillä on ennakkoa 12 astetta mutta kun kaasuläpän TK-kärjet avautuvat, ennakko hyppää samointein 22 asteeseen!  :buck2:

Täytyy ilmeisesti hitusen rajoittaa itseäni!  ;D

LH:n puolella väännän kaavaa, jolla saisin interpoloitua kartan arvon transponoidessani kuormatiedon uusiksi, sillä meinaan puristaa sitä taloudellisuutta jakamalla kartan alakuormatiedot 6 riville nykyisen 4 sijasta.

Laskemalla meinaan päästä tontille heti, niin jää säätäminen vähemmälle ja voi keskittyä niihin taloudellisen ajon kohtien säätämiseen.

Tällä hetkellä kartasta on 12 riviä pelkästään ahdoille, mikä on jo hitusen tarpeettoman tarkkaa säätämistä siellä, koska suurimman osan ajasta moottori kuitenkin käy neljällä alimmalla kuormarivillä.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1082 : 03.02.2015, 20:18:33 »
On kyllä harmillinen ominaisuus tuo että jos on tosiaan niin paljon vetoja että ei meinaa päästä liikkeelle talvella.
Onko renkaat kunnossa? Entäs lukko?
Luojan kiitos että itse en aikoinaan sortunut tuohon E85 touhuun ysin kanssa, oisin ollut ihan pulassa täällä maalla kun tienpitokin on niin ja näin välillä  :-\

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1083 : 03.02.2015, 22:34:21 »
On kyllä harmillinen ominaisuus tuo että jos on tosiaan niin paljon vetoja että ei meinaa päästä liikkeelle talvella.
Onko renkaat kunnossa? Entäs lukko?
Luojan kiitos että itse en aikoinaan sortunut tuohon E85 touhuun ysin kanssa, oisin ollut ihan pulassa täällä maalla kun tienpitokin on niin ja näin välillä  :-\

Ongelma on tomaatti, manuaalilla homma ei tuottaisi hikeäkään.  ;)
Renkaat ostettu 2013 syyskuussa, G-force studit. Lukko toimii, sillä ajoin parkkiin yhdellä lumiketjulla.
Toki siinä oli eturenkaan edessä pieni patti ja keli oli +3C lumisadetta.

Mutta tämäkin viestisi oli turhaa suunsoittoa, sillä ymmärsit varmaan asian. Maksimin tavoittelusta pitää joskus luopua ja tehdä kompromissejä.  :buck2:

Tein kompromissin siinä, että laskin ennakot 16,88 asteeseen ja vasta 1230rpm kohdilla noustaan sinne 25,5 asteen lukemiin. Vääntö väheni ja sitä kautta liikkeellelähtö liukkaalta helpottui.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Morjenz

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 572
  • www.vrcf.fi
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1084 : 03.02.2015, 23:05:50 »
Turbiini ei kyllä noin pienillä kierroksilla välitä kuin osan siitä väännöstä mitä kone antaisi.
-Homelompakko Racing Team-
-Astra GSi 16v -92 "Papaatti"-
14,60s / 151,64 km/h / 2,17s 60ft

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1085 : 05.02.2015, 18:45:07 »
Greycapilla lähtee välillä keulimaan, mutta niin sykkii se taavius ensimmäisenkin runosuoli!

Tässä jokaisen säätäjän kymmenen käskyä!

1. Minä olen Bosch, LH Jetronic 2.4:n valmistaja. Sinulla ei saa olla muita moottorinohjauksia.
2. Älä käytä väärin LH:n binäärejä
3. Maksimoi hyötysuhteesi
4. Kunnioita lambda- ja nakuanturia
5. Älä käytä kuin Siemens Deka suuttimia
6. Älä käytä bulkkilastuja
7. Älä käytä muuta kuin vakioahdinta
8. Älä lausu väärää todistusta toisesta lastuttajasta
9. Älä tavoittele yli 300hv:n tehoja LH:lla
10. Älä väitä vastaan säätäjäguruille äläkä kenellekään joka heidän persettään nuolee

tämä viesti sisältää vittuilua tasapuolisesti kaikille sekä myös irvailua uskonnon kustannuksella. Je suis Charlie.

:tykkää:   :2funny:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

855_T5R

  • Vieras
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1086 : 06.02.2015, 00:33:48 »
Greycapilla lähtee välillä keulimaan, mutta niin sykkii se taavius ensimmäisenkin runosuoli!

Tässä jokaisen säätäjän kymmenen käskyä!

:tykkää:   :2funny:
Melkein täydellistä  :D 7,8 ja 9 kohdalla ooen tosin erimieltä  :2funny:

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1087 : 06.02.2015, 12:32:05 »
Ongelma on tomaatti, manuaalilla homma ei tuottaisi hikeäkään.  ;)
Renkaat ostettu 2013 syyskuussa, G-force studit. Lukko toimii, sillä ajoin parkkiin yhdellä lumiketjulla.
Toki siinä oli eturenkaan edessä pieni patti ja keli oli +3C lumisadetta.

Mutta tämäkin viestisi oli turhaa suunsoittoa, sillä ymmärsit varmaan asian. Maksimin tavoittelusta pitää joskus luopua ja tehdä kompromissejä.  :buck2:

Tein kompromissin siinä, että laskin ennakot 16,88 asteeseen ja vasta 1230rpm kohdilla noustaan sinne 25,5 asteen lukemiin. Vääntö väheni ja sitä kautta liikkeellelähtö liukkaalta helpottui.
Kyllä tuon huomaa manuaalillakin vaikka bensalla ajan. Ennakot nousee itselläkin turhan jyrkästi ja vetoa on kuin 6 koneessa ala kierroksilla.  ;D
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1088 : 08.02.2015, 22:48:57 »
Onkos mikanilla tullu sytkäpuolen suhteen uusia onnistumisia?  :)
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1089 : 09.02.2015, 00:24:59 »
Onkos mikanilla tullu sytkäpuolen suhteen uusia onnistumisia?  :)

Tavallaan on!  :)

Kaikki puhuu, että ennakkoa pitää olla wiinalla paljon. Ei vaan onnistu!
Liekö olen täysin toistaitoinen vai, olisikohan asia hitusen toisella tavalla? ???

Keveillä kuormilla minulla on ahkeran tutkimisen jälkeen jopa -16 astetta 16-tappisen karttaa verrattuna mutta täyskuormalla 2-3 astetta enemmän kuin tuossa 16-tappisen kartassa.

Erityisesti painin tällä hetkellä 2300rpm nurkissa olevan naku-herkän pisteen kanssa, jonka esille kaivaminen vaatii pirusti työtä ja kuormaa sopivasti (n. 250kg lisäkseni), muutoin "herkkä" kohta ohitetaan kiihdytyksessä.

Samalla yritän ymmärtää yhtä EZK:n kuormatietoon perustuvaa karttaa, joka on himmeä 4*16 kokoinen (4 kuormariviä ja 16 kierroslukutietoriviä).  :o

Sekavaa nurinkurista Bosch ajattelua, kuten LH:n tyhjäkäytiosastokin on. Selkeää sitten kun saa ajatuksesta kiinni (ehkä), mutta meille LH/EZK-säätäjille ei ole tarjolla Rosettan kiveä:'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1090 : 10.02.2015, 03:25:42 »
No, nykyinen syttykartta näyttää tälle pitkien kokeilujen jälkeen.



Palluroilla merkattu "herkän" alueen laidat ja siihen johtavat solut.

Vetoja tällä kartalla on +5000rpm yllättävän paljon. Reilusti enemmän kuin vakiolla.

Muistutuksena, tämä kartta toimii vain oman polttoaine-lastuni kaverina, suora kopiointi toimii yhtä hyvin kuin venäläinen perseen suristin


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Jara_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • Wäärin Wirittäjä #7
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1091 : 10.02.2015, 08:15:40 »
Siitähän tuo näkyy muotoutuvan alhaallakin ennakkoa alkaa olla ihan mukavasti  ;D
Volvo 945 B230FK+M90 vm.-95 harraste kampe
Volvo 945 B230FD käyttis
EX: 745 740, 240, 340, 3 Mersua, 4 Nissanin Maasturia/lavuria, 7 Toyotaa, 2 Fordia, isuzu, vw golf&passat ja yks fiat

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1092 : 10.02.2015, 13:30:27 »
Jos tulkitsen karttaa oikein niin alhaalla ennakkoa on 30-35 astetta, joka ei nyt mikään kovin erikoinen ennakon määrä ole.

Ihan perus juttu että käytetään heti tyhjäkäynnin jälkeen sellaista 30 astetta ja normi ajelualueissa 35-40 astetta. Tietyn jälkeen ennakon lisäyksestä ei ole mitään hyötyä.


1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4444
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1093 : 10.02.2015, 16:49:15 »
Jos tulkitsen karttaa oikein niin alhaalla ennakkoa on 30-35 astetta, joka ei nyt mikään kovin erikoinen ennakon määrä ole.
Tuotas, maksimi ennakko kartassa on 31 astetta. Pääsääntönä kaikki pisteet ovat alle 30 asteen lopultakin, sillä vain 8 solua ylittävät 30 asteen ennakon.
Erot bensan karttaan ovat aikas suuria, sillä 4500rpm kohdalla maksimi on 30,75 astetta ja minimi on 15,75 astetta. Bensalla (16-tappinen) ennakot ovat 40,13 -  14,25 astetta välissä.

8-tappisen bensakartaan verrattuna wiinakarttani on alle bensiinin ennakoilla joka kohdassa. 4500rpm lukemat ovat 8-tappisen kartassa 38,25 - 25,13 asteen välillä. Joten erotus on 13,12 astetta.

Joten wiinalla erotus on 15 astetta ja bensalla 25,88 astetta 16-tappiseen verrattuna ja kuitenkin erot ovat enemmän kuin 8-tappisessa!  :o :o :o

Ihan perus juttu että käytetään heti tyhjäkäynnin jälkeen sellaista 30 astetta ja normi ajelualueissa 35-40 astetta. Tietyn jälkeen ennakon lisäyksestä ei ole mitään hyötyä.

Niin, ja minulla vastaava piste on siellä 25 asteen nurkissa maksimissaan, ollen 10-15 astetta vähemmän kuin bensalla. Toisaalta maksimi ennakot 16-tappisen karttaan verrattuna ovat suuremmat, ylittäen bensakartan ennakot "parhaimmillaan" 4,5 asteella. 8-tappisessa taas vastaavasti on isoilla kuormilla ennakkoa reilusti enemmän kuin wiinakartassa.

Kuten sanoin, erot ovat jännittävän suuria lopultakin alkuperäiseen nähden.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Moonshine motorsport- Wiinamäen miehen kokeilu
« Vastaus #1094 : 10.02.2015, 23:14:47 »
Vertaatko tässä B204FT vai B234F ennakoihin, kun puhut 16V bensan ennakoista.

Vaimon ex autossa oli hyvin tavallista, että motariajossa ennakko oli 40 astetta. kone oli 2.0 16v turbo ja E85 tankissa.


 

Kulkukoira  Proturbo