Elekma  Autoracing

700-sarjan hankinta

  • 167 Vastauksia
  • 159323 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MK-73

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 765
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #60 : 31.08.2011, 11:58:48 »
Moro!

Nyt kun tässä hoitovapaalla on "aikaa" ajattelin josko investoisi itselle pienimuotoisen projektin, mutta vaan sellaisen johon ei tarvitse hitsailla peltiä neliötolkulla ja jota hieman parannellaan omalle silmälle sopivaksi. Noh, nyt sitten on varattuna itä-suomesta ihan perus 740:nen ilman minkäänlaisia herkkuja. Auto kiinnostaa kuntonsa puolesta tosi paljon. Vm.88 ajettu 265tkm, b230K, automaatti.. Ainut mikä itseä hieman askarruttaa on tuo kaasari, pärjääkö sen kans? Auto on nyt katsastettu elokuussa eikä mainintoja ole tullut, ainkaan päästöjen puolesta... Nyt sitten se sana on vapaa, uskaltaako ostaa?

KO.AUTO KÄYTY HAKEMASSA PIHAAN, NYT SITTEN KATSOTAAN MITEN SEN KANS PÄRJÄTÄÄN...  :)
Pihasta löytyy: 760 B230FT+AW71 -89,  V70R -03 sekä S80 D5 -12

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #61 : 28.09.2011, 16:50:10 »
Mitäs kuluttaa tuollainen 2.3TIC automaattilootalla? meneekö enemmän kuin, matka 8l, kaupunki 10l? Tehoa tuossa olisi se 170hv.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #62 : 28.09.2011, 16:58:39 »
Mitäs kuluttaa tuollainen 2.3TIC automaattilootalla? meneekö enemmän kuin, matka 8l, kaupunki 10l? Tehoa tuossa olisi se 170hv.
Menee. Riippuen ruiskuversiosta, 170hv versiota ei ole olemassa, 165hv eli FT menee aika lähelle tuota jos ajelee nätisti ja on lukollinen laatikko(ehkäpä 9 ja 12), ET vie yleensä ainakin litran verran enemmän ja omaa 182hp. Vie paremminkin 10 ja 13-14...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Wille´

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #63 : 28.09.2011, 17:29:51 »
Menee. Riippuen ruiskuversiosta, 170hv versiota ei ole olemassa, 165hv eli FT menee aika lähelle tuota jos ajelee nätisti ja on lukollinen laatikko(ehkäpä 9 ja 12), ET vie yleensä ainakin litran verran enemmän ja omaa 182hp. Vie paremminkin 10 ja 13-14...
Jos kyseessä on 760, niin: 2.3i turbo (B23ET) 2316cm³ 173 hv (1982-84) oisko toi kyseessä?
760 Tic -84, V70 R -99 AWD

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #64 : 28.09.2011, 17:56:44 »
Kyseessä jenkkimalli vm 90.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #65 : 28.09.2011, 18:27:10 »
Kyseessä jenkkimalli vm 90.
Eli FT koneella, melko inhimillisellä määrällä soppaa tuo menee, mutta ei se kympillä kylällä liiku, maantiellä 8 alkaviin(lausutaan kaheksan pilkku yheksän) pääsee jos on lukkoturbiinillinen loota.

Jos kyseessä on 760, niin: 2.3i turbo (B23ET) 2316cm³ 173 hv (1982-84) oisko toi kyseessä?
Totta, enpä ottanut näitä alkupään 760:jä huomioon kun nuo -85 vanhemmat on jo kymmenen vuotta sitten lahonnu poies  :'(

Edit: offtopiccina, mahtoiko B23ET saada automaattina, kun en muista moista nähneeni?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #66 : 28.09.2011, 22:30:05 »
Totta tuossa vm90 jenkkimallissa on vähäpäästöinen kone kun nuin uusi, ja vanhemmatkin volvot on jo suomessakin. Tieten jenkkilässä ollut päästöjen hillitseminen tarkempaa aikoinaan kuin täällä suomessa?

Poissa Putkari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #67 : 19.10.2011, 18:53:26 »
Näköjään kaasariversioista kannattaa varoa tota pierpurkkia...

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11108.0

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #68 : 19.10.2011, 19:01:06 »
Näköjään kaasariversioista kannattaa varoa tota pierpurkkia...

http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11108.0
Toimii jos on kunnossa, kuten mikä tahansa muukin kaasutin. Ei sitä erityisesti tarvitse varoa vaan tutkia jokainen yksilö erikseen, riippumatta millä polttoaineen syötöllä ::)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa Sipilä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: Kysy&vastaa -topic
« Vastaus #69 : 02.11.2011, 15:44:56 »
Onko nuo AW-71 laatikot miten kestäviä? Huomenna olis tarkotus mennä kattomaan yhtä 740 Turboa jossa moinen loota kuuluu olevan..

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8963
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Kysy&vastaa -topic
« Vastaus #70 : 02.11.2011, 16:19:29 »
Onko nuo AW-71 laatikot miten kestäviä? Huomenna olis tarkotus mennä kattomaan yhtä 740 Turboa jossa moinen loota kuuluu olevan..

Tehonkestosta jos puhutaan niin juuri 71 pitäisi olla sarjan paras isojen poikien mukaan. Kyllä niillä kilometrejäkin on nielty... Mutta tämänikäisissä kamppeissa aina se huolenpito on ratkaisevin tekijä. Saa ne särkemällä rikki niinkuin kaiken muunkin. Koeajo kertoo, ja lootan öljytikkuun kannattaa kurkata ja nuuhkia.

Poissa Sipilä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 422
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #71 : 02.11.2011, 17:42:41 »
Aika lailla noin minäkin sitä pähkäilin. Piti vielä varmistaa  :) Kiitosta vaan  :hello:

Poissa Henk626

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 35
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #72 : 15.11.2011, 15:16:21 »
Kiinnostusta olisi 740 porrasperä Volvoon. Se kulutus kuitenkin vielä askarruttaa, autossa olisi B200ET kone josta nostettu ahdot 0,8 baariin joten paljon tuommoinen matka-ajossa kuluttaa? Sähkövioista olen jo lukenut ja niiden korjaamisesta on ainakin jonkinnäköistä osaamista ja hitsaaminenkin onnistuu jos ruostetta. Eli paljon suunnilleen tuommoinen kuluttaa siistissä matka-ajossa?

hevonen

  • Vieras
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #73 : 15.11.2011, 15:42:20 »
Kiinnostusta olisi 740 porrasperä Volvoon. Se kulutus kuitenkin vielä askarruttaa, autossa olisi B200ET kone josta nostettu ahdot 0,8 baariin joten paljon tuommoinen matka-ajossa kuluttaa? Sähkövioista olen jo lukenut ja niiden korjaamisesta on ainakin jonkinnäköistä osaamista ja hitsaaminenkin onnistuu jos ruostetta. Eli paljon suunnilleen tuommoinen kuluttaa siistissä matka-ajossa?
Tuon täytyy olla lastutettu eli matkakulutus on n. 10l/100km.
Vakiolastulla n. 8.5l/100km.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 700-sarjan hankinta
« Vastaus #74 : 15.11.2011, 16:05:19 »
Tuon täytyy olla lastutettu eli matkakulutus on n. 10l/100km.
Vakiolastulla n. 8.5l/100km.
Tai jos ei ole höpöhöpö-lastu niin kulutus on sama kun vakiolla.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Ateho  Elekma