Elekma  Autoracing

V50 2.0D hiukkassuodatin

  • 228 Vastauksia
  • 138461 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Luomala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #90 : 06.07.2014, 15:00:42 »
Lisäaine tankkia ei yritetty täyttää. Testi oli kyllä tuollainen missä autoa käynnisteltiin useampaan kertaan. Ja tulos oli että tankki olisi muka täynnä. Kuitenkin tuo lisäaine vaikuttaa noen palamiseen ja sitä kautta suodattimen käyttö ikään, että varmaan sen olisi hyvä toimia.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #91 : 06.07.2014, 15:34:15 »
Lisäaine tankkia ei yritetty täyttää. Testi oli kyllä tuollainen missä autoa käynnisteltiin useampaan kertaan. Ja tulos oli että tankki olisi muka täynnä. Kuitenkin tuo lisäaine vaikuttaa noen palamiseen ja sitä kautta suodattimen käyttö ikään, että varmaan sen olisi hyvä toimia.

Jos se näyttää testerillä täyttä, kannatta varmaan vielä testata täyttää se, jos sinne ei mene mitään, niin voisi kuvitella, että joku vika sielä on, kun sitä ei kulu..  jos sinne taas menee ainetta, voisi ajatella, että sielä olisi siltikin joku vika tason mittauksessa, mutta jos se käyttää sitä ainetta kuitenkin, eikä ongelmia ole  havaittavissa, niin välttämättä ei mitään tarvi tehdä?
Tai sitten testeri näytti höpöjä tai testerin näyttämän tulkinta oli virheellinen.

Suodattimen käyttöikään se tosiaan vaikuttaa, kun tuossa ei ole hapetuskatalysaattoria, niin pakokaasun lämpötila ei nouse riittävästi, että nokihiukkaset palaisi kunnolla.

Poissa Luomala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #92 : 06.07.2014, 15:44:34 »
Onkohan kuinka arvokasta jos tuolle lisäaine yksikölle joutuu jonkinlaisia huoltotoimenpiteitä tekemään?

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #93 : 06.07.2014, 15:50:12 »
Onkohan kuinka arvokasta jos tuolle lisäaine yksikölle joutuu jonkinlaisia huoltotoimenpiteitä tekemään?

Ainut vaihtoehto taitaa olla vaihtaa säiliö antureineen uuteen ja ohjelmoida autoon, jos vika ei oo esim. ulkoisessa johdotuksessa tai syöttöletkun tukkeutumisessa..

Poissa Hapilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #94 : 09.07.2014, 07:12:32 »
Hiukkasen suodatinasiaa...

Ostaapäräytin V50 -09 1,6D Volmariinin (ajettu 156 000km). Ajattelin, että autoilu olisi enemmän ajamista, kuin rassaamista. Edellinen V70 lojahti pariviikkoa sitten apulaitehihnasta irronneeseen palaseen, joka meni jakohihnan väliin. Sitä edellinen Volvo otti osumaa Fordin kanssa ja meni sitämyöten lunastukseen.

Mutta mutta... viikon ajon jälkeen tärskähti mennä hiukkasloukku täyteen. Olin reissussa ja ajelin sieltä kotiin, kun auton myyjäliikkeen edustaja sanoi, että voi ajaa kotiin, jos ei isompia eriskummallisia ääniä kuulu. Öljyn pinta on moottorissa noussut melkoisen reilusti. Pitänee vaihtaa dieselittömät öljyt ja ajaa lähimpään loukunpoistokorjaamoon. Öljyn taso on noin 3cm yli ylärajan.

Ilmeisesti ei ole isompia ongelmia aiheuttanut loukunpoisto?

Pohjois-Savosta pohjoisosista käsinkatsottuna Tuikkalan paja olisi lähin Kajaanissa...


Poissa Hapilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #95 : 10.07.2014, 06:08:13 »
Eilen illalla näpertelin irti hiukkassuodattimen. Rälläköin kylkeen "huoltoluukun" ja piikkailin sisälmyksiä pienempiin paloihin. Pitää tänään piikkalilla loppuun ja hitsata huoltoluukku takas paikoilleen.

Otin irti myös ecun ja vien sen dpf:n poisto-ohjelmointiin. Pikaisesti netistä hakemalla löytyi ohjeet noihin toimenpiteisiin. Jää nähtäväksi, paljonko kustantaa tuon ecun ohjelmointi, kun ohjelmoijan ei tarvii muutakuin ladata ohjelma... Itsekin pic -piirejä/i^2C -väylän muisteja ja jos jonkinlaisia niihinliittyviä härpäkkeitä ohjelmoineena ihmetyttää tuollaisen pienen ohjelmointi-operaation hinta. Mutta jos minulla olisi noihin ohjelmakoodinpätkä itselläni, niin tuskin sitä ilmaiseksi kellekkään antaisinkaan... :)

Tämäpäivä menee myöhäseksi, mutta huomenna viimeistään saa savut pihalle tuosta V50-koppimoposta...   :buck2:




Poissa Hapilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #96 : 11.07.2014, 07:45:19 »
Noniin. Nyt ei tarvitse enää hiukkasloukun kanssa värkkäillä.

Oli helppo homma ottaa loukku irti ja tyhjentää. Homma onnistui autokatoksessa ilman mitään monttua. Hieman kun tunkilla nosti siinävaiheessa, kun pujotti pöntön alakautta pois... Ja ecu löytyi muutaman ruuvin irroittamisen jälkeen ja oli helppoa viedä ohjelmointiin. Illalla heitin romppeet takaisin paikoilleen pullakahvia odotellessa ja pullakahvien jälkeen koeajolenkille ja kaikki pelas, miten pitääkin. Auto piristyi operaatiolla todella paljon.

Hiukkasloukun moottorinpuoleinenpää oli auki enää noin 10%:sti. Ulostulopuoli oli siisti ja täysin auki. Pillien sisällä oli mustaa ja ruskeaa tönähkää.

2 viikkoa sitten ostin auton silläajatuksella, että ei tarvitse rassailla, kun on v.2009 mallin uudehko Volvo ja kilometrejä vasta 156t. En olisi uskonut, että se sama rassaaminen jatkuu näiden uudempienkin Volvojen kanssa.  :o  V70 jakopään sekoittumisen jälkeen päätin, etten enää koskaan Volvoa osta, mutta jotenkin viurahdin vielä tähän. 1,6D kone ei syö paljoa ja on siinä rajoilla, ettei ihan pikkuinen ole kooltaan, vaikkakin koppimolta tuntuu V70 jälkeen.  ELK

Seuraavana projektiona tähän autoonliittyen on rakentaa hyvä laakerinulosvetäjä, kun pyöränlaakereita tämäkin malli ilmeisesti syö yhtäpaljon, kuin muutkin volvot...

Mutta - tänään on ollut hyvä päivä Volvolla - ei mitään vikaa!  :pomo:

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #97 : 11.07.2014, 22:16:18 »

2 viikkoa sitten ostin auton silläajatuksella, että ei tarvitse rassailla, kun on v.2009 mallin uudehko Volvo ja kilometrejä vasta 156t. En olisi uskonut, että se sama rassaaminen jatkuu näiden uudempienkin Volvojen kanssa.  :o  V70 jakopään sekoittumisen jälkeen päätin, etten enää koskaan Volvoa osta, mutta jotenkin viurahdin vielä tähän. 1,6D kone ei syö paljoa ja on siinä rajoilla, ettei ihan pikkuinen ole kooltaan, vaikkakin koppimolta tuntuu V70 jälkeen.  ELK

No, aika selvä homma, jos sitä ei ollut vielä vaihdettu, että tukossa on. Vaihto kuuluu 120tkm huoltoon, mutta hyvä että pääsit siitä eroon!

Lainaus
Seuraavana projektiona tähän autoonliittyen on rakentaa hyvä laakerinulosvetäjä, kun pyöränlaakereita tämäkin malli ilmeisesti syö yhtäpaljon, kuin muutkin volvot...
Ei syö, vaan paljo enempi! :D
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #98 : 12.07.2014, 00:10:22 »
Hetkinen, sen tiedän, että 1.6D:n DPF vaihto kuuluu 120tkm huoltoon, mutta myös 2.0D:n?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #99 : 12.07.2014, 07:23:56 »
En kans tiä 2.0:n hiukkasloukon vaihdosta mutta hapilon kirjotuksesta ymmärtää että sillä olis 1.6
.......1,6D kone ei syö paljoa ja on siinä rajoilla, ettei ihan pikkuinen ole kooltaan.....
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #100 : 12.07.2014, 09:14:18 »
Huh, mitä luettavaa ja mitä hintoja!  :o
"Tee ympäristöteko ja osta uusi auto", mainoksen älytön hokema jää kyllä nyt välistä... :2funny:
850tdi rules!
Tuo autokaan maksa yhtä paljon kuin nuo loukut ja toimii kuin ajatus!! Heh!
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #101 : 12.07.2014, 10:38:32 »
Nojuu, mutta kyllä se helposti maksaa itsensä takasin kulutuksessa ja pienemässä verossa
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #102 : 12.07.2014, 22:00:25 »
Mutku elän enää korkeintaan 45v. ja ajan vain 60000km/v  :2funny:
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Hapilo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #103 : 10.08.2014, 21:16:26 »
jep.

vahingossa kirjoittelin tänne 2,0:n puolelle...

loukku on poissa ja ei ole sitä ikävä... :)


Poissa Luomala

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 2.0D hiukkassuodatin
« Vastaus #104 : 11.08.2014, 22:01:07 »
Kuuluu myös 2.0d:ssä tuo hiukkasloukku vaihto ohjelmaan ainakin vm07 käyttöautollakin joutuivat tarkistamaan asian koneelta.

 

RallyBaron  Samppasport