Futurez  Kulkukoira

Volvot kolareissa

  • 2054 Vastauksia
  • 562444 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1290 : 12.10.2016, 18:36:59 »
Onhan 7/9-sarjan takavedot helppoja "viedä" ja liikkeet ennustettavissa, mutta silti ne ovat turvallisuuden ja ajo-ominaisuuksien osalta auttamatta 30v vanhaa tekniikkaa. Se on pitkä aika kun puhutaan auton turvallisuudesta yllättävissä väistöissä ja kolaritilanteissa.

Mielesipahoittaja, älä huoli, ota keksi!  ;D

Ajo-omituisuuksista puhuttaessa kehitys ei välttämättä ole mennyt parempaan päin, mistä marsun A-sarja on loistava esimerkki ja on niitä muutamia muitakin malleja muiltakin valmistajilta.

Ja jos kolariturvallisuus ei olisi parantunut 30-vuotta uudemmalla suunnitelulla ja kehittyneemmällä materiaaliteknologialla, niin jotain olisi todella pahasti pielessä!  :-\

Nuo RIKS/RÄKS ja POKS-systeemit kun ovat mahdollistaneet dynaamisesti epästabiilin auton tekemisen, jossa aktiiviset avustimet pyrkivät pitämään auton "hanskassa", mikä ei minusta ole kehitystä eteenpäin. Toki auton sisätilojen muotoilulle se antaa vapaammat kädet.

Toisaalta vastaavat systeemit mahdollistivat esim. JAS Grippenin valmistamisen sen sijaan, että se olisi suunniteltu kuin Cessanan 172, joka palaa vaakalentoon jos irroitat otteesi sauvasta, toisin kuin grippen, joka ei edes pysty lentämään ilman tietokonetta.

Lentokone-harrastajat muistanevat tapahtuneen, mikä en soisi autojen kanssa tapahtuvan.  :o
https://youtu.be/mkgShfxTzmo?t=133


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13506
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1291 : 12.10.2016, 19:18:43 »
Kehotan nyt sitten toisen kerran että lopetetaan metapaskan levitys tässä topicissa (itekkin tein mutta te pyysitte) ja keskitytään siihen oleelliseen eli volvot kolarissa, johon tuo omakin video viittasi. pyydän mitä nöyrimmin.

Ja muistutan edelleen että tuo kolari missä tuo mersun muodon muutos tapahtui ja josta taas saitte aiheen alkaa venytellä pikseleitä. Siinä yksi menetti ajo-oikeutensa lopullisesti, meni lupa hengittääkkin. Toinen ei varmaan koskaan voi unohtaa tapahtunutta. Olen tuolta päin itse kotoisin tunnen tienoon, luojan kiitos en tuntenut uhria, en ainakaan tiedä tunteneeni, oikeastaan toivon etten tunne eipähän tuntuis niin pahalta ajatella entä jos ja kun olis...

Luulis näistä kolareista ja kuvista jokaselle selviävän millaset voimat on kyseessä kun mersu taipuu bananiksi tai jo aikaisemmin nähtyjä kuvia volvoista ja rattijuopoista ja kaikesta muusta mitä tapahtuu kun kolaroidaan... moni täälläkin varmana on vetässyt ruman mällin ja selvinnyt siitä ehkä siksi että volvo ehkä siksi että käynyt saamarin hyvä tuuri. Kaikille se ei iske kohalle se tuuri ja sitten käy näin. Ne jotka työkseen ajaa lanssia tai on palomiehenä, poliisina varmana tietävät miltä eloton ja ruhjoutunut ruumis näyttää. Siinä ei tule mieleen ei ensimmäisenä eikä toisena että jos olis ollu volvolla niin olis selvinny tai kun olis vähän keskittynyt ajamiseen tai ei olis ajanut yli taitojensa. Kyllä se ajatus on aika monella ensin että Ei muoviämpäri taas näin....
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1292 : 12.10.2016, 19:47:39 »
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa sjvirt

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 418
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1293 : 12.10.2016, 22:20:13 »
Arvasin sohaisevani muurahaispesää.  :D

Fakta on, että ESP on suurin yksittäinen turvallisuusparannus sitten turvavyön keksimisen. Ei niitä molempia suotta ole määrätty pakolliseksi varusteeksi kaikkiin uusiin autoihin.

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1294 : 14.10.2016, 16:18:13 »
Onhan autojen käytännön turvallisuudesta ihan tilastoitua faktaakin olemassa: https://www.folksam.fi/sites/default/files/media/Dokumentit/Testitulokset/kuinka_turvallinen_on_autosi_testitulokset_2015.pdf

Takaveto-Volvoilla näyttäisi olevan käytännön turvallisuus 3/5 ja mukana on uudetkin autot. Listan alussa esim. Audin A3 07-13 saanut saman arvosanan. Vähemmän yllättäen isommilla autoilla on käytännön turvallisuus paljon parempi kuin pienemmillä.

Aika hyvin turvallisuuden tuntee perstuntumallakin: suurin osa arvosanan 1 saaneista on sellaisia, että kyydissä on oikeasti pelottanut  ;D.

edit: On vähän virheellinen tuo käyttämäni termi käytännön turvallisuus. Folksamin arvosanahan tulee siitä, miten kolarissa käy. Oikeampi termi olisi kolariturvallisuus. Voihan tietysti olla, että kaikilla autoilla ei jouduta siihen kolariin (ajettavuus, ESP, ABS jne.) ja silloin niiden "käytännön turvallisuushan" on luonnollisesti parempi.
« Viimeksi muokattu: 14.10.2016, 17:25:39 kirjoittanut hss »

Poissa Wolvis

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2541
  • Iänenpainevammaane volovoimmeene
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1295 : 14.10.2016, 17:07:22 »
Onhan autojen käytännön turvallisuudesta ihan tilastoitua faktaakin olemassa: https://www.folksam.fi/sites/default/files/media/Dokumentit/Testitulokset/kuinka_turvallinen_on_autosi_testitulokset_2015.pdf

Takaveto-Volvoilla näyttäisi olevan käytännön turvallisuus 3/5 ja mukana on uudetkin autot. Listan alussa esim. Audin A3 07-13 saanut saman arvosanan. Vähemmän yllättäen isommilla autoilla on käytännön turvallisuus paljon parempi kuin pienemmillä.

Aika hyvin turvallisuuden tuntee perstuntumallakin: suurin osa arvosanan 1 saaneista on sellaisia, että kyydissä on oikeasti pelottanut  ;D.
Pienen auton ongelma isoon verraten on tilan puute keulassa, ei saada tehokasta aluetta ottamaan osumaa joka näissä isoissa on... volvoissakin metritolkulla kantikasta rakennetta ennen ohjaamoa. Iso rysäys voi tuntua paljon pahemmalta pienen auton kun ison auton ratissa... G-voimat on meille ihmisille myrkkyä.
Pihakoristeena Lolvo V70 2.5T '97 -myyty-
Pommina Volvo V70 2.5 automaatti '99 -myyty-
Mazda 3 1.6 Touring Business '10
Toyota Avensis 1.8 Valvematic Linea Sol '12

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1296 : 14.10.2016, 21:07:16 »
Pienen auton ongelma isoon verraten on tilan puute keulassa, ei saada tehokasta aluetta ottamaan osumaa joka näissä isoissa on... volvoissakin metritolkulla kantikasta rakennetta ennen ohjaamoa. Iso rysäys voi tuntua paljon pahemmalta pienen auton kun ison auton ratissa... G-voimat on meille ihmisille myrkkyä.
;)
https://www.youtube.com/watch?v=TJzZ7-Od6KY
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1297 : 14.10.2016, 21:16:32 »
Iso rysäys voi tuntua paljon pahemmalta pienen auton kun ison auton ratissa... G-voimat on meille ihmisille myrkkyä.

Sepä se. Näyttäähän se hyvältä kun auto on ulkoisesti melkein ehjä siinä missä vastapuoli on lyhentynyt keulasta toista metriä mutta jos pitää ottaa äkkipysäys nopeudesta X ja vaihtoehtoina on hidastuksen suorittaminen 30 cm tai vaikkapa 120 cm matkalla niin kyllä valitsen sen jälkimmäisen. Voihan siinä olla jalat vähän huonossa hapessa kun naapuri on tullut pyöränkoteloihin asti keulasta sisään mutta ne voi korjata tai jos ei voi niin ilman jalkoja voi elää pitkän ja rikkaan loppuelämän, ilman sitä nelinkertaisen kiihtyvyyden auki repäisemää aorttaa ei pärjää edes niin pitkään että joku ehtii soittaa apua puhumattakaan sen saapumisesta.

Poissa hss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 203
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1298 : 14.10.2016, 22:44:12 »
Lisää bensaa liekkeihin: kai täällä oli jo tämä video käsitelty https://www.youtube.com/watch?v=Vt0oQsRvtWI ? Jotkut tosin väittää että Volvossa ei ollut moottoria...

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1299 : 15.10.2016, 07:03:16 »
Lisää bensaa liekkeihin: kai täällä oli jo tämä video käsitelty https://www.youtube.com/watch?v=Vt0oQsRvtWI ? Jotkut tosin väittää että Volvossa ei ollut moottoria...
Taisi jo toissasivulla olla...

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1300 : 15.10.2016, 08:22:15 »
Minähän ainoastaan kysyin.  ;)
 Sillähän voisi tasata autojen painoeroa, ellei autoja sitten törmäytetty eri nopeuksilla? Mitäs rellu ja 940 painaa?

Taisi jo toissasivulla olla...

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1301 : 15.10.2016, 13:17:58 »
Pienen auton ongelma isoon verraten on tilan puute keulassa, ei saada tehokasta aluetta ottamaan osumaa joka näissä isoissa on... volvoissakin metritolkulla kantikasta rakennetta ennen ohjaamoa. Iso rysäys voi tuntua paljon pahemmalta pienen auton kun ison auton ratissa... G-voimat on meille ihmisille myrkkyä.
S80 II ja Audi TT (A3) mitta keulasta ohjauspyörään muutaman sentin tarkkuudella sama.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1302 : 15.10.2016, 14:31:14 »
Tänään joku oli pamauttanut puuhun Huittisissa 850:pillä. hyvin oli rutussa, entisen vekastoren kohdalla.

On vähän viiveellä täällä, mutta nyt vasta bongasin :D Mutta minähän se siellä silloin olin ::) ehkä joku vajaa 40 oli vauhtia vaurioista päätellen, ja oisko metrimitan kans joku puolen metriä lyhentynyt kun kotona sitä mittailin. Että ei volvokaan mikään kivi oo :o

854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1303 : 15.10.2016, 14:42:35 »
Sanoisin samaa että 40-50 ollut vauhtia. Ei pidäkkään olla kivikova niin ei matkustajiin tuu vammoja :).
Sattuiko? :o
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa rantsu96

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 293
  • Tdi:n voimaa...
Vs: Volvot kolareissa
« Vastaus #1304 : 17.10.2016, 07:14:00 »
Sanoisin samaa että 40-50 ollut vauhtia. Ei pidäkkään olla kivikova niin ei matkustajiin tuu vammoja :).
Sattuiko? :o

Senverran sattui, että oikea jalka murtu muutamasta kohtaa, enemmän auto harmitti, kun tulin juuri konttorilta tuoreen leiman kanssa:/ jalkakin murtu varmaan siksi, kun tuli epileptinen kohtaus, niin oli jalka kaasupolkimella suorana, kun muovinen poljinkin oli mennyt poikki  :o
854-mies :D
Paalattuja: -94 854 20v USA, -93 854 20v, -96 854 tdi.
Entinen: -94 854 10v SE
Nykyinen: -96 854 tdi "rojekti"

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron