RallyBaron  Samppasport

Amazon -69

  • 561 Vastauksia
  • 241681 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #105 : 15.06.2012, 10:56:29 »
Ymmärrän toiveesi, jos vaihtoehtona on tuo punainen Åbel.

Heh, onneks se on jo myyty  :D

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #106 : 15.06.2012, 13:41:43 »
Ei tullu leimaa  >:(

Jarruissa häikkää, luultavasti tehostin sökö. Onko se tehostimen vuotamisen merkki, jos jarruttaessa kuuluu suhinaa auton sisälle asti? Tyhjäkäynti ei muutu jarrua poljettaessa. Jos jollais olisi myydä ehjä tehostin, niin olisin kiinnostunut.

Jarruissa on vielä ilmaakin, joutuu pumppailemaan että toimii kunnolla. Muuten jarrut otti aika tasaisesti.

Kardaanin ristinivelkin on väljä, siitäkin jälkitarkastus. Loput olikin sitten korjauskehoituksia, kuten töötti (toimi leimalle mentäessä) ja vasen lähivalo näyttää liian alas.

Ja sitten vielä semmonenkin vika ilmeni ajellessa, että ykkönen ei mene päälle vauhdissa. joutuu pysähtymään, sitten saa vasta laitettua ykköspykälän silmään. Mistähän tämmönen johtuu?  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 14:47:00 kirjoittanut Amanssi »

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #107 : 15.06.2012, 15:06:03 »
Ei tullu leimaa  >:(

Jarruissa häikkää, luultavasti tehostin sökö. Onko se tehostimen vuotamisen merkki, jos jarruttaessa kuuluu suhinaa auton sisälle asti? Tyhjäkäynti ei muutu jarrua poljettaessa. Jos jollais olisi myydä ehjä tehostin, niin olisin kiinnostunut.

Jarruissa on vielä ilmaakin, joutuu pumppailemaan että toimii kunnolla. Muuten jarrut otti aika tasaisesti.

Kardaanin ristinivelkin on väljä, siitäkin jälkitarkastus. Loput olikin sitten korjauskehoituksia, kuten töötti (toimi leimalle mentäessä) ja vasen lähivalo näyttää liian alas.

Ja sitten vielä semmonenkin vika ilmeni ajellessa, että ykkönen ei mene päälle vauhdissa. joutuu pysähtymään, sitten saa vasta laitettua ykköspykälän silmään. Mistähän tämmönen johtuu?  :idiot2:

Vähästä oli kiinni :(

Onko tehostimen takaiskuventtiili ehjä? En muista onko amassa letkun välissä vai tehostimen kyljessä siinä palikassa johon letku tulee kiinni.

Se on ominaisuus, että yköstä ei saa vauhdissa päälle (vaikka joidenkin mukaan on vika), en ole vielä nähnyt sellaista M40:llä varustettua kulkinetta, jossa ykkönen menisi päälle vauhdissa. Ykkösen huono synkronointi siihen on syynä, välikaasulla saa vauhdissakin päälle.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Jaaani

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #108 : 15.06.2012, 15:56:36 »
Tuota vaihdelaatikkoasiaa mäkin pohdiskelin ja sain hyviä vastauksia...löytyy veteraanit osiosta "M40 vika vai ominaisuus".
Ite ainakin tulin siihen tulokseen että on yleinen vika ;)
« Viimeksi muokattu: 15.06.2012, 15:58:21 kirjoittanut Jaaani »
Volvo Amazon -65, Volvo 740 -87  ex: Volvo V40 -99

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #109 : 15.06.2012, 17:29:39 »
On kyllä ihan perusjuttu tämän aikakauden vehkeissä että ei "mene" ykkönen vauhdissa päälle. Ei saa tuossa -67 kuplassanikaan. Ja
miksipä se ykkönen pitäs saada maantieajossa vauhdissa päälle? Johtuu tosiaan huonosta synkronoinnista tämä ominaisuus.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #110 : 16.06.2012, 01:01:32 »
Vähästä oli kiinni :(

Onko tehostimen takaiskuventtiili ehjä? En muista onko amassa letkun välissä vai tehostimen kyljessä siinä palikassa johon letku tulee kiinni.


Jotenkin kävi epäilyttämään tuo koko tehostimen vuoto. Jarrut pitää kuitenkin napakasti, kun vähän pumppailee, eli oisko siellä vaan sittenkin niin paljon ilmaa jossain vielä, että ei sen takia ota kunnolla. Takaiskuventtiili lienee juurikin siinä palikassa, pitää vielä sekin tutkailla. Vikalistaan merkitsi kuitenkin, että "Jarrutehostin vuotaa."

Jos saan viikonlopun aikaan kaverin apuun, niin pitää vielä kokeilla ilmata.

Se on ominaisuus, että yköstä ei saa vauhdissa päälle (vaikka joidenkin mukaan on vika), en ole vielä nähnyt sellaista M40:llä varustettua kulkinetta, jossa ykkönen menisi päälle vauhdissa. Ykkösen huono synkronointi siihen on syynä, välikaasulla saa vauhdissakin päälle.

Juu, pitänee totutella tuohon välikaasutteluun  ;D

On kyllä ihan perusjuttu tämän aikakauden vehkeissä että ei "mene" ykkönen vauhdissa päälle. Ei saa tuossa -67 kuplassanikaan. Ja
miksipä se ykkönen pitäs saada maantieajossa vauhdissa päälle? Johtuu tosiaan huonosta synkronoinnista tämä ominaisuus.
Minun entisessä -66 kuplassa ei ollut tämmöistä ominaisuutta  ::) B Kadettini kyllä kurauttaa kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa, mutta ykkönen menee hyvin päälle.

Maantieajossa ykköstä ei tarvitse, mutta kaupunkimatelussa olisi ihan kätevä. Tuntus olevan voimansiirto muuten ihan kunnossa lukuunottamatta edellämainittua ominaisuutta. Perä ja laatikko ei pitänyt suurempia jollotuksia.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #111 : 18.06.2012, 10:45:58 »
Lauantaina kävi suht kivasti. Paikallisen huoltoaseman pihassa oli valkoinen Amazon, ja omistaja hyppäämässä sen kyytiin. Äkkiä kurvasin viereen, ja kysäsin, jotta oisko myydä tehostinta. Ja kappas, siitä sitten ajeltiin peräkkäin hänen luokseen, ja minä sain toimivan tehostimen!  :D Samana iltana laitettiin parin kaverin kanssa tehostaja kiinni, ja pumppailtiin vielä kertaalleen ilmat pois. Nyt ottaa hyvin jarrut.

Toisen valon suuntasin vähän ylemmäs matolaatikon avustuksella, ja sen mukaan pitäs olla nyt ok. Ristinivel vaihdettiin, ja tööttikin toimii...

13.30 on aika varattu katsastukseen, toivottavasti ois tuo sade vähän laantunut siihen mennessä. Tuulilasin tiiviste vuoti apukuskin puolelta aika rajusti vettä sisälle, suhuuttelin kotelosuoja-ainetta tiivisteen väliin, toivottavasti auttaa. Takakonttiinkin apukuskin puolelle pääsee jostain vettä, pitää vielä tutkiskella jotta mistä vuotaa.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #112 : 18.06.2012, 14:56:03 »
LEIMA!  ;D

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
No kun halvalla sai.

Poissa mikkis83

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 949
  • SVK #02580
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #114 : 18.06.2012, 20:33:21 »
Mahtavuutta!
-V940T-97/-VV70-99/VV70-98/V242-80/VA122S-67/FF500-63/C1508GT-79/VWJ-91/VWJ-91/E-59
Tappikoneella olisit jo perillä
Tappikoneen ääni sekoitti mun pääni

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #115 : 27.06.2012, 13:56:19 »
Reipas viikko päivittäistä ajoa, eikä oikeastaan mitään mainittavia ongelmia ole tullut eteen. Lämpimänä lähtee huonosti käyntiin, kun on seisonut parkissa jonkin 10min, mutta luin täältä tämän olevan ihan ominaisuus. Pitänee tehdä pakosarjan ja kaasarin väliin joku lämpöpelti, tai kieputella pakosarjaan sitä lämmöneristysnauhaa.

Lauantaina ajelen Old timer runiin, jos ei ihan mahdottomia säitä lupaile. Oli tarkoitus vähän saada sisustaa valmiimmaksi ennen tuota reissua, mutta eipä tuolle kyllä nyt kerkeä tekemään oikeastaan mitään imurointia kummempaa, töissä vähän kiirusta nyt  :juhau: Jos kerkiis laitella edes ulkokuoren edes lähes valmiin näköiseksi, vähän korjailla listojen asentoja ynnämuita pikkujuttuja.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2390
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #116 : 28.06.2012, 10:37:34 »
Kaasarin ja imusarjan väliin tulee ainakin yksi bakeliittieriste ja peltilevy. Väsähtänyt bensapumppu pahentaa oireita.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #117 : 04.07.2012, 12:06:31 »
Kaasarin ja imusarjan väliin tulee ainakin yksi bakeliittieriste ja peltilevy. Väsähtänyt bensapumppu pahentaa oireita.

Tuossa yks ilta tutkailin, niin ei siinä tainnut olla minulla kuin joku pari milliä paksu pahvitiiviste, ja se peltilevy. Mistähän tuon bakeliitin sais hommattua, tai bensapumpun? Motonetissäkään ei näytä enää olevan pumppuja  :(

Mikkelin reissu meni hyvin, ajoin iltacruisinginkin.


Paluumatkalla oli kyllä pieniä ongelmia, kun kävi keittelemään Savonlinnan ABC:n pihassa. Kaverit lähti ostamaan apsilta makkaraa, ja minä jäin autoon, en kehdannut sammuttaa autoa huonon lämpimänä käynnistymisen vuoksi. Ja sitten keitti... Eräs foorumilainen oli todistamassa asiaa, suuret kiitokset vielä mielenkiinnosta!  :D

Tässä vielä pari kuvaa maalaismaisemista


Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #118 : 13.10.2012, 12:50:43 »
Joopa, eiköhän tuo olisi pikkuhiljaa ajokausi paketissa. Pari viikkoa seissytkin tuossa parkkipaikalla, strömpästä pullahti tiiviste ja ruikki bensat tulikuumalle pakosarjalle. Onneks ei lehahtanut palamaan  :o Nyt on uusittu tiiviste, ja vaikuttas pitävän bensat sisällään.

Talven aikana parannusta konehuoneeseen ja sisustaan.

E: jaaha, vielä kusee bensaa... Hinaten hallille siis, ja vuoto-ongelmaan semmonen ratkaisu mietittynä, että varmasti lopettaa vuotamisen  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 13.10.2012, 15:53:08 kirjoittanut Amanssi »

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Amazon -69:n räpellystä...
« Vastaus #119 : 19.10.2012, 13:29:10 »
Keskiviikkona tehtiin koneenhakureissu, kilometrejä kertyi vähän reilu 1000  ::) Meinas välillä väsyttääkin, ja kun vielä kuumeenkin nosti niin ei oloa ainakaan helpottanut. Onneks kaveri lähti mukaan, hän ajoikin suurimman osan koko matkasta.

Moottori on siis nimimerkiltä 244L ostettu, miljoonalohkolla, lasketulla kannella, D tai K nokalla, Weberin pystykaasarilla ja Misabin imusarjalla. Mukaan tuli myös vaihdelaatikko.

Tärähtänyt kuva yllä mainitusta:


Laitan paikalleen luultavasti vasta keväällä, kun konehuone on maalattu.

 

Ateho  Elekma